PAK FA (Su-57)
Moderátor: Julesak
Elektronický pilot pre PAK FA(T-50)
"электронной пилот" predstavuje ucelený komplet algoritmov modelových situácií s prvkami umelej inteligencie(t.j. schopnosťou "učiť sa" a následne voliť optimálny postup ktorý rieši danú situáciu). V podstate dubluje druhého (univerzálneho) člena osádky vo funkcii pilota, navigátora, operátora zbraňových systémov, palubného inžiniera či analyzátora boj. situácií, zdravotného stavu pilota a technických možností lietadla v danom čase. Jednotlivé funkcie sú naprogramované a obmieňajú sa v časových intervaloch, ale pilot si ich môže kedykoľvek prepnúť na páke prípusti motorov. Jednotlivé algorytmy sú len rozpracované z bežných (zavedených) zbraňových systémov. Napr. navigačný systém využíva algoritmus striel s plochou dráhou letu keď porovnáva naprogramovanú trasu zo signálmi satelit. navádzania , údajov vlastného inerciálneho systému a terénnych parametrov z rádiolokátora, prepnutého na mapovací režim.
"электронной пилот" predstavuje ucelený komplet algoritmov modelových situácií s prvkami umelej inteligencie(t.j. schopnosťou "učiť sa" a následne voliť optimálny postup ktorý rieši danú situáciu). V podstate dubluje druhého (univerzálneho) člena osádky vo funkcii pilota, navigátora, operátora zbraňových systémov, palubného inžiniera či analyzátora boj. situácií, zdravotného stavu pilota a technických možností lietadla v danom čase. Jednotlivé funkcie sú naprogramované a obmieňajú sa v časových intervaloch, ale pilot si ich môže kedykoľvek prepnúť na páke prípusti motorov. Jednotlivé algorytmy sú len rozpracované z bežných (zavedených) zbraňových systémov. Napr. navigačný systém využíva algoritmus striel s plochou dráhou letu keď porovnáva naprogramovanú trasu zo signálmi satelit. navádzania , údajov vlastného inerciálneho systému a terénnych parametrov z rádiolokátora, prepnutého na mapovací režim.
Naposledy upravil(a) absik dne 30/4/2010, 09:00, celkem upraveno 1 x.
Ako oznámil 1. zástupca riaditeľa Federálnej služby pre vojensko-technickú spoluprácu A. Fomin pre agentúru Interfax, Rusko ponúklo Brazílii spoluprácu na lietadle 5. generácie - PAK FA a jeho technológiách.
Rusko už predtým ponúklo brazílskemu leteckému priemyslu spoluprácu na Su-35, ktorý využíva niektoré technológie z PAK FA.
http://www.lenta.ru/news/2010/03/25/pakfa/
Rusko už predtým ponúklo brazílskemu leteckému priemyslu spoluprácu na Su-35, ktorý využíva niektoré technológie z PAK FA.
http://www.lenta.ru/news/2010/03/25/pakfa/
Nové snímky prototypu ...
Lidstvo dává veškerou svoji moudrost do knih a proto samo zůstává blbé.
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Suchoj T-50 ?
Facelift Su27 s kapotážou alá F22
P.S.: ďakujem za porovnávačku, výborné zábery:
Kutuzov príspevok
Facelift Su27 s kapotážou alá F22

P.S.: ďakujem za porovnávačku, výborné zábery:
Kutuzov príspevok
Ani ten najlepší Spitfire nemôže byť na dvoch miestach súčasne...
To Alchymista: ruským sa venujem cca 30 rokov a tiež to vidím na lietadle prvý krát. To bude ruská varianta znakov "low vissible"
whitedog: máš aj nemáš pravdu, podobá sa na 27-čku lebo je priamym pokračovateľom, podoba s F-22 je daná RCS charakteristikou(fyzika nepustí) ale tým to končí.Unikátna je aerodynamika, jedná sa bez pochyby o prvé lietadlo ktoré spája samokrídlo a trojkrídlovú koncepciu Suchoja.
Iste stratilo na kráse ale vyzerá lepšie ako "truhlová" koncepcia F-22...
whitedog: máš aj nemáš pravdu, podobá sa na 27-čku lebo je priamym pokračovateľom, podoba s F-22 je daná RCS charakteristikou(fyzika nepustí) ale tým to končí.Unikátna je aerodynamika, jedná sa bez pochyby o prvé lietadlo ktoré spája samokrídlo a trojkrídlovú koncepciu Suchoja.
Iste stratilo na kráse ale vyzerá lepšie ako "truhlová" koncepcia F-22...
Nie sú k dispozícii zákulisné informácie o problémoch T-50 ohľadom RCS - stealth ?
Pri skúškach F-117 sa RCS dramaticky zvýšil po nedovretí nejakých dvierok, na F-22 vraj robili potiaže štrbiny medzi krídlom a výškovkou, resp. medzi pohyblivými časťami krídla.
Po všetkých tých moderne hranatých tvaroch na Suchoj T-50, dizajn kapotáže zadnej nenatretej časti motorov a výtokových trysiek zdá sa byť nečakane konzervatívne zaoblený, no snáď to nie je kvôli aerodynamike.
Truhly na druhú, alebo inšpirácia pre ruských konštruktérov, niekto by im to mal poslať emailom
:


