
McDonnell Douglas F-15 Eagle
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
A ak sa pozrieme na prototyp T10-1 z 1977, tak maju este aj podobne riesene a pretiahnute sklo cockpitu. 

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Myslíš toto ?
No jo, máš pravdu.
Ten štítek je "skoro" stejný

Ten štítek je "skoro" stejný



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Preboha dokonca má podvozok a krídla, čistá kópia.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Tak vzhladom na roky vzniku by bola kopia F-15 

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
A jéjej. Myslím že geneze Su 27 jako protiváhy Orla je dostatečně známa. Koukám že není, tak tedy opáčko. Když to zjednodušíme tak na počátku byl Mig 25, na něj reagovala F-15 a nani zase Su 27. Podobnost mezi nimi je pak taková, že ano. Jsou to letadla
. A to je asi tak vše.



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Ejdou Rotacak
- Kapitán
- Příspěvky: 1218
- Registrován: 23/7/2012, 14:54
- Bydliště: Praha - Zbraslav
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
2 Juraj Tichý
specifikace PFI byla stejná jako u američanů, podobná hmotnost, dostup, dolet, maximální rychlost ve výšce i u hladiny moře - to vše mělo být o chlup lepší (10-15%)
než u konkurenčního programu F-X a částečně i VFX (F-14 vlastně byl takovej malej bráška, odvozenina z Aadvarku TFX) a jak bys toho chtěl dosáhnout s jednim motorem?
a bez měnitelné geometrie křídel v případě TFX - > VFX. Američani na tom aktivně pracovali od 65, sověti od 69 - 3. generace stíhačů nestačila na multirole
a manévrový boj, to pochopili ve Vietnamu obě strany, Amerika holt o 4 roky dřív. Ale označit rusy za plagiátory, když měly v zadání vycházet z podobné
letové specifikace výsledného stroje....je pitomost. Prefinální podoba T-10-1 byla známá už v roce 1971.
Zbytečně polemizuješ nad nesmrtelností brouka
Charger je přece taky podobnej Concordu a takhle můžeme pokračovat do nekonečna - protože fyzika v místě
a čase....
specifikace PFI byla stejná jako u američanů, podobná hmotnost, dostup, dolet, maximální rychlost ve výšce i u hladiny moře - to vše mělo být o chlup lepší (10-15%)
než u konkurenčního programu F-X a částečně i VFX (F-14 vlastně byl takovej malej bráška, odvozenina z Aadvarku TFX) a jak bys toho chtěl dosáhnout s jednim motorem?
a bez měnitelné geometrie křídel v případě TFX - > VFX. Američani na tom aktivně pracovali od 65, sověti od 69 - 3. generace stíhačů nestačila na multirole
a manévrový boj, to pochopili ve Vietnamu obě strany, Amerika holt o 4 roky dřív. Ale označit rusy za plagiátory, když měly v zadání vycházet z podobné
letové specifikace výsledného stroje....je pitomost. Prefinální podoba T-10-1 byla známá už v roce 1971.
Zbytečně polemizuješ nad nesmrtelností brouka

a čase....
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Ja predsa neoznacujem Sovietov za plagiatorov. Tu zas niekto ide s bubnom na zajace, lebo sa bavime o ZSSR.
(Technicka kazdy Soviet nie su Rus)
Ja tam tu podobu vidim. To ze niekto iny nie, je jeho vec. Je to ciste subjektivum. Mne tiez polka ludi povie, ze dcera je cela po mne, druha ze je po manzelke a najlepsi kamarati, ze po susedovi.
(Technicka kazdy Soviet nie su Rus)
Ja tam tu podobu vidim. To ze niekto iny nie, je jeho vec. Je to ciste subjektivum. Mne tiez polka ludi povie, ze dcera je cela po mne, druha ze je po manzelke a najlepsi kamarati, ze po susedovi.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Lepšie jak po poštároviJuraj Tichý píše:Mne tiez polka ludi povie, ze dcera je cela po mne, druha ze je po manzelke a najlepsi kamarati, ze po susedovi.

- Ejdou Rotacak
- Kapitán
- Příspěvky: 1218
- Registrován: 23/7/2012, 14:54
- Bydliště: Praha - Zbraslav
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
2 Flader



Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Ja tam tu podobu vidim.. Juraj ty by jsi nemohl být protiletadlovec. Ty by jsi si sestřelil i vlasní letadlo za bílého dne v 100 metrové výšce! 

