Stránka 8 z 45
Napsal: 21/1/2011, 23:07
od cover72
Tak to díky za uvedení na pravou míru. V "domácích" strojích se bohužel tak moc nevyznám, takže např. detail s překrytem jsem si neuvědomil

Byl jsem zvyklý na tu zeleno-vyblitou kamufláž Albíků a šedou bez dalšího přemýšlení bral za Alcu.
Napsal: 26/1/2011, 16:56
od kopapaka
L-39 tu samostatně nemáme, tak to hážu sem...
Zajímavé fotky z " generálky " L-39
Restoration of L-39C Albatros N139SR
http://www.vaq136.com/n139sr/index.html
No a výsledek...

Napsal: 25/2/2011, 10:56
od Padouch
Vtip dne - Aero Vodochody by mohlo znovu vyrábět L-159
http://www.letectvi.cz/letectvi/Article70719.html
Napsal: 25/2/2011, 11:49
od jersey.se
Tak to snad ne...
Napsal: 25/2/2011, 11:55
od Polarfox
Tak třeba je vyrobí, Poláci je neodeberou a ve skladech jich bude o 16 více

Napsal: 25/2/2011, 12:04
od jersey.se
Právě. Obávám se že dnes je to letadlo koncepčně naprosto beznadějně zastaralé a jeho další rozvoj je absolutní nesmysl, ať si Ing Mamula povídá co chce. Původní L-39 byla totiž šita na míru zejména požadavkům sovětského letectva a měla umožnit i základní výcvik v souladu s "výrobou" pilotů rychlokvašek. Současný systém výcviku je jiný a zaměřený více na kvalitu. Dovolím si tvrdit že žádný evropský konkurent není "krotký" jako Albatros nebo Alca, všechny ostatní letouny mají lepší výhled ze zadního kokpitu a mají letové vlastnosti obecně blíže bojovým letounům.
Napsal: 25/2/2011, 12:53
od Zemakt
Právě. Obávám se že dnes je to letadlo koncepčně naprosto beznadějně zastaralé a jeho další rozvoj je absolutní nesmysl, ať si Ing Mamula povídá co chce. Původní L-39 byla totiž šita na míru zejména požadavkům sovětského letectva a měla umožnit i základní výcvik v souladu s "výrobou" pilotů rychlokvašek. Současný systém výcviku je jiný a zaměřený více na kvalitu. Dovolím si tvrdit že žádný evropský konkurent není "krotký" jako Albatros nebo Alca, všechny ostatní letouny mají lepší výhled ze zadního kokpitu a mají letové vlastnosti obecně blíže bojovým letounům.
Asi jsem trochu ztratil rozhled, ale existuje vůbec relevantní evropský konkurent, krom Hawku? Perspektivně bych volil Jak 130, ale.....
Napsal: 25/2/2011, 13:17
od skelet
Tak vycházeje z indických serverů (myslím Bharak-Rakshak), tak L-159 nikterak nezaostávala za britským Hawkem, ale především ji zabila cena (jinými slovy žádné offsety).
Navíc L-159 sice vychází z L-39, respektive L-59, ale nemá s ní nic společného. Pouze převzalo aerodynamickou koncepci, jinak bylo vyvíjeno právě s ohledem na výcvik pilotů pro stroje F-16 a F/A-18 (s kterými se v době vývoje počítalo do výzbroje AČR).
Osobně si myslím, že vyhrát to nevyhraje, jelikož nenabídneme stejné podmínky jako BAe nebo KAI.
Napsal: 25/2/2011, 13:48
od jersey.se
Vzhledem k tomu že i
IAR-99 (až na motor) je moderněji koncipovaný letoun a že L-159 nevychází z L-39 v žádném případě jenom aerodynamicky, je to celkem jasné...
Navíc mi přijde už jen představa že L-159 by vyšla dráž než Hawk poněkud úsměvná, offsety neoffsety.
Napsal: 25/2/2011, 14:08
od Zemakt
IAR-99 je tedy ten konkurent? Offsety neoffsety? Skelet netvrdil, že by jednotková cena byla vyšší, ale že bez započítání offsetů by celková cena kontraktu byla vyšší.
Napsal: 25/2/2011, 14:11
od jersey.se
IAR-99 konkurent zcela jiste není, ten letoun je odepsaný jak jsem už taky napsal v povídání o něm. Já jen poukazuji že L-159 není žádný zázrak a taky se směju nad zaklínadlem zvaným offsety. Ví tu vůbec někdo, co to znamená a pro koho jsou vhodné? Jak je možné je započítat do kontraktu? Já jsem přesvědčen že velmi obtížně.
Napsal: 25/2/2011, 14:15
od skelet
Tak nějak nevím v čem je moderněji koncipovaný IAR-99. Prehistorický motor, křídlo s minimální šípovitostí jako L-159.
Mimochodem kolik dílů L-159 je shodných z L-59?
edit: k offsetům se nevyjadřuji, jak jsem pochytil na INDICKÝCH stránkách, tak prodávám.
L-159 bezesporu žádný zázrak není, ale také to není žádný šunt jak naznačuješ.
Napsal: 25/2/2011, 14:19
od jersey.se
Je pojatý spíše jako pokračovací cvičný letoun, než jako první letadlo na kterém se rychle cvičení piloti vyvezou. Také svým letovým projevem připomínajícím spíše bojové letouny umožňuje plnohodnotnější kondiční lety například pilotům stíhaček, jejichž podstatně dražší letové hodiny lze šetřit.
Kolik je dílů L-59 shodných s L-159? Například celé křídlo. Upravené uvnitř jen minimálně. S trupem to nebude až tak jiné. Pokud jde o instalace, ty jiné pochopitelně jsou.
Napsal: 25/2/2011, 14:25
od Zemakt
Aha, mno žádný zázrak? Záleží proto s kým nebo čím to srovnáváš. Proto jsem se ptal na ty konkurenty, mám v tom pár let mezeru. Osobně bych to zas tak tragicky neviděl. Letadlo je prověřené, svoji kvalitu již párkrát prokázalo. Vyrábí se coby kamenem dohodil, servis to samé....,
jestliže ho budu porovnávat s Hawkem či jinou starší konstrukcí samozřejmě řádně vytuněnou není bez šancí. Samozřejmě jestliže se bude konkurzu účastnit něco jako výše zmiňovaný JAK 130 tak to je jiný kafe. Problém bude s BAE ty maj řádnej tah na bránu :-).
K těm offsetům, jak je možné započítat do kontraktu? Uplně normálně viz AČR a Gripeny :-)
Napsal: 25/2/2011, 14:27
od jersey.se
No a že z těch offsetů u nás něco bylo...
Jinak se nedomnívám, že by L-159 mohla Hawku takticko-technicko-uživatelskými vlastnostmi konkurovat. Jako letoun pro zahajovací výcvik jedině...
Ale to máte jako s tou Tatrou. Také jsem přesvědčen že je to spíš omyl přírody než konkurenceschopná konstrukce.
Ale holt jsme v Čechách, takže toho zas radši nechám...

