Stránka 7 z 19

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 30/10/2019, 20:30
od Skeptik
Nesher píše:Jaká ideologie? Jaké předsudky? Pochop, že vím o čem mluvím, Rusové nikdy dobré, opravdu dobré civilní letadlo nepostavili. A to ani v dobách SSSR kdy pro ně peníze nebyly problém. To je fakt, nikoliv ideologie. A teď je to mnohem horší, nejen, že nemají peníze, nemají ani lidi. Pochop, že mě letecký průmysl živí, takže vím o čem píšu, stejně jak ty asi víš o čem píšeš, když mluvíš o pravidlech veřejných výběrových řízení.
Jak dlouho tě letectví živí?
Pokud víc jak 15 let tak to se nejspíš známe i v civilním životě :lol: a nebo určitě máme společné známé.

Vím že to v Rusku není růžové … i když v posledních 10-ti letech se to hodně zlepšilo.
A stejně tak není pravda, že by v SSSR nikdy nevyvinuli komerčně úspěšné letadlo.
Já bych je v dnešní době již nepodceňoval.

A právě letadlo kategorie L-610 by nemělo být až takový problém. Může být, že máš pravdu, ostatně já neříkám, že upgrade L-610 bude úspěšný, jen, že pro něj vidím díru na trhu - primárně ruském, sekundárně států s obdobnými problémy ne zcela rozvinuté dopravní infrastruktury. Jasně na rozvinuté letecké trhy v Evropě to není, ale nelétá jen Evropa a USA.
Problém SSJ nejsou západní výrobci, ale nezvládnutá kvalita sériové výroby v Rusku. Většina komponentů, včetně motorů se vyrábí v Rusku (byť třeba na základě západních technologií). Jenže ruské firmy to nejsou schopny vyrábět v trvale slušné kvalitě. Takže SSJ co kus to originál. A věř mi, že MS 21 bude stejný průšvih, nebýt tlaku Kremlu, nekoupí ho ani Aeroflot.
Nevím, může to tak být a nemusí. Já tedy spíše slyšel (ve fabrice jsem nebyl), že problém je právě ta integrace západních komponentů - a to i mezi sebou. A samozřejmě, že to ruská výrobní síla zrovna nezlepšuje.
Ale uvidíme, naučili se to ti Brazilci, naučili jsme se to my, proč ne Rusové. Že je to pro ně pořádné sousto, o tom žádná.
Ale v případě upgradu L-610 to je jiná … to letadlo bylo téměř hotové … a na tom lze dobře stavět.
Jinak nepřijde ti divné, že Rusové (140 mil. a relativně chudá země) chce v jednu dobu rozvíjet 3 typy turbovrtulových letadel? Il 114, Il 112V a L 610?

Ani ne. Ani jedno z nich není zcela nový letoun, ale upgrade něčeho, co již existovalo (o obou letadlech jsem se učil již na škole a dofal, že je budu u ČSA pilotovat :wink: )
Navíc Il-112V do toho netahej, to není civilní letoun (byť o civilním Cargu uvažují)
Přičemž na Západě je dnes jediný výrobce (ATR, co bude s DASH 8 je dost ve hvězdách). Ostatní jako Fokker, Saab, Embraer už to dávno vzdali.
No právě. Podle mne předčasně.
Prostě to jen každý vidíme jinak. Budoucnost rozhodne.
Osobně si myslím, že v "souboji" upgradovaných L-610 a Il-114 je to ten hornoplošník, kdo má větší šanci … turbovrtulové dolnoplošníky mi připadají divné už od dob ATP :wink:

P.S. Já osobně podporu vývoje takového letadla - zvláště půjde-li IA, MESITu, Speelu, tedy českým firmám - jednoznačně schvaluji. I když ten projekt nevyjde, je to investice do lidí.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 19/11/2019, 11:42
od HONZIK11
L 410 . Poláci jej upřednostnili před vlastním typem.
https://www.armadninoviny.cz/cesky-leto ... straz.html

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 19/11/2019, 11:49
od Flader
Na stráženie hranice je to podľa mňa dobrý stroj.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 19/11/2019, 12:49
od Skeptik
Je to letoun s nepřetlakovou kabinou a nosností cca 2 tuny … to už by šlo dovybavit zbraněmi na takový "malý gunship"

A když ty polské budou hlídkovat v tom Středomoří, tak by se jim možná takový gunship hodil … :wink:

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 19/11/2019, 15:27
od Juraj Tichý
Skeptik: A kazdy kilogram navyse na palube znizuje dolet, ktory je pri hliadkovaní potreba čo najvacsi.

