Dobré odkazy
Moderátor: Pátrač
Alibaba: mzak znám, jen jsem ho nikdy nepročetl celý. Tady (jestli myslíš diskusi z military.cz) šlo o to "Efektivní rychlost letu v režimu supercruise je kolem M=1.5" - takže jak norské Hornety, tak ostatní letadla 4. generace které náhodou udělají supercruise se nemohou rovnat s aerodynamicky čistým letadlem s 30tun tahu jako je Raptor.
Což mě přivádí k tomu zajímavému údaji SC M1.6 u EF Typhoon - s 4*polozapuštěnými Aim-120 a 2*ASRAAM. Přitom je tah menší a aerodynamický odpor díky zbraním, rozšíření u motorového bloku atd. očividně větší - tedy ač vím, že je delta koncepce lepší pro vysoké rychlosti, takové výkony bych nečekal...
A abych nebyl O-T:
bravecannons.org/the gun - zajímavé /a ilustrované) počteníčko o amerických 155mm M114kách - vč. munice a nasazení.
Což mě přivádí k tomu zajímavému údaji SC M1.6 u EF Typhoon - s 4*polozapuštěnými Aim-120 a 2*ASRAAM. Přitom je tah menší a aerodynamický odpor díky zbraním, rozšíření u motorového bloku atd. očividně větší - tedy ač vím, že je delta koncepce lepší pro vysoké rychlosti, takové výkony bych nečekal...
A abych nebyl O-T:
bravecannons.org/the gun - zajímavé /a ilustrované) počteníčko o amerických 155mm M114kách - vč. munice a nasazení.
- jaromír dolanský
- praporčík
- Příspěvky: 391
- Registrován: 12/10/2006, 14:21
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Sem bloumal se synem po testech, hold škola začala a pro Vás sem našel:
http://www.testpark.cz/testy/dejepis/ta ... valce-1624
http://www.testpark.cz/testy/dejepis/le ... -valky-573
Odpovídejte bez vyhledávání, asi budete překvapeni, tak to neberte moc vážně.
http://www.testpark.cz/testy/dejepis/ta ... valce-1624
http://www.testpark.cz/testy/dejepis/le ... -valky-573
Odpovídejte bez vyhledávání, asi budete překvapeni, tak to neberte moc vážně.


www.germanwarmachine.com
Zejména pak sekce Hitlerovy zahraniční legie
www.germanwarmachine.com/hitlersforeignlegions/
nebo Zbraně a technologie
www.germanwarmachine.com/weapons/
Zejména pak sekce Hitlerovy zahraniční legie
www.germanwarmachine.com/hitlersforeignlegions/
nebo Zbraně a technologie
www.germanwarmachine.com/weapons/





Redboy zkoušel jsem ten test, snaha se cení, ale například první otázka je dost dobrá – Jaký byl nejlepší tank ve 2.světové válce? Nebo Jak se jmenoval nejlepší německý velitel tanku ve 2. světové válce? Dobrá je pak nabídka odpovědí … všimněte si pravopisu … Hartman, Withman, Skorceny, Marsiel … nebo Který z těchto strojů není tank … nabídka Jeagpanther. V tom testu jsou určité chyby, např. Která německá firma vyvinula a vyráběla tank TIGER I?redboy píše:Sem bloumal se synem po testech, hold škola začala a pro Vás sem našel:
http://www.testpark.cz/testy/dejepis/ta ... valce-1624
http://www.testpark.cz/testy/dejepis/le ... -valky-573
Porshe, Daimler Benz, Mann, Siemens … obávám se, že ani jedna odpověď není správně, neboť to byla firma Henschel.