Napsal: 25/2/2011, 14:35
od skelet
Ale no tak.. od vyvinutí verze L-39ZO nebyla L-39 určena jen pro základní pilotní výcvik (ten zůstal na bedrech L-29, resp.L-39C), ale i pro pokročilý pilotní výcvik. L-59 pak byla takto navržena přímo, a dle plánů ing.Vlčka měl letoun L-29 a L-39C nahradit cvičný letoun poháněný turbovrtulovým motorem (něco a lá Pilatus PC-7, či PZL-130 Orlik) nebo malým proudovým motorem.
S tím křídlem máš možná pravdu, ale vcelku o tom pochybuji.
edit: o tom jak tatrovácká koncepce naprd se každý může přesvědčit každý u srovnávacícho filmu hasičské T815-7 s Mercedesem Zetros
Napsal: 25/2/2011, 15:39
od jersey.se
Já neříkám že u nás nebyla používána pro pokračovací výcvik. Jen říkám že dnes jsou k tomu vhodnější letouny. L-39 a její klony jsou jistě dobrá éra, ale pokud je posuzujeme očima již nepoužívané taktiky. Dnes už nevím, nevím.
Ad OT s Tatrou: No zas srovnej třeba se Scanií, žejo ;)
Napsal: 25/2/2011, 16:08
od skelet
Šmarja L-159 má společného s L-39 tak leda "drak". Jinak je to úplné stejné jako Hawk. Mění se trenažéry, avionika.
Napsal: 25/2/2011, 16:10
od jersey.se
Já se o draku bavím od samého začátku. Ten není důležitý?
Napsal: 25/2/2011, 16:23
od skelet
Na letové vlastnosti L-159 jsem nikde nezaznamenal stížnosti.