Re: Víceúčelová raketová korveta třídy Stěreguščij
Napsal: 6/11/2016, 10:58
Dojmy dojmy... porovnaj napr. o niečo menšie nemecké korvety K130 (Braunschweig) a Proj. 20380 - nejaký veľký rozdiel vo výzbroji tam nenájdešPolarfox píše: Samozřejmě...bez nějakých plánů a dokumentace neřešitelná věc. Takže zbývá jen odhad - Rusové cpou do lodí o výtlaku velké korvety/malé fregaty výzbroj a vybavení něčeho podstatně většího...a s každou verzí více a více, přičemž to více a více zasahuje do vnitřních a asi už tak dost omezených prostor
Asi tak nič... kedže jediný dôvod, prečo Stereguščij (prvá jednotka proj. 20380) nesie Kortik a nie Redut (ako jeho novšie sestry) je ten, že v čase jeho dokončenia ešte nebol skončený vývoj Redutu.Polarfox píše: (stačí jen prohodit na palubu přilátaný CIWS za VLS a dostane to hned počítám dobrou čočku)...otázka za milión, co se asi tak stane?
Aký ďalší rozmer? Trup je rovnaký (rovnako veľký).Polarfox píše: Délka a šířka nejsou všechno. Máš tu další rozměry, uspořádání a vybavení.
O vnútornom usporiadaní ani jedného nemáš bližšie vedomosti.
Ako menej vybavenia?Polarfox píše: Přinejmenším: 1) Méně vybavení (nebo stále instalovaného) = méně nároků na údržbu a obsluhu.
Polarfox píše:...nebudeš pořizovat větší množství specializovanějších typů...
Polarfox píše:...korveta s výzbrojí a cenou fregaty, co ale dokáže plnit jen úzký rozsah úkolů.
Proj. 20380 určite nie je špecializovaný typ - je pomerne univerzálny. Je schopný pôsobiť proti všetkým druhom cieľov (hladinové, podhladinové, vzdušné) - proj. 20385 ešte navyše aj pozemné.
Tu súhlasím s Polarfoxom - či už M5,6 alebo 7, doteraz som vždy čítal že Zirkon má byť rozmerovo kompatibilný s UKSK (tj. 8ks do jedného modulu 3S14).Polarfox píše:Zirkon by měla být cca 5ti machová střela, tj. kvalitativně nový typ, který spojí výkony těch nejrychlejších střel sovětské éry s rozumnými rozměry (tj. už to nebude malé letadlo)...tak to chápu já.
To rozhodne nie sú jediné typy plavidiel ani jediné (a hlavné) typy úloh VMF.Polarfox píše: Mimochodem co pošleš třeba na protipirátskou misi nebo ometat EZ, loviště rybiček atp.? Tu "univerzální" 20385 a nebo 20386?
Tu si dovolím silno nesúhlasiť - vývoj Proj. 20386 a hlavne jeho zadanie určite neprebehlo včera - teda sa dá uvažovať že je to súčasť celkového (dlhodobého) procesu obnovy hladinových síl VMF.Polarfox píše:...tam někdo konečně dostal rozum (a nebo ho musel dostat při střetu s realitou) ...
Ako to chápem ja - Proj. 20380/385 je univerzálne plavidlo, primárne pre veľké (polo)uzavreté moria obklopujúce RF (Balt, Severné, Nórske, Barentsovo, Stredozemné,Čierne, Japonské, Čínske, Ochotské, Beringovo). V podstate proj. 1135 pre 21. storočie.
Proj. 22350 je zasa určený pre naozaj oceánske operácie, sprievod zväzov VMF. Nástupca projektov 956 a 1155.
Kde tu zapadá proj. 20386 - ja ho vnímam ako snahu o typ. ktorý okrem čisto bojových schopností bude mať aj určité podporné (snaha o mnohoúčelovosť nových konštrukcií je u VMF jednoznačne viditeľná). I keď pripúšťam i možnosť že de facto nahradí Proj. 20385, ktorý sa môže zdať ako naddimenzovaný.
Typickým znakom sovietskych konštrukcií (okrem tých úplne posledných z druhej polovice 80-tych rokov) je jednoúčelovosť, a roztrieštenosť vybavenia a výzbroje.Polarfox píše:...odpoutal se zase opět o trošku od pohrobků a vyjetých kolejí sovětské éry k něčemu produktivnějšímu, nebo přinejmenším okolnostem přiměřenějšímu.
Nové typy VMF idú presne opačným smerom...