Pri skúškach F-117 sa RCS dramaticky zvýšil po nedovretí nejakých dvierok, na F-22 vraj robili potiaže štrbiny medzi krídlom a výškovkou, resp. medzi pohyblivými časťami krídla.
Po všetkých tých moderne hranatých tvaroch na Suchoj T-50, dizajn kapotáže zadnej nenatretej časti motorov a výtokových trysiek zdá sa byť nečakane konzervatívne zaoblený, no snáď to nie je kvôli aerodynamike.
Truhly na druhú, alebo inšpirácia pre ruských konštruktérov, niekto by im to mal poslať emailom



Ani ten najlepší Spitfire nemôže byť na dvoch miestach súčasne...
Pokračování serie ...
Lidstvo dává veškerou svoji moudrost do knih a proto samo zůstává blbé.
K tým hviezdam: tiež to vidím prvý krát, neviete či je to všeobecne platný nový variant (bude aj u iných strojov?) alebo len individuálna snaha ľudí od Suchoja?
Pretože o zmene hviezd sa hovorí už dlhšie, raz že sa budú meniť, potom zase že nie. Jeden z variantov bola hviezda orámovaná farbami ruskej vlajky(viď prvý obrázok).
Inak k tej zmene v označení: všimol som si ešte jednu novinku:
Mi-28:


Mi-8:

Toto som doteraz tiež ešte nevidel. Som zvedavý či sa to týka iba vrtuľníkov alebo je súčasť nového všeobecne platného označenia strojov VVS RF.
Sorry za OT.
Pretože o zmene hviezd sa hovorí už dlhšie, raz že sa budú meniť, potom zase že nie. Jeden z variantov bola hviezda orámovaná farbami ruskej vlajky(viď prvý obrázok).
Inak k tej zmene v označení: všimol som si ešte jednu novinku:
Mi-28:


Mi-8:

