Za mne ideál. K čemu krmit mimo domácí dvorek. Kvalitu očekávám +/- světu obdobnou. Důležitější pak bude požadovaný systém palby.
Re: Nová houfnice pro AČR
Napsal: 6/2/2018, 18:49
od noah11
Tiež som podobného názoru nech to radšej zostane na menšom dvorku.
Re: Nová houfnice pro AČR
Napsal: 6/2/2018, 18:51
od Flader
Len aby to nedopadlo klasicky, Česi budú nadávať na Slovákov a Slováci na Čechov :/
Re: Nová houfnice pro AČR
Napsal: 6/2/2018, 18:52
od Rase
Pokud to bude v konkurenceschopné kvalitě a přijatelné ceně, tak s tím asi nikdo nebude mít problém. Hlavně ať to není dražší než AGM a nepraskne tomu hlaveň (neodpustím si tu poznámku). Bylo by fajn pokud by ta zbraňová část fungovala jako modul - tedy aby šla snadno osadit třeba na pásový podvozek (tedy ne nezbytně integrované APU). Jak by ale mohl vypadat ten podvozek ? myslíte že by se použil klasický podvozek Tatra 815-7 (8x8 nebo 6x6), nebo je reálné postavit nový specializovaný spodek jako má Dana ? první možnost by byla patrně mnohem dřív, druhá možnost je ale zajímavější.
Re: Nová houfnice pro AČR
Napsal: 6/2/2018, 18:58
od Flader
Práve Zuzana 2 je osaditeľná na rôzne podvozky - Zuzana vz.2000/Mimalaya, Zuzana 2 / Diana. Na osadenie na rôzne podvozky bola konštruovaná Eva, ale či je vývoj zbraňovej časti už úplne dokončený to by vedeli asi len v Dubnici.
Re: Nová houfnice pro AČR
Napsal: 6/2/2018, 19:51
od tomas.kotnour
Rase píše: Jak by ale mohl vypadat ten podvozek ? myslíte že by se použil klasický podvozek Tatra 815-7 (8x8 nebo 6x6), nebo je reálné postavit nový specializovaný spodek jako má Dana ? první možnost by byla patrně mnohem dřív, druhá možnost je ale zajímavější.
Samo na motorový prostor ještě kapota. O to, že by trval vývoj kolového podvozku (o šířce 2,5 metru) dlouho bych se nebál. Spíše integrace munice.
Re: Nová houfnice pro AČR
Napsal: 6/2/2018, 20:01
od Rase
Ta druhá možnost vypadá skvěle, nechceš vyzkoušet ještě verzi s delší kabinou ? Přeci jen by se hodilo trochu víc místa pro osádku. Pokud by ale teto menší typ fungoval, tak skvělé
Re: Nová houfnice pro AČR
Napsal: 6/2/2018, 20:09
od skelet
Nemá ta druhá verze nějak malý rozvor mezi 2 a 3.nápravou? Tedy na sedmičku.
Re: Nová houfnice pro AČR
Napsal: 6/2/2018, 20:11
od Flader
Rase, tak už pri tejto variante máš rezervné miesto v kabíne. Predsa len v tej prezentovanej konfigurácii stačí Zuzane 2 jednomiestna kabína vodiča. Predsa len má oproti Dane zmenšenú osádku.
Re: Nová houfnice pro AČR
Napsal: 6/2/2018, 20:18
od tomas.kotnour
skelet píše:Nemá ta druhá verze nějak malý rozvor mezi 2 a 3.nápravou? Tedy na sedmičku.
Mezi motorem a kabinou je stejně prostoru jako má klasická sedmička, pak V12, Allison 4500, krátký kardan a zakázkový sestup. A ten je posunutý co nejvíce to jde, jako to mají tahačové tatraktory 6x6. Právě úhel kardanky je problém, proto mají hasičské sedmičky 4x4 jenom 270 kW. Ale tomu pomůže Allisonka a právě ten vysoký sestup, na který tam je místo.
Re: Nová houfnice pro AČR
Napsal: 6/2/2018, 20:52
od noah11
Rase tvoja poznámka na roztrhnutú hlaveň je na mieste. Písal som o tom už dávnejšie že šli lacnejšou cestou a hlavne si Dubnica nechala odliať na Ukrajine a do toho ešte prvky hnacej celospaliteľnej nábojky ktoré boli nesprávne laborované a problém bol na svete. Odvtedy Zuzy spoľahlivo slúžia a pokiaľ mám info tak hlavne strieľajú. Nesťažuje sa na nich ani Národná garda Cypru má ich tuším 12 model 2000G+ Delsys.
Re: Nová houfnice pro AČR
Napsal: 6/2/2018, 21:36
od arten
noah11 píše:
Nesher píše:Inak niekedy sa tu riešila konšpirácia, že Slovensko bude nakupovať podvozky pre náš projekt BOV4x4 od Tatry a na oplátku Česko nakúpi u nás húfnice.
Spomínal som to ja a čakal som že ma za to zožerú. Toto info mám z dobre informovaného zdroja z Dubnice takže sa nechajme prekvapiť. Kocky boli hodené už dávno len sa všetko musí kvázi transparentne pripraviť. My budeme spokojný z podvozkom Tatra u Patriota 4x4 a vy z podvozkom tatra a Zuzou na chrbte.
To nie je žiadna konšpirácia - min. to prvé - Strnad si vyloboval 4x4, písal som to tu už pred mesiacmi. Či "na oplátku" Slovensko dodá ČR húfnice v tom deale ale nebolo (ale môže byť, ponúknuť máme čo)
tomas.kotnour:
Tomáši, to prvé je Zuzana 2 na podvozku Tatra 815-7. To druhé je čo? Modifikácia a lá Tatrapan- nosič kontajerov/ variácia Zuzany?
