The Boeing Company - aktuality
Moderátor: jarl
Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Re: The Boeing Company - aktuality
Společnost Boeing je na nejlepší cestě překonat roční rekord produkce komponentů systémů Patriot - zaměřovacích systémů v milimetrovém pásmu K, a to o plných 20%, navíc vše ve variantě pro nejnovější a nejvýkonnější model PAC-3 Missile Segment Enhancement. Zatím byly překonané oba tříměsíční i šestiměsíční výrobní rekordy.
Výrobci střel, společnosti Lockheed Martin se také v červnu podařilo uzavřít s Pentagonem víceletý kontrakt v hodnotě 4,5 mld. USD na 870 raket PAC-3 MSE a obdržel finance na letošní výrobu 550 střel na doplnění zásob USA a spojenců spotřebovaných na obranu Ukrajiny. Investice LM směřují k dosažení kapacity 650 střel ročně v roce 2027.
Výrobci střel, společnosti Lockheed Martin se také v červnu podařilo uzavřít s Pentagonem víceletý kontrakt v hodnotě 4,5 mld. USD na 870 raket PAC-3 MSE a obdržel finance na letošní výrobu 550 střel na doplnění zásob USA a spojenců spotřebovaných na obranu Ukrajiny. Investice LM směřují k dosažení kapacity 650 střel ročně v roce 2027.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: The Boeing Company - aktuality
Můj kamarád říká: "Na posranýho i hajzl spadne"
:
Boeing přestane brát zakázky na některá letadla. Stávka ho může stát miliardy.
Zaměstnanci největšího výrobce letadel na světě vstoupili do hromadné stávky. Pro Boeing je to další komplikace, kterým v posledních letech čelí. Stávka může zásadně ochromit budoucí fungování firmy a její hospodaření.
Americká firma Boeing se potýká s dalšími problémy. Již od pátku stávkuje na 30 tisíc zaměstnanců, což výrazně ovlivňuje chod společnosti. Americký gigant potřebuje šetřit a zvažuje proto dočasná propouštění, nábor nových zaměstnanců byl již pozastaven. Informace o problémech společnosti přinesla agentura Reuters.
https://www.reuters.com/business/world- ... 024-09-16/
via https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekon ... rdy-260526

Boeing přestane brát zakázky na některá letadla. Stávka ho může stát miliardy.
Zaměstnanci největšího výrobce letadel na světě vstoupili do hromadné stávky. Pro Boeing je to další komplikace, kterým v posledních letech čelí. Stávka může zásadně ochromit budoucí fungování firmy a její hospodaření.
Americká firma Boeing se potýká s dalšími problémy. Již od pátku stávkuje na 30 tisíc zaměstnanců, což výrazně ovlivňuje chod společnosti. Americký gigant potřebuje šetřit a zvažuje proto dočasná propouštění, nábor nových zaměstnanců byl již pozastaven. Informace o problémech společnosti přinesla agentura Reuters.
https://www.reuters.com/business/world- ... 024-09-16/
via https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekon ... rdy-260526
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: The Boeing Company - aktuality
Problémy Boeingu začínají zasahovat i další kosmický projekt - Artemis. Kancelář generálního inspektora NASA - Office of Inspector General (OIG) provedla inspekci ve výrobním závodě Boeing v Michoud a zjistila špatnou kvalitu prací, kdy např. bylo nutné sešrotovatčást nádrže kyslíku pro raketu SLS mise Ertemis III kvůli špatné kvalitě svárů a nedostatečným dohledem. Ohrožený je také horní stupeň Exploration Upper Stage pro Artemis IV a výše. Ten má zvýšit nosnost na translunární dráhu 27 na 42 t. Bez něj není možné pomýšlet na výstavbu stálé lunární základny Artemis/Gateway. Kontrakt Boeing získal v roce 2017 za 962 mil. USD za dodání prvního kusu do roku 2021. Nyní se nepořídí za míň než 2,8 mld. USD. I když má celý program Artemis zpoždění, EUS má extrémní. Nikdo nevěří, že by byl odzkoušený k dispozici na start v roce 2028.
OIG také zjistila, že že Boeingem uváděný důvod problémů - nedostatek kvalifikovaných pracovníků, má "neočekávaonu" příčinu - Boeing platí méně, než je v oboru zvykem.