Toto som doteraz tiež ešte nevidel. Som zvedavý či sa to týka iba vrtuľníkov alebo je súčasť nového všeobecne platného označenia strojov VVS RF.
Sorry za OT.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Jedná sa o nové značenie všeobecne záväzné pre všetky bojové lietadlá mimo transportných, dopravných, špeciálnych a experimentálnych. U tých pribudla štylizovaná vlajka RF sklonená o 1/6 dĺžky dozadu.
Mám odložený celý predpis, keď sa k tomu dostanem vložím to sem...
Platnosť nadobudol myslím 13-14. marca t.r. posledným odklepnutím vládneho výboru po 3 schvalovaniach v štátnej dume a predchádzajúcich pozmeňujúcich návrhoch. Celá anabáza sa tiahla vyše roka.
jeden zo sporov:
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/tit ... 334#309334
Mám odložený celý predpis, keď sa k tomu dostanem vložím to sem...
Platnosť nadobudol myslím 13-14. marca t.r. posledným odklepnutím vládneho výboru po 3 schvalovaniach v štátnej dume a predchádzajúcich pozmeňujúcich návrhoch. Celá anabáza sa tiahla vyše roka.
jeden zo sporov:
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/tit ... 334#309334
Prepáč, celkom som nepochopil ako si to myslel:
a)nové "low visible" hviezdy a la PAK FA dostanú všetky bojové lietadlá,
b)dopravné, elektronické a pod. dopstanú okrem toho ešte štylizovanú vlajočku.
Je to ok?
Patrí k tomu aj ten nápis VVS RF, resp. VVS Rossii?
PS. ten predpis by vážne bodol, dopredu ďakujem.
a)nové "low visible" hviezdy a la PAK FA dostanú všetky bojové lietadlá,
b)dopravné, elektronické a pod. dopstanú okrem toho ešte štylizovanú vlajočku.
Je to ok?
Patrí k tomu aj ten nápis VVS RF, resp. VVS Rossii?
PS. ten predpis by vážne bodol, dopredu ďakujem.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Asi som sa zle vyjadril alebo si to nepochopil (nemám teraz čas ale poobede sa k tomu vrátim) tak v skratke:
a, celý predpis je tzv. Vzdušný kódex, rozčleňuje sa na skupiny: vojenské bojové, vojenské transportné (alebo dopravné) , civilné dopravné (týka sa veľkých civilných lietadiel)
b, vojenské bojové lietadlá - budú mať doterajšie červené hviezdy lemované farbami ruskej vlajky t.j.červená hviezda lemovaná (poradie od stredu) modrou, bielou a červenou linkou. viz. obr. Mi-28
c, vojenské dopravné lietadlá (a hore vymenované) okrem značenia červenou hviezdou na krídlach a trupe dostanú na smerovku "naklonenú" vlajku miesto hviezdy.
neskôr podrobnejšie...
a, celý predpis je tzv. Vzdušný kódex, rozčleňuje sa na skupiny: vojenské bojové, vojenské transportné (alebo dopravné) , civilné dopravné (týka sa veľkých civilných lietadiel)
b, vojenské bojové lietadlá - budú mať doterajšie červené hviezdy lemované farbami ruskej vlajky t.j.červená hviezda lemovaná (poradie od stredu) modrou, bielou a červenou linkou. viz. obr. Mi-28
c, vojenské dopravné lietadlá (a hore vymenované) okrem značenia červenou hviezdou na krídlach a trupe dostanú na smerovku "naklonenú" vlajku miesto hviezdy.
neskôr podrobnejšie...
Teraz vidím že ráno som zabudol to najdôležitejšie, znaky použité na T-50 sú jedinečné a doteraz som ich na ruskom lietadle nevidel...
Nie sú v žiadnom predpise, predpokladám že u Suchoja ich namalovali asi s tichým súhlasom štátnych kontr. orgánov, keďže PAK FA(T-50) bol nedávno vyhlásený za sledovaný štátny program, ktorý si vzali "pod krídla" nikto menší ako premiér Putin a 1. vicepremiér S. Ivanov....
Nie sú v žiadnom predpise, predpokladám že u Suchoja ich namalovali asi s tichým súhlasom štátnych kontr. orgánov, keďže PAK FA(T-50) bol nedávno vyhlásený za sledovaný štátny program, ktorý si vzali "pod krídla" nikto menší ako premiér Putin a 1. vicepremiér S. Ivanov....
Áno, tento obrázok z Infografiky výstižne zobrazuje 2 základné zmeny označovania ruských štátnych lietadiel:
[fade](pre neznalých ruštiny)[/fade]
1a, pravidelná päťcípa hviezda je lemovaná modrou a bielou linkou hrúbky 1/10 z, kde z je hodnota priemeru vpísaného kruhu do koreňa hviezdy
1b, hviezda je po obryse olemovaná tenkou červenou linkou hrúbky 1/5 bielej (modrej) linky alias 1/50 z
2, štylizovaná vlajka RF sa skladá z 3 rovnako širokých pruhov (od vrchu) bielej, modrej a červenej farby.
Pomery strán vlajky sú 1:2(výška:šírka), náklon je 1/6 šírky dozadu t.j. pri pohľade zľava je naklonená doprava, analogicky na pravej strane smerovky je naklonená doľava.
Pre účely zvýraznenia môže (teda nemusí) byť lemovaná zhora a zozadu šedou linkou hrúbky 1/12 šírky.
Spomínaný predpis je Uznesenie vlády RF č.127/2010r. potvrdený dňom 4. marca 2010 - O označení štátnej príslušnosti na lietadlách štátneho letectva (О ЗНАКАХ ГОСУДАРСТВЕННОЙ ПРИНАДЛЕЖНОСТИ
НА ВОЗДУШНЫХ СУДАХ ГОСУДАРСТВЕННОЙ АВИАЦИИ)
[fade](pre neznalých ruštiny)[/fade]
1a, pravidelná päťcípa hviezda je lemovaná modrou a bielou linkou hrúbky 1/10 z, kde z je hodnota priemeru vpísaného kruhu do koreňa hviezdy
1b, hviezda je po obryse olemovaná tenkou červenou linkou hrúbky 1/5 bielej (modrej) linky alias 1/50 z
2, štylizovaná vlajka RF sa skladá z 3 rovnako širokých pruhov (od vrchu) bielej, modrej a červenej farby.
Pomery strán vlajky sú 1:2(výška:šírka), náklon je 1/6 šírky dozadu t.j. pri pohľade zľava je naklonená doprava, analogicky na pravej strane smerovky je naklonená doľava.
Pre účely zvýraznenia môže (teda nemusí) byť lemovaná zhora a zozadu šedou linkou hrúbky 1/12 šírky.
Spomínaný predpis je Uznesenie vlády RF č.127/2010r. potvrdený dňom 4. marca 2010 - O označení štátnej príslušnosti na lietadlách štátneho letectva (О ЗНАКАХ ГОСУДАРСТВЕННОЙ ПРИНАДЛЕЖНОСТИ
НА ВОЗДУШНЫХ СУДАХ ГОСУДАРСТВЕННОЙ АВИАЦИИ)