Lockheed Martin/Boeing F-22 Raptor
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3767
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
No, sám jsem zvědavý, jestli jsme to Jannimu dostatečně osvětlili, nebo snaha přijde vniveč ...když už jsme ti "milánci"
Ten Suchoj na prvním obrázku mi přijde už hodně blízko, tipuju to už na vzdálenost pod 500 m, ale ono se mi to špatně odhaduje, jsem zvyklý na menší letadla a vůbec trochu jiné rozměry starých strojů. Ten druhý obrázek už vypadá dost nebezpečně..to je o kolizi. Nicméně jako názorná ukázka je to perfektní.
Ten Suchoj na prvním obrázku mi přijde už hodně blízko, tipuju to už na vzdálenost pod 500 m, ale ono se mi to špatně odhaduje, jsem zvyklý na menší letadla a vůbec trochu jiné rozměry starých strojů. Ten druhý obrázek už vypadá dost nebezpečně..to je o kolizi. Nicméně jako názorná ukázka je to perfektní.
Jj, chtělo by to ještě asi 2x zmenšit, jenže to by pak už bylo neznatelné.
Ten vlevo je podle mě tak 160m, ten vpravo okolo 50-70m daleko
A tipoval bych, že nás janni poučí že nemáme pravdu a že nemůžeš srovnávat FS nebo nějaké příručky se skutečným bojem, o kterém očividně nic nevíme.
Jo ještě jsem si vzpoměl - pokud vím, tak JHMCS spolu s Aim-9X )a tedy i ASRAAm co má stejnou hlavici) má o 10° lepší off-boresight schopnost než R-73
Ten vlevo je podle mě tak 160m, ten vpravo okolo 50-70m daleko
A tipoval bych, že nás janni poučí že nemáme pravdu a že nemůžeš srovnávat FS nebo nějaké příručky se skutečným bojem, o kterém očividně nic nevíme.
Jo ještě jsem si vzpoměl - pokud vím, tak JHMCS spolu s Aim-9X )a tedy i ASRAAm co má stejnou hlavici) má o 10° lepší off-boresight schopnost než R-73
Mozna i bliz, srovnejte si to s videama z kabiny, kdyz litaj knights.
http://www.youtube.com/watch?v=FufJH5qc ... ed&search=
To je podle me tak kolem 20 m. Vyplnenej HUD maj stejne jako v te "simulaci". Kanonem by na tuhle vzdalenost strilel jen kamikadze :-). Dostal by i sam sebe.
Tady je to ve druhe minute videt jeste lepe...
http://www.youtube.com/watch?v=190309bk ... ed&search=
http://www.youtube.com/watch?v=FufJH5qc ... ed&search=
To je podle me tak kolem 20 m. Vyplnenej HUD maj stejne jako v te "simulaci". Kanonem by na tuhle vzdalenost strilel jen kamikadze :-). Dostal by i sam sebe.
Tady je to ve druhe minute videt jeste lepe...
http://www.youtube.com/watch?v=190309bk ... ed&search=
ne, zbude. Kobra trvá asi 3 vteřiny. Za 3 vteřiny urazíš při 340KTS (což je podle mě typická rychlost pro ACM) asi 350-400m k tomu suchoji (400kdyby hned stál na místě, 350 protože on zpomaluje) a tedy máš víc než dost času na vteřinovou dávku a "break left".
Jinak jak říkám, chtělo by to 2x zmenšit ale to by nebylo vidět.
A hlavně - tohle je nic, většinou nasazuješ na ACM z toho asi kilometru (jak psal Hans) a ten urazíš při 340kts za asi 18 vteřin... Což je víc než dost času na cokoli.
Jinak jak říkám, chtělo by to 2x zmenšit ale to by nebylo vidět.
A hlavně - tohle je nic, většinou nasazuješ na ACM z toho asi kilometru (jak psal Hans) a ten urazíš při 340kts za asi 18 vteřin... Což je víc než dost času na cokoli.
:-) Mas recht. Je to diskuze o h....redboy píše:OT:
Já se Vám divím, že se zahazujete tady na foru, vůbec, v ČR, vůvec ve střední Evropě. S Vašimi nalétanými hodinami, znalostmi a taktikou bych asi dělal na Nellis a nebo aspoň v Lipeckém. Vlastně ne, na KSC. Pohoda, před důchodem v Houstonu, na důchod zase na Floridu..... super job.
Chtěl jsem souhlasit s redboy.