OIG také zjistila, že že Boeingem uváděný důvod problémů - nedostatek kvalifikovaných pracovníků, má "neočekávaonu" příčinu - Boeing platí méně, než je v oboru zvykem.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: The Boeing Company - aktuality
Boeing oznámil masivní propouštění po celém světě
Americký výrobce letadel společnost Boeing zruší 17 000 pracovních míst, což představuje snížení celosvětového počtu jejích zaměstnanců o deset procent. Boeing rovněž odloží první dodávku letadla 777X o rok a očekává vysokou ztrátu ve třetím čtvrtletí kvůli probíhající stávce, uvedl v pátek generální ředitel Kelly Ortberg. Informuje o tom agentury Reuters a AP.
Nový generální ředitel Ortberg v interní zprávě zaměstnancům podle AP uvedl, že společnost musí upravit počet svých zaměstnanců tak, „aby odpovídal naší finanční realitě“ poté, co stávka přibližně 33 tisíc zaměstnanců na západním pobřeží USA ochromila výrobu nejprodávanějších letadel společnosti.
Stávka v továrnách na západě USA, která vstoupí už do svého pátého týdne, zastavila výrobu 737 MAX i starších širokotrupých letadel 767 a 777. Společnost již zavedla dočasné pracovní volno, které však bude podle Ortberga kvůli nadcházejícímu propouštění pozastaveno. Ortberg v pátečním memorandu zaměstnancům sdělil, že propouštění se bude týkat vedoucích pracovníků, manažerů i zaměstnanců. Boeing ve středu zastavil jednání s odbory a stáhl návrh na zvýšení mezd. Ve čtvrtek společnost podala u Národní rady pro pracovní vztahy žalobu proti odborům zastupujícím stávkující dělníky za nekalé pracovní praktiky.
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika ... .seznam.cz
Americký výrobce letadel společnost Boeing zruší 17 000 pracovních míst, což představuje snížení celosvětového počtu jejích zaměstnanců o deset procent. Boeing rovněž odloží první dodávku letadla 777X o rok a očekává vysokou ztrátu ve třetím čtvrtletí kvůli probíhající stávce, uvedl v pátek generální ředitel Kelly Ortberg. Informuje o tom agentury Reuters a AP.
Nový generální ředitel Ortberg v interní zprávě zaměstnancům podle AP uvedl, že společnost musí upravit počet svých zaměstnanců tak, „aby odpovídal naší finanční realitě“ poté, co stávka přibližně 33 tisíc zaměstnanců na západním pobřeží USA ochromila výrobu nejprodávanějších letadel společnosti.
Stávka v továrnách na západě USA, která vstoupí už do svého pátého týdne, zastavila výrobu 737 MAX i starších širokotrupých letadel 767 a 777. Společnost již zavedla dočasné pracovní volno, které však bude podle Ortberga kvůli nadcházejícímu propouštění pozastaveno. Ortberg v pátečním memorandu zaměstnancům sdělil, že propouštění se bude týkat vedoucích pracovníků, manažerů i zaměstnanců. Boeing ve středu zastavil jednání s odbory a stáhl návrh na zvýšení mezd. Ve čtvrtek společnost podala u Národní rady pro pracovní vztahy žalobu proti odborům zastupujícím stávkující dělníky za nekalé pracovní praktiky.
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika ... .seznam.cz
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: The Boeing Company - aktuality
Sektor Defense, Space and Security společnosti Boeing zaznamenal ve 3. čtvrtletí ztráty ve výši 2,0 mld. USD především z kontraktů za fixní ceny podepsaných v minulosti, tedy na cvičný letoun T-7A, tankovací dron MQ-25 a tanker KC-46A. Program T-7A způsobil ztrátu 900 mil. USD, KC-46A 700 mil. USD. Výsledky vývoje tankeru MQ-25 nebyly zveřejněné, stejně jako kosmického programu Starliner pro NASA. Program KC-46A prohloubil ztráty poté, co se Boeing rozhodl ukončit výrobu nákladní verze typu B-767, na kterou je navázaný a převzal tak veškeré fixní náklady na obě modifikace.
Očekávají se tak tržby sektoru Defense ve výši 5,5 mld. USD, ale se zápornou marží -43%. Ztráty civilní sekce se očekávají okolo 3,0 mld. USD.
Čísla nejsou ještě definitivní a můžou se měnit.
Edit: 14:45 - Agentura S&P Global Ratings snižuje úvěrové hodnocení Boeingu, jedné z nejznámějších amerických společností, na úroveň „junk“ - spekulativní. Roční ztráta je odhadovaná na 10 mld. USD.
Očekávají se tak tržby sektoru Defense ve výši 5,5 mld. USD, ale se zápornou marží -43%. Ztráty civilní sekce se očekávají okolo 3,0 mld. USD.
Čísla nejsou ještě definitivní a můžou se měnit.