Ahoj, na www.fronta.cz se dneska objevily zajímavé testy o WW2.
Fakt dost dobrý.
Fakt dost dobrý.
Debata o Frantisku Perinovi (CT) - sice tam zazni v uvodu par kravin, ale jinak hezky...
http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/10 ... 00265.html
http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/10 ... 00265.html
válka je vůl
Zajímavá stránka plná údajů o sestřelech, nejen WWII. Vítězství rozepsaná po obdobích.
http://www.lesbutler.ip3.co.uk/tony/tonywood.htm
http://www.lesbutler.ip3.co.uk/tony/tonywood.htm
Doufám, že umřu dřív, než vymře lidstvo.
- sa58
- 1. Armádní generál
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 4/2/2005, 12:43
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
Není to sice odkaz na vojenskou techniku, ale určitě se dobře pobavíte.
Na stránce Planes.cz zadejte do vyhledávání "Čechoviny", hodí vám to tři strany odkazů na seriál článků leteckého mechanika. U některých se po***** smíchy.
http://planes.cz/cs/search/?search_str= ... e=1&page=3
Malá ukázka... Čechoviny - díl 14
Piloti Slov Airu létali i různé zajímavé lety. Jeden kapitán, který dobře vládnul anglicky, byl požádán někým z Kunovic, jestli by neletěl se čtyřistadesítkou jako doprovod L 39 do Iráku. Protože to byl klasický člen „spolku přátel bezdechého vzrušení“, rád takovou nabídku přijal a nemýlil se, skutečně ten let nabízel „bezdeché vzrušení“ v míře nebývalé. L 39 se vyrábělo ve Vodochodech a v Letu Kunovice. Posádky na sebe nevražily, zato jejich znalost angličtiny byla minimální. To všechno a ještě k tomu nezměrné sebevědomí dávalo předpoklad k tomu, že let bude „zajímavý“. Kolega, který mi to vyprávěl, letěl jako kapitán L 410, jako druhý pilot letěl mechanik (!), který neměl přístrojovou doložku a na čtyřistadesítce měl nalétáno jenom pár hodin, ale bylo to ve státním zájmu, dostal na let výjimku. První malér nastal v Bělehradě, kde doletěly devětatřicítky Turbolet a sedaly ve skupinách po třech, z čehož měl dispečer malé vánoce, to všechno ze vzduchu moderoval s letovou kontrolou anglicky kapitán L 410, která vyčkávala až rychlí bratři sednou. Po naplnění odmítla letová kontrola podobnou šou zopakovat. Ďuro Š., známý akrobat a velmi svérázný člověk, si nechal na jeden list A4 napsat foneticky anglické fráze, které bude potřebovat k letu. Papír si přilepil leukoplastí na palubní desku se slovy „já jich je…!“ Nakonec byli Jugoslávci rádi, že se jich zbavili. Další vystoupení začalo v Sofii při přiblížení. Ďuro žádal „svou angličtinou“ o radarové navedení. Tomu letový dispečer nerozuměl a tak si to nechal několikrát zopakovat. Najednou viděl Ďuro dírou v mracích letiště, s výkřikem „Vidím dráhu, boha, píchám mraky, banzaj!“, převrátil devětatřicítku výkrutem do střemhlavého letu a za ním všechny ostatní . Vypadalo to, jako když Japonci napadly Pearl Harbour. Z mraků se vyřítily Albatrosy a provedli „velmi nestandardní“ přiblížení. Když tu pohromu viděli dispečeři, poslali všechna letadla, která byla na finále, pryč; Caravelle, která už měla zem nadohled, musela opakovat. Při prudkém obratu se papír s konverzací utrhnul z palubní desky a Juraj se ho marně snažil najít. „Do riti,kde je, ja sa na to vy…, sorry we are český piloti, ty vole, nevidíš ten zasr… papír? My prizemlimes teď, jo?“ Kapitán ze čtyřistadesítky neměl šanci situaci zachránit. Letadla přistála vzorně ve tvaru v trojicích, jenomže – a to byla ta strašná smůla, bez jakéhokoliv povolení. Přílet kamuflovaných tryskáčů vypadal spíš jak vpád nějakého komanda než jako přílet letadel ze spřátelené země. Když letadla narolovala na stojánku, stála všude spousta policajtů se zbraněmi a nevypadali, že by se chtěli bavit. Ještě se do éteru ozvalo „Včil jsme v riti!“. Strůjce toho všeho, člověk malý postavou, ale velký duší, sundal přilbu a vystoupil se svým odzbrojujícím úsměvem a šel k prvnímu policajtovi a objal ho se slovy: „Zdravstvuj, kde je plukovník Sava Savov?“ Naštěstí tento plukovník letectva, kterého Juraj odkudsi dobře znal (no, odkudsi, jasně že z nějakého mejdanu, kde mu plukovník řekl klasickou větu: „Kdybys někdy něco potřeboval, klidně zavolej!“) , nevím jakým řízením náhody se na letišti objevil a zachránil je z beznadějné situace. Let do cílové stanice Bagdád již probíhal normálně. Když se jeden z nejvyšších vojáků Bulharského letectva za ně zaručil a promluvil jim do duše, po tomto maléru se všichni uklidnili…
Na stránce Planes.cz zadejte do vyhledávání "Čechoviny", hodí vám to tři strany odkazů na seriál článků leteckého mechanika. U některých se po***** smíchy.
http://planes.cz/cs/search/?search_str= ... e=1&page=3
Malá ukázka... Čechoviny - díl 14
Piloti Slov Airu létali i různé zajímavé lety. Jeden kapitán, který dobře vládnul anglicky, byl požádán někým z Kunovic, jestli by neletěl se čtyřistadesítkou jako doprovod L 39 do Iráku. Protože to byl klasický člen „spolku přátel bezdechého vzrušení“, rád takovou nabídku přijal a nemýlil se, skutečně ten let nabízel „bezdeché vzrušení“ v míře nebývalé. L 39 se vyrábělo ve Vodochodech a v Letu Kunovice. Posádky na sebe nevražily, zato jejich znalost angličtiny byla minimální. To všechno a ještě k tomu nezměrné sebevědomí dávalo předpoklad k tomu, že let bude „zajímavý“. Kolega, který mi to vyprávěl, letěl jako kapitán L 410, jako druhý pilot letěl mechanik (!), který neměl přístrojovou doložku a na čtyřistadesítce měl nalétáno jenom pár hodin, ale bylo to ve státním zájmu, dostal na let výjimku. První malér nastal v Bělehradě, kde doletěly devětatřicítky Turbolet a sedaly ve skupinách po třech, z čehož měl dispečer malé vánoce, to všechno ze vzduchu moderoval s letovou kontrolou anglicky kapitán L 410, která vyčkávala až rychlí bratři sednou. Po naplnění odmítla letová kontrola podobnou šou zopakovat. Ďuro Š., známý akrobat a velmi svérázný člověk, si nechal na jeden list A4 napsat foneticky anglické fráze, které bude potřebovat k letu. Papír si přilepil leukoplastí na palubní desku se slovy „já jich je…!“ Nakonec byli Jugoslávci rádi, že se jich zbavili. Další vystoupení začalo v Sofii při přiblížení. Ďuro žádal „svou angličtinou“ o radarové navedení. Tomu letový dispečer nerozuměl a tak si to nechal několikrát zopakovat. Najednou viděl Ďuro dírou v mracích letiště, s výkřikem „Vidím dráhu, boha, píchám mraky, banzaj!“, převrátil devětatřicítku výkrutem do střemhlavého letu a za ním všechny ostatní . Vypadalo to, jako když Japonci napadly Pearl Harbour. Z mraků se vyřítily Albatrosy a provedli „velmi nestandardní“ přiblížení. Když tu pohromu viděli dispečeři, poslali všechna letadla, která byla na finále, pryč; Caravelle, která už měla zem nadohled, musela opakovat. Při prudkém obratu se papír s konverzací utrhnul z palubní desky a Juraj se ho marně snažil najít. „Do riti,kde je, ja sa na to vy…, sorry we are český piloti, ty vole, nevidíš ten zasr… papír? My prizemlimes teď, jo?“ Kapitán ze čtyřistadesítky neměl šanci situaci zachránit. Letadla přistála vzorně ve tvaru v trojicích, jenomže – a to byla ta strašná smůla, bez jakéhokoliv povolení. Přílet kamuflovaných tryskáčů vypadal spíš jak vpád nějakého komanda než jako přílet letadel ze spřátelené země. Když letadla narolovala na stojánku, stála všude spousta policajtů se zbraněmi a nevypadali, že by se chtěli bavit. Ještě se do éteru ozvalo „Včil jsme v riti!“. Strůjce toho všeho, člověk malý postavou, ale velký duší, sundal přilbu a vystoupil se svým odzbrojujícím úsměvem a šel k prvnímu policajtovi a objal ho se slovy: „Zdravstvuj, kde je plukovník Sava Savov?“ Naštěstí tento plukovník letectva, kterého Juraj odkudsi dobře znal (no, odkudsi, jasně že z nějakého mejdanu, kde mu plukovník řekl klasickou větu: „Kdybys někdy něco potřeboval, klidně zavolej!“) , nevím jakým řízením náhody se na letišti objevil a zachránil je z beznadějné situace. Let do cílové stanice Bagdád již probíhal normálně. Když se jeden z nejvyšších vojáků Bulharského letectva za ně zaručil a promluvil jim do duše, po tomto maléru se všichni uklidnili…




