Stránka 7 z 33

Napsal: 7/8/2009, 09:41
od YAMATO
Jo, s timhle naprostej souhlas, to mě rozčiluje už hodně dlouho.

Napsal: 7/8/2009, 09:57
od Pátrač
Technologická převaha je velmi diskutabilní problematika a já bych to tak neviděl. Spíše bych to viděl jako válku bohatých a válku chudších. Německo bez přístupu k surovinám muselo improvizovat a co se toho týká prokázalo neuvěřitelné schopnosti. Stejně tak SSSR. Ten létal na dřevácích a polodřevácích celou válku.

Když někdo má všechno a ví že má i finance tak jede po svém. Mě to až tak nerozčiluje to co jste nazvali zaslepením říší musí to mít důvod. Když se podíváte na spektrum článků - kolik je jich věnováno technice SSSR, USA a VB a kolik Německé. Prostě je asi pro lidi zajímavější.

Napsal: 7/8/2009, 10:04
od #
Zlo vždycky přitahuje víc. Jinak technologická převaha ve ww2 nebyla na žádné straně.

Napsal: 7/8/2009, 10:06
od skelet
ono je to dáno hodně tím, kdo ovládá média. "262" se mýtizuje, ale o tom, že na západní frontě působily ve stejném období Meteory a v Itálii se připravovaly P-80 (má o něm někdo dobrý zdroj?) už ani slovo. Nesluší se to... ale to ej téma do hospody

Napsal: 7/8/2009, 10:10
od Pátrač
Dvojitý křížku, myslím si že to tak až zlé není.
To není o tom že by přitahovalo zlo. Jde o to, že údaje o této technice byly dlouhá léta nedostupné a pořád funguje efekt novosti a kde už ne tak setrvačnosti.

Ale třeba sapík napíše skvělou práci o německé samochodce a na druhou stranu nás všechny nadchne ještě hezčí prácí o sovětské stíhačce. A tak se na nikoho nezlobím.

Dej se do práce a začni tvořit, vytvoř protiváhu.

Napsal: 7/8/2009, 10:27
od #
Dovolil bych si nesouhlasit, myslím si, že jsou data tak přístupná, jako každá jiná. Některá možná i více, třeba testy německých stíhaček mi subjektivně přijdou přístupnější, než spojeneckých letounů. Snad proto, že neměli tolik typů letadel...

A k tomu zlu- co kdo ví kupříkladu o spojeneckých zajateckých táborech? Nikdo nic, protože se tam nedělo veskrze nic špatnýho, kdežto o ty nacistický a stalinistický se zajímají tisíce a milióny lidí. Proč asi...

Abysme si rozuměli, nemám nic proti zájmu o německou organizaci, techniku, atd., ale vadí mi, když se příliš démonizuje, toť vše :wink:

Napsal: 7/8/2009, 11:22
od Pátrač
Tak to jsme si nerozměli. Já pamatuji dob kdy se sem model Pantera pašoval a sehnat literaturu nešlo. Jazyková bariéra, politická zvůle. Že to od roku 1992 je jinak a s internetem už tuplem, nezmamená že to tak nebylo.

Nevím jestli se nic zlého nedělo ve spojeneckých táborech. Ale i v Německých pro západní vojáky byly podmínky přiměřené a realtivně na úrovni.

A na tom co jsemnapsal o tvorbě si myslím, že se shodneme . Skutečně zkus to.

Napsal: 7/8/2009, 11:33
od #
A modely amerických mašin byly volně k dostaní? :wink:

Podmínky byly na úrovni? Myslím si, že zajatci by ti odpověděli jinak, x-krát jsem četl, jak byli třeba američtí letci doslova šokovaní, v čem měli žít, co měli jíst a srovnávali to s tím, jak se mají v zajateckých táborech Němci. A to se amíci měli ještě zdaleka nejlépe. Taky asi spojenci nepostříleli na jeden zátah 50 letců za to, že se pokusili o útěk, což bylo jejich svaté a vojenské právo a neměl jim za to být trest nikterak navýšen, natož aby propadli hrdlem. Pokračovat by šlo dlouho. Je to zajímavej námět na článek, porovnání podmínek zajatců, nasadil's mi brouka :)

K tvorbě- mám teď jiný plány, zaměřený hlavně na WW1 :wink:

Napsal: 7/8/2009, 11:42
od rabo
A modely amerických mašin byly volně k dostaní? Wink
Boli, firma Revell tu mala s nimi celkom slušné zastúpenie. A mohli ich vyrábať aj naši Smeráci a KP, keby bola väčšia ochota. Moskovský výrobca modelov, firma NOVO, mal už za socíku medzi svojimi produktami slušne spracované napr. P-38, F-4F, Gloster Meteor a iné. , ale u nás si ich nekúpil, to si sa skôr dostal k modelu od f. Hasegawa. "Pašovačka" z NSR 1:72 za cca 100,-Kčs.

Napsal: 7/8/2009, 11:50
od #
To beru podle starých L+K, když do nich koukám, přijde mi, že jak britsko-americká, tak německá technika je zastoupena relativně slušně..

Na německý stroje existovalo nějaký předrevoluční vyšší posvěcený tabu? Nejsem zrovna modýlkovej nadšenec, takže netuším :)

Napsal: 7/8/2009, 11:52
od pbarry
Svaté právo na útěk. Hezké :)

Co třeba japonci v americe ? Jak se měli tito američané ?

