niko píše:... Ale to je dneska v podstate aj jedno. V USA budu mat nasi urcite inu strukturu vycviku..
Mám dojem že tu pred pár týždňami zverejnil niekto kompletný rozpis krokov v USA ako sa z kandidáta stáva pilot. A predpokladám že podobný proces by američani mohli vyžadovať aj u cudzincov.
Ale na druhú stranu tu bol včera odkaz na tú polskú správu o preškolovaní polských pilotov a z toho vyplývalo že procesy upravovali "za pochodu"(čiastočne aj kvôli jazyku). Aj keď zaškolovanie cudzincov v USA by mal byť bežný proces "vyladený" už na pilotoch z iných krajín.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Napsal: 6/1/2019, 19:49
od Skeptik
Tenhle článek je snad na objednávku
Ministerstvo obrany před Vánoci podepsalo smlouvu na výcvik pilotů do roku 2025 za 3,52 miliardy korun s DPH. Na starosti ho bude mít, stejně jako dosud, státní podnik LOM Praha.
New price for a MiG-29, depending on version, ranges from approximately $11-20 million USD.
Což odpovídá i ceně mnohem modernějších Su-30MKI pro Indii … 35 milionů USD
Ale pozor, to se jedná o čistou cenu letadla = bez doplňkových služeb, servisu, zbraní atd.
Není chybou ruských či čínských výrobců bojových letadel, že státy patřící do amerického bloku jsou nuceny kupovat předražená letadla západních zbrojovek
Skeptik ten MIG-29 je zhruba na urovni slovenskych, plus minus. Radar nemaju ani slovenske, vlastne ziadne a zakladny zbranovy system tam maju aj americania. Preto som to sem daval. Nech vieme, aku financnu hodnotu zhruba este tie nase Migy maju. Teda malu. Necakajme, ze ich nejako lukrativne strelime po 2023.
Nove su samozrejme drahsie, tak isto suhlasim s tym, ze zapadna technika je proste drahsia ako ruska.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Napsal: 7/1/2019, 11:56
od Skeptik
niko
slovenských UB, resp. té 4401 protože 1303 a 5304 jsou mírně modernizované UBS.
Takže ty slovenské MiG-29A resp. AS mají hodnotu trochu vyšší (mají radar i vojenské systémy, výzbroj apod.) … ale snad nikdo neočekával, že tyto 28 - 34 let staré stroje (v roce 2023) budou mít při odprodeji nějakou významnější hodnotu
Takto stará a nemodernizovaná letadla, bez ohledu zda jde o MiG-29 či F-16, se dávají / prodávají skoro zadarmo … resp. za cenu generálky či up-gradu.
Nicméně souhlas, pokud by se vyřazené MiG-29 slovenského letectva měli v roce 2023 prodávat za 5 mil USD, jednalo by se o FANTASTICKÝ úspěch. Nevěřím v něj.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Napsal: 7/1/2019, 12:27
od niko
Asi tak. Za 5 mil. $ za kus to uz asi nikto nekupi.
Inak Skeptik, Americania predavaju verziu UB, ta je bez radaru. Taktiez, ak si vsimnes je tam poznamke, ze je ta americka sparka prestavana na zapadnu avioniku (prevazne IFR), takze je to zhruba to, co je slovenska modernizacia MIG-29 UBS.
The airframe has a total of only 818 flight hours since manufacture and only 118 hours since a complete airframe overhaul at the Lviv State Aircraft Repair Plant in Ukraine.
"Trup má nalietaných 818 hodín od vtedy čo bol vyrobený".
Lietadlo z roku 1986 a má nalietaných len 818 hodín? Nie sú tam "stočené kilometre"?
To vychádza na 25 hodín za rok.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Napsal: 7/1/2019, 15:01
od Pikujuci brizolit
kenavf píše:
"Trup má nalietaných 818 hodín od vtedy čo bol vyrobený".
Lietadlo z roku 1986 a má nalietaných len 818 hodín? Nie sú tam "stočené kilometre"?
To vychádza na 25 hodín za rok.
Ex federalne MiG-29A boli vyradené ešte s menej hodinami. Je tu niekde aj príspevok kde sa to komentuje k predávke lietadla do Leteckého musea Kbely. Do sbírky VHÚ se dostal MiG-29 (8003), výrobního čísla 2960526380, který původně sloužil v čs. vojenském letectvu. Letoun vyrobil závod č. 30 Znamja Truda v Moskvě. Zalétávání proběhlo ve dnech 2. až 11. června 1989. Přelet do Žatce pak 27. června jako třetí MiG-29 u nás. Předávací zálet provedl plk. Ing. Václav Vašek 3. srpna. Vojenský útvar 1610 (11. slp) stroj oficiálně převzal o den později. Při dělení ČSFR jej 9. prosince 1992 předali k VÚ 4052 Sliač. První let na Slovensku vykonal 14. ledna 1993. Poslední let proběhl 20. listopadu 1996, celkový nálet stroje činil 239 h 7 min při 425 startech.
Poté byl letoun zakonzervován a dlouhodobě uložen. V roce 2015 došlo k naplnění dohody o výměně mezi VHÚ Praha a VHÚ Bratislava a stroj se dostal do sbírek Leteckého muzea Kbely, http://www.vhu.cz/mikojan-gurjevic-mig-29-a/
Edit:Prepáč niko, že som obišiel štábnu kultúru. Už sa to nebude opakovať. Dovoľte mi odísť....
