Stránka 61 z 80

Re: Aero L-39NG

Napsal: 28/9/2021, 20:23
od HONZIK11
Ona ta zmena ve vlastnickych vztazich nebyla zrejme jednoducha. A v nevyjasnenych vztazich a nedokoncenych transakcich se blbe zahajuje jakykoliv vyrobni proces.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 28/9/2021, 20:28
od Zemakt
Obrázek

Re: Aero L-39NG

Napsal: 29/9/2021, 17:35
od Lord
Zpráva z června 2020 - Penta Investments prodala výrobce letadel a dílů Aero Vodochody Aerospace maďarskému podnikateli Andrási Tomborovi a skupině Omnipol.
HONZIK11 píše:Ona ta zmena ve vlastnickych vztazich nebyla zrejme jednoducha. A v nevyjasnenych vztazich a nedokoncenych transakcich se blbe zahajuje jakykoliv vyrobni proces.
Myslíš tohle? Zbytek Aera připadne Omnipolu zbrojařské rodiny Richarda Hávy, který se zase bude opírat o kapitál nejbohatšího Čecha Petra Kellnera a jeho skupiny PPF.
Jelikož už to má Kellner za sebou, ale PPF v tom jede dál? Ale jo, rok měli na rozkoukání ... Plán byl - dvorní dodavatel letadel pro V4. Zatím dopadne alespoň VIETNAM :)

Re: Aero L-39NG

Napsal: 29/9/2021, 19:18
od Nesher
Metnar: O nákupu letounů L-39NG pro armádu může být rozhodnuto do konce roku

https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/metna ... ku/2096260

Re: Aero L-39NG

Napsal: 1/10/2021, 15:02
od Lynx
Inak som zvedavý, aké know-how prinesie nový maďarský vlastník. Keď vám Boeing nebol dobrý....

Re: Aero L-39NG

Napsal: 1/10/2021, 15:13
od mikojan29
Finančné know-how.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 1/10/2021, 15:16
od HONZIK11
Lynx píše:Inak som zvedavý, aké know-how prinesie nový maďarský vlastník. Keď vám Boeing nebol dobrý....
Lynx nekdy je,, mlceti zlato,, Boeing tenkrat fungoval v Aeru ve stylu grazl managementu. A choval se tak i v dobe kdy se s nim bylo rozlouceno.
https://archiv.hn.cz/c1-13893310-boeing ... da-nahradu
,,, Pokud se situace v Aeru nezlepší a společnost nebude schopna splácet úvěry, zaplatí za ni stát už v roce 2005 téměř dvacet miliard korun.
"Chování Boeingu beru téměř jako osobní podraz,,,,

Re: Aero L-39NG

Napsal: 1/10/2021, 15:58
od Lynx
V každom prípade, Boeing presunul do Aera časť technického personálu, ktorý sa uvoľnil po ukončení výroby B1. A predpokladám, že ti ľudia vedeli, ako sa stavia lietadlo. Ze to dopadlo, napr s L159 ako dopadlo, tak tak ma svoje cestne miesto aj p. Jaroslav Tvrdik a ten teda nie je Američan. Skôr číňan...

Re: Aero L-39NG

Napsal: 1/10/2021, 16:07
od HONZIK11
Lynx, nepis tady pohadky ovci babicky o B1.
To, ze Tvrdik byl jelito, o tom zadna.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 1/10/2021, 16:11
od Lynx
Okej keď si mi taky fundovany koment poslal, hadam o tom niečo vieš. Teda hadam viac než ja...

