Stránka 66 z 107
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 10/11/2016, 20:24
od Julesak
Proj. 22160 nedokáže navádzať protilodné RS, Proj. 21631 dtto...
o tom bol ten môj príklad - že "vylepšená" Proj. 22160 bude mať veľkosť proj. 20380.
O Proj. 21631 súhlasím - už viackrát ohlasovali koniec jeho výstavby - ale rýchlosť náhrady starých jednotiek je zrejme dôležitejšia.
Proj. 22800 je dôležitý - je to najmenší typ hladinového plavidla schopný samostatného boja proti hladinovým lodiam protivníka.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 10/11/2016, 23:26
od arten
ehm, tak dospeli sme nakoniec k Mineralu... Čo určite nie je ani cenou, ani veľkosťou nič čo by nebolo možné na 22160 dostať. A rozhodne z toho tým nebude 20380

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 11/11/2016, 10:24
od Julesak
Empirická skúsenosť hovorí niečo iné...
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 11/11/2016, 10:47
od Polarfox
Julesak píše:Polarfox - tak ten jednotný typ (niečo ako Jednotná vůle sovětského lidu - inak skvelá vec, doporučujem) je raz zbytočne "nabušená bojová jednotka", druhý krát "nejvíce vyhovující univerzální design" ???Tak nejako neviem, čo vlastne chceš?
Co chci? Typ/úzkou skupinu typů, které v rámci možností a s jistými omezeními zajistí, že nebude třeba (trošku nadneseně) stavět stylem "dělový člun pro řeku A, dělový člun pro řeku B, hlídková loď pro brown/green/blue water zónu, korveta pro totéž, hlídková loď/korveta pro moře A či moře B". Tam, kde není zbytí, oddělit typy, ale jinak se držet co největší příbuznosti a modifikovat pouze vybavení (pokud možno tedy na modulární bázi) a eventuálně velikost (pokud možno stále v rámci jedné řady). Což by pak mělo zajistit, že tyto lodě sice nesplní na 100% požadavky v kategorii A/B/C v oblastech A/B/C, ale třeba na 80% napříč ve všem. Tohle já chápu jako univerzálnost s ohledem na to, o čem se tu teď bavíme - tj. že Rusko potřebuje nahradit spoustu plavidel nižší a střední kategorie (mimo jiné) od hlídkových až po čistě úderné, rozvrstvených do spousty typů a má na to omezený počet financí (na pořízení i provoz) a výkon loďařského průmyslu. Kdežto ty chápeš dle mého univerzálnost jako něco, co je všestranné v rámci své omezené niky účelu a prostoru a tendencích toho, že čím více věcí se mi podaří natvrdo nacpat na menší trup, tím je ta loď povedenější a vhodná pro všechno.
Lodě se nestaví jen s ohledem na válčení, ale také na provoz a praktičnost a neposlední řadě na ekonomické zázemí daného státu.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 11/11/2016, 12:12
od Julesak
Typ ktorý toto (požiadavky na operácie v rôznych oblastiach) spĺňa (Proj. 20380/385) ti zase nevyhovuje... pritom univerzálnejšiu loď takejto veľkosti a schopností nájdeš len ťažko.
Čo sa týka menších jednotiek, tam dosiahnuť nejakú mieru všestrannosti a schopnosti je dosť problematické kvôli rozmerom.
Jedným spôsobom ako to vyriešiť je senzorové prepojenie a unifikovaný systém výzbroje - takto môže Karakurt bojovať proti ponorkám či Bujan útočiť na pozemné ciele v Sýrii - bez UKSK by to pritom boli jednoúčelové konštrukcie....
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 11/11/2016, 15:19
od arten
Julesak píše:Empirická skúsenosť hovorí niečo iné...
Konkrétne?
Julesak píše:takto môže Karakurt bojovať proti ponorkám
?? Tak Karakut (bez torpéd, sonaru a vrtuľníka) môže "bojovať proti ponorkám," ale 22160 (bez Mineralu) "nedokáže navádzať protilodné RS"
Tha, trošku mepomer v možnostiach upgradu, nie?
Julesak píše:či Bujan útočiť na pozemné ciele v Sýrii
no len podľa toho čo píšeš nevie vlastne nič iné

