Stránka 69 z 74

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/10/2022, 16:39
od Flogger G
Když si vzpomenu, jak v době největší slávy L-39 čtyři linky téměř nestíhaly plnit kontrakty na dodávky Albatrosů, a teď je měsíčně založen jeden trup NG-čka, pokud jsem správně četl. Tohle tempo musí některé zájemce odradit od uzavření kontraktu. Je vůbec v silách Aera zvýšit tempo produkce alespoň o 50%?

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/10/2022, 16:48
od Zemakt
V debatě někde výše to je uvedené jaká je roční produkce. Píše se rok 2022. V 38 jsme také mobilizovali milion mužů, a? Svět se mění Floggere.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/10/2022, 17:22
od skelet
není problém postavit i dvacet linek, ale kolik se ročně prodá cvičných letounů této kategorie? Ty linky si na sebe musí vydělat.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/10/2022, 18:20
od Zemakt
FfbPjbaX0AAMTKo.jpg

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/10/2022, 19:31
od Flader
Prečo má iba dva podkrídlové závesníky?

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/10/2022, 19:34
od Flogger G
Především byl tehdy L-39 špička cvičných strojů. Dnes je to jen víc než 50 let stará, do nekonečna vylepšovaná konstrukce, bez větších změn letových výkonů.
Co si pamatuji, do továrny Aero 20 výrobních linek nenašlapou.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/10/2022, 20:21
od skelet
Nevypada to, že by NG trpělo nedostatkem zakázek. A není NG úplně překopaná?

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/10/2022, 20:30
od Zemakt
V této souvislosti je nutné připomenout konstukční filozofii Marcela Blocha respektive Dassaulta. Čímž zároveň odpovídám Skeletovi. Floggere už nyní se to dá považovat za úspěch. Za velký úspěch. Vyvíjet letoun podobné kategorie v současné době není fakt prdel, natož ho prodávat. Obzvláště u tak malého výrobce, byť s historií jenž nemá ve světě obdoby. Nostalgie je někdy pěkná a potřebná, reflektování současné doby je nezbytné.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 25/10/2022, 00:10
od Flogger G
Jasně, dnes se s cvičným proudovým strojem na světovém trhu těžko proráží, když jsme maličká zemička, také už nemáme tu chráněnou pozici výhradního dodavatele cvičných strojů.
Jj. uvnitř je stroj jiný, ztratil poezii absolutně jednoduchého analogového letadla. To hlavní si ale zachoval, snadné ovládání a odpouštění vážnějších chyb v pilotáži. Výhodou je také nový motor, který je, podle vyjádření pilotů, kteří si NG vyzkoušeli, velice živý a poskytuje vyšší bezpečnost. Jestli jsem dobře slyšel, měla by se životnost letadla pohybovat na pětinásobku životnosti L-39, až 15 000 hodin. I když ve většině byla konečná životnost původních L-39 až 4 500 hodin, plánovaná životnost základního projektu byla 2 500 až 3 000 letových hodin. Pozdější technologie umožnily vyšší nálet.

Pro kolegu Flader - sériový stroj má čtyři podkřídlové závěsníky a jeden podtrupový závěsný bod.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 25/10/2022, 09:25
od Lynx
Otázna je aj rýchlosť výroby, kedy z jednoduchých dielov napr lisovaných, ťahaných a podobne sa prešlo na časovo náročnejšiu (aj podstatne presnejšiu) výrobu CNC obrábanim. Ale myslím, že dané počty objednávok hravo zvládnu.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 25/10/2022, 12:16
od Flader
Flogger G píše: 25/10/2022, 00:10 Pro kolegu Flader - sériový stroj má čtyři podkřídlové závěsníky a jeden podtrupový závěsný bod.
Ďakujem. Už som sa bál, že došlo k nejakej zmene. Predsa len kedysi sa spomínalo, že má mať NG aj závesníky aj na koncoch krídel, ale z toho asi úplne zišlo.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 25/10/2022, 12:21
od skelet
o tom se mluvilo u pokračovatele L-159, ale tam očividně k hloubkové modernizaci nedojde. Ne ve stylu L-39NG.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 25/10/2022, 14:42
od Flader
Práve, že bola spomínaná aj 39NG. Prekvapilo ma to, preto som si to zapamätal.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 26/10/2022, 10:22
od Flogger G
Ještě mám připomínku k propagaci L-39NG. Pokud se má stroj této kategorie lépe prodávat, měl by být často viděn při různých příležitostech ve větším počtu. Nejlépe by takovému účelu vyhovovala malá akrobatická skupina v sestavě 3 - 4 letouny. Pokud by soukromý vlastník Aera a český stát sdružily prostředky v procentuálním poměru vlastnictví společnosti, s využitím vojenských pilotů, kteří třeba končí svou armádní karieru, ale nechtějí končit jako piloti, byl by NG dobře mezinárodně prezentován.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 28/10/2022, 02:46
od HONZIK11
skelet píše: 25/10/2022, 12:21 o tom se mluvilo u pokračovatele L-159, ale tam očividně k hloubkové modernizaci nedojde. Ne ve stylu L-39NG.
Zatím zveřejněné směry v modernizaci L159

https://faei.cz/vyvoj-a-modernizace-v-a ... bou-zalet/

Re: Aero L-39NG

Napsal: 29/10/2022, 12:34
od snooper
Rozhovor s ředitelem Aera Vodochody o L39NG a L159 Viktor Sotona

https://www.aerospaceinczech.com/blog/l ... obu-l-39ng

Re: Aero L-39NG

Napsal: 29/10/2022, 21:24
od Flader
snooper píše: 29/10/2022, 12:34 Rozhovor s ředitelem Aera Vodochody o L39NG a L159 Viktor Sotona

https://www.aerospaceinczech.com/blog/l ... obu-l-39ng
Aspoň to konečne priznali na rovinu, že s výrobou nových L-159 sa už nepočíta.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 10/11/2022, 15:39
od Padouch
Aero zmodernizovalo další 3 letouny L-39 pro Nigérii. Zvláštností je, že zpět do Nigérie přeletěly po vlastní ose...
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/2283900

Re: Aero L-39NG

Napsal: 2/12/2022, 09:28
od Flogger G
Ještě malá prezentačka L-39NG.

https://www.youtube.com/watch?v=xIpJkoUYMUs

Ještě k vyjádření prezitenta Aera pana Sotony a konstruktéra ing Langa.
Co jsem viděl a zažil v mojí praxi s letadly L-39 několika verzí, byly Albatrosy u stihačů využívány v celém spektru letové obálky a nikdo je nešetřil. Zvlášť, když se u PVOS využívaly na boj s nízkoletícími pomalými cíly, tam se chodilo běžně na 4 - 6 g do plusu a záporně do 2,5 - 3g. Akcelerometr v kabině vydal po přistání okamžité svědectví.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 2/12/2022, 14:42
od Mejla74
Aero začíná se sériovou výrobou L39NG. https://www.czdefence.cz/clanek/aero-vo ... obu-l-39ng