Stránka 7 z 45

Napsal: 1/1/2011, 12:42
od Farky
Zemakt píše:Netuší někdo jak je to s těmi Téčky? Kdysi jsem ještě v LK zaznamenal přestavbu ze 159A, potom nějaké T1 atd.. Má v tom někdo jasno a slouží vůbec? kuju
Téčka jsou opravdu tři. Jedno už lítá u AČR delší dobu, další dvě se předělávali během teď už minulého roku 2010. Měli být předány nejpozději do konce roku, ale nevím jestli se stihla předat i ta druhá mašina , protože se tam vyskytl menší zádrhel. Než jsem šel na dovolenou, ještě myslím předaná nebyla. Všechno to jsou přestavby z "áček". Přestavba vypadá tak, že se vyrobí kompletně nový trup od špičky až po spojovací přepážku trup/ocas, zbytek zůstává z "áčka".

Napsal: 1/1/2011, 18:53
od Zemakt
Díky. A jak je to s těmi označeními T nebo jsem viděl i T1? Jinak předpokládám, že budou sloužit v letectvu proto, proč je překopali. Nikoliv pod plachtou jako podpora potencionální nabídky již nabízených "éroplánů" :?:

Napsal: 1/1/2011, 19:18
od kopapaka
knezdub píše:Není ta operace "výměny" dávno odpískaná pro nezájem Španělů?
Určitě ne, protože už sou ve Španělsku. 30. listopadu tam letěly 2 ks L-159T1 ( ev. č. 6071 a 6072 ), zbylé 3 ks jednomístných ( ev. č. 6065, 6068 a 6070 ) bylo převezeno po zemi.
Ale nic bližšího o tom co s nima je nemám.

Zemakt píše:A jak je to s těmi označeními T nebo jsem viděl i T1?
Cvičná ( dvoumístná ) byla původně L-159T ( všechny přestavěné z jednomístných jak psal Farky ),
teď se to ovšem začíná psát jako L-159T1 protože se uvažuje nad modernizací na variantu L-159T2 ( modernější přístrojové vybavení... ).
Ty dvě navíc se přestavují jako náhrada za Španěláky...

Zdroj: L+K č.12/2010

Ale je tam toho víc, jak bude chvilka, tak to přihodím...

Napsal: 1/1/2011, 19:47
od Farky
S těma počtama jsem to nějak pohnojil, je to myslím takhle -

L-159A - 72 jednomístných letadel pro AČR.
L-159B - 1 prototyp patřící Aeru (ev. číslo 6073)
L-159T (T1) - 4 kusy přestavěny z L-159A (6067, 6069, 6071 a 6072).
L-159T (možná už T2) - 2 kusy přestavěné v roce 2010. Čísla zjistím, přesnou verzi upřesním.

Jinak "T" znamená prostě Trainer nebo Training. S označením T1 to vysvětlil kopapaka.

Nejsem si tím úplně jistý, ověřím během příštího týdne a kdyžtak opravím.

Napsal: 1/1/2011, 19:53
od kopapaka
Ty dva nové cvičné jsou ještě T1, modernizace cvičných je pouze v projektu, zato se modernizují ( elektronika ) bojové.

Jo a ty nové přestavby na cvičné mají ev.č. 6046 a 6047...

Napsal: 1/1/2011, 20:09
od skelet
po modernizaci se už stanou konkurenty Hawk Mk.100?

Napsal: 1/1/2011, 20:14
od kopapaka
Jo tak to nevím, ale modernizují se ty používané, uloženky ne.
Takže jedině, že by si někdo nechal ty uloženky upravit.

Napsal: 1/1/2011, 20:17
od skelet
no kéž by je to napadlo. Bylo by to fajn rozšíření bojových možností letectva (vzdušní návodčí) včetně rozšíření výcviku.

