Stránka 7 z 10

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Napsal: 15/6/2020, 18:03
od Wasp
Tedy, F-15 je celkově menší, to by samo o sobě mělo znamenat hodně.
Je lehčí, má menší zatížení křídel a větší poměr výkon/váha.
Jeho křídla ovšem nemají mechanizaci náběžných hran, tady může být určítý prohřešek.

Slouží jenom k debatě, je mi jasné že obě letadla mají "svoje" ideální výšky a rychlosti.
F-15 podle mě preferuje transonické,supersonické, Su-27 subsonické

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Napsal: 17/10/2020, 11:34
od Wasp
Super video s detaily a povídáním.
https://www.youtube.com/watch?v=bVwJz_qudjA
F-15 to není, ale i tak je to pěkný.

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Napsal: 17/10/2020, 11:35
od Wasp
A tady nějaký keci : https://www.youtube.com/watch?v=OZFebkImY_E

Mig-29 má půdorysný tvar křídla velice podobný jako první F-15.

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Napsal: 25/10/2020, 21:58
od Wasp

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Napsal: 28/11/2020, 22:47
od skelet
Indickému námořnictvu se zřítil další MiG. Jeden zachráněný, druhý nezvěstný
https://indianexpress.com/article/india ... 0047/lite/

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Napsal: 29/11/2020, 09:18
od niko
Za rok uz stvrty stroj.

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Napsal: 29/11/2020, 11:45
od Skeptik
Za tři roky.

Jinak pátá nehoda za 10 let používání 45 ks MiG-29K/KUB indickým námořnictvem.
První v červnu 2014 ... chyba pilota při přistávání na lodi.
Druhá v lednu 2018 ... chyba pilota při přistání.
Třetí v listopadu 2019 ... bird strike při vzletu.
Čtvrtá v únoru 2020 ... důvod nebyl zatím stanoven přestože pilot přežil, což naznačuje, že se nejednalo o technický problém - to by pilot řekl.
A pátá teď ... důvod zatím rovněž neznámý. Žádné technické problémy nebyly, dle dostupných informací, hlášeny.

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Napsal: 29/11/2020, 11:57
od skelet
Uvidíme jak to bude pokračovat. Indie už s Boeingem vzájemně flirtují nad tématem zavedení Super Hornetu na jejich letadlových lodích.

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Napsal: 29/11/2020, 12:30
od niko
Skeptik píše:Za tři roky.

Jinak pátá nehoda za 10 let používání 45 ks MiG-29K/KUB indickým námořnictvem.
První v červnu 2014 ... chyba pilota při přistávání na lodi.
Druhá v lednu 2018 ... chyba pilota při přistání.
Třetí v listopadu 2019 ... bird strike při vzletu.
Čtvrtá v únoru 2020 ... důvod nebyl zatím stanoven přestože pilot přežil, což naznačuje, že se nejednalo o technický problém - to by pilot řekl.
A pátá teď ... důvod zatím rovněž neznámý. Žádné technické problémy nebyly, dle dostupných informací, hlášeny.
straty MIG-29 indickeho namornictva za posledny rok:
november 2019 - pad cvicnej verzie MIG-29 K pri obci Verna juzne od Goa
februar 2020 - po zrazke s vtakmi dalsia MIG-29 K tiez v provincii Goa
november 2020 - aktualna nehoda MIG-29 K

strata MIG-29 indickeho letectva za posledny rok:
maj 2020 - strata MIG-29 pri meste Hospiarpur v provincii Panjab

Celkovo strata styroch MIG-29 v priebehu roka.

https://eurasiantimes.com/third-indian- ... se%20fleet.

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Napsal: 29/11/2020, 13:49
od Skeptik
To "flirtují" již několik let. Uvidíme jak to dopadne a zda si F-18 SH poradí se starty že "skokanského můstku". Teoreticky by to prý zvládat měl, ale vůči MiG-29K je přeci jen těžší a trochu podmotorován.

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Napsal: 29/11/2020, 14:08
od skelet
Flirtuji spolu stále častěji a oficiálněji. Dle Boeingu to superhornet zvládá.

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Napsal: 29/11/2020, 14:08
od Skeptik
niko
jo takhle jsi to myslel. Tak to potom ano ... když do toho započteš i není MiG-29UPG indického letectva v květnu 2020 a bereš to jako průběžný rok a ne kalendářní.

Jinak v tom vypíše mají eurasiantimes.com chybu v příčinách. Ten birdstrike byl cvičný MiG-29KUB v listopadu (november) 2019. Chyba pochází od India Times ... a všechny indické noviny to zkopírovaly.
https://aviation-safety.net/wikibase/type/MG29/2

Pravdou je, že to že letos (2020) spadly Indiánům již 3 MiG-29 (K, UPG a teď KUB) z "neznámých" příčin je podivné.
Částečně je to jistě dáno zvýšeným létáním z důvodu krize na pákistánské a čínské hranici, ale může to rovněž svědčit o nedodržování špagety pravidel a letecké nekázni / machismu u pilotů (obdobně jako v OSSR - viz poslední pád MiGu-29).

