Stránka 68 z 74

Re: Aero L-39NG

Napsal: 1/9/2022, 11:35
od skelet
Aero se dvěma motory a rychlostí okolo M1? Návrat k původní L-159 od ing. Vlčka? :D

Re: Aero L-39NG

Napsal: 1/9/2022, 11:40
od Nesher
Taky mě to napadlo, ale spíš (pokud vůbec, zatim jsou to jen úvahy) úplně nové aerodynamické řešení.
Mimochodem s těmi zprávami o dalších letadlech pro Maďary to může dávat větší smysl.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 1/9/2022, 11:52
od skelet
nedivil bych se, kdyby navázali opět spolupráci s AIDC, který teď vyvíjí T-5 Brave Eagle (ale ten má motory F124, stejně jako L-159)

Re: Aero L-39NG

Napsal: 1/9/2022, 12:13
od Nesher
Tak možné je vše, ale nemyslím, že by to tak dopadlo. Doba je jiná a ani zkušenosti nejsou nejlepší

Re: Aero L-39NG

Napsal: 1/9/2022, 12:23
od Flogger G
Jsem zvědavý, co na nový Albatros řeknou maďarští piloti, až jej dostanou do rukou.

Dvoumotorový Albatros ing. Vlček připravoval, projekt se dostal do fáze ofukování makety v aerodynamickém tunelu. Uvidíme, jak dlouho u této idei firma vydrží

Re: Aero L-39NG

Napsal: 1/9/2022, 12:28
od skelet
lidi s těma zkušenostma jsou už dávno v důchodu. A pro obě firmy by to bylo nejlevnější řešení. T-5 se taky motá okolo M1.
Jako puberťákovi mi bylo vcelku líto, že jsme místo L-159 nevyvinuli derivát F-CK-1 :lol:

Re: Aero L-39NG

Napsal: 1/9/2022, 13:37
od Nesher
Tchajwanci už to mají v podstatě hotové, Aero k ničemu nepotřebují. A stále připomínám, jsou zatím jen úvahy. Osobně tomu moc nevěřím, konkurence je v tomto segmentu veliká, M346, T 50, T 5, L 15, Red hawk, Jak 130, Airbus (Španělé) na tom taky pracuje. A náklady na vývoj ohromné. Jedině, že by si to někdo objednal už ve vývoji.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 1/9/2022, 14:00
od skelet
Hotové to mají určitě, ale vně je to pro ně prakticky neprodejné. Takž u nich by to bylo jen na snížení vlastních nákladů.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 5/9/2022, 15:38
od Zemakt

Re: Aero L-39NG

Napsal: 6/9/2022, 09:17
od Zemakt
Něco málo k tomu podvěsu. Jedná se o variantu S.C.A.R. - Pod

zřejmě s radarem I - Master od Thalesu https://www.thalesgroup.com/en/countrie ... ir/imaster

V podstatě se jedná o zcela soběstačný a nezávislý pod, s vlastní baterií. Instalace do 30 min.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 6/9/2022, 10:42
od skelet
mimochodem ten SCAR POD, který se ukáže v páté sekundě se testoval na L-159.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 6/9/2022, 11:49
od Nesher
Takže takhle nějak bude vypadat ta HU verze.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 6/9/2022, 11:55
od Zemakt
Ten závěsník asi ještě není certifikovaný ne, když je na jiné fotce sundaný? Jak je na tom vlastně aktuálně LA varianta.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 6/9/2022, 12:01
od Nesher
Dělá se na ní. Certifikace snad příští rok.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/10/2022, 20:36
od Scotty87
Na příštím zasedání vlády se bude řešit informace o veřejné zakázce - Pořízení letounů L-39NG.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 18/10/2022, 15:32
od Zemakt
Aero L-39NG v číslech: 300 dodavatelů, 14 000 součástek, 31 000 hodin práce
https://www.aero.cz/cz/o-nas/media/tisk ... v-cislech/

Re: Aero L-39NG

Napsal: 19/10/2022, 16:38
od Scotty87
Státní podnik LOM Praha koupí čtyři podzvukové letouny L-39NG od Aera Vodochody, Zaplatí za ně včetně pozáruční podpory 2,1 mld. Kč, řekl Stanjura.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 19/10/2022, 17:30
od Lynx
Takze jeden vychádza na 20-25mil EUR. Podobný obchod - aj počet očakávam aj u nás, stupeň priority projektu netusim..

Re: Aero L-39NG

Napsal: 19/10/2022, 18:11
od Nesher
Samotné letadlo stojí cca 16,25 mil. USD. Zbytek je pozáruční servis do roku 2028, ND, školení personálu, systém pro záznam a vyhodnocování letu, výšková výstroj, pozemní vybavení a pozemní výcvikový systém (simulátor)
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/lom-p ... .sznhp.box

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/10/2022, 12:41
od Zemakt
A ještě jedna novinka
http://czechairforce.com/news/nove-l-39 ... ym-koncem/
Verze LA už létá.