Stránka 7 z 34
Velmi pěkné tématické video k Suchoj SU-32
Napsal: 4/3/2007, 18:23
od Kutuzov
Nádherný stroj a špičkový dokument - zřejmě taky z rodiny dokumentů avizovaných Alchymistou.
http://www.aviapedia.com/videos/fighter ... -32_vd.avi
Napsal: 4/3/2007, 18:54
od Alchymista
to je z iného seriálu - vojennoe delo - "vojenská práca" alebo "vojenské veci"
mám pár dielov, ale celý seriál nie, je to program podobný ako bol kedysi Kompas
Napsal: 3/7/2007, 10:23
od Čučkin
Prolítnout si v SU 37,to je můj,bohužel neuskutečnitelný sen.
Napsal: 28/7/2007, 15:51
od jaromír dolanský
Předchůdce, nebo spíš původní verze tohoto stroje byl SU 27, pokud se nepletu.
Nevím, zda se vám podaří video katastrofy tohoto letadle otevřít, ale je to docela síla a nic pro slabé žaludky :
http://www.youtube.com/watch?v=1wrWwIHIdcs
mírnější verze :
http://www.youtube.com/watch?v=Y9RFt6MISZw
Napsal: 28/7/2007, 16:24
od Nelson
Tak tohle nemá chybu.
Já natáčet tu pasáž kdy stroj padá těsně vedle kameramana tak si zřejmě budu muset jít vyměnit slipy.
To je ale pěkně blbý nápad, předvádět akrobacii a nepohlídat si přitom výšku. Zajímalo by mně jak se vede posádce toho letounu dnes a jak jsou na tom co se týká výčitek svědomí.
Napsal: 28/7/2007, 17:28
od redboy
Záběry jsou z Lvova. K havárii došlo 22.července 2002, tedy přesně před pěti léty. Zahynulo 84 lidí (převážně diváků) a přes 110 jich bylo zraněno.
Za havárii byly piloti potrestáni trestem 8 a 14 let, ministr obrany Ukrajiny nabídl rezignaci (nebyla přijata).
Vina ale není zdaleka jen na pilotech, spíše méně. Diváci v té oblasti neměli co dělat, naprosto nezvládnutá organizace, hrubé porušení pravidel běžných při leteckých přehlídkách. Po této nehodě byly nadlouho letecké přehlídky na Ukrajině zakázány.
Napsal: 28/7/2007, 22:19
od Alchymista
Videí zo Ľvova mám päť, z rôznych uhlov.
IMO chyba bola v organizácii a rozčlenení priestorov pre ukážky techniky a ukážky pilotáže. Sučko sa dostalo nízko, preletelo stromami a dopadlo tesne za stojánku s ukážkovou technikou. Takže tam logicky boli diváci.
Chyba bola v tom, že priestor vyberania letu bol nad priestorom s divákmi alebo v jeho bezprostrednej blízkosti.
Napsal: 16/8/2007, 21:13
od nikto
Otázka na Peugecka: Chcel by som sa Vás spýtať, či je pravda/či nedošlo k omylu pri Vašom opise stíhačky Su 37. Bolo tam napísané, že Michail Simonov sa vyjadril o svojom lietadlo, že má buť sériovo vyrábateľné, pričom mi redboy dôrazne vysvetľoval, že to nie je pravda. Ak by bol najprv seriový a potom zrušený-niečo to už naznačuje.
Som totiž zástanca názoru: F 22 je lepšia ako Su27/37 a to, čo ste napísali vzhľadom na to, že Su 37 je definitívne END mi nahráva do karát.
Napsal: 16/8/2007, 21:41
od Pegeucko
nikto:
Ten článek je psaný v r 2005 a za tu dobu se "pár" věcí změnilo. Je to zmíněno v pozdější diskuzi. viz třeba str.6
http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=734 ... &start=100
Zřejmě bude třeba ten úvodní článek "trochu" přepsat, aby odpovídal dnešní realitě.
Napsal: 16/8/2007, 22:05
od redboy
nikto: Já už sem na tebe nechtěl reagovat, jelikož nedáš na mé dobře míněné rady, ale když si me vzals do pusy:
nikto píše:Otázka na Peugecka: Chcel by som sa Vás spýtať, či je pravda/či nedošlo k omylu pri Vašom opise stíhačky Su 37. Bolo tam napísané, že Michail Simonov sa vyjadril o svojom lietadlo, že má buť sériovo vyrábateľné, pričom mi redboy dôrazne vysvetľoval, že to nie je pravda. Ak by bol najprv seriový a potom zrušený-niečo to už naznačuje.
nikto píše:A S 37-prečo Michail Simonov povedal, že Berkrut je sériovo vyrábatelne lietadlo? Ožral sa pred tlačovkou či čo?
Já ti odpovídal na tvoje tvrzení z topic F-22 viz výše. Pro jednodušší pochopení sem zdůraznil tučně důležité. Teď se ptáš Pegeucka na něco zcela jiného než mě a než mi vkládáš do úst.