Re: Aero L-39NG

Napsal: 1/10/2021, 16:26
od HONZIK11
Technicky perzonal uvolneny z vyroby B1 nebudu komentovat. Snad jen humorne a to tak, ze podle B1byla zvolena ne dvoumistna kabina. :D O tehdejsim fungovani Aera si precti, je to k dohledani.
https://cesky.radio.cz/boeing-v-aeru-de ... il-8517625

Re: Aero L-39NG

Napsal: 3/11/2021, 19:15
od Lynx
Integrácia nových ukrajinskych motorov pre L39 by mala byť pre Aero priorita. Netuším, prečo túto alternativu zodpovední pracovníci hadam nikdy neuvažovali...

https://defence-ua.com/news/litva_hoche ... -5235.html

Re: Aero L-39NG

Napsal: 4/11/2021, 00:11
od Skeptik
Lynx píše:Integrácia nových ukrajinskych motorov pre L39 by mala byť pre Aero priorita. Netuším, prečo túto alternativu zodpovední pracovníci hadam nikdy neuvažovali...
Bože dobrý, a to už prečo ??? :shock:

Problematický ukrajinský Ivčenko AI-25 byl u verze L-39M (L-39MS; L-59) nahrazen o něco lepším, ale stejně problematickým DV-2 z Povážských strojíren ... aby byl konečně nahrazen spolehlivým F124 resp. FJ44
Montovat do něj další ukrajinský křáp by nedávalo smysl :(

Re: Aero L-39NG

Napsal: 4/11/2021, 08:03
od Lynx
A ze prečo? Lebo by bol o ne rozhodne väčší záujem ako o FJ44-4M. Všimnite si koľko oprav a modernizácii vykonali Ukrajinci vo svojich závodoch.
Napíšte mi, koľko L39C bolo konvertovanych na L39CW vrátane výmeny motora? Ti Ukrajinci aj na tom Al25 po pracovali a ponúkajú Al25 v nových verziách, aj o chlp výkonnejších.
To co ste popisovali vy, je L39MS(DV2) a L159(F124)

Re: Aero L-39NG

Napsal: 4/11/2021, 08:14
od skelet
L-39CW je možnost, přičemž zákazník si může vybrat co bude chtít. Vybírá si tu méně nákladnou variantu, tedy ponechání stávajícího motoru ve stávajícím draku. FJ44 je běžně dostupný civilní motor s celosvětovou servisní sítí. proto si jej Aero vybrala.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 4/11/2021, 12:01
od Lynx
Skelet, vy hovoríte ako sám veľký (teda skor malý) prezident Giordo!
Faktom ale je, že gro lietajúcich L39 je v krajinách býv ZSSR, kde má Al25 rozhodne väčšiu podporu než motor Williams.
Ta téza o podpore civilného motoru všade po svete platí mozno v "západných" krajinách, inak je skôr len teoretická. Ale ano, bola taka móda, keď motor FJ44 použili Taliani, použijú ho aj Česi...

Re: Aero L-39NG

Napsal: 4/11/2021, 12:18
od Zemakt
Nejvědší flotila Albatrosů létá v USA.
kde má Al25 rozhodne väčšiu podporu než motor Williams.
Evidentně si vystačí s generálkami původních motorů. Respektive původními motory.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 4/11/2021, 12:32
od skelet
Nemusím tak , mluvit jen spíše nechápeš koncept "CW". Zákazník si vybere co chce na svém letadle udělat. Aeru je jedno jestli si zákazník bude přát generálku Al-25 nebo zástavbu FJ44.
Motor FJ44 létá v bizjetech po celém světě, takže servisní síť tomu odpovídá.
edit: to že Ukrajina v době zahájení projektu nebyla příliš stabilní stát si asi taky říkat nebudeme, že? :D

Re: Aero L-39NG

Napsal: 4/11/2021, 12:35
od Lynx
Ved jasne, nechápem, mozno do toho len vidím viac ako si schopný uznať.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 4/11/2021, 12:59
od skelet
ok,
tož popořadě..
FJ44 je (prioritně) vojenský nebo civilní motor?
Pokud je civilní, tak je problém sehnat vývozní povolení od amerického Kongresu?
Pokud je civilní, a zákazník bude během provozu L-39NG/M345 sankcionován ze strany USA, tak bude mít zákazník problémy sehnat náhradní díly na trhu?
Byla Ukrajina v době vzniku projektu L-39NG stabilním státem?