Přepnutí do nouzového režimu řeší pouze návrat dronů na základnu ... nejsou tedy zničeny spolu s "matkou".
Zálohování matky pak znamená nejen vyslání více pilotovaných bombardérů na cíl/cíle, které by byl schopen zničit jeden bombardér se svým "rojem", ale i menší počet dronů, protože předpokládám, že počet přímo řízených dronu bude omezen.
V každém případě souhlasím s tím, že bombardér + roj dronů je o něco lepší varianta než třeba roj tří bombardérů. Jen jsem chtěl upozornit na to, že odražení jednoho bombardéru s rojem dronů je snazší než odražení tři pilotovaných autonomních bombardérů ... tedy pokud mají v dnešní době velké a nemotorné bombardéry pronikající přímo nad cíl nebo do jeho blízkosti vůbec nějaký smysl.
Nicméně předpokládám, že velení USAF má o tom přesnější představu než já. Mě připadá, že se připravují na "minulou válku".
Re: Northrop B-21 Raider
Napsal: 25/11/2021, 09:26
od Rase
Pokud se dron dokáže sám vrátit na základnu, tak dokáže i pokračovat v letu do prostoru cíle, byť třeba jen nezaútočí.
Ono je dost jedno, co ponese tu hypersonickou nebo křižují střelu, ale bombardér jich může nést z principu víc. Navíc nad Pacifikem musí být každý letoun velký, aby unesl co nejvíc paliva. Viz i ty čínské J-20.
Re: Northrop B-21 Raider
Napsal: 25/11/2021, 10:14
od Skeptik
Rase píše:Pokud se dron dokáže sám vrátit na základnu, tak dokáže i pokračovat v letu do prostoru cíle, byť třeba jen nezaútočí.
Pokud nezaútočí, tak bude nad cílem zbytečně. Jen si bude koledovat o sestřel.
POZOR
Já nerozporuji smysluplnost bombardérů / nosičů střel dalekého nebo velmi dalekého dosahu (1.500 km a víc). Ty budou vždy mimo dosah PVO.
Nepřipadá mi smysluplná existence velkých a neohrabaných bombardérů s pumami nebo střelami o dosahu do 1.000 km. Ty se pod palbu dostanou vždy ... a podle mne dnes nemají šanci vyváznout (pokud je protivník na výši, samozřejmě). Talibance mohly bombardovat i B-17ky.
Re: Northrop B-21 Raider
Napsal: 25/11/2021, 11:01
od Rase
Předpokládám že konstruktéři vědí co dělají, vojáci jej chtějí a než uvidím reálný prototyp Raideru, tak jej nechci hodnotit. Uvidíme co vůbec bude mít za parametry.
Americká společnost Northrop Grumman oznámila, že zahájila pozemní testování prvního letového prototypu strategického bombardéru nové generace B-21 Raider. Potvrdil to i představitel amerického ministerstva obrany zodpovědný za nákup, technologie a logistiku Darlene Costello. Podle serveru Defense News probíhají pozemní testy nejnovějšího amerického strategického bombardéru ve 42. závodě amerického letectva v Palmdale v Kalifornii, kde se tyto letouny staví. Specialisté během testů kontrolují výkon motorů, palubních subsystémů bombardéru, testují jeho strukturální integritu a nanášejí speciální nátěr.
Přestože podstatné okolo projektu B-21 Raider je pořád přísně tajné, dostal výrobce Northrop Grumman povolení výběrově o projektu informovat. Takže prezidentka a CEO společnosti, Kathy Wardenová 28. dubna informovala, že v zájmu urychlení vývoje letounu v současném vrcholovém stupni vývoje bude nastavený režim překrývání konstrukčních a vývojových prací. Cílem zůstává zahájení výroby počátečního prototypového množství - Low Rate Initial Production v roce 2023.
B-21 Raider odpalující hypersonické střely AGM-183a nad Tichým oceánem v představě kreslíře Autoři: Mike Tsukamoto/staff; USAF; Jonny Belvedere
Washington nedávno oznámil, že zváží poskytnutí nového bombardéru B-21 Austrálii, pokud bude Čína i nadále masivně zbrojit. Oznámil to US Air Force Secretary Frank Kendall III po setkání se svým australským protějškem Robertem Chipmanem v australské Canbeře. Čínský vojenský analytik Song Zhongping v rozhovoru pro čínský státní tisk Global Times vypověděl, že by byly Spojené Státy ochotny poskytnout Austrálii pouze exportní variantu schopnou jen konvenčních úderů. Připustil však, že by australský bombardér B-21 představoval vážnou výzvu pro komunistickou Čínu, neboť i "osekaná" varianta pro Austrálii by byla schopna mezikontinentálního letu a úderu na velkou vzdálenost. Pokud tedy Austrálie získá B-21, mohla by se v podstatě stát "zámořskou bombardovací základnou americké armády.
