Nová houfnice pro AČR
Re: Nová houfnice pro AČR
O tom jak lze zvysit , snizit , ci zazdit ucinnost a efektivnost delostreleckeho systemu.
https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... .sznhp.box
https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... .sznhp.box
Re: Nová houfnice pro AČR
Poslanci v jednom šiku: děla bez zapojení domácího průmyslu nekupovat. Munici vyrábějme v ČR
zdroj: https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... 65944.html
zdroj: https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... 65944.html
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Nová houfnice pro AČR
Trochu out of topic. Je to spíše k zamyšlení co se týče podvozků.
Pro nekritické propagátory kolových podvozků v AČR a to nejen u dělostřelectva... Malá ukázka co způsobí jarní deštík na trávě v trochu kopcovitém terénu ČR.
https://www.youtube.com/watch?v=9DwvpKulyhA
Pro nekritické propagátory kolových podvozků v AČR a to nejen u dělostřelectva... Malá ukázka co způsobí jarní deštík na trávě v trochu kopcovitém terénu ČR.
https://www.youtube.com/watch?v=9DwvpKulyhA
Re: Nová houfnice pro AČR
a četl jsi komentáře?
- nepřerušované brždění, nepodhuštěné pneu, a sjeté gumy. Nejčastější koment je "řidič jelito"
(a to není o nekritice vůči kolovým podvozkům, vše má svoje klady a mínusy).
- nepřerušované brždění, nepodhuštěné pneu, a sjeté gumy. Nejčastější koment je "řidič jelito"
(a to není o nekritice vůči kolovým podvozkům, vše má svoje klady a mínusy).