Ale ano, L410 s niecim vacsim vo dverach, by posobila impozantne. No uz by to nebolo na hliadkovanie :)

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 19/11/2019, 19:10
od Padouch
Na hlídkování ve středomoří by poláci mohli pořídit L-610 MPA (verze pro protiponorkový boj) PS. to video berte s nadhledem :D
https://youtu.be/ohskpZa4JE8

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 19/11/2019, 19:25
od Skeptik
Juraj Tichý píše:Skeptik: A kazdy kilogram navyse na palube znizuje dolet, ktory je pri hliadkovaní potreba čo najvacsi.
Hlídkové L-410 hlídkují, L-410 Gunship startuje až tehdy, když jsou čluny lokalizovány :wink:

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 19/11/2019, 19:33
od HONZIK11
Turbovrtulove motory jsou velice účinné při malých rychlostech. Pro letoun k honění a samotné lokaci ponorek či následnemu shozu torped nebo boji je to optimální pohon. Pro lokalizaci ponorek v uzavřených mořích nebo k ochraně teritoriálních vod za jakéhokoliv pocasi je takovýto letoun dle mého, vyuzitelnejsi než jakýkoliv vrtulník.
My jsme ty motory kdysi cpali i do praskovacich letadel. Připadá mi ta úroveň včerejška jako celkem in.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 20/11/2019, 09:00
od skelet
Skeptik píše:
Juraj Tichý píše:Skeptik: A kazdy kilogram navyse na palube znizuje dolet, ktory je pri hliadkovaní potreba čo najvacsi.
Hlídkové L-410 hlídkují, L-410 Gunship startuje až tehdy, když jsou čluny lokalizovány :wink:
a co teprve, kdyby jsme pod ně navěsily střely Delilah, obnovili bychom bombardovací letectvo

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 20/11/2019, 17:32
od Juraj Tichý
Skeptik píše:
Juraj Tichý píše:Skeptik: A kazdy kilogram navyse na palube znizuje dolet, ktory je pri hliadkovaní potreba čo najvacsi.
Hlídkové L-410 hlídkují, L-410 Gunship startuje až tehdy, když jsou čluny lokalizovány :wink:
Hm, ze by sa velitelstvo vzdusnych sil PL rozhodlo pre L-410 gunship, miesto F-16 so strelami Harpoon?
No! Moze byt! :D :wink:

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 20/11/2019, 17:49
od Skeptik
Juraj Tichý píše:Hm, ze by sa velitelstvo vzdusnych sil PL rozhodlo pre L-410 gunship, miesto F-16 so strelami Harpoon?
No! Moze byt! :D :wink:
A proč ne?
I když větší smysl by to samozřejmě dávalo u takového Španělska, Francie, Itálie a Řecka … ale proč by nemohli vypomoci Poláci … když už budou v tom Středomoří hlídkovat.

Vždy záleží na konkrétním typu ohrožení, a F-16 či F-35 s Harpoony jsou celkem k ničemu, když jde o flotilu gumových člunů :wink:

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 20/11/2019, 17:53
od niko
Jo Skeptik, ale su do.10 min. na mieste. :wink:

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 20/11/2019, 17:58
od HONZIK11
A za dalších deset minut jsou bez paliva. :D

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 20/11/2019, 18:04
od Skeptik
niko píše:Jo Skeptik, ale su do.10 min. na mieste. :wink:
Gumovej člun neuteče :mrgreen:

