Flogger G píše: ↑31/7/2022, 08:10
Scotty, z čeho uvažuješ, že 30 000 vojáků je ideální stav? Navíc je většina v úřadech a skladech, těch asi 6 500 opravdových vojáků je "plivaneček", který na Ukrajině do týdne spotřbuješ beze zbytku.
Je to strop se kterým je počítáno v plánech rozvoje a upřímně myslím že výš se armáda založená na dobrovolné bázi nedostane. Výrazně víc schopných zájemců prostě nebude. Většina vojáků je u jednotek podpory. To je naprosto normální stav. Na jednoho "bojovníka" běžně připadá 4-6 vojáků kteří zajišťují aby vůbec bojovat mohl.
Zadáním armády je bojovat ve větším celku Aliančních armád. Tak se staví a vyzbrojuje.
A ČSLA vúbec nevytahuj, ta měla úplně jiné úkoly a byla poplatná té době, jako ostatní evropské armády.
Ovšem je to příklad toho jat to dělat nebudeme.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 31/7/2022, 08:18
od Flogger G
I když by třeba taková šrotová situace nastala, nebudou si to moci dovolit, protože do F-35 našlapou astronomické sumy peněz - jak by tohle vysvětlili daňovým poplatníkům?
Kdysi ministr propagandy nacistického Německa jasně vysvětlil správný PR postup - stokrát opakovaná lež se stává pravdou. A tak se ČSR ve 30. letech stala viníkem zvýšeného napětí ve středoevropském prostoru.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 31/7/2022, 08:24
od Flogger G
Ano, je počítáno - měřítko přelomu tisíciletí. Dnes nám to bouchá za nejbližším rohem a my se opíráme o odhady staré víc jak 20 let.
Ti kancelářští tak rychle neubývají, jako kluci a děvčata v poli.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 31/7/2022, 08:26
od Scotty87
Flogger G píše: ↑31/7/2022, 08:18
I když by třeba taková šrotová situace nastala, nebudou si to moci dovolit, protože do F-35 našlapou astronomické sumy peněz - jak by tohle vysvětlili daňovým poplatníkům?
Vzhledem k tomu že nenastane je to zbytečná úvaha. To že to letadlo bude sloužit 40 let není žádná divoká teorie. Čína a Rusko teprve svoje stroje páté generace s velkými problémy zavádí. Takže s potenciálními protivníky celkem bez problému udrží krok. Pochopitelně F-35 bude během životního cyklu dál vylepšován.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 31/7/2022, 08:32
od Scotty87
Flogger G píše: ↑31/7/2022, 08:24
Ano, je počítáno - měřítko přelomu tisíciletí. Dnes nám to bouchá za nejbližším rohem a my se opíráme o odhady staré víc jak 20 let.
Ti kancelářští tak rychle neubývají, jako kluci a děvčata v poli.
Tohle bylo určeno jako dosažitelná úroveň velikosti armády když se tvořil KVAČR před rokem 2019.
Pokud myslíte že v Polsku dobrovolně zrekrutují na těch 300 000 požadovaných vojáků tak se musím smát (když už dnes mají podstav). Už teď jistě ví že se s tím budou muset rozloučit nebo zahájit nedobrovolné odvody a tedy vrátit ZVS.
Ovšem tuto skvělou informaci předkládám sdělí PiS veřejnosti až pokud vyhrají další volby...
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 31/7/2022, 08:38
od Flogger G
A také bude zastarávat celých 40 let.
Scotty, Ty věříš, mne už ze slepé důvěry dávno vyléčili právě borci od LM.
V Polsku nijak nezakrývají, že budou muset začít s nedobrovolnými odvody do armády. Nyní jsou ve fázi praktického ověření maximální rekrutace profesionálů. Jak jsem studoval polské úvahy a rozbory, budou muset počítat s většími zálohami a zřejmě se zaměří při dalším náboru na zájmové branné organizace. 300 000 vojáků mají jako cíl za ideálního stavu, jako my máme ideál 30 000.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 31/7/2022, 08:51
od Scotty87
Flogger G píše: ↑31/7/2022, 08:38
A také bude zastarávat celých 40 let.
Tech 40 let bude modernizován. Konstrukce F-35 má určité zatím nevyužité rezervy.
