Stránka 68 z 106

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 19/11/2016, 02:02
od rabo
Arten si perfektný, to, z čoho ty dokážeš vypracovať pre seba vhodný argument je zarážajúce.

  • Čiže umiestniť to je kam - s kontajnermi ráta, výška umiestnenia senzoru môže znížiť detekčný dosah, ale zjavne to nie je zásadný problém.
Ale loď nepotrebuje to čo pozemná stanica . Ako to ,že súčasné ľahké lode majú "Kalibre" a vedia ich použiť?

Myslím, že si nerozumieme. VMF požadované/objednané počty lodí projektov 21631,22160,22800 neznižuje - skôr naopak.
Všeobecný počet voj. techniky ako takej klesá - to súhlasím.
To je čo za blbosť ? Záväzné objednávky na raketonosiče sú na vyššej úrovni ako ku koncu 80. rokov. Rusko zatiaľ v tichosti , aspoň mainstrímovo, pracuje na tom, aby k 2020 malo cca 50 nosičov rakiet Kaliber a to sa im darí .
Artena treba brať s rezervou. Mám u Teba / arten / to víno za tie ruské ponorky !

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 19/11/2016, 10:06
od nine_mike
Arten, pobrežie býva obvykle vyššie ako morská hladina, takže kontajnerizovaný monolit na podvozku pracuje väčšinou výrazne vyššie ako je stožiar lode. Bachnúť ho ako kontajner na nejakú loď by samozrejme šlo, ale prečo keď máš inú loď ktorá je na jeho inštaláciu prispôsobená už "by design". Proste tvoje argumenty sú strašne pritiahnuté za vlasy. Čím sú palubné systémy ruských lodí viac modulárne, tým menej záleží na tom do akého trupu ich naskladajú. Keď si ten trup chcú kustomizovať pre rôzne podmienky ich morí a oceánov a tak ešte vylepšiť ich parametre v danom prostredí, veľký problém v tom nevidím a asi ani ruská admiralita.

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 19/11/2016, 12:01
od Julesak
arten píše:
Julesak píše: Všeobecný počet voj. techniky ako takej klesá - to súhlasím.
to som myslel
Ja ale rozporujem polarfoxa, ktorý ako príklad problémov týchto korviet uvádza opakované znižovanie ich požadovaných počtov - čo je jednoducho nezmysel - nič také sa doteraz nestalo.
arten píše:
Čiže umiestniť to je kam - s kontajnermi ráta, výška umiestnenia senzoru môže znížiť detekčný dosah, ale zjavne to nie je zásadný problém.

Čo namietneš ďalšie? :rotuj:
No - predtým údajne neboli žiadne nároky na priestor plavidla, teraz min. jeden 40-stopiový kontajner? Tak ako to je?

Ohľadne vhodnosti umiesteniena systému ako Mineral a pod. tak ako uvádzaš sa už vyjadrili iní, jedine doplním že takto by mal nulový výhľad smerom dopredu.

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 19/11/2016, 14:25
od arten
rabo píše:Ako to ,že súčasné ľahké lode majú "Kalibre" a vedia ich použiť?
No ak pozorne sleduješ túto diskusiu, tak PLo verzie nevedia. Nemajú navádzací systém o ktorom sa tu bavíme.
K ostatnému neskôr.
Julesak píše: Ja ale rozporujem polarfoxa...
OK.
nine_mike píše:Arten, pobrežie býva obvykle vyššie ako morská hladina, takže kontajnerizovaný monolit na podvozku pracuje väčšinou výrazne vyššie ako je stožiar lode. Bachnúť ho ako kontajner na nejakú loď by samozrejme šlo, ale prečo keď máš inú loď ktorá je na jeho inštaláciu prispôsobená už "by design". Proste tvoje argumenty sú strašne pritiahnuté za vlasy.
Dobre chlapci. Tak sa poďme pozrieť ako sú moje argumenty pritiahnuté za vlasy. Zobral som si centimeter, zverejnené TTD, našiel plakety a:
- pri projekte 22800 je detekčný Mineral/Monolit umiestnený vo výške cca 10m nad hladinou
- pri projekte 22160 je detekčný systém ekvivalentný vyššie spomínanému Monolit-B vo výške cca 7m nad hladinou. Detekčný systém Klub K, ktorý už kontajnerizovaný je - cca 10m nad hladinou...
:lej:

Pre poriadok - nikto nerozporuje, že že výška umiestnenia je dôležitá pre dosah. Ale nejde o deal-breaker, ktorý by likvidoval myšlienku ako takú - no tak v prvom prípade nebude dosah napr. 500km ale 400. No a čo? Rapídne sa tým zmenia parametre systému? Nie. (A v druhom prípade bude úplne rovnaký...)