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 20/11/2019, 18:10
od HONZIK11
Podle mě má L410 turbolet budoucnost.
Jistě je lepším základem, nosičem, než jednomotorove typy viz například tento.
https://www.airforce-technology.com/pro ... -aircraft/

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 20/11/2019, 18:28
od niko
Chlapi, uz som to raz pisal, ked vyzbrojit Turbolet, tak pre SOF. Vopchat do dveri .50 cal, pod trup FLIR a ochranne systemy. Pre SOF idealne. Ved to pristane skoro vsade.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 20/11/2019, 19:22
od kenavf
Možno by ešte vydržal zamontovanie nejakého guľometu do dverí. Ale viete si predstaviť že by bočne vystrelilo niečo s kalibrom väčším ako 30mm? Asi by sa oholo v polovičke trupu. :???:

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 20/11/2019, 19:35
od HONZIK11
kenavf píše:Možno by ešte vydržal zamontovanie nejakého guľometu do dverí. Ale viete si predstaviť že by bočne vystrelilo niečo s kalibrom väčším ako 30mm? Asi by sa oholo v polovičke trupu. :???:
Nene, jistá nevýhoda je střílet přes vrtuli. Ale to se dá vyřešit. Nicméně nepočítas s gravitaci, tedy se střelbou dolů k zemi. A dále, zpetny raz ti letoun jenom posune v letové ose, raz je utlumen. Nemůžeš to chápat jako vetknutou konstrukcí.
. To by ti ten letoun musel rozbít i bouřkovy poryv. A navíc my jsme měli dle DIN normy koeficient bezpečnosti 8.6.
Na západě si hráli na frajery s 2.7. A pak museli v daných intervalech stále hledat unavove praskliny. A do dneška je hledají, někdy najdou a je to průser. My jsme je hledat nechtěli a litá to i bez jejich lokace. :razz:

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 20/11/2019, 21:48
od seabee
kenavf píše:Možno by ešte vydržal zamontovanie nejakého guľometu do dverí. Ale viete si predstaviť že by bočne vystrelilo niečo s kalibrom väčším ako 30mm? Asi by sa oholo v polovičke trupu. :???:
Ono se stačí podívat, co Srbové dokázali navěsit na vrtulník Mi-17 pro Irák: půlpalec s pancéřovým štítem do dveří, na jednu stranu 20 mm kanón, raketový blok UB-16 nebo UB-32 a ŘS Maljutka, na druhou pak čtyři 128 mm rakety - samozřejmě to lze různě kombinovat, třeba i doplnit dalším půlpalcem střílejícím po směru letu. To všechno kontrolované moderním senzorovým a zaměřovacím systémem. Přitom Mi-17 také není stavěný jako bitevník.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 20/11/2019, 22:02
od seabee
Skeptik píše:
Nesher píše:Jaká ideologie? Jaké předsudky? Pochop, že vím o čem mluvím, Rusové nikdy dobré, opravdu dobré civilní letadlo nepostavili. A to ani v dobách SSSR kdy pro ně peníze nebyly problém. To je fakt, nikoliv ideologie. A teď je to mnohem horší, nejen, že nemají peníze, nemají ani lidi. Pochop, že mě letecký průmysl živí, takže vím o čem píšu, stejně jak ty asi víš o čem píšeš, když mluvíš o pravidlech veřejných výběrových řízení.
Jak dlouho tě letectví živí?
Pokud víc jak 15 let tak to se nejspíš známe i v civilním životě :lol: a nebo určitě máme společné známé.

Vím že to v Rusku není růžové … i když v posledních 10-ti letech se to hodně zlepšilo.
A stejně tak není pravda, že by v SSSR nikdy nevyvinuli komerčně úspěšné letadlo.
He he, dobrá diskuze: On napíše, že Rusové nikdy nepostavili dobré, opravdu dobré civilní letadlo a ty mu na to odpovíš, že není pravda, že by nepostavili komerčně úspěšné letadlo. Jeden o voze a druhý o koze.
Ale nemám takový přehled jako ty, takže by mně nějaký příklad komerčně úspěšného ruského (sovětského) civilního letadla zajímal. Dáš?