Americké letectvo představí svůj nový stealth bombardér B-21 první týden v prosinci. Andrew Hunter, náměstek tajemníka letectva pro akvizici, technologii a logistiku, neuvedl žádné další podrobnosti, dokonce ani místo pro uvedení do provozu, které by mělo znamenat první veřejný pohled na letadlo, které bylo vyvinuto téměř v naprostém utajení. Promluvil v úterý na konferenci Air, Space & Cyber Association’s Air and Space Forces Association mimo Washington, D.C. Northrop Grumman staví B-21 v továrně v Palmdale v Kalifornii a očekává se, že letoun poprvé vzlétne v roce 2023. Týden zavádění se shoduje s Reaganovým národním obranným fórem, kdy jsou desítky nejvyšších vojenských představitelů již v Kalifornii, asi hodinu cesty od Palmdale.
B-21 odhalen. V odkazu je více fotek, shrnutí tiskovek, první poznatky atd. Letadlo na předváděčce nese označení 001 a je v současné době podrobované testům na zemi. Dalších pět kusů se nachází v různých fázích výroby.
Doteraz som si neuvedomil o ako veľký stroj sa jedná. Až teraz keď sú pri ňom aj ľudia.
Re: Northrop B-21 Raider
Napsal: 5/12/2022, 10:11
od Wolfhound
B-21 aneb facka pro Kreml a Peking [ANALÝZA]
Představení nového amerického strategického bombardéru B-21 Raider bylo ukázkou technologické propasti, která v současnosti odděluje Spojené státy od Ruské federace a Číny. Číňané i Rusové navíc nemají šanci tento rozdíl v příštích letech snížit.
Strategické bombardéry skutečně používají pouze tři mocnosti: Spojené státy, Ruská federace a Čína. Jsou teoreticky vzdušným prvkem triády jaderného odstrašení, ale v případě Američanů jsou také nedílnou součástí „konvenčních“ ozbrojených sil. Američané mnohokrát ukázali, že jejich bombardéry B-2 Spirit lze teoreticky použít po celém světě, mající schopnost zůstat ve vzduchu i více než 40 hodin.
Mnozí pozorovatelé samozřejmě poukazují na jasnou podobnost bombardéru B-21 s B-2 v domnění, že tento generační skok ve skutečnosti nenastal. Vizuálně je to do jisté míry pravda, ale změny se týkaly především interiéru letadla, technologií a elektronických subsystémů v něm použitých. Díky těmto úpravám se Američanům pravděpodobně podařilo nejen zvýšit bojové schopnosti svého bombardéru, ale také snížit náklady na jeho vývoj, výrobu a následný provoz.
Americké stealth bombardéry B-2 a B-21 nejsou pro radar neviditelné. Jsou však detekovány na vzdálenost kratší, než je dosah zbraní, které nesou. Mohou tedy plnit úkol z bezpečné vzdálenosti, volně operovat ve velmi velké výšce (i přes 12 000 m), a to i přesto, že dosah detekce pozemními radary je pak značný (obzor radaru není omezen, jako např. v případě nízko letících objektů). O účinnosti tohoto řešení svědčí fakt, že i přes mnohonásobné bojové mise nebyla na letoun B-2 odpálena žádná protiletadlová střela.
Díky svému užitečnému zatížení a schopnostem mohly bombardéry B-2 v roce 2014 vzlétnout ze své základny ve Whiteman ve státě Missouri, shodit bojový náklad nad Afghánistánem a přistát na základně Diego Garcia v Indickém oceánu.
Tomu nahrává i unikátní organizace práce posádky na bombardérech B-2, kterou tvoří pouze dva lidé: pilot a velitel mise. Automatizace letounu je však natolik velká, že vystačí na mise trvající několik desítek hodin a občas jen s jedním členem posádky. Na bombardéru bylo například zajištěno malé polní lůžko, záchod a místo pro přípravu teplého jídla.
Analytická skupina Mitchell Institute doporučuje, aby MO USA zdvojnásobilo plánovaný počet pořizovaných bombardérů B-21 Raider na 225 letounů, celkem tak na 300 bombardérů včetně B-52. Považuje také stávající podíl lehkých bombardérů, stíhacích bombardérů a bitevních bombardérů v dlouhodobých akvizičních plánech za převážený, zjednodušeně "do Číny nedoletí".