Scotty, Ty věříš, mne už ze slepé důvěry dávno vyléčili právě borci od LM.
Podívej se jak dlouho létají právě modernizace F-16.
V Polsku nijak nezakrývají, že budou muset začít s nedobrovolnými odvody do armády. Nyní jsou ve fázi praktického ověření maximální rekrutace profesionálů.
Zatím to právě zakrývají nebo ještě lépe z politiků kteří to vymysleli to zatím veřejnosti nikdo nesdělil. Příští tok mají volby. Do té doby to rozhodně nikdo veřejně prezentovat nebude.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 31/7/2022, 08:53
od Shania
Ja to vidim tak, ze se v NATO jen vezeme, pokud mame narvat 2% do armady, tak nejrozumejsi je investovat do letectva.
Letectvo je to co v bude v konfliktu rozhodujici a bude v prvni linii.
V podstate jedine cim muzeme v konfliktu s ruskem vyrazne prispet je prave letectvo, obzvlast s F-35, kdy se tu plne projevi interoperatibilita s ostanimi staty, zejmena US (takze dostaneme munici i nove stroje kdyz bude potreba) a budeme mit hlavne stejny vycvik.
Presun cehokoliv jineho mimo nase uzemi je zdlouhave a dost pochybuji, ze by jsme to ve valce udelali.
S grypenem proste bude nas prinos pro NATO minimalni.
Takze bych to spis videl naopak a byla by hloupost uprednostnit jine slozky pred letectvem... Nakonec s F-35 tu bude nemala revoluce v systemu C2 a to znacne ovlivni i dalsi slozky. Zejmena PVO a delostrelectvo.
Flogger G píše: ↑31/7/2022, 08:38
A také bude zastarávat celých 40 let.
Tech 40 let bude modernizován. Konstrukce F-35 má určité zatím nevyužité rezervy.
Scotty, Ty věříš, mne už ze slepé důvěry dávno vyléčili právě borci od LM.
Podívej se jak dlouho létají právě modernizace F-16.
V Polsku nijak nezakrývají, že budou muset začít s nedobrovolnými odvody do armády. Nyní jsou ve fázi praktického ověření maximální rekrutace profesionálů.
Zatím to právě zakrývají nebo ještě lépe z politiků kteří to vymysleli to zatím veřejnosti nikdo nesdělil. Příští tok mají volby. Do té doby to rozhodně nikdo veřejně prezentovat nebude.
U niceho jineho nemas zarucene modernizace, tak jako u F-35 (US je budou provozovat min do 2070), s minimalnimi naklady, protoze se pocita, ze se bude modernizovat cela flotila...
Argument s F-16> nejen jak dlouho lita, ale chcete si koupit equivalent na minimalne dalsich 40let... a slovaci si ho koupili... Jestli tohle neni argument pro F-35 tak uz nevim... proste chcete setrit, aby jste pozdeji zaplatili nasobne vice....
nechame si grypen, na 20-30 let budem koukat po nahrade, zas tu boudou lidi, co reknou ale za tricet let se tu zas objevi neco noveho, tak radsi nekoupime zase nic...
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 31/7/2022, 10:11
od Flogger G
Politické špičky už vybraly F-35 a nic se na tom měnit nebude, tedy je tady diskuse už opravdu mimo termín uzávěrky. Není třeba snášet znovu stejné arguenty pro podporu LM a jeho výtvoru, bude to přád dokola.
Jen doufám, že už přestane ta slepá víra v neviditelnost, nejsme ve středověku.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 31/7/2022, 21:41
od seabee
Xant píše: ↑30/7/2022, 20:42
Při odpalu z velké výšky a vysoké rychlosti, ale ani tak nebude mít dostatek energie trefit manévrující cíl. Těch 160 km tak možná při vstřícném kurzu a bez manévrování. S výškou vzrůstá vzdálenost detekce pasivními elektrooptickými systémy a zážeh raketového motoru je docela výrazný podnět. V reálném boji proti manévrujícímu cíli nebude dosah vyšší než 80 km a i tak bude problém s energií střely proti rychlým manévrujícím cílům, které budou měnit nejen kurz, ale i letovou výšku. No a pak je tu skromná aktivní radiolokační hlavice. Velký, těžký a přitom rychlý nosič může střílet na obrovské vzdálenosti.
