Stránka 61 z 671
Re: ASR kampak kráčíš?
Napsal: 22/12/2017, 18:58
od skelet
Jsem si do teď myslel, že Aktisy jsou stejně rozšířené jako T810 u nás.
Re: ASR kampak kráčíš?
Napsal: 22/12/2017, 19:34
od Flader
Ono je to trochu inak ako u vás. Namiesto V3S sa nekupujú len taktiež "ľahké" vozidlá Aktis, ale aj ťažšie Tatry 815-7 4x4.
Re: ASR kampak kráčíš?
Napsal: 23/12/2017, 01:47
od niko
Aktisov je v armade asi okolo 170- 180 kusov. Tie stare od 1.mb stale sluzia, no niektore boli ale uz aj vyradene. Na zamyslenie inak.

Re: ASR kampak kráčíš?
Napsal: 23/12/2017, 08:57
od Flader
Niko, koľko používaných V3S ešte teda čaká na výmenu?
Re: ASR kampak kráčíš?
Napsal: 23/12/2017, 12:27
od Hektor
Skôr takto. Je niekde celkový stav? Napr. Roverov bolo podl novín v roku 2012 asi 110 a k nim 140 UAZov odvtedy pribudol Pathfinder a Mercedes G. A u nákladákov ešte horšie.
Re: ASR kampak kráčíš?
Napsal: 23/12/2017, 12:37
od Flader
Nie som si úplne istý, ale Pathtfindery išli tuším len k VP a "Géčka" sú sanitky (napríklad v Seredi). Ak naozaj v 2012 boli početné stavy takéto, tak potom tých UAZov už moc n nebude. Predsa len sa ešte minimálne v 2015 ešte dáke LR odovzdávali.
Re: ASR kampak kráčíš?
Napsal: 23/12/2017, 12:48
od klingy
Tusim na AN som cital, ze tymto tempom vymena V3S bude skoncena niekedy v roku 2030
Problem s Aktisom je nehorazna cena, za jeden Aktis platime (podla najnovsej zmluvy) 164740 EUR (bez DPH) (pritom sa jedna o vozidlo viac menej poskladane s komercnych dielov)
pre porovnanie komercne vozidlo rovnakej kategorie, sa da v malobchodnej cene obstarat do 90 EUR (ak vynecham vychodnych vyrobcov) tam je to okolo 50 EUR (bez cla a dph)
Re: ASR kampak kráčíš?
Napsal: 23/12/2017, 15:11
od Flader
Pri takýchto "pár kusových" sa nečudujem, že je cena vyššia.
Re: ASR kampak kráčíš?
Napsal: 23/12/2017, 16:16
od niko
klingy inak ta zmluva konci 31.12.2017.
Flader: Aktisov aj s tou novou zmluvou na 15 ks budeme mat asi 200. Tusim som pocul, ze vymenena je asi polovica V3S.
Co sa tyka lahkych terennych vozidiel 4x4. OS SR maju 140 LR a 76 Nissanov. Tento rok bolo kupenych aj 15 LR Discovery. Dokopy bolo treba vymenit 250 vozidiel. Teda teraz (140 LR) uz len 110 UAZ.
Re: ASR kampak kráčíš?
Napsal: 23/12/2017, 17:08
od klingy
Flander, aj ked ide o maloseriovu vyrobu (otazne je vobec ake ma Sipox kapacity)
Tak platit za lahky nakladiak 4X4, viacej nez stoji civilna rada Tatra Phoenix
Hystoricke okienko: Sipox v 90. rokoch pracoval okrem Aktisu na projekte KATASI (Kamaz Tatra SIPOX) podvozok T-815 s motorom prevodovkou a kabinou z Kamazu pre Rusky trh
Re: ASR kampak kráčíš?
Napsal: 23/12/2017, 17:10
od skelet
Tak třeba se u Vás spustí sériová výroba (montáž) T810

Re: ASR kampak kráčíš?
