
Srovnání systémů oprav - diskuze
-
- rotný
- Příspěvky: 84
- Registrován: 13/2/2015, 13:13
Re: Srovnání systémů oprav - diskuze
Copak Český kluk.. Ale Ruský.. A upřímně.. Mám pochyby
V článku se dále hovoří o vysoké nespolehlivosti T-72 a když mluví o časové náročnosti oprav, asi to o výměně kusu trubky během deseti minut nebylo.

- Aaron Goldstein
- Kapitán
- Příspěvky: 3062
- Registrován: 19/7/2014, 19:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Srovnání systémů oprav - diskuze
Já vím, co se píše v článku...Martin2086 píše:Copak Český kluk.. Ale Ruský.. A upřímně.. Mám pochybyV článku se dále hovoří o vysoké nespolehlivosti T-72 a když mluví o časové náročnosti oprav, asi to o výměně kusu trubky během deseti minut nebylo.
Ale nepíše se tam o poměru banálních závad schopných být opravených na místě výměnou poškozeného kusu vůči závažnějším závadám vyžadujícím dílenskou opravu...
A upřímně... Mám podezření, že jenom spekuluješ na základě pocitu


Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Re: Srovnání systémů oprav - diskuze
K tým pocitom asi toľko.
Neviem ako ostatní ale je mám skúsenosť,že pri prechode na západnú techniku(v ktorej koľvek oblasti) bola západná technika podstatne menej poruchová,menej náročná na údržbu s podstatne dlhšou životnosťou.A nevidím absolutne dôvod prečo by to malo byť vo vojenskej technike inak(porovnávam techniku z dôb socializmu).Takže aj ten výskyt porúch ovplyvňoval koncepciu opráv a požiadavku priamej pristupnosti súčiastky priamo v motorovom priestore.To zároveň ovplyvňovalo potrebu byť schopný si vec opraviť sám,postupne to ľudia na západe zabudli(resp. sa to nenaučili).Tiež som bol svedkom ako naši opravári zahanbili servisáka od Catterpillaru,ktorý nevedel poskladať "vlastný" vzduchový štartér motoru.Naši to vedeli,lebo boli trénovaní z rumunských vzduchových štartérov.
Neviem ako ostatní ale je mám skúsenosť,že pri prechode na západnú techniku(v ktorej koľvek oblasti) bola západná technika podstatne menej poruchová,menej náročná na údržbu s podstatne dlhšou životnosťou.A nevidím absolutne dôvod prečo by to malo byť vo vojenskej technike inak(porovnávam techniku z dôb socializmu).Takže aj ten výskyt porúch ovplyvňoval koncepciu opráv a požiadavku priamej pristupnosti súčiastky priamo v motorovom priestore.To zároveň ovplyvňovalo potrebu byť schopný si vec opraviť sám,postupne to ľudia na západe zabudli(resp. sa to nenaučili).Tiež som bol svedkom ako naši opravári zahanbili servisáka od Catterpillaru,ktorý nevedel poskladať "vlastný" vzduchový štartér motoru.Naši to vedeli,lebo boli trénovaní z rumunských vzduchových štartérov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Srovnání systémů oprav - diskuze
Celkom by ma zaujímalo o akej "západnej" technike sa bavíme. Lebo moja skúsenosť je skôr taká, že keď sa niečo drahšie kúpilo zo "západu" tak sa to bralo a stále berie ako super drahý klenot. Ja poviem také porovnanie. Koľko najazdia T-72M4 a koľko najazdili za socíku T-72M/T-55AM...koľko sa najazdí s novým OT vtedy a dnes. Menej poruchová technika ? Určite sa nebavíme o menej zložitých systémoch. Taká pikoška je, že npr. Leclerc v Emirátoch má v cene aj stálu starostlivosť značného množstva francúzskeho personálu, lebo nie sú schopní zabezpečiť požadovaný servis sami. Je značne náročný, tak si to zaplatia u výrobcu a to až tak, že kam ide Leclerc tak tam idú aj sprievodné vozidlá výrobcu.K tým pocitom asi toľko.