Edit: 14:45 - Agentura S&P Global Ratings snižuje úvěrové hodnocení Boeingu, jedné z nejznámějších amerických společností, na úroveň „junk“ - spekulativní. Roční ztráta je odhadovaná na 10 mld. USD.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: The Boeing Company - aktuality
Propad Boeingu pokračuje již nějaký ten rok. Jak se dá takhle fungovat? Propouštění, vím. Ale i tak. To asi nebude úplně alfa a omega k nakopnutí společnosti.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: The Boeing Company - aktuality
V té knize, kterou jsem tu nabízel o katastrofách B-737 MAX autor uvádí, že to je vina manažerů z McDonnel Douglas, kteří nejdřív přivedli ke krachu vlastní firma a po jejím převzetí Boeingem, namísto aby byli vykopnutí, tak zaujali vysoké pozice v Boeingu a zanesli tam svou "jedovatou" firemní kulturu, která postupně omezila vývoj, kontrolu a zkušebnictví z důvodu hezky ziskových čtvrtletních zpráv pro akcionáře. Ale zkus chodit donekonečna pro vodu s jedním džbánem



Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
- palo satko
- Kapitán
- Příspěvky: 2571
- Registrován: 16/9/2013, 17:59
- Bydliště: Pezinok, Slovensko
Re: The Boeing Company - aktuality
Manažment len plni požiadavky akcionarov. Jednoducho dnešni akcionari (hlavne ti vo finačnych skupinach) funguju inač než zamestnanci ktori držali akcie pred 50 rokmi. Arab z Kuvajtu, chce mať svoje "rychly prachy" a nie špičkove technicke riešenie o ktorom ani netuši, čo to je.

Re: The Boeing Company - aktuality
Jo? Tak proč to funguje u Lockheedu, Raytheonu, L3 Harris atd?. I Boeing poslední dobou investuje do technologií, které nějak souvisí s NGAD jak vzteklej. Tak jednoduchej ten svět není....palo satko píše: ↑14/10/2024, 08:33 Manažment len plni požiadavky akcionarov. Jednoducho dnešni akcionari (hlavne ti vo finačnych skupinach) funguju inač než zamestnanci ktori držali akcie pred 50 rokmi. Arab z Kuvajtu, chce mať svoje "rychly prachy" a nie špičkove technicke riešenie o ktorom ani netuši, čo to je.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
- palo satko
- Kapitán
- Příspěvky: 2571
- Registrován: 16/9/2013, 17:59
- Bydliště: Pezinok, Slovensko
Re: The Boeing Company - aktuality
Práveže ono to tak jednoduché je. Namiesto aby vyvinuli nové lietadlo kategórie 737, na hulvata ponúkli Max. Ono predávať dopravné lietadlá v konkurencii Airbusu je menej výnosné ako obabrat štát pri nových projektoch. To je aj prípad firiem ktoré si uviedol.

Re: The Boeing Company - aktuality
Ono to není nic o akcionářích, ale o aroganci ekonomického vedení. Není to první a ani poslední společnost co na to kdy dojela nebo měla tendenci dojet. Největším příkladem je Henry Ford.



Re: The Boeing Company - aktuality
Tak, tak - oni ti manažeři v den nástupu dostávají postupně dospívající akciové opce v aktuální ceně a mají snahu, aby ve chvíli jejich účinnosti byla hodnota akcií co nejvyšší. Tam jde o desítky miliónů najednou násobek několikaletého platu. Prostě nakoupí za 80 a prodají za 120.
A ten 737 MAX byl vypuštěný ze zoufalství, protože už předtím zanedbali vývoj (ušetřili náklady na nové éro) a rychle chtěli něco postavit proti A-320 po prvních ztrátách zakázek.
A "obabrať štát" nekomentuju, jenom připomenu biblické "Proč vidíš třísku v oku svého bratra, ale trámu ve vlastním oku si nevšímáš?
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: The Boeing Company - aktuality
Sedmitýdenní stávka zaměstnanců Boeingu možná skončí. Vedení firmy přišlo s doposud nejlákavější nabídkou. Zaměstnanci o ní budou hlasovat v pondělí, ke schválení je vyzvali už i samotní zástupci odborového svazu.
Prozatím to vypadá, že alespoň část krize, které americký letecký gigant v posledních měsících čelí, bude konečně zažehnána. Stávka více než 33 tisíc zaměstnanců trvá sedm týdnů a podle odhadů zatím Boeing v jejím důsledku přišel o 10 miliard dolarů (232 miliard korun).