Re: Nová houfnice pro AČR
Já toto znám z praxe a opravdu podhuštění a sjeté gumy na to nemají vliv. To je prostě fyzika a mechanika pohybu. A to Tatra má 10, 15 t ? Co to udělá s 30 t?
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6188
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Nová houfnice pro AČR
Ale veď to je situácia pritiahnutá za vlasy. Páskou daná trasa lemovaná civilistami.
V reálnych podmienkach by sa tá húfnica 8x8 urobila presne to, čo je na závere videa. Išla by inou trasou. Čo pri húfnici a dostrele 40km, nie je až taký problém.
Ja toto skôr vidím problém u BOV8x8 ako Pandur, Vydra či Boxer. Tie budú možno budú musieť ísť na ten kopec, lebo to bude takticky výhodne. Kolesa sa tam nevytrepú, ale pásy áno.
V reálnych podmienkach by sa tá húfnica 8x8 urobila presne to, čo je na závere videa. Išla by inou trasou. Čo pri húfnici a dostrele 40km, nie je až taký problém.
Ja toto skôr vidím problém u BOV8x8 ako Pandur, Vydra či Boxer. Tie budú možno budú musieť ísť na ten kopec, lebo to bude takticky výhodne. Kolesa sa tam nevytrepú, ale pásy áno.
Re: Nová houfnice pro AČR
V té době byly tyto houfnice na divizní úrovni a teď jsou součástí ÚU a tak jsou přesunuty na brigádní úroveň. A v tom je ten zásadní rozdíl (kola vs pásy) a proto to to dávám do souvislostí s tou průchodivostí.
Re: Nová houfnice pro AČR
Šlo pouze o ukázku jak stačí málo, kdy důležité prostředky pro boj, skončí hned na začátku akce. Jinou trasou by jít nemohli, protože každá jednotka má svůj směr, cestu a za tu ručí zase ženisti, že je cesta vyčištěná např. od min a ručí za ni. I dělostřelci dostávají svá místa na na které se musí teprve dostat.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6188
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Nová houfnice pro AČR
Aka je pravdepodobnosť, ze ti ženisti určia hufniciam trasu, ktorú neprejdú?
Re: Nová houfnice pro AČR
V dnešní době disponují houfnice zase podstatně větším dostřelem a tady mají podstatně vetší volnost ve výběru palebných pozic.NANUK píše:V té době byly tyto houfnice na divizní úrovni a teď jsou součástí ÚU a tak jsou přesunuty na brigádní úroveň. A v tom je ten zásadní rozdíl (kola vs pásy) a proto to to dávám do souvislostí s tou průchodivostí.
Re: Nová houfnice pro AČR
Ženisti ti trasu neurčí. Ty určí velitel ve svém rozkazu všem svým jednotkám vzhledem k prostoru a situaci ve kterém se operace bude odehrávat. Přidělené trasy pak hlídají ženisti, aby jednotky dodrželi časové normy kvůli sladění bojového úsilí. Tzn. udržují mosty, provádějí kontrolu cest např. na miny. Útok nezačíná, že se začne střílet. Jednotky se nacházejí ve výchozím prostoru z kterého se musí dostat, provést přesun s následným rozvinutím z pochodové sestavy, do předbojové a bojové sestavy (a to jsou vzdálenosti až desítkách kilometrů). Tato činnost je časově normovaná (říká např., že tento tpr dosáhne této čary v tolik a v tolik hodin, dělostřelci zahájí palbu v tolik a v tolik hodin, aby svojí činností podporovali útok atd.) Když by dělostřelci na stanovený čas daný prostor nezaujmou (viz to video s tatrou-nedojedou na svá určená místa včas, protože je zastavil deštík), tak nemůžou splnit úkoly na ně kladené (v daný čas udělat palbu na stanovená místa) a tím se vystavují další jednotky ohrožení, které by měli být na hrotu útoku.
Re: Nová houfnice pro AČR
Brigádní dělostřelectvo zabezpečuje čí činnost? Brigády. Jaká je orientační norma pro rozvinutí brigády v útoku či v obraně? Tzn. brigádní dělostřelectvo je rozvinuté v rámci své brigády. Za mě to byl pluk (dneska je to brigáda), který byl buď v prvním a nebo druhým sledu a dělostřelectvo pluku 1. sledu nemohlo překážet dělostřelectvu 2. sledu a pokud by jsi je umístil až za druhý sled, tak by jsi střílel do vlastních, protože 2 pluky za sebou se rovnalo vzdálenosti +- 50 km.Scotty87 píše:V dnešní době disponují houfnice zase podstatně větším dostřelem a tady mají podstatně vetší volnost ve výběru palebných pozic.NANUK píše:V té době byly tyto houfnice na divizní úrovni a teď jsou součástí ÚU a tak jsou přesunuty na brigádní úroveň. A v tom je ten zásadní rozdíl (kola vs pásy) a proto to to dávám do souvislostí s tou průchodivostí.
Re: Nová houfnice pro AČR
NANUK
Vzhledem k dostřelu děl 155mm (zhruba dvojnásobný oproti DANĚ) opravdu není nezbytné aby se nutně drželi za všech okolností v blízkosti své brigády. Nemá to být náhrada za Gvozdiky.
Jinak na to co zvládne kolový podvozek když to šofér umí doporučuji shlédnout nějaká videa z Truck trialu.
Vzhledem k dostřelu děl 155mm (zhruba dvojnásobný oproti DANĚ) opravdu není nezbytné aby se nutně drželi za všech okolností v blízkosti své brigády. Nemá to být náhrada za Gvozdiky.
Jinak na to co zvládne kolový podvozek když to šofér umí doporučuji shlédnout nějaká videa z Truck trialu.
Re: Nová houfnice pro AČR

Re: Nová houfnice pro AČR
Nanuk všichni chápeme tvé postoje. Kolová technika se v armádách používá takřka sto let, v AČR u dělostřelců dokonce let čtyřicet. Takže mám takové tušení, že vojáci tuší jak se chová kolová technika v rozličných terénech..



Re: Nová houfnice pro AČR
No zrovna tu sekci na Truck trialu projelo před ním x náklaďáků. Což je ostatně na terénu znát.
Re: Nová houfnice pro AČR
Já tu mluvím o prostředcích důležitých pro boj, které se přesouvají v dnešní době přesouvají na kolové podvozky. Neřeším tu všeobecnou mechanizaci armády.skelet píše:Nanuk všichni chápeme tvé postoje. Kolová technika se v armádách používá takřka sto let, v AČR u dělostřelců dokonce let čtyřicet. Takže mám takové tušení, že vojáci tuší jak se chová kolová technika v rozličných terénech..