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Napsal: 7/1/2019, 15:04
od niko
Kenavf ja som este poriadne vylietany MIG-29 ani nevidel. Nalet nasich tiez nie je vyssi a to sme ich kupovali uz ako jazdenky z Ruska. Kolko ma ten slovensky MIG-29 v muzeu v Kveloch, 200 hodin ?
EDIT: Pozeram, ze "pikujucy brizolit" ma predbehol.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Napsal: 7/1/2019, 15:11
od kenavf
niko píše:Kenavf ja som este poriadne vylietany MIG-29 ani nevidel. Nalet nasich tiez nie je vyssi a to sme ich kupovali uz ako jazdenky z Ruska. ..
"Jazdenky" boli tie z deblokácie dlhu? Tá prvá várka, z roku 1989, boli snáď nové.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Napsal: 7/1/2019, 15:19
od Pikujuci brizolit
kenavf píše:
niko píše:Kenavf ja som este poriadne vylietany MIG-29 ani nevidel. Nalet nasich tiez nie je vyssi a to sme ich kupovali uz ako jazdenky z Ruska. ..
"Jazdenky" boli tie z deblokácie dlhu? Tá prvá várka, z roku 1989, boli snáď nové.
Ano, kenavf, jazdenky boli deblokované, aj keď deklarované ako nové. Tie z r. 1989 boli nové.
EDIT: antigramatika 2x
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Napsal: 7/1/2019, 16:13
od Skeptik
kenavf píše:"Trup má nalietaných 818 hodín od vtedy čo bol vyrobený".
Lietadlo z roku 1986 a má nalietaných len 818 hodín? Nie sú tam "stočené kilometre"?
To vychádza na 25 hodín za rok.
Takhle to nemůžeš brát.
V provozu byl max 4 roky … 1987 - 1990. Pak přišla prohra ve studené válce … a přestalo se de-facto lítat.
Takže maximum z těch 818 hodin je nalítáno v těch prvních 4 letech.
Dtto ten slovenský MiG-29
Tento konkrétně si nepamatuji, ale ten příběh je u všech prakticky stejný.
Létalo se s nimi tak do konce 1990 (= cca rok), a pak začaly docházet náhradní díly. Nové se nekupovaly, protože Rusko začalo vyžadovat platby v dolarech … a ty nebyly. Tak se kanibalizovalo a lítaly jen některé mašiny.
V druhé polovině 1991 začalo docházet palivo, a tak fakticky lítal jen Display Team. Průměrný nálet stíhacího pilota byl cca 40 hodin/rok a to hlavně na MiG-21, který měl nižší spotřebu. To se změnilo až v druhé polovině 1992, kdy bylo jasné, že slovenští piloti odejdou, a tak se na MiG-29 začali přeškolovat Češi z MiGů-21.
Jenže létalo se jen na těch provozuschopných - a těch bylo tuším cca 10. Ostatní sloužili jako zdroj náhradních dílů. Když se ze Žatce přelétaly MiGy-29 na Slovensko, tak se uvedlo do letuschopného stavu vše, co šlo, přesto nám zůstaly provozuschopné pouze 2 + spárka
Když se pak české MiGy-29 přelétávaly do Budějek, letělo se na 3x.
Odletěly ty letuschopné, vymontovaly se díly, převezly se do Žatce, namontovaly se a přeletěly se další …
Nebyla to chyba MiGu-29. Ale logistika se zcela zhroutila.
Když se AČR účastnila na Aerosalónu 1993 v Praze tak tam létaly … za palivo !!!
Osobně jsem byl u toho, kdy kluci z Pardubic tankovaly svoji An-26. Normálně jsme jim to dorazili tlakově do křídla. Oni nás pak požádali abychom jim podali ještě pistoli. Nechápal jsem a tak mi vysvětlili, že mají vyzkoušeno, že se tam po tlakovém doplnění paliva ještě cca 40 litrů vejde horem !!! no a když mají povoleno vzít si zadarmo paliva co uvezou ……….
Oni FAKT řešili 40 litrů JET-A1
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Napsal: 7/1/2019, 18:37
od segal7
arten píše:
segal7 píše:
Kde jsi vzal ty investice?? Jenom Amraamy s vybavením přišly na cca 700mil. v roce 2008, 4x Litening 275mil atd.
A ještě připočítat protizemní munici - bude se kupovat 180ks GBU 12/16.....a už jsi dost přes miliardu
No však - dostávame sa k tým 1,1 mld...
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Napsal: 9/1/2019, 20:44
od segal7
Ne nedostáváme se vůbec nikam, to jenom cena co jsme museli zaplatit za výzbroj( a to v min. počtech) a která by se měla připočítávat k ceně pronájmu Grippenů( které jsme si zaplatili úplně holé, jen pro air policing) a kterou vy máte v balíku nákupu zbraňového systému F-16
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Napsal: 10/1/2019, 13:36
od arten
segal7 píše:Ne nedostáváme se vůbec nikam, to jenom cena co jsme museli zaplatit za výzbroj( a to v min. počtech) a která by se měla připočítávat k ceně pronájmu Grippenů( které jsme si zaplatili úplně holé, jen pro air policing) a kterou vy máte v balíku nákupu zbraňového systému F-16
Lenže na druhej strane tam máte drvivú väčšinu nákladov (okrem paliva a pilotov)