OSSR, kampak kráčíte?

Komentáře aktuálního dění ...

Moderátor: jarl

Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.

Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".

Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.

Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Odpovědět
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17911
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od skelet »

Jsem si do teď myslel, že Aktisy jsou stejně rozšířené jako T810 u nás.
ObrázekObrázekObrázek
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1455
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od Flader »

Ono je to trochu inak ako u vás. Namiesto V3S sa nekupujú len taktiež "ľahké" vozidlá Aktis, ale aj ťažšie Tatry 815-7 4x4.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4173
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od niko »

Aktisov je v armade asi okolo 170- 180 kusov. Tie stare od 1.mb stale sluzia, no niektore boli ale uz aj vyradene. Na zamyslenie inak. :roll:
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1455
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od Flader »

Niko, koľko používaných V3S ešte teda čaká na výmenu?
Hektor
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1022
Registrován: 28/5/2008, 15:49

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od Hektor »

Skôr takto. Je niekde celkový stav? Napr. Roverov bolo podl novín v roku 2012 asi 110 a k nim 140 UAZov odvtedy pribudol Pathfinder a Mercedes G. A u nákladákov ešte horšie.
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1455
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od Flader »

Nie som si úplne istý, ale Pathtfindery išli tuším len k VP a "Géčka" sú sanitky (napríklad v Seredi). Ak naozaj v 2012 boli početné stavy takéto, tak potom tých UAZov už moc n nebude. Predsa len sa ešte minimálne v 2015 ešte dáke LR odovzdávali.
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od klingy »

Tusim na AN som cital, ze tymto tempom vymena V3S bude skoncena niekedy v roku 2030

Problem s Aktisom je nehorazna cena, za jeden Aktis platime (podla najnovsej zmluvy) 164740 EUR (bez DPH) (pritom sa jedna o vozidlo viac menej poskladane s komercnych dielov)
pre porovnanie komercne vozidlo rovnakej kategorie, sa da v malobchodnej cene obstarat do 90 EUR (ak vynecham vychodnych vyrobcov) tam je to okolo 50 EUR (bez cla a dph)
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1455
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od Flader »

Pri takýchto "pár kusových" sa nečudujem, že je cena vyššia.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4173
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od niko »

klingy inak ta zmluva konci 31.12.2017.

Flader: Aktisov aj s tou novou zmluvou na 15 ks budeme mat asi 200. Tusim som pocul, ze vymenena je asi polovica V3S.
Co sa tyka lahkych terennych vozidiel 4x4. OS SR maju 140 LR a 76 Nissanov. Tento rok bolo kupenych aj 15 LR Discovery. Dokopy bolo treba vymenit 250 vozidiel. Teda teraz (140 LR) uz len 110 UAZ.
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od klingy »

Flander, aj ked ide o maloseriovu vyrobu (otazne je vobec ake ma Sipox kapacity)

Tak platit za lahky nakladiak 4X4, viacej nez stoji civilna rada Tatra Phoenix :roll:

Hystoricke okienko: Sipox v 90. rokoch pracoval okrem Aktisu na projekte KATASI (Kamaz Tatra SIPOX) podvozok T-815 s motorom prevodovkou a kabinou z Kamazu pre Rusky trh
Naposledy upravil(a) klingy dne 23/12/2017, 17:22, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17911
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od skelet »

Tak třeba se u Vás spustí sériová výroba (montáž) T810 :D
ObrázekObrázekObrázek
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od klingy »

Skelete montaz rady Force uz ide vv Trencine (skladacky dovezene z Ceska) zmontovane MSM. vojaci si nevedia vynachvalit "kvalitu" zatekajucich kabin, poloautomaticku prevodovku a najma cenu okolo 300 000 € :mrgreen:

Ak by to malo takto fungovat aj pri 810, tak je to, ako s kaluze do blata...
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4173
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od niko »

klingy: Nevies aky je cenovy rozdiel medzi Aktisom a inym konkurencnym automobilom v rovnakej kategorii ?
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od klingy »

AK budeme brat co je na civilnom trhu v podobnej kongiguracii (Armadne Ti nepoviem, nakolko sa kusova cena velmy tazko urcuje vzhladom nato, ze sa spravidla kupuju ako komplexny balik vratane vycviku, servisu, privesov, nahradnych dielov atd.)

Vychodne (URAL NEXT Kamaz 4350, MAZ) tak v triede do 5 ton vychadzaju do 35000€
Iveco EUROcargo, MAN TGM, MB Atego sa daju kupit okolo 75 az 90 tis. EUR
T-810 stoji okolo 100000 EUR
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17911
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od skelet »

jen malá poznámka - T810 se kvůli Euro6 už jako civil nenabízí.
ObrázekObrázekObrázek
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od klingy »

Skelete mal som na mysli cenu armadnej verzie

Co sa tyka EURO x/ armada cim vyssie EURO tym horsie - Ad blue a elektornika, zlate motory rady T-3 ono common rail maju problem napr. s F-34 (JP-8), teda ak sa dobre civilny motor neupravy na JP-8, tak mate zarobeny na velky problem... (Ak ma pamat neklame, tak takyto problem mala ACR v Afganistane s KMW Dingo)

Mimochodom RA pre nakladaky odmieta dokonca aj motory s Common Rail, cize ak do civilnych Uralov davaju JAMZ EU 4/5 a a Kamazov K740 alebo Cummins, tak pre Armadu idu motory s mechanickym vstrekovanim
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17911
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od skelet »

Jestli se nepletu, tak náklaďáky pro AČR splňují Euro3. Hasiči u nás mají (měli) výjimku a mohou používat motory Euro5.
ObrázekObrázekObrázek
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4173
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od niko »

Klingy dik za info. Aj ked nepozname vojenske verzie, je to slusny rozdiel. Mna skor prekvapuje, ze ked dodanie cca. 200 Aktisov trvalo asi 15 rokov, cele prezbrojenie z V3S v normalnom case vlastne ani nie je mozne. Prave kvoli maloseriovej vyrobe.
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1455
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od Flader »

Pokiaľ by Tanax nemal kapacity na vyššie tempo výroby, tak tie info. že sa tam mohol vyrábať Boxer sú absolútne mimo. Ale osobne pochybujem, že by neboli schopný vyrábať vyšším tempom. Predsa len Aktis je skladačka. Skôr mi to príde ako len umelé udržiavanie zamestnanosti v regióne. Veď takýmto slimačím tempom už 15 rokov majú zamestnanci robotu. Keby teraz naskočili na tempo napríklad 50 kusov za rok, tak za 4 roky pomaly nemajú čo robiť.
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od klingy »

Flander, by som v tom az taky problem nevidel, keby maly kapacitu povedzme na 50 kusov, keby HaZZ bral Aktis, pricom tam je obmena vozidiel omnho vyssia
Odpovědět

Zpět na „Aktuality“