Stránka 7 z 68

Napsal: 24/3/2010, 21:59
od absik
Elektronický pilot pre PAK FA(T-50)
"электронной пилот" predstavuje ucelený komplet algoritmov modelových situácií s prvkami umelej inteligencie(t.j. schopnosťou "učiť sa" a následne voliť optimálny postup ktorý rieši danú situáciu). V podstate dubluje druhého (univerzálneho) člena osádky vo funkcii pilota, navigátora, operátora zbraňových systémov, palubného inžiniera či analyzátora boj. situácií, zdravotného stavu pilota a technických možností lietadla v danom čase. Jednotlivé funkcie sú naprogramované a obmieňajú sa v časových intervaloch, ale pilot si ich môže kedykoľvek prepnúť na páke prípusti motorov. Jednotlivé algorytmy sú len rozpracované z bežných (zavedených) zbraňových systémov. Napr. navigačný systém využíva algoritmus striel s plochou dráhou letu keď porovnáva naprogramovanú trasu zo signálmi satelit. navádzania , údajov vlastného inerciálneho systému a terénnych parametrov z rádiolokátora, prepnutého na mapovací režim.

Napsal: 27/3/2010, 21:45
od absik
Ako oznámil 1. zástupca riaditeľa Federálnej služby pre vojensko-technickú spoluprácu A. Fomin pre agentúru Interfax, Rusko ponúklo Brazílii spoluprácu na lietadle 5. generácie - PAK FA a jeho technológiách.
Rusko už predtým ponúklo brazílskemu leteckému priemyslu spoluprácu na Su-35, ktorý využíva niektoré technológie z PAK FA.

http://www.lenta.ru/news/2010/03/25/pakfa/

Nové snímky prototypu ...

Napsal: 29/4/2010, 22:32
od Kutuzov
... PAK-FA.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Napsal: 30/4/2010, 08:54
od absik
Vďaka, chcelo by to ešte pohľad zhora aby bolo vidno delenie kamufl. polí...
Na posl. obrázku dobre vidno zakrivenie )( vstupných-výstupných kanálov a zbiehavosť motorov

Napsal: 30/4/2010, 10:33
od Alchymista
Zaujímavé sú aj hviezdy - v "nenápadnom" prevedení. Takúto variantu som zatiaľ nevidel (alebo si ju zatiaľ nevšimol).

Napsal: 30/4/2010, 17:35
od whitedog
Suchoj T-50 ?
Facelift Su27 s kapotážou alá F22 :eek:


P.S.: ďakujem za porovnávačku, výborné zábery:
Kutuzov príspevok

Napsal: 30/4/2010, 21:14
od absik
To Alchymista: ruským sa venujem cca 30 rokov a tiež to vidím na lietadle prvý krát. To bude ruská varianta znakov "low vissible"

whitedog: máš aj nemáš pravdu, podobá sa na 27-čku lebo je priamym pokračovateľom, podoba s F-22 je daná RCS charakteristikou(fyzika nepustí) ale tým to končí.Unikátna je aerodynamika, jedná sa bez pochyby o prvé lietadlo ktoré spája samokrídlo a trojkrídlovú koncepciu Suchoja.
Iste stratilo na kráse ale vyzerá lepšie ako "truhlová" koncepcia F-22...

Napsal: 30/4/2010, 21:43
od whitedog
Nie sú k dispozícii zákulisné informácie o problémoch T-50 ohľadom RCS - stealth ?
Pri skúškach F-117 sa RCS dramaticky zvýšil po nedovretí nejakých dvierok, na F-22 vraj robili potiaže štrbiny medzi krídlom a výškovkou, resp. medzi pohyblivými časťami krídla.


Po všetkých tých moderne hranatých tvaroch na Suchoj T-50, dizajn kapotáže zadnej nenatretej časti motorov a výtokových trysiek zdá sa byť nečakane konzervatívne zaoblený, no snáď to nie je kvôli aerodynamike.


Truhly na druhú, alebo inšpirácia pre ruských konštruktérov, niekto by im to mal poslať emailom :D :
Obrázek

Obrázek

Pokračování serie ...

Napsal: 1/5/2010, 00:56
od Kutuzov
... nových snímků prototypu PAK-FA.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Napsal: 1/5/2010, 11:41
od Julesak
K tým hviezdam: tiež to vidím prvý krát, neviete či je to všeobecne platný nový variant (bude aj u iných strojov?) alebo len individuálna snaha ľudí od Suchoja?
Pretože o zmene hviezd sa hovorí už dlhšie, raz že sa budú meniť, potom zase že nie. Jeden z variantov bola hviezda orámovaná farbami ruskej vlajky(viď prvý obrázok).

Inak k tej zmene v označení: všimol som si ešte jednu novinku:
Mi-28:
Obrázek

Obrázek

Mi-8:
Obrázek

Toto som doteraz tiež ešte nevidel. Som zvedavý či sa to týka iba vrtuľníkov alebo je súčasť nového všeobecne platného označenia strojov VVS RF.

