Stránka 62 z 80

Re: Aero L-39NG

Napsal: 4/11/2021, 15:50
od Lynx
Nedávno tu bol zavesený článok ohľadne toho exportu L159 a tam bolo napísané, že si ČR a Boeing robili naprieč a preto to tak dopadlo. Odhliadnuc od toho, že vtedy sa jednalo o Bolíviu na čele s Evom Moralesom, tak sa netreba čudovať. Aj vývoz do Iraku bol blokovaný zo strany GB, ktoré tam chceli predať Hawk, ale nakoniec sa ČR s GB dohodli.
Až by boli na zákazníka uvalene sankcie, buďte si istý, že ani motor,ani iný tviar dvojiteho uzitia by ste nikam oficiálne nevyviezli.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 4/11/2021, 16:04
od skelet
Motor F125 je vojenský, RWR je vojenské.
FJ44 je primárně civilní motor. Takže k ND se dotyčný stát dostane, tak jako my bychom se dostali k dílům Mi-171, pokud by nesly nakupovat přímo.
A o tom to celé je.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 4/12/2021, 23:27
od Lynx
Súhlasím s prvou časťou. S druhou castou súhlasím s podmienkou, zeby sankcie uvalilo napr Rusko a mohli by sa kľudne ignorovať. Pokiaľ sa orientujete v problematike viete, že ignorovať USA sankcie sa v podstate nedá. Ak nechcete skončiť ako Irán, Venezuela, koniec koncov, Rusko je obrovský štát a tiež nimi výrazne trpí.

Z iného súdka, Ukrajinci sa lezú Aeru do zeli, dokonca sa spomína zákazka modernizácie pre Bulharsko.

https://defence-ua.com/news/odeskij_avi ... -5521.html

Re: Aero L-39NG

Napsal: 8/12/2021, 08:30
od Zemakt

Re: Aero L-39NG

Napsal: 8/12/2021, 08:49
od Juraj Tichý
Aero Vodochody má v zástavě maďarská státní rozvojová banka MFB Hungarian Development Bank, která na koupi firmy novým většinovým majitelům půjčila 150 milionů eur, v přepočtu zhruba 3,8 miliardy korun. Pokud by majoritní majitel Aera nezvládl půjčku splácet, jeho podíl ve firmě by připadl rozvojové bance.
To znamená, že keď maďarský spolumajiteľ majiteľ z akéhokoľvek dôvodu prestane platiť, tak sa 50% majiteľom Aera stane Maďarská republika?

Re: Aero L-39NG

Napsal: 8/12/2021, 15:45
od mikojan29
Vyzerá to tak.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 8/12/2021, 16:29
od HONZIK11
Vyzera to tak od sameho zacatku kdyz 1. Madar nesehnal uver od MFB Hungarian Development Bank. Ten 2.ho sehnal.
Je uplne mozne, ze 2. Madar splacet za cas prestane. Ale divil bych se, kdyby Omnipol za ten cas ty miliardy nesehnal sam,predkupni pravo ve smlouve bude, je to obvykle. Hraje se JEN o cas. Staci prodavat aby mel kredit, objednavky a lepsi provozni vysledek. Co tim Madari ziskaji jako stat jsou L39NG za vyrobni cenu a navic, uroky z pujcky.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 8/12/2021, 16:38
od HONZIK11
Kdyz se divam, ze NATO vycvikova centra budou jen dve a to jen v lokalitach vyrobcu danych cvicnych letadel ani ve Spanelsku ani Francii ani jinde, tak se driv nebo pozdeji dostane Aero i k domaci zakazce. A navic si ten letoun osahaji mnozi piloti z mnoha statu. Coz je prirozena reklama. Za me vidim to dobre. Otazkou, je kdo toto rozhodnoti protlacil. Madar, Francouz American, Cech?
Zid ani Sved to nebyl.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 8/12/2021, 16:59
od Juraj Tichý
NATO výcvikové centrá nebudú len dve. Tie dve spomenuté v článku si vybralo 10 krajín z 30 členských krajín.
Krajiny ako USA, Kanada, Francúzsko, Taliansko,VB, Nemecko, Polsko, Švédsko,... ktoré majú svoje rozvinuté školiace centrá nebudú využívať Pardubice.
Škoda ze článok neobsahoval ktorých desať krajín si to vybralo.