"Bachnúť ho ako kontajner na nejakú loď by samozrejme šlo, ale prečo keď máš inú loď ktorá je na jeho inštaláciu prispôsobená už "by design""

1. Sám si odpovedáš:
nine_mike píše:Čím sú palubné systémy ruských lodí viac modulárne, tým menej záleží na tom do akého trupu ich naskladajú. Keď si ten trup chcú kustomizovať pre rôzne podmienky ich morí a oceánov a tak ešte vylepšiť ich parametre v danom prostredí, veľký problém v tom nevidím a asi ani ruská admiralita.
Presne tak - stačí sa pozrieť na čom všetkom Rusi vizualizujú Klub K - od veľkých dopravných lodí po ľahké výsadkové jednotky.
T.z. minimálne v rovine koncepcie sa presne s "picnutím" Klub K na všetko možné ráta.

2. no pretože by si potom vôbec tú "špecializovanú by dizajn" 22800 nepotreboval. Ušetril by si celú jednu triedu zbytočne jednoúčelových jednotiek...
Zopakujem - namiesto jednoúčelových del. člnov, MRK a MPK (tá príde) - by si mal jeden univerzálny dizajn s flexibilnou kapacitou a ešte aj tá riečna kapacita by tam, aspoň pre veľké rieky bola (vieme kde leží Kazaň, kde sa vyrábajú, hej?).
Julesak píše: No - predtým údajne neboli žiadne nároky na priestor plavidla, teraz min. jeden 40-stopiový kontajner? Tak ako to je?
Nuž pekná strela do nohy. Ako vidno z vyššieuvedeného obrázku Monolit B, tak radar, kompletná elektronika, kabína riadiacej centrály celého systému sa vojde aj do menšieho kontajnera. Ale hlavne pekne vidno (všimni si tie hydr. valce vzadu https://goo.gl/hr23s7), že samotný radar nejaký rozmerový, alebo hmotnostný problém nepredstavuje.

No, v každom prípade - namietal si, že ho niet kam dať. Zjavne je. Čo príde ďalej? Takéto niečo:
Julesak píše:Ohľadne vhodnosti umiesteniena systému ako Mineral a pod. tak ako uvádzaš sa už vyjadrili iní, jedine doplním že takto by mal nulový výhľad smerom dopredu.
Takže ak ja namietam v minulých diskusiách ako problém že CIWS (s dobou činnosti minúty/desiatky sekúnd) nepokrýva kruhovo priestor okolo plavidla - je to OK, lebo s manévrom sa ráta.

Ale pre navádzací systém (s dobou činnosti minúty/desiatky minút) zrazu nestačí 330-340° rozhľad (toľko to zhruba je viď obr. vyššie), ale musí mať 360°... Lebo s manévrom sa už, nevedno prečo, nepočíta.
Skvelé!
:razz:
Teším sa na ďalšie "argumenty."

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 19/11/2016, 16:00
od Julesak
arten píše: No ak pozorne sleduješ túto diskusiu, tak PLo verzie nevedia. Nemajú navádzací systém o ktorom sa tu bavíme.
K ostatnému neskôr.
To nie je celkom presné - každý nosič UKSK vie použiť (v zmysle niesť a odpáliť) každý typ rakety. Akurát ich nemusí vedieť naviesť na cieľ...
Nevidím zmysel opakovať dookola to isté, a ani ma to nebaví, tak to teda už nebudem robiť.
Na inú tému:

V Sankt Peterburgu v lodenici Severnaja Verf bola spustená na vodu druhá mnohoúčelová podporná loď Projektu 23120, Vselovod Bobrov:

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 19/11/2016, 16:46
od nine_mike
Arten, pri diskusii s tebou je problém v tom, že si argumentovzdorný. Aj v tomto prípade si kriticky nepochopil resp. odignoroval podstatu toho čo som napísal, prekrútil si si to a na takto prekrútenom "argumente" si "dokázal" že máš pravdu. Už to naozaj nebaví ani mňa a to nie len hádať sa s tebou, ale čo i len čítať to.
Dokolečka píšeš, že v tvojom ideálnom svete by špecializovaný dizajn ako 22800 nepotrebovali. Áno, nepotrebovali, kľudne by mohli žeriavom nahodiť celý ten náklaďák s monolitom na palubu 22160 a plaviť sa s tým od Azovu po Buchta Etelkuyum a svet gombička. Takže nie, nie je to deal-breaker, nelikviduje to tvoju myšlienku, aj keď pri tebou uvedenom príklade by pokrytie takého radaru bolo o 70650 km2 menšie, asi to nie je len také "no a čo?", ako si to ohodnotil. Rusi sú ale zjavne presvedčení, že by to až tak super nápad nebol a stavajú viac typov špecializovanejších lodí, tak už to nejako prekúsni.
Skončil som.