Otázkou AIM120D je účinnost, ale tako NEZ (No Escape Zone).
Tak, tak, hezká úvaha, ale pořád jen úvaha, čísla, výsledky porovnávacích testů by nebyly?:
Wiki: AIM-120D - Nejnovější verze AIM-120D je navíc vybavena navigací GPS a obousměrným datalinkem. Její dolet je údajně až 160 km.[3] Reálný dostřel při bojových operacích je však 50 - 90 km, maximální dostřely se uvádí proti nemanévrujícím cílům při vzájemném přibližování.
AIM-120D (P3I Phase 4, dříve známý jako AIM-120C-8) je vývojem AIM-120C s obousměrným datovým spojením, přesnější navigací pomocí IMU s vylepšeným GPS, rozšířenou obálkou bez úniku. a vylepšená schopnost HOBS (high off-boresight).
V tom rádoby hodnotném textu není nic, jen snůška reklamních žvástů. Ani o jedné střele toho moc nevíme, protože informace jsou zkrátka tajné. Jednou z hlavních výhod RAMJET motorů je vysoká efektivita spotřeby paliva, tedy i doba regulovaného chodu motoru poskytující tah a protože RAMJET pracuje optimálně okolo 4.5-5.5 Mach. Okamžitá akcelerace bude v počáteční fázi nižší a závislá na rychlosti nosiče při odpalu, protože pod 0.5 Mach RAMJET zkrátka pracovat nebude. Naštěstí je tam booster, který tohle řeší.
No a teď se podíváme na AIM-120D ... tedy snad by v tom mohla být palivo R45HLO, tedy HTPB a nejčastěji se uvádí WPU-16/B. Fajn, to ovšem nic neříká o nastaveném palivu, respektive tah, doba hoření se tuhého raketového paliva musí "nastavit" už při výrobě. Jednak je to dáno vlastností paliva, ale také jeho geometrií uložení a tedy postupnou spotřebou. Jinou geometrii bude mít akcelerační součást, stejně tak "letově úsporný režim" pro stoupání do potřebné výšky a dobu letu. Za letu geometrii paliva, tedy generování tahu nezměníš, to se dělá už při výrobě střely. Univerzálně, tedy co nejméně špatně a letová charakteristika představuje neznámou, tedy problém pro důkaz, že je AIM-120D tak strašně skvělá. Ve skutečnosti je to beznadějně zastaralá střela, která bude velice brzy nahrazena.
No a teď to dosadíme do proměnných letu, vlastně nedosadíme, protože je neznáme. Neznáme ani dobu hoření, abychom mohli spočítat energii střely v konkrétní vzdálenosti. Víme jen, že doba hoření je velice krátká, ve srovnání s regulovaným RAMJET hodně krátká, protože RAMJET tu střelu bude tlačit třeba 130-140 km, koneckonců motor náporový motor Meteoru můžeš nastavit pomocí datalinku a optimalizovat tak jeho chod po celou dobu letu, tedy nejen při odpalu, ale i za letu měníš charakteristiku dle stanové výšky, trajektorie a terminální fázi. WPU-16/B s TRP neuděláš nic, než odpálíš střelu, kterou někdo před X lety nějak nastavil. Tak si uděláme nahoru, dolů, nahoru, dolů a několikrát změníme směr. Kdybychom tak znali proměnné a technické detaily, mohli bychom spočítat energii střely a tedy jestli tam doletí, nebo sebou plácne na zem v půlce cesty.
Jestli mě to mělo přesvědčit, tak se Ti to nepovedlo. Jo kdyby jsi místo přečtení PR letáku prozradil třeba WPU-16/B - tedy impuls síly, kinetický moment a palivu, respektive jeho geometrii (použili hvězdu- finocyl, nebo kruh...).
čísla, výsledky porovnávacích testů by nebyly?
Tak šup sem s čísly, těším se, protože ty reklamní neurčité kecy se opravdu číst nedají.
Raytheon Fires First AIM-120D3 Missile, Seeking Big Range Boost
18 Jul 2022 Steve Trimble
"FARNBOROUGH - Raytheon has fired the first upgraded AIM-120D3 Amraam against a QF-16 test target, setting up a campaign to extend the range of the air dominance missile “significantly,” a company executive said July 18 at the Farnborough International Airshow here.