Napsal: 7/8/2009, 11:56
od Destroyman
# píše:Na německý stroje existovalo nějaký předrevoluční vyšší posvěcený tabu? Nejsem zrovna modýlkovej nadšenec, takže netuším :)
Myslim, že jo. Měl jsem v ruce jakousi obrázkovou knížku z osmdesátejch let o letadýlkách a na německejch mašinách tam byly vyretušovaný hákenkrojce z křídel a kormidel. Místo toho tam byly takový ty trámový kříže jako na tancích, což byla dost legrace.
BTW, o osudech německejch zajatců u různejch spojenců nedávno vyšla knížka od Guido Knoppa: Zajatci, život za ostnatými dráty.
pbarry píše:Co třeba japonci v americe ? Jak se měli tito američané ?
I takhle... :D

Obrázek

Napsal: 7/8/2009, 11:56
od #
pbarry píše:Svaté právo na útěk. Hezké :)

Co třeba japonci v americe ? Jak se měli tito američané ?
Copak Japonci se nějak houfně vzdávali? ;) A co kdybych tvou otázku otočil- jak se měli američani v japonských zajateckých táborech?

EDIT> možná by bylo vhodný tuhle debatu krapet pročistit a přenést někam jinam, poslední 2 stránky není vůbec nic o GZ :)

Napsal: 7/8/2009, 12:01
od skelet
Destroyman píše: Myslim, že jo. Měl jsem v ruce jakousi obrázkovou knížku z osmdesátejch let o letadýlkách a na německejch mašinách tam byly vyretušovaný hákenkrojce z křídel a kormidel. Místo toho tam byly takový ty trámový kříže jako na tancích, což byla dost legrace.
Fakt? si pamatuju, že na jejich místě byl vždy černý kosočtverec

Napsal: 7/8/2009, 12:03
od #
Dobře, ale to nikterak nesouviselo s informacema o letadle, ne? Že přemalovali háknkrajc... to maj snahu někteří dělat i v dnešní době.

Napsal: 7/8/2009, 12:04
od Destroyman
Anebo že by to byl fakt kosočtverec? Mám v hlavě brouka... :roll:

Napsal: 7/8/2009, 12:07
od YAMATO
Tak co se modelů týče, kolikrát byl mnohem větší problém sehnat kit sovětské techniky...

A nebyl to kosočtverec, ale normální čtverec.

Napsal: 7/8/2009, 12:10
od pbarry
jenže já nemluvim o válečných zajatcích - vojácích.

Napsal: 7/8/2009, 12:17
od skelet

Napsal: 7/8/2009, 12:35
od Hans S.
K těm normohodinám: samozřejmě že u Britů došlo k optimalizaci a k značnému urychlení výroby, jenže se nesmí zapomínat, že podobnou optimalizací během války prošel i říšský průmysl. V knize Collision of Empires od A. D. Harveyho se udává, že jen v průběhu výroby Bf 109 G se podařilo počet normohodin snížit z 6500 na 3900 (zřejmě včetně motoru).
Bf 109 prostě byl extrémně levný letoun s velmi slušnou bojovou hodnotou. Spitfire byl dosti drahý letoun taktéž s velmi slušnou bojovou hodnotou. Oba dva měly své výhody a nevýhody, ale nemyslím si, že by značně vyšší náročnost výroby Spitfiru dostatečně obhájily jeho kvality.
Mimochodem v roce 1940 už měl být Spitfire zavedeným letounem. Potíže s výrobou křídla v této době přetrvávaly. U Bf 109 byly již první prototypy poslány do Španělska. Několikasetkusová výroba se rozjela prakticky okamžitě a není mni známo, že by vykazovala nějaké závažné problémy a průtahy. Narozdíl od Spitfiru.
# píše:Myslel jsem to tak, že v současný době je cokoliv německýho bráno jako lepší než to, co bylo na spojenecký straně. Letadla, tanky, všechno. Vtipný pak je, že když se třeba porovnává Spitfire s Mezkem, je počet výrobních chlapohodin obrovská nevýhoda Spitu, ale když se porovnává Tiger s T-34, je vyšší náročnost výroby německýho stroje známka kvality. O úžasných paskvilech typu Me-163 se básní, Me-262 je považován za obsolutního vládce nebe, atd., atd. Někteří lidé jsou zkrátka Reichem úplně zaslepení a pohlcení. Bohužel.
Rozdíl mezi Bf 109 vs Spitem a Tigerem vs T-34 jest v tom, že ač bojová hodnota Spitfiru a Bf 109 byla víceméně podobná, Tiger a T-34 na tom byly zcela odlišně. Tiger do jisté míry svými výsledky obhajoval svou cenu. Sice to nic nemění na faktu, že jej bylo zřejmě možné postavit lépe a levněji, ale rozdíl v jeho síle proti Téčku (až do příchodu T-34/85) byl ohromný.
O Me 163 nebásní snad nikdo :) Sám šéfpilot projektu Me 163, úspěšný stíhač Wolfgang Späte, se zasazoval o přerušení jeho vývoje a ukončení výroby ve prospěch mnohem účinnějšího Me 262.
Me 262 byl skutečným vládcem nebe a těžko se diskutuje o opaku. Vzhledem k tomu, že čtveřice YP-80 pár posledních týdnů v Itálii byla de facto nebojeschopná a Meteora Britové pro jistotu do leteckých soubojů neposílali, tak Schwalbe jednoduše neměly protipól. Jestli to bylo dáno nepotřebou spojenců něco takového vyvíjet a nasazovat je další věc, ale výsledek je jednoznačný.