Je to souboj Horní Volta versus Severní Bečuansko ( pokud ty státy ještě existují), a nebo, po nějaké prohrané válce ( zničené PVO a PVOS) se nějací hloupí hrdinové a vlastenci ( letadla měli schovaná ve stodole) vydali na sebevražedné mise a druhá strana vše s radostí přijala!!!
Je to souboj Horní Volta versus Severní Bečuansko ( pokud ty státy ještě existují), a nebo, po nějaké prohrané válce ( zničené PVO a PVOS) se nějací hloupí hrdinové a vlastenci ( letadla měli schovaná ve stodole) vydali na sebevražedné mise a druhá strana vše s radostí přijala!!!
Naposledy upravil(a) michan dne 24/8/2007, 11:46, celkem upraveno 2 x.
ne, tohle je jen o základní příručce ACM, kterou hans asi četl, já četl její výtah a pak o tzv. "selské logice". Co je lepší cíl? A co zasáhnete normélůně (motor, ocas) a co při kobře (nádrž)
A pak prostě jen fyzika. Vypočítání uražené vzdálenosti při známé rychlosti a čase je učivo 5. třídy. hybnost - m*v - je učivo snad 7. třídy. A tak dále.
Tohle je prostě jen diskuse o (ne)využitelnosti manévru kobra pro manévrový letecký boj - toť vše.
A pak prostě jen fyzika. Vypočítání uražené vzdálenosti při známé rychlosti a čase je učivo 5. třídy. hybnost - m*v - je učivo snad 7. třídy. A tak dále.
Tohle je prostě jen diskuse o (ne)využitelnosti manévru kobra pro manévrový letecký boj - toť vše.
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3767
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Já četl jen pojednání, jehož autorem je Robert L. Shaw (což je/byl snad instruktor v Top Gunu). Většina ACM mi byla předávána přes letecké simy (+ konzultacemi), v dostupných knížkách toho zase tak moc není..i když teď docela nedávno jsem sehnal jednu dokonce českou (od českých autorů), velmi obstojnou, byl jsem mile překvapen. Tady u sebe ji ale nemám, abych dal autory a název..koupil jsem ji v Luxoru na Václaváku..a na těch 150 stránek byla drahá docela fest. Ale nelituju..pro základní uvědomění si charakteristik leteckého boje, jakožto boje v prostoru je to naprosto perfektní čtení - a dle mého názoru pochopitelné i pro lidi, kteří se o to do té doby nijak detailně nezajímali.
To, co tady s Coverem popisujeme je v leteckém boji samozřejmost (nebo by alespoň měla být) ve všech moderních letectvech světa. Škoda, že nemám oscannovanou tu ACM od Shawa. Zezačátku myslím byla popisována i historie a jak se s tímhle "inteligentním bojem" začalo už na úrovni výcviku (+ proč) a nechce se mi tady teď zrovna plácat kraviny..ale pro příklad "Děláme to proto, že MiG-17 by pro nás v Phantomu byl těžko sestřelitelný, kdežto když uděláme tohle a budeme bojovat takhle, tak se naše šance výrazně zvýší."
No..to je jedno. Vyrovnejte se s tím jak chcete, ale to, co jsem psal včera a ty obrázky, které zaslal Cover je prostě základní taktika, základní fyzika a základní selský rozum. Nic víc.
To, co tady s Coverem popisujeme je v leteckém boji samozřejmost (nebo by alespoň měla být) ve všech moderních letectvech světa. Škoda, že nemám oscannovanou tu ACM od Shawa. Zezačátku myslím byla popisována i historie a jak se s tímhle "inteligentním bojem" začalo už na úrovni výcviku (+ proč) a nechce se mi tady teď zrovna plácat kraviny..ale pro příklad "Děláme to proto, že MiG-17 by pro nás v Phantomu byl těžko sestřelitelný, kdežto když uděláme tohle a budeme bojovat takhle, tak se naše šance výrazně zvýší."
No..to je jedno. Vyrovnejte se s tím jak chcete, ale to, co jsem psal včera a ty obrázky, které zaslal Cover je prostě základní taktika, základní fyzika a základní selský rozum. Nic víc.
Hans S. - nerozčiluj se - manévrový boj a Vámi popsané fyz. zákony jsou v poho.
Psát je to třeba ale, jako fakt manévrového boje, který je nedílnou součástí výuky pilota. Zrovna jako další součásti výcviku. Použití celého komplexu, který letoun nabízí ( elektronika, počítač, RL a rakety). Vše je nutné vidět v kontextu výcviku pilota, schopností letadla, a jeho použití na bojišti. Teprve, když posledních 30 let vyčerpám možnosti elektroniky, nastupuje manévrový boj. Nebo mě nefunguje pozemní, nebo vzdušné navádění. No a pak je pár letounů, které si to umí zajistit i interně ( Su 27 a výš - a samozřejmě F 16, F 18 a F - 22), i když mají raději také podporu ze vzduchu, země a nebo lodě.