Neviem ako ostatní ale je mám skúsenosť,že pri prechode na západnú techniku(v ktorej koľvek oblasti) bola západná technika podstatne menej poruchová,menej náročná na údržbu s podstatne dlhšou životnosťou.A nevidím absolutne dôvod prečo by to malo byť vo vojenskej technike inak(porovnávam techniku z dôb socializmu).Takže aj ten výskyt porúch ovplyvňoval koncepciu opráv a požiadavku priamej pristupnosti súčiastky priamo v motorovom priestore.To zároveň ovplyvňovalo potrebu byť schopný si vec opraviť sám,postupne to ľudia na západe zabudli(resp. sa to nenaučili).Tiež som bol svedkom ako naši opravári zahanbili servisáka od Catterpillaru,ktorý nevedel poskladať "vlastný" vzduchový štartér motoru.Naši to vedeli,lebo boli trénovaní z rumunských vzduchových štartérov.
Re: Srovnání systémů oprav - diskuze
Bavime sa napríklad o:rabo píše:Celkom by ma zaujímalo o akej "západnej" technike sa bavíme. Lebo moja skúsenosť je skôr taká, že keď sa niečo drahšie kúpilo zo "západu" tak sa to bralo a stále berie ako super drahý klenot. Ja poviem také porovnanie. Koľko najazdia T-72M4 a koľko najazdili za socíku T-72M/T-55AM...koľko sa najazdí s novým OT vtedy a dnes. Menej poruchová technika ? Určite sa nebavíme o menej zložitých systémoch. Taká pikoška je, že npr. Leclerc v Emirátoch má v cene aj stálu starostlivosť značného množstva francúzskeho personálu, lebo nie sú schopní zabezpečiť požadovaný servis sami. Je značne náročný, tak si to zaplatia u výrobcu a to až tak, že kam ide Leclerc tak tam idú aj sprievodné vozidlá výrobcu.K tým pocitom asi toľko.
Neviem ako ostatní ale je mám skúsenosť,že pri prechode na západnú techniku(v ktorej koľvek oblasti) bola západná technika podstatne menej poruchová,menej náročná na údržbu s podstatne dlhšou životnosťou.A nevidím absolutne dôvod prečo by to malo byť vo vojenskej technike inak(porovnávam techniku z dôb socializmu).Takže aj ten výskyt porúch ovplyvňoval koncepciu opráv a požiadavku priamej pristupnosti súčiastky priamo v motorovom priestore.To zároveň ovplyvňovalo potrebu byť schopný si vec opraviť sám,postupne to ľudia na západe zabudli(resp. sa to nenaučili).Tiež som bol svedkom ako naši opravári zahanbili servisáka od Catterpillaru,ktorý nevedel poskladať "vlastný" vzduchový štartér motoru.Naši to vedeli,lebo boli trénovaní z rumunských vzduchových štartérov.
Veľké "stabiláky" na pohon vrtných veží na vŕtanie vrtov pre ťažbu ropy.Výkon cca 820HP,objem valcov 42L.Pred tým používané motory z Rumunska(licencia Mercedes),životnosť rumunských trysiek cca týždeň,po 4000 hod. bolo treba pootočiť všetkých 12 vložiek valcov pretože z jednej strany(os výfuku) "kavitovali",vstrekovacie čerpadlo=spotrebný diel pretože praskali v nich pružiny,obehové čerpadlo chladiacej kvapaliny=spotrebný diel-životnosť ucpávok.Pri 8000 hod. motor musel ísť do GO.
Pokus nahradiť motorom ČKD(ako v lokomotívach).Motor nezniesol neustále zmeny otáčok(pridávanie a uberanie plynu),poodchádzali ojnice a hlavy valcov.