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
No jo, fakt že jo:Ejdou Rotacak píše:Charger je přece taky podobnej Concordu
https://en.wikipedia.org/wiki/Marquart_MA-5_Charger
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Koukám ,že tady to žije
, když poslal ty fotky ohledně podobnosti- v žádném případě nenapsal něco v tem smysle , že to je plagiát...sorry ako . Aerodynamika platí přece všude, nebo ne? Podobnost jsem viděl v dlhé elegantní přídi a snížených směrovkách . Tohle jsem četl na fóru Topwar, když Mikojan byl na aerosalonu Le Bourget, tak ho zaujal letoun North American A5 Vigilante. Pro oponenty tím nenaznačuji ,že Mig-25 plagiát-apropo nikdo nenapsal , že včera 55 výročí vzletu této legendy
Tady tento letoun měl na mysl 




- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Flader: kto orie moje pole, setri moj pluh
Honzo: kvoli takym ako ja, vymysleli predsa IFF

Honzo: kvoli takym ako ja, vymysleli predsa IFF

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Já být Mikojanem , tak mě z toho A5 asi picne : V době svého vzniku ... Důležité části rámu měl zhotovené z titanu, potah křídla vyrobený jako jeden díl ze slitiny hliníku a lithia, vstupy k motorům s měnitelnou geometrií pro optimální výkon motorů při požadované rychlosti, šachty motorů byly pokryté zlatým filmem odrážející teplo, jako první letoun v operační službě měl průhledový displej (HUD), čelní štítek pilotní kabiny vyrobený z jednoho kusu akrylátu, vyklápěcí nástavec pro tankování paliva za letu, systém řízení fly-by-wire, první bombardovací/navigační systém s inerční autonavigací propojenou s radarem a TV kamerou pro ověřování kontrolního bodu, počítačový systém VERDAN (Versatile Digital Analyser - víceúčelový digitální analyzér), jeden z prvních počítačových systémů použitých v letadle... Vigilante také neměl křidélka, otáčení kolem podélné osy obstarávala vodorovná ocasní plocha se změněnou funkcí spolu se spojlery a deflektory na křídle.
Puma byla uložena v lineární pumovnici. To byl v podstatě tubus umístěný mezi motory. Nad cílem se potom odhodil koncový kužel a vypustila puma. V pumovnici byly uloženy i přídavné nádrže, které se odhazovaly spolu s pumou, byly s ní spojeny a měly fungoval jako stabilizátor.
A když se Mikojan nudil ,vymýšlel blbosti viz obrázek Mig 133
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Honzik11-vzpamatuje se !!!!!!! nedávej sem totalní debiloviny !!!!!!!!!!

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Já si nezačal:,, když Mikojan byl na aerosalonu Le Bourget, tak ho zaujal letoun North American A5 Vigilantekrizak píše:Honzik11-vzpamatuje se !!!!!!! nedávej sem totalní debiloviny !!!!!!!!!!

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Honzik11: a? A-5 byl na svou dobu velmi vyspělý letoun, obdobně Amíky zaujal Je-266.



Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
A co je na tom divnýho? Dědeček se taky chodil dívat, jak elektřinu vyrábí konkurence. Mikojan byl konstruktér, tak ho zajímalo, jak pytlíkujou letadla ti naproti. A jako člověk od fochu to uměl ocenit, bez ideologických serepetiček.HONZIK11 píše:Já si nezačal:,, když Mikojan byl na aerosalonu Le Bourget, tak ho zaujal letoun North American A5 Vigilante
ps Krizak: To sůgo s tim orlem ale vypadaj fakt každej úplně jinak.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
... pro pole jiných!Juraj Tichý píše:Flader: kto orie moje pole, setri moj pluh![]()

"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Pro úplnost je nutno dodat, že v rámci vývoje existovaly i modely T-10 klasické koncepce, tj. s klasickým trupem a nasávacími vstupy "krabicového" typu po obou stranách trupu - stejně jako je má MiG-25 či F-15Ataman píše:ps Krizak: To sůgo s tim orlem ale vypadaj fakt každej úplně jinak.
Důvodem bylo, že v době vzniku nebylo úplně zřejmé, zda bude koncept "integrálního trupu" (de-facto vztlakové těleso pod které se podvěsí motory) vyvinutý CAGI úspěšný … zvláště se nevědělo, jak se takové letadlo bude chovat v mezních úhlech náběhu (jak kladných tak záporných).
Poz. Viz třeba americký projekt F-107, kde byl právě velký problém se stíněním vstupu vzduchu při velkých kladných úhlech náběhu (při záporných takový problém není - viz F-16 - ale to se ověřilo až následně.
Nicméně "integrální trup" se osvědčil - vznikly Su-27 a MiG-29 - a tak byly úvahy o klasické koncepci T-10 zamítnuty. "Integrální trup" je z aerodynamického hlediska výhodnější.
F-15 či MiG-25/31 mají tedy "klasické trupy" Su-27 a MiG-29 něco, co rusové nazývají "integrálním trup". Nejlépe je to vidět při pohledu zdola … a tímto bych to snad ukončil, ne?

VERSUS


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire