Stránka 8 z 16
Napsal: 28/12/2010, 16:49
od Jester
Na fotografii
http://www.airliners.net/photo/Messersc ... 8e82fcd748
jsou na kýlovce proti náběžné hraně výškovky jasně vidět dvě červené značky.
Při vzletu
http://www.airliners.net/photo/Messersc ... 8e82fcd748
http://www.airliners.net/photo/Messersc ... 8e82fcd748
"hraje" výškovka s horní značkou, zatímco při přistání
http://www.airliners.net/photo/Messersc ... 8e82fcd748
http://www.airliners.net/photo/Messersc ... 8e82fcd748
http://www.airliners.net/photo/Messersc ... 8e82fcd748
je náběžka výškovky na úrovni dolní značky. To by odpovídalo vyvážení "těžký na hlavu" pro vzlet, resp. "těžký na ocas" - kompenzace klopného momentu vztlakových klapek při přistání ... Pohybem celého stabilizátoru.
PS: Nechci sem vkládat fotky ukradené z netu. Pokud jsou odkazy jinam problém, prosím admina, aby můj příspěvek jakkoli zeditoval, případně rovnou smazal.
Napsal: 28/12/2010, 18:53
od Farky
Bf 109 opravdu měla udělané vyvažování pohybem celé VOP. Hodil bych sem názorný obrázek vytažený z manuálu na kterém je to krásně vidět, ale nejde mi to uploadnout do sekce Fórum Fota.

Napsal: 28/12/2010, 19:58
od Hans S.
Jsem v rozpacích, ale pozdější Bf 109 mají tu vejškovku fakt plovoucí. No to jsem tedy hodně překvapenej. Navíc jsem při hledání zjistil, že Bf 109 používal asymetrický profil směrovky, tedy další ne úplně obvyklá věc

Ach jo, budu se nad sebou muset zamyslet

Napsal: 28/12/2010, 20:42
od kopapaka
Pozdější? Tady je obrázek z tvého článku o Bf-109...
http://www.palba.cz/forumfoto/albums/us ... /109_4.jpg
A výřez pro nastavování stabilizátoru výškovky je tam jasně viditelný.
Jsou to verze ( obrázky ) od B do E, pozdější verze už to mají zakrytované ve stylu Fw-190...
Já se na toho Mezka zaměřil až po tom, co sem prolezl monografii La-5 / 7 a udivilo mě, proč má Lavočka to trimovací kolečko tak malé ( oproti Mezkovi ) ...

Napsal: 28/12/2010, 21:00
od Farky
Měli to i první Bf 109, na 100%.
K té směrovce - asymetrický profil je fakt celkem nezvyklé řešení, mnohem častěji byla SOP nakloněná (možná mnohem lépe řečeno vyosená) vůči ose trupu.
Napsal: 28/12/2010, 21:16
od Hans S.
To znamená, že vzpěra musí být vybavena nějakým kloubem (právě vzpěra je důvodem, proč jsem si tohle v hlavě vyloučil).
Farky, mám dokonce originální nákres profilu té směrovky. Byla zavedena u verze F, resp. F-0. Do Emila byla směrovka symetrická, nevyosená.
Československé S/CS-199 přišly navíc ještě s tím vyosením, jednalo se o největší úpravu draku u těchto strojů (oproti továrním 109 G). Takový Fw 190 používal směrovku symetrickou a nevyosenou, pouze dovažovací ploška byla napevno trochu "ohnuta".
Napsal: 28/12/2010, 22:29
od Alfik
Proboha Fuči - o té směrovce jsme spolu přece mluvili několikrát!!! Naposledy loni na Hanáckém! Že by Alc-hajmr?

Napsal: 28/12/2010, 22:44
od Hans S.
Nevzpomínám si

Má to tu obrovskou výhodu, že mi poznávání stejné věci může opakovaně dělat radost

" vystřelovací sedačka "
Napsal: 31/1/2011, 01:13
od kopapaka
Tak sem narazil na opravdu velice zajímavou fotku úpravy Fw-190...
Piloti by určitě měli radost...

Napsal: 31/1/2011, 01:26
od Alchymista
experimentálne vystrelovacie sedadlo, zrejme ešte na stlačený vzduch
Napsal: 22/4/2011, 23:33
od Kruan
Originál Fw-190A-5/U3 W.Nr,1227, původně u 4/JG 54 s orig. BMW 801 byl loni před Vánoci zalétan v Duxfordu.
Zdroj: Flying Revue 2/2011
Máme se na co těšit

Napsal: 22/4/2011, 23:39
od jersey.se
Dobrá zpráva zejména pro Hanse. Fw-190 je mu zřejmě tím čím mě je Viggen

Napsal: 23/4/2011, 01:30
od Hans S.
Bílá 1 (190 F-8) na Floridě jde sice pomalu, ale taky je na dobré cestě..no a pak arizonská D-13

Však ono se pár mašin ještě do vzduchu podívá

Napsal: 30/4/2011, 15:59
od Stryx
Napsal: 5/5/2011, 09:34
od Jája
Ono zajít si na houby v okolí Petrohradu se může vyplatit.
http://www.youtube.com/watch?v=jueDXiuU6aM
Napsal: 5/5/2011, 19:33
od Heckler
Tady musí Hans S zajásat..
Napsal: 5/5/2011, 20:12
od Hans S.
Objevení tohohle Fw 190 je hodně stará záležitost, tipuju, že se to stalo někdy v roce 2005 (tehdy jsem tyhle obrázky viděl poprvé). Spíš si často říkám (když je vidím znovu), že bych si odtamtud rád odnesl nějakou tu součástku na památku..asi knipl

Napsal: 5/5/2011, 20:28
od Jája
Hans S. píše:Objevení tohohle Fw 190 je hodně stará záležitost, tipuju, že se to stalo někdy v roce 2005 (tehdy jsem tyhle obrázky viděl poprvé). Spíš si často říkám (když je vidím znovu), že bych si odtamtud rád odnesl nějakou tu součástku na památku..asi knipl

Ten odkaz sem našel na idnesu v diskuzi pod článkem o nálezu KV-1 v řece u Petrohradu, zaujal mě, tak sem ho sem dal. Kdoví co vše ještě lesy v Rusku a okolí skrývají.
Napsal: 5/5/2011, 20:41
od obc
V textu pod videem píšou celkem sebejistě, že k nálezu došlo v roce 1989.
Napsal: 5/5/2011, 20:50
od Polarfox
Spíš si často říkám (když je vidím znovu), že bych si odtamtud rád odnesl nějakou tu součástku na památku..asi knipl
Chudáci restaurátoři
