Dohady a hádky o nejlepší stíhací letadlo WW2
Moderátor: Pátrač
A čo AVIA?
Ako by dopadla v hodnotení AVIA B-35? Viem, že boli vyrobené len prototypy, ale nech posúdia odborníci, kde by sa zaradila, ak by sa vyrábala sériovo, či už v Protektoráte, alebo imaginárnom bojujúcom Československu.
-
- rotmistr
- Příspěvky: 149
- Registrován: 10/12/2010, 17:01
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Ergonomie kokpitu Bf 109 zase tak špatná nebyla
Jen byl prostě těšný
Nicméně když jsem v něm seděl, tak mi to tak strašné nepřišlo. Dnešní kluzáky jsou mnohem mnohem těšnější 
B-35/135 přišel v době, kdy nebe brázdily mnohem výkonnější Bf 109, které navíc nebyly v prototypové fázi vývoje. Dle mého názoru ten stroj neměl šanci se prosadit. Leda by vznikl alespoň o takový rok (lépe dva) dříve. A kam se výkonově mohl ubírat, to ví jen Bůh.



B-35/135 přišel v době, kdy nebe brázdily mnohem výkonnější Bf 109, které navíc nebyly v prototypové fázi vývoje. Dle mého názoru ten stroj neměl šanci se prosadit. Leda by vznikl alespoň o takový rok (lépe dva) dříve. A kam se výkonově mohl ubírat, to ví jen Bůh.
K mání byl Hispano Suiza 12Z, který měl ve finále výkon cca 1194kW (r.1940). Ale pokud je mi známo dost vážně se uvažovalo o licenci na Merliny. Minimálně jedna stíhačka u nás byla na něj projektována (asi Aero přesný typ teď nevím), ale nedostala se dál jak na rýsovací prkna.
Ale to už je hodně velké co kdyby ...
faktem je, že B-35 byla v době svého vzniku průměrem až podprůměrem, B-135 během zalétávání (řekněme) lepším průměrem, ale v době produkce už podprůměrem.
Ale to už je hodně velké co kdyby ...
faktem je, že B-35 byla v době svého vzniku průměrem až podprůměrem, B-135 během zalétávání (řekněme) lepším průměrem, ale v době produkce už podprůměrem.



-
- rotmistr
- Příspěvky: 149
- Registrován: 10/12/2010, 17:01
Většinou do toho nelezli v triku a kraťasech, prostě třeba ve spitovi jsem měl takovej lepší pocit, nahoře přece jenom klesá íkvé na polovinu
Taky je to docela honička uhlídat ve stoupáku povícero strojů a to nemluvím o manipulaci na géčkách
Avia by byla hezkej sporťáček pro mírové nedělní poobědové polétání, takovej stíhací Trenér.

Taky je to docela honička uhlídat ve stoupáku povícero strojů a to nemluvím o manipulaci na géčkách

Avia by byla hezkej sporťáček pro mírové nedělní poobědové polétání, takovej stíhací Trenér.

-
- rotmistr
- Příspěvky: 149
- Registrován: 10/12/2010, 17:01
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Když jsem minulý víkend lezl do Blaníka, tak jsem byl navlečenej jak pumpa a ještě teď je mi zima, když si na to vzpomenuspitfire.v píše:Většinou do toho nelezli v triku a kraťasech, prostě třeba ve spitovi jsem měl takovej lepší pocit, nahoře přece jenom klesá íkvé na polovinu




No jo, jenže Zlín XIII narozdíl od Trenérů už dneska nelítáVladimír píše:Spíš Zlín XIII, ten se ostatně Avii 35 trochu podobá.

-
- rotmistr
- Příspěvky: 149
- Registrován: 10/12/2010, 17:01
Staví se replika, viz:spitfire.v píše:Možná se Lonkovi stíhačky na našem nebi dočkáme.
http://www.tomasrc.cz/index.php/Stavba- ... 6-ast.html
Speciálně když si uvědomíme, že se jednalo o postupný vývoj od PZL 7, PZL 11, PZL 24 po úroveň kterou Poláci nikdy nedosáhli. Nejlepší byl za socialismu jeden starosta, na severní Moravě, který 9. května na výzvu vyvěsil vlajky osvoboditelů - sovětskou a rumunskou, na území jeho obce tenkrát i vykopali zbytky sestřelené IAR 81.Sancho píše:co se týče jednomotorových stíhaček kolem roku 40-41 troufal bych si nominovat Rumunský IAR 80 a 81, už proto že to byla mašina výkonově nadprůměrná, ale ve srovnání se Spitem nebo Bf109 vyráběná ve fabrice s podstatně menší zkušeností se stavbou vojenských letadel...
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Taky nebylo proč řešit takovou úpravu, když byl ve vývoji PZL.50 Jastrząb...Vladimír píše:Speciálně když si uvědomíme, že se jednalo o postupný vývoj od PZL 7, PZL 11, PZL 24 po úroveň kterou Poláci nikdy nedosáhli.
A ten se IARu 80 a 81 alespoň papírově vyrovnal, minimálně v uvažované variantě PZL.50/II s motorem 1,100 ks Gnome-Rhone 14N21...
PZL.50 Jastrząb - Bristol Mercury VIII - 840 ks (627 kW)




"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Patrači myslel sem že mi chybí na tady v nejlepších, nikdo si na ní nevzpoměl, na palbě jsem si ji našel.
Líbí se mi co dokazal Kurt Tank vykouzlit s FW 190 A a konstrukci FW dovezt skoro k dokonalosti, mit na to víc času a lepší podminky v tom německém marasu roku 44-45. Taková konstrukce Me 109 už byla za zenitem, viz Me 209, Bv 209 (či jak se to jmenovalo, nemám zde knihu) Ta 152 hodnotili kladně i vítězové a to je podle mě nejlepší uznání. Jako každý stroj měl své mouchy ale je to o tom že nebyl čas je vychytat. Přijít Ta 152 o rok dřív byla by situace mustangů horší. Ale to je kdyby a naštěstí WW2 skončila tak jak skončila.
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Tvar trupu prostě vychází z nejobjemnější části letadla a zužuje se k ocasním plochám. Z profilu daného motorem vystupuje jen pilotní kabina. O pár let později už by pravděpodobně měl kapkovou kabinu i když i v téhle době byla se spoustou rámování řešitelná.Hektor píše:Nepripomína Vám ten PZL 50 Jastreb lietadlá ako Re-2000 alebo P-35?



"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"