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 11/11/2016, 15:42
od Julesak
arten píše:Julesak píše:Empirická skúsenosť hovorí niečo iné...
Konkrétne?
Projekt 22160 - dĺžka 94 m, plný výtlak 1 700 ton
Projekt 20380 - dĺžka 111 m, plný výtlak 2 100 tom
Projekt 20385 - dĺžka 115 m, plný výtlak 2 300 ton
Neviem, aké
drobné úpravy by si chcel od vylepšenej lode Proj. 22160, ale Stereguščij nie je oveľa väčší...
arten píše:
?? Tak Karakut (bez torpéd, sonaru a vrtuľníka) môže "bojovať proti ponorkám," ale 22160 (bez Mineralu) "nedokáže navádzať protilodné RS"
Tha, trošku mepomer v možnostiach upgradu, nie?
Karakurt môže bojovať proti ponorkám úplne rovnako ako Proj. 22160 proti hladinovým lodiam - len sa mi nechcelo vypisovať všetky alternatívy

.
A áno, Proj. 22160 nedokáže navádzať protilodné RS (tj. bez externej podpory ich nedokáže použiť), rovnako ako Karakurt protiponorkové.
arten píše:
Julesak píše:či Bujan útočiť na pozemné ciele v Sýrii
no len podľa toho čo píšeš nevie vlastne nič iné

Je to riečno-morská hliadková loď - pozri sa na pôvodný Bujan, pridaj UKSK, trochu zlepši PVO - a máš Bujan-M*.
Áno, kombinácia UKSK/Kalibr jej dáva oveľa väčšie možnosti (údery na pozemné ciele, boj proti ponorkám/hladinovým lodiam),ale hľadať za tým niečo iné je... no zvláštne, keď to poviem kulantne.
* a pozri sa ako narástla veľkosť/výtlak - kvôli tvojej idei o vylepšení Proj. 22160, ktoré
nebude dosahovať veľkosť Proj. 20380...
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 11/11/2016, 17:36
od arten
No dobre berme to ako malé intelektuálne cvičenie (a keď to tu úplne zaspamujeme tak, prosím ťa celú tú debatu sekni do zvlášť vlákna)
Julesak píše:arten píše:Julesak píše:Empirická skúsenosť hovorí niečo iné...
Konkrétne?
Projekt 22160 - dĺžka 94 m, plný výtlak 1 700 ton
Projekt 20380 - dĺžka 111 m, plný výtlak 2 100 tom
Projekt 20385 - dĺžka 115 m, plný výtlak 2 300 ton
Neviem, aké
drobné úpravy by si chcel od vylepšenej lode Proj. 22160, ale Stereguščij nie je oveľa väčší...
Nie, nie, nie.
Myslel som 22160 + práve ten Mineral. Prípadne ešte dorobiť poklopy na decku tak, aby tie kontajnery vzadu mohli niesť napr. torpéda a vlečný sonar/ alternatívne RHIB a pod.
A máš to - úplne univerzálny ľahký nosič

Žiaden nárast výtlaku netreba
Julesak píše:arten píše:
?? Tak Karakut (bez torpéd, sonaru a vrtuľníka) môže "bojovať proti ponorkám," ale 22160 (bez Mineralu) "nedokáže navádzať protilodné RS"
Tha, trošku mepomer v možnostiach upgradu, nie?
Karakurt môže bojovať proti ponorkám úplne rovnako ako Proj. 22160 proti hladinovým lodiam - len sa mi nechcelo vypisovať všetky alternatívy

.
A áno, Proj. 22160 nedokáže navádzať protilodné RS (tj. bez externej podpory ich nedokáže použiť), rovnako ako Karakurt protiponorkové.
No ale veď v potrebe doplniť 1.- torpéda, sonar, vrtuľník vs. 2. jeden radar Mineral je trochu rozdiel nie?
Julesak píše:arten píše:
Julesak píše:či Bujan útočiť na pozemné ciele v Sýrii
no len podľa toho čo píšeš nevie vlastne nič iné