Su-37
S-37 Berkut.
Vidíš a cítíš ten rozdíl?? Já sem se mylně domníval, že už si rozdíl mezi oběma zcela jinými letadly pochopil? Evidentně sem se mýlil. Já Ti radil abys sis celej topic F-22 a vůbec každý topic než do něj začneš čmárat přečet.
Napsal: 19/8/2007, 15:08
od pinkolin
No zatím jsem jen četl o tom, že šest F-22 letělo na Okinawu a zkolabovaly jim počítače včetně navigace, naštěstí s nimi letěly i tankery, tak je bezpečně dopravily na základnu. Takže o dalších aspektech toho slavného F-22 si myslím své :-). O údajích doletu ruských raket vím taky své. Oni neuvádějí max dolet, ale opravdu účinný dostřel.
Sorry, nikto, ale dal jsem si schválně zobrazit tvoje názory na tomto fóru a si opravdu velice nezaujatý :-).
Napsal: 19/8/2007, 15:38
od cover72
pinkolin: to byla obyčejná SW chyba - změna datového pásma. To ad A).
Ad B) - ty počítače nezkolabovaly. Odešly pokročilé funkce - ale mašinky pořád běžely, protože jinak by Raptory popadaly.
udělat takovou SW chybu je nesmírně snadné - to ví každý vývojář.
jediná možnost, jak ji neudělat je, nemít žádný řídící SW - a to pak dopadá jako digitálně hard-coded FBW Su-33, které dokáže podle AUSA v pásmu nízkých rychlostí a vysokých AOA vymanévrovat i Super Hornet.
Napsal: 19/8/2007, 16:32
od pinkolin
cover72 píše:pinkolin: to byla obyčejná SW chyba - změna datového pásma. To ad A).
Ad B) - ty počítače nezkolabovaly. Odešly pokročilé funkce - ale mašinky pořád běžely, protože jinak by Raptory popadaly.
udělat takovou SW chybu je nesmírně snadné - to ví každý vývojář.
jediná možnost, jak ji neudělat je, nemít žádný řídící SW - a to pak dopadá jako digitálně hard-coded FBW Su-33, které dokáže podle AUSA v pásmu nízkých rychlostí a vysokých AOA vymanévrovat i Super Hornet.
Sorry, ale jsem taky vyvojar. A vim, co je to kriticky software a vim co je to testovani. Dovedes si predstavit, ze jim ty pocitace slitnou v boji? Pak je sunda i MiG-15. Jinak samozrejme vim, co je to nadrazene rizeni a ridici pocitac, ale jim prave zbuchlo nadrezene rizeni, nevedeli pomalu ani kolik leti a kde jsou, nebyt doprovodnych tankeru. Je to desna ostuda. Takze mi tu nerikej, ze pocitace nezkolabovaly. Protoze jinak bys mi musel rict, kam presne odesly ty pokrocile funkce. Me jako profesionalovi z oboru to totiz neni prilis jasne, jak nejaka funkce muze odejit a pocitac pobezi dal. F-22 je uchvatany vyhipovany predrazeny kram.
Napsal: 19/8/2007, 16:39
od pinkolin
nikto píše:Red boy písal o raketách na Su 37 v sekcii F 22 raptor-prečítaj si. Ohľadom doletu AIM-iek-ARRAM max 48km
C-čko 80-105km
D-čko vraj 160km
Čo ste to hovorili, že AESA je horšia ako PESA?!!! Dovoľujem si tvrdiť pán najobjektívnejší, že to nie je pravda, dúfam, že Vás to neurazí.
Prosim te, nejdriv si neco o tom precti. Hlavni devizou PESA je vysi odolnost vuci ECM a potreba nizsiho napajeciho napeti. O kvalite radaru volba teto technologie vubec nevypovida, protoze to ze je nejaka technologie odolnejsi proti ECM neznamena, ze se to musi projevit na kvalite radaru. O dosahu radaru nebo elektronice na nej navazane to nevypovida vubec nic. Si nekde vyhledas nejake udaje a pak tu s tim placas, AESA ma i priblbla F-16 block 60 a to je docela placacka i proti modernizovanemu MiGu 29...
Napsal: 19/8/2007, 17:18
od pinkolin
nikto píše:Že PESA je lepšia ako AESA-totálna sprostosť ale dobre mne je už jedno čo napíšeš.
Ja nerikam, ze je PESA lepsi nez AESA. Ale je to jen cast technologie radaru proboha. Neco si o tom precti, vubec to nehovori o kvalite radaru jako celku. Je to jen cast parametru radaru, dalsich je cela rada. Napriklad s vykonem radaru pouhe pouziti PESA nebo AESA nema vubec nic spolecneho.
Napsal: 19/8/2007, 21:30
od rabo
to AESA a PESA . Eurofighter má radar CAPTOR klasickej koncepcie / radar AESA je zatiaľ len v štádiu testovania a podľa všetkého je to len záležitosť lepšieho exportu /
a radar RBE 2 lietadla Rafale je PESA
a tie lietadlá lietajú a nikto nepochybuje, že sú jedny z najlepších sériovo vyrábaných lietadiel súčasnosti.