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 19/11/2016, 16:56
od arten
mike - to ma mrzí, nie je mi jasné v čom som prekrútil tvoj argument.
Ja mám naopak silný pocit, že postupne padli všetky julesákove argumenty a v tomto konkr. prípade aj tvoj o výške senzoru. Pri použití už existujúceho riešenia pre Klub by totiž pokrytie bolo menšie o - 0 km2...
A v "mojom ideálnom svete" Čína robí univerzálny dizajn, USA robia univerzálny dizajn (to že zadanie LCS bolo chybné a Lockhed si pretlačil výrobu aj svojej verzie je druhá vec), ale samozrejme, všetci sú debili, len Rusi sú najmúdrejší (a tak bohatí)... No.
:razz:

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 19/11/2016, 17:35
od Julesak
Julesakove argumenty nepadli, Julesak je unavený...

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 29/11/2016, 22:21
od Xawi3r
Ruské ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo soutěž na vývoj nových dieselových lodních motorů s výkonem nad 4.500 kW. Dokončení vývojových prací je plánováno do konce roku 2018.

http://flotprom.ru/2016/%D0%98%D0%BC%D0 ... B8%D0%B59/

No, potřebovali by to jako sůl...

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 8/12/2016, 21:38
od Xawi3r
Fotoreportáž z loděnic Pella (staví se zde například korvety projektu 22800).

http://kuleshovoleg.livejournal.com/513762.html

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 9/12/2016, 08:37
od Julesak
Pella toho stavia pre VMF naozaj dosť, korvety, remorkéry, hydrografické lode... a hlavne má dobré meno, čo sa týka dodržiavania termínov.

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 9/12/2016, 09:17
od Zemakt
Ty fotky ze závodu vypadají rovněž dobře, má to kulturu. V létě jsem se pohyboval v okolí MV Werften Stralsund GmbH a řekl bych, že takto z běžného pohledu, krom velikosti, není většího rozdílu.

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 9/12/2016, 20:28
od Xawi3r
...možná je to vše tím, že se jedná o soukromou společnost-pokud se nepletu (je to akciová společnost, ale netuším, kdo drží akcie).

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 9/12/2016, 21:15
od Julesak
Nie je to súčasť štátneho holdingu Zjednotená lodiarenská korporácia, tá zahŕňa väčšinu veľkých lodeníc v RF.

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 9/12/2016, 22:25
od Xawi3r
Julesak píše:Nie je to súčasť štátneho holdingu Zjednotená lodiarenská korporácia, tá zahŕňa väčšinu veľkých lodeníc v RF.
Aaaha, díky.

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 9/12/2016, 23:07
od Xawi3r
Ruské námořnictvo převzalo úvodní minolovku projektu 12700. Smluvně je objednaných dalších 6 lodí, které již budou vybaveny bezosádkovými prostředky domácí provenience.

http://flot.com/2016/%D0%A1%D0%BD%D1%81%D0%B721/
http://flotprom.ru/2016/%D0%A1%D0%BD%D1%81%D0%B722/
http://flotprom.ru/2016/%D0%A1%D0%BD%D1%81%D0%B723/

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 10/12/2016, 00:49
od arten
Schéma Belgorodu:
Obrázek

Nakoľko je v súlade s realitou, nevedno. To vpravo sú tie supertorpéda Status-6. (Prečo by ponorka určená na podmorské práce niesla zbraň strat. určenia mi ale uniká...)

V každom prípade tu je zaujímavý článok o ňom a jeho možnom účele:https://goo.gl/oDwB6c

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 11/12/2016, 11:42
od nine_mike
Keďže je vlákno o kuzňovi zamknuté, dám to sem.
Fotky zo strojovne https://vk.com/milinfolive?z=photo-1235 ... 639_167117
Fotky z nejakého veliaceho centra: https://vk.com/milinfolive?z=photo-1235 ... 639_167097
Je vidieť, že loď je stará a najmä strojovňa je takmer v pôvodnom stave. Na druhej strane, tak hrozne ako na tých fotkách spred 15 rokov to tam nevyzerá. Snáď po tej GO a modernizácii to bude lepšie.

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 11/12/2016, 11:57
od Julesak
Strojovňa vyzerá ako na lodiach VMF dokončených v tej dobe.
Nič viac, nič menej.

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 11/12/2016, 20:35
od Amiz
Řekl bych že to patří přesně do tohoto vlákna.

Posádka lodi Admirál Kuzněcov je uznána za jeden z nejlepších útvarů Severní flotily. A je to! :D
https://cz.sputniknews.com/svet/2016112 ... i-flotila/