Aero L-39NG

Odpovědět
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4071
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Ona ta zmena ve vlastnickych vztazich nebyla zrejme jednoducha. A v nevyjasnenych vztazich a nedokoncenych transakcich se blbe zahajuje jakykoliv vyrobni proces.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11901
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

Obrázek
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lord »

Zpráva z června 2020 - Penta Investments prodala výrobce letadel a dílů Aero Vodochody Aerospace maďarskému podnikateli Andrási Tomborovi a skupině Omnipol.
HONZIK11 píše:Ona ta zmena ve vlastnickych vztazich nebyla zrejme jednoducha. A v nevyjasnenych vztazich a nedokoncenych transakcich se blbe zahajuje jakykoliv vyrobni proces.
Myslíš tohle? Zbytek Aera připadne Omnipolu zbrojařské rodiny Richarda Hávy, který se zase bude opírat o kapitál nejbohatšího Čecha Petra Kellnera a jeho skupiny PPF.
Jelikož už to má Kellner za sebou, ale PPF v tom jede dál? Ale jo, rok měli na rozkoukání ... Plán byl - dvorní dodavatel letadel pro V4. Zatím dopadne alespoň VIETNAM :)
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1789
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

Metnar: O nákupu letounů L-39NG pro armádu může být rozhodnuto do konce roku

https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/metna ... ku/2096260
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2623
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

Inak som zvedavý, aké know-how prinesie nový maďarský vlastník. Keď vám Boeing nebol dobrý....
mikojan29
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 937
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od mikojan29 »

Finančné know-how.
"Alea iacta est"
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4071
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Lynx píše:Inak som zvedavý, aké know-how prinesie nový maďarský vlastník. Keď vám Boeing nebol dobrý....
Lynx nekdy je,, mlceti zlato,, Boeing tenkrat fungoval v Aeru ve stylu grazl managementu. A choval se tak i v dobe kdy se s nim bylo rozlouceno.
https://archiv.hn.cz/c1-13893310-boeing ... da-nahradu
,,, Pokud se situace v Aeru nezlepší a společnost nebude schopna splácet úvěry, zaplatí za ni stát už v roce 2005 téměř dvacet miliard korun.
"Chování Boeingu beru téměř jako osobní podraz,,,,
Naposledy upravil(a) HONZIK11 dne 1/10/2021, 16:02, celkem upraveno 1 x.
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2623
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

V každom prípade, Boeing presunul do Aera časť technického personálu, ktorý sa uvoľnil po ukončení výroby B1. A predpokladám, že ti ľudia vedeli, ako sa stavia lietadlo. Ze to dopadlo, napr s L159 ako dopadlo, tak tak ma svoje cestne miesto aj p. Jaroslav Tvrdik a ten teda nie je Američan. Skôr číňan...
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4071
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Lynx, nepis tady pohadky ovci babicky o B1.
To, ze Tvrdik byl jelito, o tom zadna.
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2623
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

Okej keď si mi taky fundovany koment poslal, hadam o tom niečo vieš. Teda hadam viac než ja...
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4071
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Technicky perzonal uvolneny z vyroby B1 nebudu komentovat. Snad jen humorne a to tak, ze podle B1byla zvolena ne dvoumistna kabina. :D O tehdejsim fungovani Aera si precti, je to k dohledani.
https://cesky.radio.cz/boeing-v-aeru-de ... il-8517625
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2623
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

Integrácia nových ukrajinskych motorov pre L39 by mala byť pre Aero priorita. Netuším, prečo túto alternativu zodpovední pracovníci hadam nikdy neuvažovali...

https://defence-ua.com/news/litva_hoche ... -5235.html
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Skeptik »

Lynx píše:Integrácia nových ukrajinskych motorov pre L39 by mala byť pre Aero priorita. Netuším, prečo túto alternativu zodpovední pracovníci hadam nikdy neuvažovali...
Bože dobrý, a to už prečo ??? :shock:

Problematický ukrajinský Ivčenko AI-25 byl u verze L-39M (L-39MS; L-59) nahrazen o něco lepším, ale stejně problematickým DV-2 z Povážských strojíren ... aby byl konečně nahrazen spolehlivým F124 resp. FJ44
Montovat do něj další ukrajinský křáp by nedávalo smysl :(
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2623
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

A ze prečo? Lebo by bol o ne rozhodne väčší záujem ako o FJ44-4M. Všimnite si koľko oprav a modernizácii vykonali Ukrajinci vo svojich závodoch.
Napíšte mi, koľko L39C bolo konvertovanych na L39CW vrátane výmeny motora? Ti Ukrajinci aj na tom Al25 po pracovali a ponúkajú Al25 v nových verziách, aj o chlp výkonnejších.
To co ste popisovali vy, je L39MS(DV2) a L159(F124)
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17911
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

L-39CW je možnost, přičemž zákazník si může vybrat co bude chtít. Vybírá si tu méně nákladnou variantu, tedy ponechání stávajícího motoru ve stávajícím draku. FJ44 je běžně dostupný civilní motor s celosvětovou servisní sítí. proto si jej Aero vybrala.
ObrázekObrázekObrázek
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2623
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

Skelet, vy hovoríte ako sám veľký (teda skor malý) prezident Giordo!
Faktom ale je, že gro lietajúcich L39 je v krajinách býv ZSSR, kde má Al25 rozhodne väčšiu podporu než motor Williams.
Ta téza o podpore civilného motoru všade po svete platí mozno v "západných" krajinách, inak je skôr len teoretická. Ale ano, bola taka móda, keď motor FJ44 použili Taliani, použijú ho aj Česi...
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11901
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

Nejvědší flotila Albatrosů létá v USA.
kde má Al25 rozhodne väčšiu podporu než motor Williams.
Evidentně si vystačí s generálkami původních motorů. Respektive původními motory.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17911
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

Nemusím tak , mluvit jen spíše nechápeš koncept "CW". Zákazník si vybere co chce na svém letadle udělat. Aeru je jedno jestli si zákazník bude přát generálku Al-25 nebo zástavbu FJ44.
Motor FJ44 létá v bizjetech po celém světě, takže servisní síť tomu odpovídá.
edit: to že Ukrajina v době zahájení projektu nebyla příliš stabilní stát si asi taky říkat nebudeme, že? :D
ObrázekObrázekObrázek
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2623
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

Ved jasne, nechápem, mozno do toho len vidím viac ako si schopný uznať.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17911
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

ok,
tož popořadě..
FJ44 je (prioritně) vojenský nebo civilní motor?
Pokud je civilní, tak je problém sehnat vývozní povolení od amerického Kongresu?
Pokud je civilní, a zákazník bude během provozu L-39NG/M345 sankcionován ze strany USA, tak bude mít zákazník problémy sehnat náhradní díly na trhu?
Byla Ukrajina v době vzniku projektu L-39NG stabilním státem?
ObrázekObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“