Re: Z průmyslu
Napsal: 26/4/2024, 10:44
V před modernizačním, ale jezdí se po ní. Fakta.
Tak od argumentace přejdeš k osobnímu hodnocení protivníka. Tak se diskuse vést nedá.Juraj Tichý píše: ↑26/4/2024, 09:09
1. ČSR? V pomoci Slovákom byť kultúrnym národom pohár preteká. Inak je rozliaty.
Neviem kde sa vo vás berie ten nekritický obdiv k prvej republike...
No, když byl ředitelem ŽSR ing.Zelený( by taky ředitelem ještě unitárních ČD) , tak přišel s nápadem urychleně přestavět trať Košice-Zvolen a pak se teprve dát do přestavby Žilina- Košice . Před lety jsem cestoval z Bratislavy do Brna spolu s jedním cestujícím co cestoval z Košic do Prahy a já jsem se divil tomu , že cestuje přes Budapešť-Bratislava , bylo mi řečeno , že je to rychlejší než přes Žilinu.Juraj Tichý píše: ↑26/4/2024, 12:27 No áno, južná trasa je pre cestujúceho hrozná, bez dopytu a priameho spojenia. Ale začali sme pri prekladisku v Haniske...
Trasa do Bystrice je celkovo lahôdka. 230km za úžasných 3 hodiny a 36 minút. Priemerná rýchlosť 64km/hod![]()
Na čo? Jediná návratná investícia je vybudovanie trate do Nitry. Ďalej sú sídla tak malé, že akékoľvek investície do rýchlosti prepravy cestujúcich po železnici sú skrz hornatý terén nenávratné. Pre koho chceme draho modernizovať trať zo Zvolena do Košíc? Pre 30tis. obyvateľov Lučenca alebo 10tis. obyvateľov Fiľakova?
Už si to tu raz myslím spomínal, a už vtedy sme to vyvrátili ako blbosť. Večne meškajúce metropolitany do Budapešti (Nyugati) 2:23. IC Košice Budapesť (kelety) 3:38. Presun cez Budapešť medzi stanicami ?! Spolu bez presunu 6:01Před lety jsem cestoval z Bratislavy do Brna spolu s jedním cestujícím co cestoval z Košic do Prahy a já jsem se divil tomu , že cestuje přes Budapešť-Bratislava , bylo mi řečeno , že je to rychlejší než přes Žilinu.
Ako súvisí rýchlosť a pohodlie prepravy osôb s prepravou tovarov po železnici?To s tím velice souvisí, houby pomůže , že se to tam postaví , napřed se to zboží musí dovést nebo odvést , nemluvě o velko- překladištích v Polsku ,( Terespol-Brest, Medyka -Mostiska) , který jedou na 50% civilní kapacity .
Debata o poloplnom a poloprazdnom pohary je argumentácia?
Takže vlastně Masaryk a Beneš můžou za to, že máte dneska v dezolátním stavu železniční trati.Juraj Tichý píše: ↑26/4/2024, 15:03
Slováci nič neokopávali, Slováci sa dožadovali národných práv podľa zakladajúceho dokumentu ČSR, Martinskej deklarácie. To už sme si myslím vysvetlili.
Ktoré povinnosti sme si neplnili?seabee píše: ↑26/4/2024, 15:48Takže vlastně Masaryk a Beneš můžou za to, že máte dneska v dezolátním stavu železniční trati.Juraj Tichý píše: ↑26/4/2024, 15:03
Slováci nič neokopávali, Slováci sa dožadovali národných práv podľa zakladajúceho dokumentu ČSR, Martinskej deklarácie. To už sme si myslím vysvetlili.
A tím jsem myslel to okopávání: pořád jen práva, práva, a kde jsou povinnosti?
Všeobecně je důležité jakou literaturu/zdroje člověk číta. O první republice a ČSSR obzvláště.Všeobecne keď si človek číta o 1.ČSR po česky - bol to raj na zemi.
Jasně. Uhelná aféra, cukrová aféra, lihová aféra, tucet afér spojených s erárními nákupy, do toho nějaké to střílení do dělníků... je zajímavé co máš pod pojmem "ráj na zemi"Juraj Tichý píše: ↑26/4/2024, 15:03 Všeobecne keď si človek číta o 1.ČSR po česky - bol to raj na zemi.