Nejnovější nabídku vedení na zvýšení platů zaměstnanců o 38 % v následujících čtyřech letech podpořil Odborový svaz Mezinárodní asociace strojírenských a leteckých pracovníků (IAM), který zaměstnance zastupuje. Nabídku však musí schválit samotní zaměstnanci, hlasování se odehraje v pondělí. Informaci přinesl zpravodajský portál BBC. 38% růst mezd podle firmy znamená, že se průměrný roční plat během čtyř let dostane na 119 309 dolarů (232 tisíc Kč měsíčně).
Celý článek: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekon ... .seznam.cz
Pro Honzíka11: Průměrná mzda měsíčně v Číně ve velkých korporacích je 30 820 Kč, průměr pak 21 650 Kč (v přepočtu na Kč)
Prozatím to vypadá, že alespoň část krize, které americký letecký gigant v posledních měsících čelí, bude konečně zažehnána. Stávka více než 33 tisíc zaměstnanců trvá sedm týdnů a podle odhadů zatím Boeing v jejím důsledku přišel o 10 miliard dolarů (232 miliard korun).
Nejnovější nabídku vedení na zvýšení platů zaměstnanců o 38 % v následujících čtyřech letech podpořil Odborový svaz Mezinárodní asociace strojírenských a leteckých pracovníků (IAM), který zaměstnance zastupuje. Nabídku však musí schválit samotní zaměstnanci, hlasování se odehraje v pondělí. Informaci přinesl zpravodajský portál BBC. 38% růst mezd podle firmy znamená, že se průměrný roční plat během čtyř let dostane na 119 309 dolarů (232 tisíc Kč měsíčně).
Celý článek: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekon ... .seznam.cz
Pro Honzíka11: Průměrná mzda měsíčně v Číně ve velkých korporacích je 30 820 Kč, průměr pak 21 650 Kč (v přepočtu na Kč)
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: The Boeing Company - aktuality
Pentagon oznámil podpis kontraktu s Boeingem na 15 tankerů KC-46A Pegasus a 8 námořních P-8A Poseidon v celkové hodnotě přes 4 mld. USD. Kromě nákupu letounů částka pokrývá i úpravy letounů P-8A pro FMS prodej Kanadě a Německu.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: The Boeing Company - aktuality
Boeing šetří.
Výrobce letadel Boeing, který se ocitl v krizi, a jeho generální ředitel přistřihli křídla některým členům nejvyššího vedení. Pro členy výkonné rady společnosti bylo dlouho ceněnou výhodou létat firemními letadly. Devatenáct vedoucích představitelů počítalo s pěti business jety Bombardier Challenger 650 vlastněnými společností Boeing a dvěma upravenými business jety 737, které jim pomáhaly dohlížet na rozsáhlý provoz společnosti. Ale už ne. Tento krok je pravděpodobně více o komunikaci než o posunu v oblasti kalamitního dluhu Boeingu ve výši 58 miliard dolarů (letecký konzultant Brian Foley odhaduje, že společnost utratí asi 15 milionů dolarů ročně za létání svých vedoucích pracovníků).
Translated with DeepL.com (free version)
Výrobce letadel Boeing, který se ocitl v krizi, a jeho generální ředitel přistřihli křídla některým členům nejvyššího vedení. Pro členy výkonné rady společnosti bylo dlouho ceněnou výhodou létat firemními letadly. Devatenáct vedoucích představitelů počítalo s pěti business jety Bombardier Challenger 650 vlastněnými společností Boeing a dvěma upravenými business jety 737, které jim pomáhaly dohlížet na rozsáhlý provoz společnosti. Ale už ne. Tento krok je pravděpodobně více o komunikaci než o posunu v oblasti kalamitního dluhu Boeingu ve výši 58 miliard dolarů (letecký konzultant Brian Foley odhaduje, že společnost utratí asi 15 milionů dolarů ročně za létání svých vedoucích pracovníků).
Translated with DeepL.com (free version)
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: The Boeing Company - aktuality
Super zpracované video o havárii letu Lion Air 610 ve kerém došlo k selhání systému MCAS u letounu 737 MAX. Představení celého sledu událostí a ukázka toho že stačilo udělat několikrát jen málo navíc a k havárii by nedošlo.
Re: The Boeing Company - aktuality
Zmar pokračuje
https://www.planes.cz/cs/article/209553 ... ji-dodavky
https://www.planes.cz/cs/article/209553 ... ji-dodavky


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: The Boeing Company - aktuality
Čína tlačí čínské aerolinie k rušení objednávek u Boeingu
https://www.dw.com/en/china-halts-deliv ... a-72248102
https://www.dw.com/en/china-halts-deliv ... a-72248102


