V r. 2003 keď bolo prevzatých spomínaných 4 ks verzie TM už bola vo vysokom štádiu dokončenia 2. séria 4 ks. Aby to nebolo jednoduché tak sa uvádza že verzia 25T (ktorej je v stave VVS niekoľko desiatok) je postupne v útvarových dielniach prerábaná na štandart TM pretože TM je len rozšírenie bojových možností na báze 25 T s ktorej vznikla. Obdobný zmätok je s označením Su - 39. Pôvodne Su- 39 bolo exportné označenie pre TM, potom Su - 39 mal byť bitevník prioritne nasadzovaný proti lodiam event. protivníka (upgrade Su-25K). Koľko ktorých je fyzicky k dispozícii vie len Boh a možno vrchný veliteľ vojsk Putin
Eľte dodatok: Su- 25T má vyše 85% zhodu dielov a blokov s verziou Su-25 UB. Rozdiel (aj viditeľný) je v absencii druhej kabíny, vrátane vybavenia. K neviditeľným rozdielom (mimo prístrojového vybavenia) je použitie titánového panciera miesto oceľového. Úspora hmotnosti cca 155 kg je využitá k navýšeniu kapacity nádrží a vyplnenia palivovej sústavy polyuretánovou penou. Podstatné veci o Su-25 TM si môžete pozrieť tu: http://www.airwar.ru/enc/attack/su39.html
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Napsal: 24/8/2014, 18:42
od Julesak
absik píše:... sa uvádza že verzia 25T (ktorej je v stave VVS niekoľko desiatok) ...
Týmto si si istý?
Pretože pokiaľ viem tak Su-25T bolo vyrobených vrátane prototypov nejakých 10-15 ks, ďalej niekoľko (10?) Su-25TM a potom bol program ukončený.
Budúci vývoj Su-25 ruského letectva by mal byť v smere Su-5SM/SM3.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Napsal: 24/8/2014, 19:27
od absik
Preto píšem niekoľko desiatok že nie som si istý. V uvedených príspevkoch sa môžeš dočítať že výrobu T- čka začali v Gruzínsku, k r. 1991 bolo vyrobených 25 ks a niekoľko ks v Ula- Ude. Do rozpadu ZSSR stihla asi polovica z gruzínskej výroby preletieť do Ruska. Výroba potom pokračovala sporadicky len v Ulan - Ude, na prelome milénia sa udáva počet vyr. T-čiek asi 20 ks k už k zavedeným a 6 ks verzie TM čo je v jasnom rozpore s uvedenými 4 ks v z r.2003. Výrobné linky v Ulan-Ude boli už v r. 1995 upravené na výrobu verzie TM, s možnosťou výroby aj pôvodných T.čiek. V niektorých ruských príspevkoch sa píše o existencii závodu v Kirgizsku na výrobu Su-25T ktoré boli dodané v rámci SNŠ Kazachstanu, koľko a či vôbec boli dodané lietadlá aj do Ruska - sa mi nepodarilo zistiť.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Napsal: 24/8/2014, 20:23
od Julesak
Podľa mňa je počet Su-25T/TM v každom prípade príliš malý na to aby sa na nich dalo stavať.
Tomu nasvedčujú aj doteraz realizované, resp. rozpracované modernizačné programy, ktoré sa zameriavajú na štandardný Su-25.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Napsal: 24/8/2014, 20:50
od Flogger G
Čtu zde v příspěvcích o výrobě Su-25 TM v Ulan - Ude. Máte, pánové, zprávy o kvalitě výrobý?
Jen jsem si tak vzpoměl na tam vyrobené MiG-27.
Pristátie Su-25 na improvizovanom letisku na ceste, Prímorie:
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Napsal: 5/9/2014, 08:54
od absik
Tá "plocha" predstavuje diaľnicu M-60 "Ussuri". Už predtým tam otestovali možnosť pristátia 3 lietadlá SU-25 len s palebným priemerom pre kanón. Po nálete na os diaľnice sa dotkli zeme a prebehli niekoľko 100m a opäť vzleteli. Pristála po nich naložená Su-25 s palub. číslom "krasnaja 10". Okrem paleb. priemeru 30 mm granátov niesla 2 prázdne PPN a 2 bloky neriadených rakiet S-8KOM. Počas pristátia dotankoval palivo a bloky rakiet boli vymenené za rovnaký typ s koncovým navedením (izdelje 713). Lietadlo pilotoval veliteľ 18. leteckého úderného pluku plk. Alexander Zaripov.
těžké porovnání (budu se bavit o základních verzích)
Su-25 je rychlejší
A-10 má větší dolet
A-10 má větší nosnost
A-10 má větší možnosti kombinace řízené a neřízené munice (Su-25 to snad ani neumí?)
