RS 9M96 nedokážu dosiahnuť svoj max. dosah (120 km), resp. zasiahnuť cieľ.
Asi problém s ich komunikáciou s navádzacím radarom.
Hektor píše:
A nema 22350 a 11356 rovnake motory?
Proj. 22350 má CODAG (2 hlavné diesely a 2 pomocné plynové turbíny).
Proj. 11356 má COGAG (2 hlavné plynové turbíny a 2 pomocné plynové turbíny).
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 6/8/2016, 02:21
od arten
Dačo je zle.
Protilietadlová "veľmoc" nevie integrovať plošne fázované radary na plavidlá, nevie k nim integrovať autonómne navádzané rakety...
O 9M100 sme sa tu bavili pred 5timi rokmi a furt nič.
Modernizujú 1144, ale PVO ostáva fakticky pôvodná, "modernizujú" 1164 morálne zastaralými radarmi.
Nie sú schopní integrovať do UKSK "ťažké" PLRS, pričom Číne to trvalo pár rokov...
Ale problém je možno hlbší - ospevovaná S-400 je vlastne stále S-300PMU3 - stále nie sú info, že by sa podarilo integrovať 9M96, alebo 400 km 40N6...
Julesak píše:
Proj. 22350 má CODAG (2 hlavné diesely a 2 pomocné plynové turbíny).
Naopak, že?
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 6/8/2016, 04:46
od Julesak
Netreba hľadať tragédiu tam kde nie je, UKSK Čína nepoužíva, a po "S-300 PMU3*" zúfalo túži (dôležité sú tam radary, nielen rakety).
*Keď tak PM3, PMU3 je pre export.
arten píše:
Julesak píše:
Proj. 22350 má CODAG (2 hlavné diesely a 2 pomocné plynové turbíny).
Naopak, že?
Myslím, že nie.
Pohonnú jednotku M55R (každý kus Proj. 22350 ich má 2) tvorí diesel 10D49 pre bežnú prevádzku a turbína M90FR pre vysoké rýchlosti.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 6/8/2016, 14:35
od arten
Julesak píše:Netreba hľadať tragédiu tam kde nie je, UKSK Čína nepoužíva, a po "S-300 PMU3*" zúfalo túži (dôležité sú tam radary, nielen rakety).
- nemyslel som UKSK, ale veľké silá. Čína do nich úspešne integrovala celú nomenklatúru zbraní, čiže má fakticky najuniverzálnejšie silá na svete (oproti Mk.41 tam má aj PLoRS, asi derivát Klubu).
- po "S-300 PMU3*" zúfalo túžiť môže, určite však nie kvôli námorníctvu - tam sú z radarmi podstatne ďalej ako Rusi.
Julesak píše:Myslím, že nie.
Pohonnú jednotku M55R (každý kus Proj. 22350 ich má 2) tvorí diesel 10D49 pre bežnú prevádzku a turbína M90FR pre vysoké rýchlosti.
Tak označenie agregátu pre vysoké rýchlosti ako "pomocnej" počujem prvý krát.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 6/8/2016, 22:59
od Julesak
arten píše:- po "S-300 PMU3*" zúfalo túžiť môže, určite však nie kvôli námorníctvu - tam sú z radarmi podstatne ďalej ako Rusi.
Tak ďaleko, že chcú ten "S-300PMU3".
arten píše:Tak označenie agregátu pre vysoké rýchlosti ako "pomocnej" počujem prvý krát.
Tak agregát na bežnú prevádzku (95+% času) je hlavný, a ten čo sa zapína len v prípade potreby je pomocný, to je logické. Či?
Však to je princíp CODAG.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 7/8/2016, 00:05
od arten
Julesak píše:
arten píše:- po "S-300 PMU3*" zúfalo túžiť môže, určite však nie kvôli námorníctvu - tam sú z radarmi podstatne ďalej ako Rusi.
Tak ďaleko, že chcú ten "S-300PMU3".
To si tu budeme dookola postovať tie isté veci?
Sú v námorných radaroch ďalej? Sú. Bez debaty. Ak chcú "S-300PMU3," tak nie kvôli námorníctvu...
Julesak píše:
arten píše:Tak označenie agregátu pre vysoké rýchlosti ako "pomocnej" počujem prvý krát.
Tak agregát na bežnú prevádzku (95+% času) je hlavný, a ten čo sa zapína len v prípade potreby je pomocný, to je logické. Či?
Však to je princíp CODAG.
To má logiku, len doteraz som všade čítal označenie opačné...
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 7/8/2016, 22:58
od Julesak
Cvičné streľby komplexu Bastion na Ďalekom východe:
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 26/8/2016, 19:05
od Julesak
Nemocničná loď Tichooceánskeho flotu, Irtyš, prešla modernizáciou:
VMF má ešte dve jej sestry: Svir na Severe a Jenisej na Čiernom mori.
Najstaršia Ob už bola vyradená.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 22/9/2016, 16:41
od Julesak
Admiral Gorškov v Bielom mori:
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 24/9/2016, 13:11
od Julesak
Maršal Ustinov, aktuálna podoba:
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 24/9/2016, 15:58
od Hektor
Čo obsahuje jeho modernizácia?
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 25/9/2016, 17:57
od Julesak
Hektor píše:Čo obsahuje jeho modernizácia?
Nové oba prehľadové radary aj sonarový komplex. Asi nový BIUS a REB. Niekde v tomto vlákne je to diskutované, presne si nepamätám.
Výzbroj zrejme zostáva zachovaná.
Nie. "Shipbucket" nezmysel. Už sa to tu preberalo - môj post z januára:
arten píše:
Lavína/Priboj je podľa kresieb a modelu zjavne to isté a celý koncept mi pripadá ako keby ho robili nejakí nadšenci na Shipbucket.
Naplácané nezmysly - výsadková rampa vpredu, čo je pri lodiach takej veľkosti nezmysel a zvlášť pri koncepte katamaranu. Žiaden dok vzadu, iba nejaká podivná nekrytá rampa, čiže loď by mohla vysadzovať výhradne plávajúce obrnence. Teda ak by ich predtým nespláchlo v nejakej búrke. Zastaralé malé výťahy uprostred paluby namiesto rozmernejších na boku/vzadu, atď.
K zmysluplnému návrhu ešte cesta ďaleká...
(ináč sorry, pozerám, že už v treťom vlákne dnes "hejtujem" teba - nič osobné, ofc.)
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 2/10/2016, 13:48
od Julesak
Prvá viacúčelová podporná loď Projektu 23120, nesúca meno Elbrus, začala námorné skúšky. Predstavuje unikátnu kombináciu dopravnej lode, chladiarenskej lode, záchranného plavidla, plávajúcej dielne a remorkéra. Ich trup je prispôsobený na celoročnú prevádzku v Arktíde. Konštrukcia je odvodená od civilných lodí Projektu 22390/22391, slúžiacich v podpornej flotile Gazpromu. VMF by mal dostať celkom 3 jednotky, všetky do roku 2017.
Protidiverzná jednotka PDSS (tzv. anti-SEALs) na základne Viljučinsk(Kamčatka):
jj, okrem iných parametrov zdvojnásobenie PRO kapacity CIWS.
Schopnosť naraz ničiť 24 PLoRS v dosahu (a povedzme 1/3 z jedného smeru) rýchlejšie a efektívnejšie...
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 4/10/2016, 08:01
od Hektor
Nebude potom s Pantsirom na palube Osa zbytočná?
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 5/10/2016, 01:13
od arten
Osa s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou ide preč. Otázky sú Kindžal/Redut a pod.