"Nachystejte květináče, na vánoce sem zpátky!"
Zajímavá stránka o radarech Kriegsmarine:
http://www.gyges.dk/kriegsmarine_radartypes.htm
Jednotlivé typy, mapy, nákresy, fotky.
http://www.gyges.dk/kriegsmarine_radartypes.htm
Jednotlivé typy, mapy, nákresy, fotky.


Taky jsem zkoušel...no, teď už alespoň vím jaký tank byl nejlepší(já naivka dal T-34, hold doba se mění )Redboy zkoušel jsem ten test, snaha se cení, ale například první otázka je dost dobrá – Jaký byl nejlepší tank ve 2.světové válce?



Zbourat stodolu umí každý osel, postavit jí ale vyžaduje tesařské umění.
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Mapa vytvořená s pomocí leteckých snímků z roku 1953...
http://kontaminace.cenia.cz/
Dá se přejít i na mapu z fotek z r. 2006, ale na Mapy.cz je lepší...
a taky z družice Landsat.
http://kontaminace.cenia.cz/
Dá se přejít i na mapu z fotek z r. 2006, ale na Mapy.cz je lepší...
a taky z družice Landsat.



"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Vylodění v Top Gearu, aneb test Fiesty, začněte na čase 1:30. Test auta se dá udělat i povojensky, začátek vylodění jak z Ryana :-)
Doufám, že umřu dřív, než vymře lidstvo.
Polské speciální jednotky GROM kupují český minomet LRM vz.99 Antos a RPG-75 TB.
http://www.altair.com.pl/start-5557
http://www.altair.com.pl/start-5557