Tomuto nerozumiem:
tomas.kotnour píše:
Samo na motorový prostor ještě kapota. O to, že by trval vývoj kolového podvozku (o šířce 2,5 metru) dlouho bych se nebál. Spíše integrace munice.
Šírka Tatroviek 815-7 je 2550 mm. Nemyslel si šírku 3m (Zuzana 2)?
Re: Nová houfnice pro AČR
Napsal: 6/2/2018, 22:41
od tomas.kotnour
arten píše:To druhé je čo? Modifikácia a lá Tatrapan- nosič kontajerov/ variácia Zuzany?
To druhé by mohla být podoba zakázkové kabiny využívající komponenty z aktuálně produkovaných tatrováckých zodolněných kabin, která je vybavena tažným zařízením dle NATO.
arten píše:Šírka Tatroviek 815-7 je 2550 mm. Nemyslel si šírku 3m (Zuzana 2)?
Minimální rozvor podvozku, na který lze umístit uložení věže mezi kola, by měl být 2 600 mm. Jestli si to dobře pamatuji, tak okraj musí být 350 mm od středu řízené nápravy a 150 mm od neřízené. Pokud tento požadavek není možné splnit, musí být uložení věže nad blatníky, tedy asi o 180 mm výše, než v předchozím případě, což není ideální. Prostor mezi neřízenými pneumatikami 16 R20 dosahuje maximální hodnoty 1 300 mm. Pokud by se vyrobil podvozek o šířce 3000 mm, Dosáhla by tato hodnota úrovně 1 800 mm. což by znamenalo, že by bylo možné mít uložení věže na rámu mezi nápravami o rozvoru 1 450 mm.
Re: Nová houfnice pro AČR
Napsal: 6/2/2018, 23:49
od arten
Prepáč Tomáši, nie som si istý, že tomu rozumiem správne:
Znamená to, že ak by tie vozy boli široké 3m (ako má Zuzana) mohli by byť (v oboch skicách) veže umiestnené ešte (o cca 18 cm) nižšie? (a teraz sú na 2,5m podvozku, hej?)
Re: Nová houfnice pro AČR
Napsal: 7/2/2018, 00:09
od arten
Ešte k tomuto:
Rase píše:Ta druhá možnost vypadá skvěle, nechceš vyzkoušet ještě verzi s delší kabinou ? Přeci jen by se hodilo trochu víc místa pro osádku. Pokud by ale teto menší typ fungoval, tak skvělé
EVA dokazuje, že paľba vie prebiehať v podstate v plne automatickom režime. Čiže aj pri zobrazenej "Zuzane 3" by mohla stačiť 3 členná (na čo v kabíne je miesto) ale fakticky len 2 členná posádka - vodič a veliteľ, ktorý naprogramuje aj streľbu (a vo veži de-facto nemusí byť nikto. Čo zase indikuje, že je možné ju ešte zmenšiť).
Mužstvo nutné na dobíjanie sa vie zviesť v dobíjacích vozidlách, nemusí byť v samotnej húfnici.
Možná tak podvozek od Tatry ale spíš jen finance - soukromé společnosti jako CSG kolikrát financují různé startupy
Docela mě překvapilo, že na té eurohoufnici bude pracovat jen SK a nově i Itálie. 6 států pozoruje, 4 projevily zájem a s 3 státy jednají. Celkem je nějak zapojeno 15 států. Čekal jsem že to bude jen vylepšená EVA, ale očividně je v plánu něco velkého, k čemuž jsem velice skeptický. Modulární systém je ještě OK, ale řeči jako autonomní ovládání, umělá inteligence atd. jsou totálně ujeté. To bych čekal od BAE nebo velkých společností - bohužel. Teprve se řeší koncept, první hmatatelné výsledky mají být už 2020 až 2021. Vývoj by měl být dokončen odhadem do 15 let a tedy jde spíš o vizi na období po roce 2030... Tedy Slovensko chce postavit futuristickou houfnici, hodně států zajímá jak to dopadne, ale jen Itálie je ochotná se víc zapojit.
Re: Nová houfnice pro AČR
Napsal: 15/2/2018, 20:23
od Zemakt
Pominu-li český budoucí nákup. Tak co je na tom sakra tak špatného Rase. Snad jen to, že jsme v drobet jiném vlákně? Náhodou, já toto vnímám veskrze pozitivně.
Re: Nová houfnice pro AČR
Napsal: 15/2/2018, 20:30
od klingy
Rase: Taliani teda s najvacsou pravdepodobnostou particupujuce Leonardo sa Ti zdaju maly hrac?
Re: Nová houfnice pro AČR
Napsal: 15/2/2018, 20:37
od noah11
To bych čekal od BAE citujem Rase. Nepodcenuj československé ruky a mozgy daj si pár desaťročí nazad a nebyť socializmu a zavrhovanie smelých zbrojných nápadov a konštrukcií mohli sme mať a vyvážať podstatne sofistikovanejšie zbrane na svoju dobu. O zašlapaných zbrojných projektoch tu nebudem nič písať nakolko zdroje sú obmedzené ale ver že ich bolo dosť. A aj tak sme boli na svetovej zbrojnej a konštrukčnej špičke. Ja som rád za akýkoľvek CZ a SK zbrojný úspech. Inak EVA na 4x4 bola chyba ide sa skúšať 8x8.