Napsal: 19/8/2007, 21:56
od cover72
pinkolin píše:cover72 píše:pinkolin: to byla obyčejná SW chyba - změna datového pásma. To ad A).
Ad B) - ty počítače nezkolabovaly. Odešly pokročilé funkce - ale mašinky pořád běžely, protože jinak by Raptory popadaly.
udělat takovou SW chybu je nesmírně snadné - to ví každý vývojář.
jediná možnost, jak ji neudělat je, nemít žádný řídící SW - a to pak dopadá jako digitálně hard-coded FBW Su-33, které dokáže podle AUSA v pásmu nízkých rychlostí a vysokých AOA vymanévrovat i Super Hornet.
Sorry, ale jsem taky vyvojar. A vim, co je to kriticky software a vim co je to testovani. Dovedes si predstavit, ze jim ty pocitace slitnou v boji? Pak je sunda i MiG-15. Jinak samozrejme vim, co je to nadrazene rizeni a ridici pocitac, ale jim prave zbuchlo nadrezene rizeni, nevedeli pomalu ani kolik leti a kde jsou, nebyt doprovodnych tankeru. Je to desna ostuda. Takze mi tu nerikej, ze pocitace nezkolabovaly. Protoze jinak bys mi musel rict, kam presne odesly ty pokrocile funkce.
No, vzhledem k tomu, že ty počítače jsou tam 3 a tohle vypadalo na typický buffer overflow, kde někdo šetřil formátem data nebo napsal funkci která nebyla schopná měnit datum dozadu si to docela dobře představit dovedu.
Nehledě na to, že mají určitě ošetřené aby základní letové funkce zůstaly v každém případě nedotčené.
Ano, s tou bojeschopností máš pravdu - jenže kolikrát se tohle stalo? jednou.
pinkolin píše:
Me jako profesionalovi z oboru to totiz neni prilis jasne, jak nejaka funkce muze odejit a pocitac pobezi dal. F-22 je uchvatany vyhipovany predrazeny kram.
Třeba try a catch bloky? Nevim, já nedělám FBW ale jen v C# ale nějaké takové opatření tam určitě bude. Zvlášť u zákl. let. funkcí.
předražený - ano, vyhipovyný - neznám slovo, kríám - ne.
Jak říkám, pokud chceš mít slušnou mašinu, které nebudou limity obálky diktovat neflexibilní hard-coded FBW tak to prostě může dopadnout tak jako u F-22.
jenže F-22 má alespoň jištěné letové funkce.
U Airbusů jde přes rozhodovací počítače všechno - pilot tam nemá poslední slovo. A předpokládám, že lety airbusem ti nevadí?
Napsal: 19/8/2007, 22:34
od pinkolin
No, vubec netusim, jaky OS bezi na tech nadrazenych pocitacich (mozna realtime unix nejaky, mozna tam neni vubec OS), ale vzhledem k tomu, co jim udajne vypadlo to vypada skutecne na cele nadrazene rizeni, nemeli zadne informace vcetne navigacnich, takze to byl velky pruser. Jsou samozrejme bezpecne jazyky, kde kolaps jedne z funkci neznamena nic (treba erlang), ale nepredpokladam, ze to pouzivaj. Proste pruser jako kram.
Jinak airbusem moc neletam, nejsem velky cestovatel, takze zatim jen hodnekrat b 737 :-), ale co jsem koukal na discovery an vysetrovani leteckych nehod, tak s tim maj problem asi vsechny firmy. Ted jsem koukal na nehodu DC10 (nejvetsi katastrofa jednoho stroje v USA) a tam to bylo taky nejak spatne udelany (masina prisla o jeden motor a o vztlakove klapky na pravem kridle pri startu), navic spatne instrukce pro havarijni stav.
Nic neni idealni, je tu story s F-22 vytahl spis jako ukazku toho, ze nic neni dokonale, vcetne F-22.
Napsal: 20/8/2007, 09:40
od cover72
No jasně, ale žádné takhle nové letadlo dokonalé není. Třeba UH-1 měl tuším 40 smrtelných nehod, DC-10 jich měl také desítky... Chyby se opravily a dnes jsou to legendární stroje.
Navigaci se nediv - časová pásma a navigační údaje podle mě běží na jedné úrovni, možná i v jednom "namespace" - aby si mohly předávat informace. Jek jinak by si mašinka zjistila, že překročili časové pásmo? Takže pak logicky spadlo tohle všechno.
Btw, neměl by tohle někdo přesunout do topicu F-22?

Napsal: 20/8/2007, 12:00
od Probe
Dočetl jsem se něco o nové střele vzduch-vzduch Ks-172.Tady je odkaz.
http://lvisingr.czweb.org/stazeni/atm/ks-172.rtf