nejak sa na teoriu s SU25 zabudlo, cez vikend som si spravil "rekonstrukciu", trocha mi trvalo kym som nacvicil rislusne manevre, ale nakoniec sa to podarilo
Simulacia bola v LockOn v.1.0, pouzity SU25 s cca 2000 kg paliva + 2xR60 + kanon. Boeing MH17 simuloval vacsi a 4 motorovy Il76 (aby sa mi lepsie mierilo

) vo vyske 10500km rychlost 850 km/hod.
V zasade som nacvicil dva druhy utoku - Sim1 s priblizenim na rakurze cca 20 stupnov a Sim2 s priblizenim "na kolmo" pod uhlom 45 stupnov. Neviem posudit kvalitu letoveho modelu typu SU25 ani R60, ale aste v prvej verzii tohto simulatoru z 90-tych rokov bolo sudruhom kvotchurom vyslovene velke charaso pre model SU 27.
Skutocne sa mi podarilo dynamickym stupanim dostat sa hladiny cca 8,5 az 9 km, kazdopadne ale spolu so znacnou stratou rychlosti, cela akcia zostrelu (rakety+kanon) trvala cca 5 sekund a na koci som uz bol na hranici padovej rychlost s maximalnym AOA , aj samotne mierenie bolo dost problematicke koli malej rychlosti a velkemu uhlu nabehu. Na nejakych ustalenych 400 km/hod mozeme v tejto vyske a aj slabom manevrovani zabudnut.
Sim1:
utocim pod uhlom cca 20 stupnov, letime "oproti", vo vzdialenosti cca 5-7 km mam vysku cca 8500 az 9000 m, vo vzdialenosti cca 3-5 km (ako kedy) R60 zamkne ciel, vypalim obe, prepinam na kanon mierim a plna davka do oblasti pred lietadlo, ciastocne sa mi dari zasiahnut predok a cast trupu (moja uspesnost s kanonm koli absencii joystycku bola chaba). Kedze neviem nastavit aby Il76 nepustal Flary, tak zasah 0 ale rakty doletely a vybuchli za litadlom, da sa potom aj strilet na kanon ale koli minimalnej rychlisti a maximalnemu AOU sa tazko manevruje a mieri, nasledne ma co robit aby aby som lietadlo udrzal v ovladania a musim prudko klesat. Ak by ale R60 zasiahli motor (obe by sa asi naviedli ma pravy motor) a zasahy kanonom do oblasti predku boli uspesne, lietadlo by havarovalo.
Sim2:
Smerujem pred MH17, stupam a je tazke odhadnut "bod stretu" pod uhlom cca 45 stupnov, myslim ze pilot by to nespravil a je potrebne nevedenie letovodom, odchylenie o viac ako 2-3 sekundy znemena neuspech. Taktika je zameranie na kanon, strielam cca pod pravym uhlom kusok pred lietadlo, vzdialenost cca 2000m, zopar striel zasiahne predok trupu a kabiny, MH17 ma preleti, otacam , R60 zamknu motory, strielam (vzdialenost cca 4000 m uz pod uhlom cca 60-70 stupnov) koli velkemu rozdielu rychlosti uz R60 maju problem boinga "dobehnut", niekdy stihnu inokedy nie.
ZAVER: Lietadlom SU 25 s vyzbrojov 2xR60 + kanon JE MOZNE zostrelit covilny boeing vo vyske cca 10 km a rychlostou cca 800-900 km/hod, vyzaduje to vsak vyborneho pilota a spolupracu s obsluhou pozemneho radaru (tada minimalne dvaja pachatelia) kazdopadne na tuto ulohu je to nevhodne aj ked nie nemozne.
UVAHY:
1- od rusov vieme, ze pomyselne SU25 malo vypnuty odpovedac a teda nievieme ci bolo UA alebo opolcencov. Koho bolo by sa dalo dohladat z radarovych zaznamov (miesto vzletu, miesto pristatia) pripadne radiovej komunikacie s pozemnou obsluhou radaru. Uvahy na motivom pilota
2-Ak SU 25 riadil "opolcenec"
2A: pilot sa zblaznil
2B: pilot konal v sulade s pokynom svojej strany (alebo RF) a spolupracoval s radarom na uzemi RF
2C: pilota podplatila UA strana aby vyrobil opolcencom (a RF) "pruser"
2D: pilota podplatila tretia strana (napr. CIA) aby vyrobil opolcencom (a RF) pruser
pozn.: Vieme ze uzemie bolo zakryte ukrajinskou PVO typu BUK ja pochybujem ze ba nechali nezname lietadlo poletovat hore dole bez zapnuteho odpovedaca. pre BUK by SU25 vo velkej vyske a malej rychlosti bola malina. Je mozne ze ze raketa BUK bola zle navedena a omylom trafila MH17. (otazka znie, co tam SU25 v tejto vyske a malej vzdialenosti od MH17 vlastne robila - vsetky letove parametre (vyska) su totiz pre SU 25 netypicke)
3-Ak SU 25 riadil "UA pilot"
3A: pilot sa zblaznil
3B: pilot konal v sulade s pokynom svojej strany a spolupracoval s radarom na uzemi UA
3C: pilota podplatilo rusko alebo oplolcenci aby vyrobil UAckam "pruser"
2D: pilota podplatila tretia strana (napr. CIA) aby vyrobil opolcencom alebo RF alebo UA pruser
pozn.: V tejto variante by vypnutie odpovedaca davalo zmysel, kazdopadne by ale obsluha BUK-u musela vediet ze nan nema strielat minimalne do doby kym nesplni ulohu - zostrelenie civilneho lietadla
PS1: teoreticky je mozne aj zostrel z ruskej strany a to bud priamo PVO alebo "na dialku" napriklad lietadlom MiG31 s raketou navadzanou bud priamo z lietadla alebo cez datalink cez ruske radarove systemy v oblasti. Dostrel by v takomto pripade (+- na rakurze MiG - boeing) a rakete R33 mohol byt okolo 200-300 km teda hlboko z vnutrozemia RF a mozno mimo dosah aktualneho zaujmu zapadu (daleky MiG by nik nesledoval a nepovazoval za mozneho pachatela)
PS2: to iste zo strany "spojencov"
PS3: vylucil uz nikto vybuch priamo na palube letu?
PS4: osobne utok SU25 povazujem za krajne nepravdepodobny, na druhej strane prave prto by to mohlo byt dobre maskovanie a tvrdit ze sa to neda
Kto sa docital az sem ma u mna pivo