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Napsal: 30/11/2020, 12:06
od niko
neviem Skeptik. Pokial by sa jednalo o letecku nekazen, asi by ten problem nehod trval dlhsie. Skor si myslim, ze sa jedna o nevylietanost pilotov. Ale tak to si z nasej pozicie od stola mozeme akurat tak tipnut.

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Napsal: 30/11/2020, 15:15
od Skeptik
Souhlas. Zatím neznáme příčinu ani jednoho z posledních dvou případů.

Nicméně ten poslední případ byl "vývoz" mladého pilota velmi zkušeným. A žádnou poruchu neohlásili. Nejdříve se střílel ten mladý (a přežil), pak ten zkušenější (a ten bohužel nepřežil).

Ostatně i v té nehodě slovenského MiGu-29 figuroval velmi zkušený pilot ... a vše nasvědčuje tomu, že k nehodě došlo kvůli jeho zbytečnemu machrování (machismu).

Jinak právě pro nehody kvůli letecké nekázni je typické, že jsou nahodilé ... piloti blbnou, blbnou a když se něco stane, tak začnou "sekat dobrotu", dokud jim zas neotrne. Kvalitní Safety kultura má pak z úkol, "udržet jejich ega na uzdě" ... což je, přiznejme si, nejobtížnější právě u stíhacích pilotů od kterých se vyžaduje agresivita (což je v přímém rozporu se Safety).

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Napsal: 30/11/2020, 17:54
od niko
Skeptik slovensku nehodu by som do toho netahal. Tam hralo viacero veci svoju rolu. Ale inak k tym stihacom a ich mentalite. Poviem to tak, ako to bolo vysvetlovane mne. Stihacka nie je lietadlo, stihacka je zbran. Lovec. Ked je vo vzduchu tak bud bojuje, alebo sa na to pripravuje. Nemozno ju preto brat rovnakym metrom ako povedzme B-738.

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Napsal: 30/11/2020, 18:36
od Julesak
Akurát potom sem-tam nejaká spadne :rev:

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Napsal: 30/11/2020, 20:57
od Skeptik
niko
Já v té poslední slovenské nehodě nevidím nic jiné něž "machrování" pilota/ů a "nepořádek" v letectvu OSSR ... ale když nechceš, nebudu o tom psát.

Co se "mentality stíhačů" týče, bylo ti to vysvětlené přesně tak, jak jsem to napsal (myslel).
Jdou tam proti sobě dva požadavky ... požadavek na agresivitu (ve smyslu vysokého sebevědomí a schopnosti rychlého a samostatného rozhodování se) a požadavek na safety / provozní bezpečnost (která je z velké části tvořena dodržování předpisů ... což je stíhačům ze své podstaty protivné).
To jak systém vojenského letectva dokáže skloubit tyto dva požadavky je měřítkem jeho vyspělosti ... Safety Culture.
Je to rozpor mezi "živelností" a "puntičkářstvím" ... a potýkají se s tím všechna vojenská letectva světa.
Safety Culture je "západní výmysl" a je faktem, že s ním mají všechny národy na "východ od Mnichova" větší či menší problém.

Ale to už se dostáváme daleko od MiGu-35 resp. MiGu-29K/KUB

Jinak části vraku toho spadlého MiGu-29KUB se již našly, po druhém pilotovi, Nishant Singhovi, se stále pátrá.
Stále nebyl uveden žádný důvod nehody ... což opět ukazuje na chybu pilotáže nebo nekázeň (pokud by tam byla technická závada, už by se to vědělo).

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Napsal: 30/11/2020, 21:06
od niko
Skeptik: Samozrejme mi nevadi pisat o slovenskej nehode. Ale je to komplexnejsie a uz sme to tu par krat rozoberali. nechce sa mi to dookola riesit.

Safety kultura jasne, nerozporujem. Ale ja ti jasne, ze v civilnom letectve bude safety kultura stale niekolkonasobne vyssia ako v armadnom.

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Napsal: 30/11/2020, 22:00
od Skeptik
niko píše:Safety kultura jasne, nerozporujem. Ale ja ti jasne, ze v civilnom letectve bude safety kultura stale niekolkonasobne vyssia ako v armadnom.
Jasně ... řádově.
To ale neznamená, že by v tom armádním neměla být.
Ztráty letadel, a bohužel i pilotů, jen proto, že někdo zbytečně machruje (a nebo je v organizaci bordel), jsou zbytečné i tam.

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Napsal: 30/11/2020, 22:27
od niko
Ach jaj, ty to velmi chces rozoberat, tak to asi nezakecam. Tak podme na to. Slovensko: Z povahy tej nehody nevyplyva ani tak machrovanie veduceho roja, ako skor neschopnost adekvatne reagovat riadiaceho lietania, ktory najprv nechal lietadla na vyckavacke a nasledne sa nechal ukecat veducim roja, ze pomoze kolegovy pomoct. Cize nejake vyslovene machrovanie pilotov tu nevidim. Skor porusenie sluzobneho postupu zo strany riadiaceho. India: nevieme, co viedlo k tym styrom nehodam. Nedovolim si tvrdit, ze machrovanie pilotov len tak na zaklade pocitu. Ja som osobne toho nazoru, ze za to moze skor nevylietanost.