Neodtrhávat!
Psát je to třeba ale, jako fakt manévrového boje, který je nedílnou součástí výuky pilota. Zrovna jako další součásti výcviku. Použití celého komplexu, který letoun nabízí ( elektronika, počítač, RL a rakety). Vše je nutné vidět v kontextu výcviku pilota, schopností letadla, a jeho použití na bojišti. Teprve, když posledních 30 let vyčerpám možnosti elektroniky, nastupuje manévrový boj. Nebo mě nefunguje pozemní, nebo vzdušné navádění. No a pak je pár letounů, které si to umí zajistit i interně ( Su 27 a výš - a samozřejmě F 16, F 18 a F - 22), i když mají raději také podporu ze vzduchu, země a nebo lodě.
Neodtrhávat!
1kts (uzel)= 1,852 km/h = 0,514m/scover72 píše:A pak prostě jen fyzika. Vypočítání uražené vzdálenosti při známé rychlosti a čase je učivo 5. třídy .
340kts=629,7km/h=174,9m/s
cover72 píše:Za 3 vteřiny urazíš při 340KTS (což je podle mě typická rychlost pro ACM) asi 350-400m k tomu suchoji (400kdyby hned stál na místě, 350 protože on zpomaluje) a tedy máš víc než dost času na vteřinovou dávku a "break left" .
400m při 340kts tj. 174,9m/s = 2,28s
350m při 340kts tj. 174,9m/s =2s
Rozdíl Tebou uvedené hodnoty je 50% hodnoty skutečné. …..„break down“
1km=1000mcover72 píše:……toho asi kilometru (jak psal Hans) a ten urazíš při 340kts za asi 18 vteřin.. .
1000m při 340kts tj. 174,9m/s = 5,71s
Rozdíl Tebou uvedené hodnoty je 315% hodnoty skutečné
5.třída? Asi omluvené hodiny……cover72 píše:A pak prostě jen fyzika. Vypočítání uražené vzdálenosti při známé rychlosti a čase je učivo 5. třídy .
Naposledy upravil(a) redboy dne 24/8/2007, 12:42, celkem upraveno 1 x.
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3767
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Buď Cover špatně převáděl jednotky, nebo počítal s tím, že letadlo vpředu letí a nevisí ve vzduchu. Což tedy měl uvést, ale v zásadě to zase tolik nevadí - mluvíme o proměnných údajích, které nebudou o moc jiné, ani když rychlosti znásobíme a dostaneme se k Redhoyem uváděným m/s.
Btw: zkušenosti stíhačů Luftwaffe z dob druhé světové války ukazují, že stíhač je schopný spolehlivě zaměřit a zasáhnout nepřátelský bombardér při maximálních přibližovacích rychlostech přibližně okolo 200 m/s, při 250 m/s se zaměření ukazovalo jako již téměř nemožné, jakmile se rychlosti přiblížily až k 300 m/s, tak bylo třeba změnit taktiku. A to mířili na velké cíle velikosti B17/24..byť z dnešního pohledu byli vybaveni jen primitivními zaměřovači.
Btw: zkušenosti stíhačů Luftwaffe z dob druhé světové války ukazují, že stíhač je schopný spolehlivě zaměřit a zasáhnout nepřátelský bombardér při maximálních přibližovacích rychlostech přibližně okolo 200 m/s, při 250 m/s se zaměření ukazovalo jako již téměř nemožné, jakmile se rychlosti přiblížily až k 300 m/s, tak bylo třeba změnit taktiku. A to mířili na velké cíle velikosti B17/24..byť z dnešního pohledu byli vybaveni jen primitivními zaměřovači.
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3767
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Yamato..ten vstřícný let..to je příšernej název Když jsem se s tím poprvé setkal setkal před pár lety na leteckém dni v Roudnici, tak jsem šel do kolen .N_Eser píše:Jaký letadla Luftwaffe lítali 300m/s?
Anglicky se to označuje jako Head-On, německy si to teď nevybavím, ale nevadí. Ale jde o let dvou letadel proti sobě. Těchto rychlostí bylo dosahováno při čelních útocích na svazy bombardérů. Na 300 m/s přibližovací rychlosti se dostávaly proudové a raketové letouny.