Je to riečno-morská hliadková loď - pozri sa na pôvodný Bujan, pridaj UKSK, trochu zlepši PVO - a máš Bujan-M*.
Áno, kombinácia UKSK/Kalibr jej dáva oveľa väčšie možnosti (údery na pozemné ciele, boj proti ponorkám/hladinovým lodiam),ale hľadať za tým niečo iné je... no zvláštne, keď to poviem kulantne.
No, ako ty píšeš je pri "boj proti ponorkám/hladinovým lodiam" - odkázaná na externé zdroje. (Aj tu by ináč, pre druhý prípad stačilo picnúť jeden Mineral.) Bez toho je to delový čln s SPDL...
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 11/11/2016, 17:55
od Julesak
Naozaj, len prilepiť na Proj. 22160 bublinu systému Mineral a zlatý rez je nájdený
Škoda, že to nikoho nenapadlo.
Na boky nadstavby LCS prilepiť antény Aegisu a USN má takisto vystarané.
Lodné staviteľstvo čaká zdá sa veľká revolúcia.
Prepáč, ale nedalo mi to.
arten píše:
No, ako ty píšeš je pri "boj proti ponorkám/hladinovým lodiam" - odkázaná na externé zdroje. ... Bez toho je to delový čln s SPDL...
Pre údery na pozemné ciele je na externé zdroje odkázaná úplne rovnako.
A áno, je to delový čln so SPDL. Presne tak.
Pozri sa na rozdiel vo vybavení medzi Bujanom a Bujanom-M - tam
picli (TM) len UKSK, doplnili o Gibku navyše a AK-630 bol nahradený Duetom - a dĺžka stúpla zo 62 m na 74 a plný výtlak z 520 ton na 940 ton. A to tam nikto
nepicol(TM) ešte Mineral....
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 12/11/2016, 07:51
od arten
tvl., toto neuhráš.
Mineral má hmotnosť v stovkách kg (a bez problémov ho picli (TM) na párstotonové korvety), Aegis v desiatkách ton.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 12/11/2016, 09:58
od Polarfox
Julesak píše:Typ ktorý toto (požiadavky na operácie v rôznych oblastiach) spĺňa (Proj. 20380/385) ti zase nevyhovuje... pritom univerzálnejšiu loď takejto veľkosti a schopností nájdeš len ťažko.
Když je tedy tak univerzální, tak proč staví těch dalších X typů okolo?

Nebude to, mimo jiné, i tím, že asi tak univerzální přeci jen nebude/jako univerzál je v momentální situaci nepoužitelný/nepraktický?
Podívej se Rusko se nachází v situaci ekvivalentní tomu, kdyby si chtělo pořídit plácnu 100 F-15, 50 Tornád, 100 F-5 a 50 A-10, přičemž díky okolnostem z toho může v dohledné době vytřískat leda tak 25 F-15, 20 Tornád, 30 F-5 a 15 A-10. Proto já říkám, jestli není lepší místo toho dostat raději 120 F-16, se všemi klady i zápory, co to přináší? Máš tu určitý a nemalý počet plavidel, které musíš v rozumné době nahradit a především úkoly, které musí pro vojenskou a ekonomickou bezpečnost země zastat. K tomu jsou odpovídající plány na náhradu (bavíme se teď o sektoru od fregat dolů, cokoli nad je zatím vyloženě pohádka a mentální cvičení), které jsou v původních plánovaných počtech nereálné a s největší pravděpodobností nejsou reálné ani v těch průběžně revidovaných směrem dolů. Což tě ponechá v nedotažené mozaikovité směsce ala F-15, F-5, atd., kdy budeš mít pár kusů od toho, pár od toho, u ničeho dost, aby to mohlo plnit celý rozsah povinností a bez možnosti toho, aby i to málo, co máš, bylo schopno se navzájem zaskakovat (neboť jsou to víceméně nezaměnitelné speciály bez dostatečných širokospektrálních možností a modulárnosti). A tohle se s tebou potáhne dál a dál, nové verze, možná nové typy dle toho, co bude třeba zrovna hasit a co se zrovna objeví nového = další tříštění vývojových a výrobních kapacit a kumulace zdržení při sjednocování a výrobě. Plus nutná obměna a modernizace.
Jsem schopen pochopit to, že Rusko může mít své specifické potřeby a přístupy ke konstrukci, ale ačkoli bych třeba rád baštil neustále jen koláčky a buchtičky (a ještě si poručil, zda budou makové či povidlové), tak pokud je jedna kapsa prázdná a druhá napůl vysypaná, tak než živořit na pár koláčcích týdně, tak raději mít každý den kusanec chleba s máslem. A 2038X je koláček nebo nějaký závin, ne chleba nebo rohlík.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 12/11/2016, 10:30
od Julesak
arten píše:tvl., toto neuhráš.
Mineral má hmotnosť v stovkách kg (a bez problémov ho picli (TM) na párstotonové korvety), Aegis v desiatkách ton.
Opäť - empirická skúsenosť je trochu iná (Bujan vs. Bujan-M napr.).
Polarfox píše:...které jsou v původních plánovaných počtech nereálné a s největší pravděpodobností nejsou reálné ani v těch průběžně revidovaných směrem dolů.
Môžeš toto trochu podrobnejšie rozviesť?
Polarfox píše:
Když je tedy tak univerzální, tak proč staví těch dalších X typů okolo?