Napsal: 23/12/2017, 17:19
od klingy
Skelete montaz rady Force uz ide vv Trencine (skladacky dovezene z Ceska) zmontovane MSM. vojaci si nevedia vynachvalit "kvalitu" zatekajucich kabin, poloautomaticku prevodovku a najma cenu okolo 300 000 €
Ak by to malo takto fungovat aj pri 810, tak je to, ako s kaluze do blata...
Re: ASR kampak kráčíš?
Napsal: 23/12/2017, 19:20
od niko
klingy: Nevies aky je cenovy rozdiel medzi Aktisom a inym konkurencnym automobilom v rovnakej kategorii ?
Re: ASR kampak kráčíš?
Napsal: 23/12/2017, 20:31
od klingy
AK budeme brat co je na civilnom trhu v podobnej kongiguracii (Armadne Ti nepoviem, nakolko sa kusova cena velmy tazko urcuje vzhladom nato, ze sa spravidla kupuju ako komplexny balik vratane vycviku, servisu, privesov, nahradnych dielov atd.)
Vychodne (URAL NEXT Kamaz 4350, MAZ) tak v triede do 5 ton vychadzaju do 35000€
Iveco EUROcargo, MAN TGM, MB Atego sa daju kupit okolo 75 az 90 tis. EUR
T-810 stoji okolo 100000 EUR
Re: ASR kampak kráčíš?
Napsal: 23/12/2017, 20:33
od skelet
jen malá poznámka - T810 se kvůli Euro6 už jako civil nenabízí.
Re: ASR kampak kráčíš?
Napsal: 23/12/2017, 21:44
od klingy
Skelete mal som na mysli cenu armadnej verzie
Co sa tyka EURO x/ armada cim vyssie EURO tym horsie - Ad blue a elektornika, zlate motory rady T-3 ono common rail maju problem napr. s F-34 (JP-8), teda ak sa dobre civilny motor neupravy na JP-8, tak mate zarobeny na velky problem... (Ak ma pamat neklame, tak takyto problem mala ACR v Afganistane s KMW Dingo)
Mimochodom RA pre nakladaky odmieta dokonca aj motory s Common Rail, cize ak do civilnych Uralov davaju JAMZ EU 4/5 a a Kamazov K740 alebo Cummins, tak pre Armadu idu motory s mechanickym vstrekovanim
Re: ASR kampak kráčíš?
Napsal: 23/12/2017, 21:53
od skelet
Jestli se nepletu, tak náklaďáky pro AČR splňují Euro3. Hasiči u nás mají (měli) výjimku a mohou používat motory Euro5.
Re: ASR kampak kráčíš?
Napsal: 23/12/2017, 23:42
od niko
Klingy dik za info. Aj ked nepozname vojenske verzie, je to slusny rozdiel. Mna skor prekvapuje, ze ked dodanie cca. 200 Aktisov trvalo asi 15 rokov, cele prezbrojenie z V3S v normalnom case vlastne ani nie je mozne. Prave kvoli maloseriovej vyrobe.
Re: ASR kampak kráčíš?
Napsal: 24/12/2017, 11:17
od Flader
Pokiaľ by Tanax nemal kapacity na vyššie tempo výroby, tak tie info. že sa tam mohol vyrábať Boxer sú absolútne mimo. Ale osobne pochybujem, že by neboli schopný vyrábať vyšším tempom. Predsa len Aktis je skladačka. Skôr mi to príde ako len umelé udržiavanie zamestnanosti v regióne. Veď takýmto slimačím tempom už 15 rokov majú zamestnanci robotu. Keby teraz naskočili na tempo napríklad 50 kusov za rok, tak za 4 roky pomaly nemajú čo robiť.
Re: ASR kampak kráčíš?
Napsal: 24/12/2017, 12:13
od klingy
Flander, by som v tom az taky problem nevidel, keby maly kapacitu povedzme na 50 kusov, keby HaZZ bral Aktis, pricom tam je obmena vozidiel omnho vyssia