As the product of a software and hardware change, the AIM-120D3 uses better processing capabilities to extend the missile’s time of flight by more efficient navigation rather than by increasing the amount of propellant or changing the motor....
Raytheon has been using software to steadily improve the range of the AIM-120 missile family. A test firing in April 2021 achieved a new distance record for the AIM-120D. A follow-up live fire test by a Boeing F-15EX earlier this year set a new range record for the Amraam, Norman says.
Meanwhile, Raytheon integrated 15 new circuit cards from the Form, Fit and Function Replacement program on the AIM-120D. In combination with new software from the System Improvement Program 3F, the new AIM-120D3 missile is capable of even further range, but the exact distance profile is classified.
The same upgrade with be tested on the exportable AIM-120C8 version of the missile, Raytheon says."
Společnost Raytheon vypálila první střelu AIM-120D3 a usiluje o zvýšení doletu
18. července 2022 Steve Trimble
"FARNBOROUGH - Společnost Raytheon odpálila první modernizovanou střelu AIM-120D3 Amraam proti zkušebnímu cíli QF-16. Tím zahájila kampaň na "výrazné" prodloužení doletu této střely pro vzdušnou nadvládu, uvedl 18. července na mezinárodním leteckém veletrhu Farnborough jeden z vedoucích pracovníků společnosti.
Střela AIM-120D3, která je výsledkem změny softwaru a hardwaru, využívá lepší možnosti zpracování dat, aby prodloužila dobu letu střely díky efektivnější navigaci, nikoliv zvýšením množství pohonné hmoty nebo změnou motoru.....
Společnost Raytheon používá software k neustálému zlepšování doletu střel řady AIM-120. Při zkušebním odpalu v dubnu 2021 bylo dosaženo nového rekordu ve vzdálenosti střely AIM-120D. Následný test ostré střelby letounem Boeing F-15EX na začátku letošního roku stanovil nový rekord doletu pro střelu Amraam, uvádí Norman.
Mezitím společnost Raytheon integrovala 15 nových obvodových karet z programu Form, Fit and Function Replacement na AIM-120D. V kombinaci s novým softwarem z programu System Improvement Program 3F je nová střela AIM-120D3 schopna dosáhnout ještě většího doletu, ale přesný profil vzdálenosti je tajný.
Stejná modernizace bude testována i na exportní verzi střely AIM-120C8," uvádí Raytheon."
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 1/8/2022, 15:20
od Lynx
V každom prípade bude kombinácia F15EX s maximálnou 3000km/h s akýmkoľvek AIM-120 smrteľne nebezpečná pre akéhokoľvek protivníka (netreba zabúdať na fakt, že čím rýchlejšie lietadlo, tým skôr vyčerpá energiu strely a ma šancu uniknúť), tým viac pre Rusko, ktoré svojom konaním dokazuje, že v oblasti letectva nie je technologicky super pre žiadny západný štát - rozumej GB, FR, DE, SWE, IT. Nemám pochybnosti o tom, ze západné stroje by RU spravili rovnaký masaker ako pár HIMARS na zemi na UA.
Nadsazka: USA by mohli spraviť zahraničné perute ako bolo v RAF, tam by bola poľská, tam ceska(Československa), ktoré by lietali pre USAF.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 1/8/2022, 17:37
od Wasp
F-15 nemá maximální rychlost 3000 km/h
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 1/8/2022, 18:05
od HONZIK11
Tak tak. A navic pri takove rychlosti ,co by tak asi delala a jak dlouho. Mozna, ze jen tak snimkovala,paklize by mela vse zabudovane v klimatizovanem trupu. Na maximalkach se nebojuje maximalne zdrha, prazdny.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 1/8/2022, 18:51
od Wasp
Mximální rychlost je asi 1,8M
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 1/8/2022, 19:20
od Zemakt
1,8M EX, a C?
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 1/8/2022, 20:09
od Wasp
Bude prakticky stejná, tedy 1,8M s 8*AAM a 2* PPN
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 1/8/2022, 22:17
od Lynx
OK, to beriem. Ktoré iné lietadlo vie letieť 1,8M s tým co ste napísali?