Stránka 7 z 9

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 1/4/2023, 18:44
od skelet
Juraj: hanba ? Proč hanba? Hanba je neuvědomit si to.
Stirling: bylo by padlé na hlavu to rozdělit, pokud by se nejednalo o speciály. Ti prostě vždy budou jiní. A jak řekl Juraj.. netřeba z toho dělat vědu. Je to jen auto. Ne NCC1701.

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 5/4/2023, 20:21
od KOLT
Četl jsem vyjádření (tuším od Zelinky, ale nechci kecat), že speciálové měli jiné požadavky než výsadkový pluk a prakticky tak nešlo koupit jedno auto, které by vyhovovalo oběma stranám. Pak samozřejmě dává smysl to rozdělit. Pro speciály je to doslova pár aut, nemá smysl to nějak hrotit, vyjednávat offsety nebo něco podobného. Spíš by mě zajímalo, co všechno v tom má být, že je jednotková cena poměrně vysoká. Jestli je to zase české specifikum, nebo je to obhajitelné.

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 10/4/2023, 19:09
od Juraj Tichý
Nákup nových vozů pro armádu provází pochybnosti a podezřelé zákulisní vztahy
Právě Supacat podle slov poslance Pavla Růžičky kritizoval bývalý náčelník Generálního štábu armádní generál Aleš Opata jako zastaralý a s ne příliš vhodnou konstrukcí. Kritizovaná je ochrana posádky, protiminová ochrana, stabilita vozu, ale i další technické aspekty.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/supa ... omaci_ivos

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 11/4/2023, 06:18
od KOLT
Růžičkovi sice nevěřím ani slovo, faktem ovšem je, že Šulce nám byl čert dlužen. Obecně je personální politika Černochové jedna velká tragédie :/ A to jsem jí docela fandil.

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 11/4/2023, 07:15
od Juraj Tichý
Ak Ružička klame, on sa Opata voči tomu vyroku určite vyhradi.

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 11/4/2023, 09:38
od Scotty87
I kdyby to Opata někdy řekl, tak on za 601 nemluvil.

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 13/4/2023, 20:16
od Scotty87
FtnRd9BXoAYsn3E.jpg

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 13/4/2023, 21:39
od stirling
Pěkná snaha, ale přijde mě to jen za každou cenu najít rozdíl
Účel - bez racionálního důvodu proč rozdílné auto.
Kapacita - u jednoho přesně u druhého jen trojnásobek délky nasazení bez uvedené kapacity
Palebná síla - různá auta se dají vyzbrojit stejně včetně senzorů
Mobilita - tady uvádí že SOV má být 12,6 t ??? to nesplňuje přece ani HMT 600
Ochrana - u SOV chtějí jako více než 8 kg TNT?
Vše je to na sílu a vůbec mě to nepřesvědčilo proč by to nemohlo být stejné vozidlo byť třeba jinak vybavené a upravené

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 13/4/2023, 21:43
od skelet
Po pravdě spíše mi na sílu přijdou diskuze o tom, proč speciálům nekoupít to co sami chtějí.

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 13/4/2023, 22:05
od Scotty87
stirling píše: 13/4/2023, 21:39 Účel - bez racionálního důvodu proč rozdílné auto.
Mezi úkoly výsadkářů a speciálů jsou celkem značné rozdíly. Je tady jasné že mají o autě jiné představy.
Kapacita - u jednoho přesně u druhého jen trojnásobek délky nasazení bez uvedené kapacity
Většinou je požadovaná kapacita pro čtyři operátory s možností přidělaní nouzových sedadel.
Palebná síla - různá auta se dají vyzbrojit stejně včetně senzorů

To na co bude mít LÚV tři druhy vozidel se tady musí vejít na jedno.
Mobilita - tady uvádí že SOV má být 12,6 t ??? to nesplňuje přece ani HMT 600
Což jsou nepochybně maximální hmotnosti při plném zatížení. Maximální hmotnost bude patrně 12 tun.
Ochrana - u SOV chtějí jako více než 8 kg TNT?
No, patrně ano.

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 13/4/2023, 22:35
od Zemakt
Když si obě vozidla na snímku představíme jako etalony jednotlivých kategorií, tak vskutku mezi nimi je rozdíl patrný.

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 14/4/2023, 08:13
od Dzin
Scotty87 píše: 13/4/2023, 22:05 Mezi úkoly výsadkářů a speciálů jsou celkem značné rozdíly. Je tady jasné že mají o autě jiné představy.
stirling spíše naráží na to, že není důvod proč rozdílné požadavky nezveřejnit. Takhle to opravdu vypadá, že "speciálové neví co chtějí".

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 14/4/2023, 08:44
od skelet
Působí to přesně naopak. Že ví co chtějí, ale někdo kdo to neumí dodat se snaží, aby dostali to co dodat umí.

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 14/4/2023, 08:48
od Scotty87
Vzhledem k tomu že dali nákup do utajeného režimu, tak je zveřejněním konkrétních specifikací mimo hru. Ovšem něco se dá odvodit z nepovedeného nákupu stejných vozidel před pár lety.
Hlavní důvod proč se ten nákup oddělil bude že zkrátka specky nechtějí čekat na to co vyleze z otevřeného tendru. Minule Perun který byl vybraný tímhle způsobem neprošel přes vojskové zkoušky. Nechtějí to zjevně opakovat.