Nebude to, mimo jiné, i tím, že asi tak univerzální přeci jen nebude/jako univerzál je v momentální situaci nepoužitelný/nepraktický?
Je univerzálny, to ale neznamená že bude celé VF postavené iba na ňom - na Kaspik by bol zbytočne veľký... a ako náhrada Proj. 1124, 1234, 1239, 1241, 1331 napr. tiež.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 12/11/2016, 13:37
od arten
Julesak píše:arten píše:tvl., toto neuhráš.
Mineral má hmotnosť v stovkách kg (a bez problémov ho picli (TM) na párstotonové korvety), Aegis v desiatkách ton.
Opäť - empirická skúsenosť je trochu iná (Bujan vs. Bujan-M napr.).
Julesák diskusia sa dostáva do stavu, keď bezhlavo trváš na evidentne a preukázateľne chybných premisách. A sú tu "indiáni" ktorí takto diskutujú, ale na teba by som to nepovedal...
Takže ešte raz:
1. Hmotnosť radaru Mineral - stovky kg, priestorové nároky sú zanedbateľné.
2. Hmotnosť UKSK + striel + systémov - desiatky ton a mnoho m3 priestoru v trupe plavidla (plus netreba zabúdať, že veľkosť Bujan M musela reagovať aj na potrebu stability platformy odpaľujúcej ťažké strely).
= porovnávaš absolútne neporovnateľné veci...
Takže nie, "moja vylepšená 22160" - by bola presne tak isto veľká...
Polarfox píše:
Když je tedy tak univerzální, tak proč staví těch dalších X typů okolo?

Nebude to, mimo jiné, i tím, že asi tak univerzální přeci jen nebude/jako univerzál je v momentální situaci nepoužitelný/nepraktický?
No moment:
- Korveta 20385
je univerzálna a o nej sme tu hovorili v kontexte s 20386.
- 22800/ 22160/ 21631 sú úplne iná trieda - a úplne iná debata...
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 12/11/2016, 13:43
od Julesak
Nakoľko moje závery sú v tomto z verejne dostupných mne známych zdrojov diametrálne odlišné od tvojich,môžme sa dohodnúť, že sa nedohodneme

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 12/11/2016, 15:24
od arten
Julesak píše:Nakoľko moje závery sú v tomto z verejne dostupných mne známych zdrojov diametrálne odlišné od tvojich,môžme sa dohodnúť, že sa nedohodneme