Sorry za OT.

Napsal: 1/5/2010, 18:37
od absik
Jedná sa o nové značenie všeobecne záväzné pre všetky bojové lietadlá mimo transportných, dopravných, špeciálnych a experimentálnych. U tých pribudla štylizovaná vlajka RF sklonená o 1/6 dĺžky dozadu.
Mám odložený celý predpis, keď sa k tomu dostanem vložím to sem...
Platnosť nadobudol myslím 13-14. marca t.r. posledným odklepnutím vládneho výboru po 3 schvalovaniach v štátnej dume a predchádzajúcich pozmeňujúcich návrhoch. Celá anabáza sa tiahla vyše roka.
jeden zo sporov:
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/tit ... 334#309334

Napsal: 1/5/2010, 22:47
od Julesak
Prepáč, celkom som nepochopil ako si to myslel:
a)nové "low visible" hviezdy a la PAK FA dostanú všetky bojové lietadlá,
b)dopravné, elektronické a pod. dopstanú okrem toho ešte štylizovanú vlajočku.
Je to ok?

Patrí k tomu aj ten nápis VVS RF, resp. VVS Rossii?

PS. ten predpis by vážne bodol, dopredu ďakujem.

Napsal: 2/5/2010, 08:44
od absik
Asi som sa zle vyjadril alebo si to nepochopil (nemám teraz čas ale poobede sa k tomu vrátim) tak v skratke:
a, celý predpis je tzv. Vzdušný kódex, rozčleňuje sa na skupiny: vojenské bojové, vojenské transportné (alebo dopravné) , civilné dopravné (týka sa veľkých civilných lietadiel)
b, vojenské bojové lietadlá - budú mať doterajšie červené hviezdy lemované farbami ruskej vlajky t.j.červená hviezda lemovaná (poradie od stredu) modrou, bielou a červenou linkou. viz. obr. Mi-28
c, vojenské dopravné lietadlá (a hore vymenované) okrem značenia červenou hviezdou na krídlach a trupe dostanú na smerovku "naklonenú" vlajku miesto hviezdy.
neskôr podrobnejšie...

Napsal: 2/5/2010, 12:40
od absik
Teraz vidím že ráno som zabudol to najdôležitejšie, znaky použité na T-50 sú jedinečné a doteraz som ich na ruskom lietadle nevidel...
Nie sú v žiadnom predpise, predpokladám že u Suchoja ich namalovali asi s tichým súhlasom štátnych kontr. orgánov, keďže PAK FA(T-50) bol nedávno vyhlásený za sledovaný štátny program, ktorý si vzali "pod krídla" nikto menší ako premiér Putin a 1. vicepremiér S. Ivanov....

Napsal: 2/5/2010, 13:21
od Julesak
Aha, čiže to nové značenie je asi toto:
Obrázek
Ďakujem.

Napsal: 2/5/2010, 13:57
od absik
Áno, tento obrázok z Infografiky výstižne zobrazuje 2 základné zmeny označovania ruských štátnych lietadiel:
[fade](pre neznalých ruštiny)[/fade]
1a, pravidelná päťcípa hviezda je lemovaná modrou a bielou linkou hrúbky 1/10 z, kde z je hodnota priemeru vpísaného kruhu do koreňa hviezdy
1b, hviezda je po obryse olemovaná tenkou červenou linkou hrúbky 1/5 bielej (modrej) linky alias 1/50 z
2, štylizovaná vlajka RF sa skladá z 3 rovnako širokých pruhov (od vrchu) bielej, modrej a červenej farby.
Pomery strán vlajky sú 1:2(výška:šírka), náklon je 1/6 šírky dozadu t.j. pri pohľade zľava je naklonená doprava, analogicky na pravej strane smerovky je naklonená doľava.
Pre účely zvýraznenia môže (teda nemusí) byť lemovaná zhora a zozadu šedou linkou hrúbky 1/12 šírky.

Spomínaný predpis je Uznesenie vlády RF č.127/2010r. potvrdený dňom 4. marca 2010 - O označení štátnej príslušnosti na lietadlách štátneho letectva (О ЗНАКАХ ГОСУДАРСТВЕННОЙ ПРИНАДЛЕЖНОСТИ
НА ВОЗДУШНЫХ СУДАХ ГОСУДАРСТВЕННОЙ АВИАЦИИ)

Napsal: 3/5/2010, 22:46
od absik
Prototyp PAK FA po skončení 1. série letových skúšok(6 letov) v Komsomoľsku na Amure preletel na podmoskovskú bázu Žukovskoje kde pokračuje v programe letových skúšok. Na prvom lete v Žukovskom stroj pilotoval skúšobný pilot S. Bogdan.

ARMS-TASS

Napsal: 7/5/2010, 00:08
od kopapaka
To by mě zajímalo kam ho vezou...

PAK FA v An-124
Obrázek

Napsal: 13/5/2010, 07:15
od absik
No predsa do Žukovského...

Napsal: 14/5/2010, 21:49
od nikopol
Nová fotka
Obrázek