Napsal: 1/1/2011, 20:41
od kopapaka
Tak to nedokážu posoudit. Rozsah je údajně následující:
-nový palubní software
-větší multifunkční displeje ( 5 x 6,7 palců s rozlišením 768 x 1024 )
-systém utajeného spojení ELCRODAT 4-2
-rušení odolné spojení Have Quick II
-nový IFF AN / APX-119 v modu S a 4

Ty modernizace se údajně dělají průběžně při předepsaných pracích PP-2000, jen se nějak opozdily displeje takže se dodají až dojdou, příprava na ně už tam je.

Napsal: 1/1/2011, 20:46
od skelet
žádný FLIR, škoda

Napsal: 1/1/2011, 21:04
od kopapaka
Škoda, ale to je jen o penězích.
Tahle modernizace mi spíš přijde jako udržení kroku s novějšími letadly bez změn TTD.
Software asi s konečnou platností ukončí zvýšený počet závad z počátku služby, kdy ten starý vykazoval závady ( vedoucí k odstavení ) bez jakékoli vnější příčiny...

Napsal: 20/1/2011, 01:36
od Padouch
Parádní video o L-159, je v něm celkem dost zajímavých záběrů :)
http://www.youtube.com/watch?v=k44Kzc24hgc

Napsal: 20/1/2011, 19:12
od cover72
Někdo dával před časem do "Raritních fotek" záběry na L-159, která se srazila s kánětem. Nebylo by o tom víc informací? Zejména jak dopadl pilot a tak... (Napostoval jsem to na jednom cizojazyčném fóru a tam se ptají)

Napsal: 20/1/2011, 20:33
od Farky
Pozor, je to L-39 ne L-159! Pilotovi se mimo šoku evidentně nic nestalo, soudě podle té přilby. Život mu asi zachránil zaměřovač, kdyby tam nebyl, bylo by to moc ošklivé. Při té smůle měl chlapík v předním kokpitu obrovskou dávku štěstí. Docela bych se vsadil, že už mu nikdy neřekne nikdo jinak než "Káňe". :D

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Napsal: 20/1/2011, 21:47
od TOm.a.s.h.
V té kabině pak musel být grandiózní smrad :D

Napsal: 20/1/2011, 22:39
od cover72
Aha, já si říkal, že mi v tom kokpitu nějak chybí ty MFD a další avionika. Ale odkdy mají tedy Albíky šedou kamufláž?! Nebo to mě jen spletla ta L-159T1 v pozadí?

Napsal: 20/1/2011, 23:14
od Farky
Nevím od kdy (možná GO v roce 2000?), ale minimálně určitá část L-39 má stejnou kamufláž jako L-159. Rozdílem jsou jen žluté doplňky u L-39.
Mimochodem, v pozadí není ALCA, koukni na předek éra. Hlavním vodítkem je ale to, že to letadlo má evidentně žlutou základovku. Na výrobu L-159 totiž v Aeru používáme základovku červenou, bez vyjímek. Proto jsem si jistý, že je to Albatros.

Napsal: 21/1/2011, 11:02
od Pop
Jde jednoznačně o L-39. Již jen pohled na vystřelovací sedačku VS-1BRI, oproti VS-2C na L-159, to dokazuje. Dále je markantní absence zpětných zrcadel na vnitřní části rámu čelního štítku kabiny, a samozřejmě štíhlý špičatý čumák trupu. Pokud ani toto nepřesvědčí, pak je jasným důkazem L-39 chybějící plastická trhavina v zasklení překrytu přední kabiny.

Napsal: 21/1/2011, 11:32
od skelet
a nebo se stačí podívat na otvírání zadního překrytu kabiny. Nejvýraznější odlišení od verze L-159 na té fotce (krom budíků v kabině)

Napsal: 21/1/2011, 11:45
od Farky
Přesně tak. Myslím že není pochyb o tom, že to letadlo je dvoumístné. Takže to v žádném případě nemůže být L-159T, která mimochodem "plastik" v překrytu nemá.

Obrázek
L-159T

Obrázek
L-39