no tak sem s nimi

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 12/11/2016, 17:52
od Julesak
Viď vyššie - nemá zmysel sa zacykliť.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 12/11/2016, 18:14
od Polarfox
Julesak píše:Môžeš toto trochu podrobnejšie rozviesť?
Začneme Gorškovem - kolik že to chtělo ruské námořnictvo kusů? Přinejmenším dvě desítky. Kolik jich tu máme po X letém trápení, kdy už měly být opakovaně ve službě? Jednu + tři, které se k tomu tak nějak plazí. Co bude dál, je ve hvězdách. Každopádně bych rád slyšel tvůj názor/odhad, kdy VMF tyto plány naplní, eventuálně kdy se podaří doplazit se byť k jedné desítce.
Pak tu máme všechny ty milé korvety, kde padala čísla v řádech vysokých desítek kusů. Opět to samé - kdy se tyto plány naplní?
A jak budeš plnit všechny ty úkoly na námořnictvo vložené, když budeš mít od každého typu nedostatečný počet ks a větší část z nich se není schopna efektivně zaskočit?
Julesak píše:Je univerzálny, to ale neznamená že bude celé VF postavené iba na ňom - na Kaspik by bol zbytočne veľký... a ako náhrada Proj. 1124, 1234, 1239, 1241, 1331 napr. tiež.
No tak uděláš menší verzi/odlišný typ. Ale skončíš tak na dvou, ne na šesti nebo kolika (zatím).
arten píše:No moment:
- Korveta 20385 je univerzálna a o nej sme tu hovorili v kontexte s 20386.
- 22800/ 22160/ 21631 sú úplne iná trieda - a úplne iná debata...
No počkej..a ty myslíš, že 20385 dokáže zastat práci i těch ostatních typů? A v horším případě suplovat i nedostatek fregat?
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 12/11/2016, 18:44
od Julesak
Polarfox píše:
Začneme Gorškovem - kolik že to chtělo ruské námořnictvo kusů? Přinejmenším dvě desítky. Kolik jich tu máme po X letém trápení, kdy už měly být opakovaně ve službě? Jednu + tři, které se k tomu tak nějak plazí.
No priznám sa, že s Gorškovom som neuvažoval, keď sme sa bavili o menších jednotkách.
Potreba VMF takýchto jednotiek je podľa mňa niekde od 10-12-15 jednotiek.
Polarfox píše:
Pak tu máme všechny ty milé korvety, kde padala čísla v řádech vysokých desítek kusů. Opět to samé - kdy se tyto plány naplní?
A tieto čísla padali prosím kedy a kto ich vravel?
Proj. 22800 - zatiaľ sa hovorí o požiadavke na cca 18 ks. Momentálne 4 vo výstavbe v dvoch lodeniciach (od roku 2015), kontrakt podpísany momentálne na 12 ks (ešte jedna lodenica by mala pribudnúť) by mal byť vyplnený tuším do roku 2022.
Proj. 22160 - zatiaľ objednaných 6 ks, rozostavané zatiaľ 4 (od roku 2014). Posledná by mala byť dokončená v roku 2019.
Proj. 21630 - dokončené 3 ks, výstavba ukončená (2004-2012).
Proj. 21631 - zatiaľ dokončených 5 ks, 4 ks vo výstavbe, ďalšie tri objednané. Celkový počet najmenej dva krát navyšovaný. Výstavba od roku 2010. Deviaty kus má byť dokončený v roku 2019, dvanásty v roku 2020.
Počítajme spolu: 18 + 6 + 3 +12 = 39 ks, ak sa počty nemenia. Kedy a u ktorého typu došlo k tým opakovaným redukciám, čo si spomínal minule? A kde sú tie vysoké desiatky?
Polarfox píše:A jak budeš plnit všechny ty úkoly na námořnictvo vložené, když budeš mít od každého typu nedostatečný počet ks ...
A koľko je prosím dostatočný počet? A ako vieš že VMF ho bude mať nedostatočný?
Polarfox píše:... větší část z nich se není schopna efektivně zaskočit?
Zase im vyčítaš, že nevedia niečo, čo po nich nikto nechce. Oni sa ale nemajú zaskakovať, ale dopĺňať... a to bez problému.
Polarfox píše:
No počkej..a ty myslíš, že 20385 dokáže zastat práci i těch ostatních typů? A v horším případě suplovat i nedostatek fregat?
Áno. Áno.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 12/11/2016, 22:34
od arten
Julesak píše:Viď vyššie - nemá zmysel sa zacykliť.
Priateľu, seriózne - tvoje argumenty vyššie som rozbil na prach. Nie, niekoľkostokilový radar nie je to isté, ako niekoľkodesiatoktonové UKSK (+ ďalšie systémy)...
Polarfox píše:
arten píše:No moment:
- Korveta 20385 je univerzálna a o nej sme tu hovorili v kontexte s 20386.
- 22800/ 22160/ 21631 sú úplne iná trieda - a úplne iná debata...
No počkej..a ty myslíš, že 20385 dokáže zastat práci i těch ostatních typů? A v horším případě suplovat i nedostatek fregat?
Určite dokáže, ale bolo by to príliš drahé riešenie. Poukazoval som na to, že séria 22800/ 22160/ 21631 - sú o triedu nižšie suplementy MPK/MRK. Teda debata o roztrieštenosti typov sa týka týchto. (debata o 20385, bola o tom, prečo ju nahrádzajú 20386)
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Napsal: 12/11/2016, 22:41
od Julesak
arten píše:...ako niekoľkodesiatoktonové UKSK ...
No niečo je tu naozaj rozbité
arten píše:..ebata o 20385, bola o tom, prečo ju nahrádzajú 20386...
Toto myslím momentálne ešte nemôžeme vedieť.