Su-25 je pro pilota přívětivější díky existenci autopilota
Su-25 má vícepalivové motory
Celkově bych to viděl na remízu
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Napsal: 5/9/2014, 22:33
od knezdub
Neudělal by někdo znalejší pro začátek srovnávací tabulku (pokud možno s možností dodatečného doplňování údajů) s vlastnostni obou strojů. Mimo jiné bych tam třeba měl položky pancéřování, odolnost proti poškození, možnost startovat z horších, případně neupravených ploch, časové intervaly větších servisů (možnost operovat z předsunutých letišť bez potřebného zázemí) atd
A ještě jedno "rozvidlení": Nemohl by někdo udělat kromě SU 25 vs A 10, i SU 25 a A 10? Mám na mysli případnou součinnost v akci. Možná se i něco podobného zkoušelo na nějakých manévrech NATO (jestli teda ještě někdo SU 25 má v aktivní službě)
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Napsal: 5/9/2014, 23:15
od kopapaka
A-10 má hotové Cover, ale čeká se na více klidu, ale porovnání...
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Napsal: 5/9/2014, 23:22
od jean
Mňa by zaujímalo aj to, či odolnosť SU 25 je tiež taká extrémna ako A10. Niekde som videl foto prasiatka, ako doletelo na základňu bez polky chvosta. Obe tieto lietadlá sa mi veľmi páčia aj dizajnom a aj tou konštrukciou ako tank.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Napsal: 6/9/2014, 01:52
od Alchymista
Aj v tejto téme je niekoľko zfotiek, v akom stave sa dokázali vrátiť Su-25 z bojových akcií, ďalšie:
Ranná verzia Su-25, zásahy Stingerom, Afganistan, 70 roky
Neskoršia verzia Su-25, zásah Iglou, gruzínsky konflikt
na nete sa dajú nájsť snímky a videá z rôznych testov odolnosti Su-25 - zasunutie bojovej časti riadenej rakety do trysky bežiaceho motoru, ostreľovanie pancierovej vane kabiny 20mm kanonom na vzdialenosť 100 a 200 metrov, pristátie do vody na dráhe (30cm vody) a podobné "šialenosti".
Ostreľovanie 20mm alebo 23mm kanonom (od 3:57)
Pancierová vaňa kabíny Su-25 je z titanu, čelná stena a boky 24mm, dno a zadná stena 10mm, v prekryte kabíny je pancierový štít hrubý 6-17mm
Všimni si tiež posed pilota v kabíne - koľko z neho "trčí" v kabíne Su-25 a koľko v A-10.
O odolnosti lietadiel tiež hodne prezrádza taktika ich použitia "proti porovnateľnému protivníkovi". Napríklad pri údere proti postaveniam PVO alebo obrneným kolónam nastupujú Su-25 spravidla v prvej vlne, A-10 prakticky až v poslednej, až potom, ako im bitevné vrtuľníky a lietadlá triedy Wildweasel vyčistia priestor od protivníkovej PVO...
Čo sa týka riadených striel - Su-25 može niesť až osem rakiet CH-25L alebo štyri Ch-29L.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Napsal: 6/9/2014, 08:07
od skelet
byl jsem zle pochopen.. o možnosti nesené řízené protizemní munice rozhodně nepochybuji, ale nikde jsem neviděl kombinaci řízené protizemní raketové munice s neřízenou municí, jakéhokoliv typu. Buď jsem viděl Hrábě s neřízenou municí nebo s řízenou, ale nic mezi tím. A opět připomínám, že se bavím o základních Hrábích, nikoliv o pozdějších verzích.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Napsal: 6/9/2014, 08:53
od absik
skelet nechcem sa dostať do sporu ale ani najstarší slúžiaci Su-25 nie je v stave v akom zišiel z výroby. Prepínač riadená, neriadená majú už všetky činné lietadlá, na novších závestníkoch už samotná zbernica dáva povelové možnosti palub. počítaču, inak myslím že obe lietadlá nie je prečo porovnávať sú to proste vzájomné ekvivalenty len každé na inej strane.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Napsal: 6/9/2014, 09:49
od skelet
ale já se bavím o stavu v jakém byly zaváděny. Nikoliv o pozdějších modernizacích.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Napsal: 6/9/2014, 14:43
od danny1691
delší reportáž ze cvičení v Primorském kraji. Přistání a vzlet.
edit: Další reportáž ukazuje doplnění výzbroje stíhacích SU, obsazení dálnice pro přistání SU-25 viz video výše