Akonáhle sa objavila možnosť zakúpiť "zo západu" motor Catterpillar 3512 tak sa namontoval a po dobu životnosti do GO 20000hod sa len oprašoval od prachu a menili sa filtre.Len na jednom sa pokazil vzduchový štartér.
Vrtná hlavica("vrtné dláto") na vŕtanie vrtov (do zeme a podložia) priemer 316mm rumunské -životnosť 12hod(jedna smena zapúšťala náradie do hlbokého vrtu,druhá vŕtala,tretia vyťahovala náradie v vrtu.Československé dláto-životnosť 60 hod,americké dláto HUGHES životnosť 250hod(jedna smena zapúšťala náradie,11 dní sa vŕtalo,jedna smena vyťahovala náradie).Na americké veci museli byť pridelené devízy(dolary-pre mladších)(bavíme sa cca o rokoch 1988-93)
Elektrocentrály ČKD a Tatra(hukot,smarad,všade olej,stála údržba a oprava) versus Elektrocentrály Catterpillar a Olympian(vymeny filtrov,prachovka na ometanie prachu).
Zariadenia boli využívané v nepretržitej prevádzke a perzonál obsluhy(uživatelia) bol ten istý aj pred tým aj potom.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Srovnání systémů oprav - diskuze
Jaj tak ja som mimo. Bol som v tom, že sa bavíme o voj. technike. Ale skúsim troška do mlyna aj z tejto mimo voj. oblasti. Keď bol umožnený nákup techniky z EHS respekt. zo západu., tak sa vtedajšie podniky záhrničného obchodu - Koospol, neskôr Technopol a iné. smažili nakúpiť top produkty. No nie vždy to bolo tak ekonomicky výhodné. ale vtedy - koniec socíku, to bola taká méta pre podniky. Nakúpili sa stroje ktoré mali všetko super, ale tá cena a hlavne následný servis to dali do čísel, že už to nebolo ani používané. To sa bavíme napr. o Doprastave.Bavime sa napríklad o:
Veľké "stabiláky" na pohon vrtných veží na vŕtanie vrtov pre ťažbu ropy.Výkon cca 820HP,objem valcov 42L.Pred tým používané motory z Rumunska(licencia Mercedes),životnosť rumunských trysiek cca týždeň,po 4000 hod. bolo treba pootočiť všetkých 12 vložiek valcov pretože z jednej strany(os výfuku) "kavitovali",vstrekovacie čerpadlo=spotrebný diel pretože praskali v nich pružiny,obehové čerpadlo chladiacej kvapaliny=spotrebný diel-životnosť ucpávok.Pri 8000 hod. motor musel ísť do GO.
Pokus nahradiť motorom ČKD(ako v lokomotívach).Motor nezniesol neustále zmeny otáčok(pridávanie a uberanie plynu),poodchádzali ojnice a hlavy valcov.
Akonáhle sa objavila možnosť zakúpiť "zo západu" motor Catterpillar 3512 tak sa namontoval a po dobu životnosti do GO 20000hod sa len oprašoval od prachu a menili sa filtre.Len na jednom sa pokazil vzduchový štartér.
Vrtná hlavica("vrtné dláto") na vŕtanie vrtov (do zeme a podložia) priemer 316mm rumunské -životnosť 12hod(jedna smena zapúšťala náradie do hlbokého vrtu,druhá vŕtala,tretia vyťahovala náradie v vrtu.Československé dláto-životnosť 60 hod,americké dláto HUGHES životnosť 250hod(jedna smena zapúšťala náradie,11 dní sa vŕtalo,jedna smena vyťahovala náradie).Na americké veci museli byť pridelené devízy(dolary-pre mladších)(bavíme sa cca o rokoch 1988-93)
Elektrocentrály ČKD a Tatra(hukot,smarad,všade olej,stála údržba a oprava) versus Elektrocentrály Catterpillar a Olympian(vymeny filtrov,prachovka na ometanie prachu).
Zariadenia boli využívané v nepretržitej prevádzke a perzonál obsluhy(uživatelia) bol ten istý aj pred tým aj potom.