CLV tam bude najskôr kvôli vrtuľníkom a simulacnemu centru. Letecka skola so 4 nech aj NGckami nikoho neohúri.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 8/12/2021, 17:17
od Scotty87
Belgie, ČR, Řecko, Maďarsko, Itálie, Černá Hora, Makedonie, Rumunsko, Španělsko a Turecko.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 8/12/2021, 17:39
od Juraj Tichý
Tak som si mohol myslieť, ono je to trošku inak ako bola správa podaná. Respektíve to nebola celá informácia.

Pardubice a Decimomannu, Taliansko su len pre dva z viacerých plánovaných skoliacich centier.
Talianska IFTS bude poskytovať tréning na 22 M-346, na ktorých už cvičí Nemcov, Katar a Japoncov.
Today’s selection of the initial two NFTE Training Campuses is therefore just the first step in a highly ambitious multinational cooperation journey.

Dnešný výber prvých dvoch školiacich areálov NFTE je preto len prvým krokom na veľmi ambicióznej ceste mnohonárodnej spolupráce
Vybrali jednu high-end a jednu lowcost školu. Pre také veľké letectva ako ma Grecko, Taliansko, Turecko, Španielsko a Belgicko, prepáčte, nemá CLV moc co ponúknuť. Jedine, ze by chceli zaviesť Mi-17...

https://www.nato.int/cps/en/natohq/news_189435.htm

Re: Aero L-39NG

Napsal: 8/12/2021, 17:56
od Scotty87
Je možné že jich bude jednou víc, ale to že bylo CLV vybráno jako první je důležitý signál. Ostatně takový záměr byl s CLV od začátku.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 8/12/2021, 18:17
od Zemakt

Re: Aero L-39NG

Napsal: 8/12/2021, 18:27
od Juraj Tichý
Ako povieš.
Určite je to úspech, ale asi by som ho moc nepreceňoval.
Polovici krajín nema CLV moc co ponúknuť, dve krajiny nemaju žiadne lietadla, len asi do 10 vrtuľníkov z toho Čierna Hora žiaden ruskej výroby. Ostava Maďarsko, ktoré aktuálne cvičí v Kanade a Rumunsko.
Pre Maďarov bude určite lacnejšie cvičiť v CLV, to však bude znamenať, ze objednávka na NG nepríde. Ostavaju solventni Rumuni.

Zemakt: zamknuté

Re: Aero L-39NG

Napsal: 8/12/2021, 18:37
od Zemakt
Mne odkaz normálně funguje. Čudné.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 8/12/2021, 19:04
od skelet
je to placený článek

Re: Aero L-39NG

Napsal: 8/12/2021, 19:12
od Zemakt
Mne se to v noťasu normálně otevírá a na telefonu už ne 8-)

Re: Aero L-39NG

Napsal: 8/12/2021, 19:54
od Juraj Tichý
Tak to sem skopči do spojleru :razz:

Re: Aero L-39NG

Napsal: 12/12/2021, 10:01
od Lynx
Z článku na czeairforce.cz
Exportní pojišťovna EGAP zároveň pojistila bankovní záruky na dodávku všech 12 „eNGéček“ do Vietnamu a protože americká administrativa už dříve schválila vývoz 12 motorů FJ44-4M od firmy Williams International do Vietnamu, exportu L-39NG již prakticky nic nebrání.

Bolo to schvalovanie civilných motorov nutne?

Re: Aero L-39NG

Napsal: 12/12/2021, 10:40
od Zemakt