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 14/4/2023, 09:45
od stirling
Zemakt píše: 13/4/2023, 22:35 Když si obě vozidla na snímku představíme jako etalony jednotlivých kategorií, tak vskutku mezi nimi je rozdíl patrný.
No jenže to z toho letáku právě dělá frašku, na obrázku je 4t kajman a oni požadují skoro 10 t mrchu s odolností 8 kg tnt to samé u SOV, mají na obr Jackal, který váží/uveze polovic toho co dle textu požadují. Bohužel tohle vše vypadá moc amatérsky. Chápu proč třeba použijí ilustrační foto, ale proč používat něco tak zavádějící jako je kajman... Já když se podívám na ty obr, tak si řeknu no to jsou dementi ty co chtějí stejné auto, vždyť jedno je upravený klasický 4x4 a druhý odolný speciál bez střechy, ale pokud čteš dále parametry tak zjistíš, že to první má být ve skutečnosti velice podobný odolný speciál.
Za mě férové pokud opravdu mám stanovené parametry a nechci nic maskovat je říct např.
kapacita: 6+1 +1,5 t nakladu, 4+1 + 3 tuny nakladu
Ochrana u jednoho 8 kg tnt pod podvozkem a u druhého 10 kg ??? (přijde mě že to je trošku mimo)
Mobilita - do 9,5 t druhý do 12 t
Tohle mě přijde jako parametr který jasně říká co chci, jaký je v tom rozdíl a nic nemlžím (na rozdíl od těch nic neříkajících formulacích, které se dají vykládat různě).
AČR mě v tomhle neskutečně štve, pokud chtějí opravdu podporu od veřejnosti tak ať nepředpokládají, že na druhé straně jsou jen dementi, kteří se podívají na obr a o ničem nepřemýšlí. Podráží nohy jen sobě.
Mimochodem Perun vůbec nebyl vybrán výběrkem ba naopak, MO na to podepsalo smlouvu v době kdy nebyl ani prototyp (jako odškodné za to že vybrali titus).

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 14/4/2023, 09:57
od Dzin
Scotty87 píše: 14/4/2023, 08:48 Vzhledem k tomu že dali nákup do utajeného režimu, tak je zveřejněním konkrétních specifikací mimo hru.
I to se dá řešit lepším způsobem, než to, co prezentuje ten prospekt. Navíc to, že je nákup v utajeném režimu ještě neznamená, že vše v něm jsou informace o nějakém stupni utajení a není možno zveřejnit dílčí věci. Když už chtěli porovnávat, potom ale musí porovnávat řádově stejně a ne tohle.
skelet píše: 14/4/2023, 08:44 Působí to přesně naopak. Že ví co chtějí, ale někdo kdo to neumí dodat se snaží, aby dostali to co dodat umí.
Prospekt, co tu nasdílel Scotty87 spíše svědčí o něčem jiném. Za mě je to ukázka, že ani po nástupu Zelinky na odbor se AČR nevyvaruje komunikačních nedostatků.

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 14/4/2023, 10:52
od Scotty87
stirling píše: 14/4/2023, 09:45 Já když se podívám na ty obr, tak si řeknu no to jsou dementi ty co chtějí stejné auto, vždyť jedno je upravený klasický 4x4 a druhý odolný speciál bez střechy, ale pokud čteš dále parametry tak zjistíš, že to první má být ve skutečnosti velice podobný odolný speciál.
Ts víš jak bude nakonec vypadat LÚV? Protože těch možností je několik včetně klasického upraveného 4x4.
Fotka Kajmanu je tam proto že je to vozidlo dnes zavedené v téhle kategorii.
Mimochodem Perun vůbec nebyl vybrán výběrkem ba naopak, MO na to podepsalo smlouvu v době kdy nebyl ani prototyp (jako odškodné za to že vybrali titus).
Pokud vím výběrové řízení bylo, ale přihlásil se pouze SVOS. To že v té době nebylo vozidlo vyrobeno není nic neobvyklého. To že to bylo odškodné je nesmysl. Smlova na nákup Titusu se podepisovala mnohem později. Navíc VEGU zařízla Tatra tím že odmítla dodávat své podvozky.

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 14/4/2023, 13:34
od stirling
Samo nevím co vyberou (nebo co chtějí), ale limit na hmotnost 9,5 t a odolnost proti 8 kg tnt mě přijde dost jasné, že nic podobného kajmanu to být ani nemůže.
Ohledně Perunu tak si myslím, že žádné výběrko nebylo (bylo by zajímavé jak by obrázek porazil hotový produkt).

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 14/4/2023, 15:03
od Scotty87
stirling píše: 14/4/2023, 13:34 Samo nevím co vyberou (nebo co chtějí), ale limit na hmotnost 9,5 t a odolnost proti 8 kg tnt mě přijde dost jasné, že nic podobného kajmanu to být ani nemůže.
Teoreticky může nové LÚV vypadat i takhle.
590740-1109599193.jpg
Základní parametry splňuje.
Ohledně Perunu tak si myslím, že žádné výběrko nebylo (bylo by zajímavé jak by obrázek porazil hotový produkt).
Snadno. To že VŘ vyhraje produkt který reálně ještě neexistuje je celkem obvyklá situace.

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 14/4/2023, 15:13
od Juraj Tichý
Zvláštne, mal som pocit že základnou požiadavkou MOČR je systém zavedený v niektorej krajine NATO. 😈
Ci to len keď treba eliminovať nepohodlnu konkurenciu?😁