ČSL vs. Luftwaffe, rekonstrukce?
Moderátor: jarl
Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Hans S - prosím - mě se tak líbíte - vymž nepodstatné... Fakt kolego.
já věděl, že Vaše hnízdo a teď - mistrů - a Farky nemá chybu - překvapujou mě čísla - prostuduji ověřím.
Pochopiteně že to neříká kde kolik bylo připraveno.
Ale.
Já nevěděl že je to tvých ouvajs ouvajs a je to možné...
Tvá zjištění beru.
Farky dobrá práce chlape.
já věděl, že Vaše hnízdo a teď - mistrů - a Farky nemá chybu - překvapujou mě čísla - prostuduji ověřím.
Pochopiteně že to neříká kde kolik bylo připraveno.
Ale.
Já nevěděl že je to tvých ouvajs ouvajs a je to možné...
Tvá zjištění beru.
Farky dobrá práce chlape.



Využití verze He-111P je vcelku akceptovatelné a v případě Ju-87 vlastně jiná verze než B-2 není k dispozici. Tím, že se bude využívat nosnost do 250 kg, je splněna podmínka přítomnosti střelce na palubě u verze "A". Pouze připomínám, že B-2 měla silnější motor a tedy i vyšší maximální a cestovní rychlost. Také stoupavost byla lepší.
Jde -li o stíhačky, potom Bf-109B-2 a Bf-109D jsou volbou správnou. Trochu se mi nezdá zařazzení Bf-109C-1. C-čko pravděpodobně existovalo jen v pětapadesáti až šedesáti kusech a představovalo jen nepatrný zlomek produkce Bf-109 s motory "Jumo". Když bude tato verze využita, přimlouvám se o vyzbrojení jednoho čtyřčlenného roje.
To je pouze návrh. Co se dohodne, je na štábech.
Četl jsem zde o tom, že stroje Avia B-534 uvidí He-111 pouze zezadu kvůli vyšší rychlosti.
K tomu připomínám:
a) Max. rychlost naloženého bombardéru je podstatně nižší, než rychlost naměřená v optimálních podmínkách.
b) Stroje určitě na přeletech nevyužívaly nejvyšší rychlosti, spíše letělely co nejblíže cestovce.
c) Let ve skupině naložených bombardérů. tedy s nižší manévrovací schopností, dosti vyčerpával posádky, navíc se odehrával na rychlosti okolo ekonomické hodnoty, protože letouny na číslech měly znatelně vyšší spotřebu PHM a velitel skupiny musel s jednotkou doletět i zpět.
Takže se neobávám, že by Heinkely nebyly přepadeny na příletu, pokud ovšem budou včas odhaleny.
Jde -li o stíhačky, potom Bf-109B-2 a Bf-109D jsou volbou správnou. Trochu se mi nezdá zařazzení Bf-109C-1. C-čko pravděpodobně existovalo jen v pětapadesáti až šedesáti kusech a představovalo jen nepatrný zlomek produkce Bf-109 s motory "Jumo". Když bude tato verze využita, přimlouvám se o vyzbrojení jednoho čtyřčlenného roje.
To je pouze návrh. Co se dohodne, je na štábech.
Četl jsem zde o tom, že stroje Avia B-534 uvidí He-111 pouze zezadu kvůli vyšší rychlosti.
K tomu připomínám:
a) Max. rychlost naloženého bombardéru je podstatně nižší, než rychlost naměřená v optimálních podmínkách.
b) Stroje určitě na přeletech nevyužívaly nejvyšší rychlosti, spíše letělely co nejblíže cestovce.
c) Let ve skupině naložených bombardérů. tedy s nižší manévrovací schopností, dosti vyčerpával posádky, navíc se odehrával na rychlosti okolo ekonomické hodnoty, protože letouny na číslech měly znatelně vyšší spotřebu PHM a velitel skupiny musel s jednotkou doletět i zpět.
Takže se neobávám, že by Heinkely nebyly přepadeny na příletu, pokud ovšem budou včas odhaleny.
Hra poněkud nepočítala s touhle akcí, takže máme to co máme. Před pár měsíci nebyla ani ta Avie, natož Bf 109 s motorem Jumo. S Ju 87B-2 máš samozřejmě pravdu, ale jak píšu - některá éra prostě chybí. A Bf 109C ? Tak ono už je jedno jestli jich bude 8 nebo 4. Pokud nemám o něco strach, tak je to správné složení a poměr letadel. Protože jak znám Hanse S., nemá potřebu si cokoliv dokazovat tím, že znevýhodní nějak svého protivníka. A vsadil bych se, že vleze do Bf 109B nebo D (tedy horších letadel) 
Avie vs. Heinkel - záleží na spoustě okolností. Když budou Heinkely vysoko nad B-534, představuje to skoro nepřekonatelný problém. Když už je dostoupají, budou naprosto bez rychlosti. Ale ano, v ideálním případě budou Heinkely odhaleny včas. Pak už jen stačí je přestoupat, spustit se dolů, čelně na ně zaútočit a nasypat obsah zásobníků do toho "akvárka" co v něm sedí posádka. Znova nastoupat a opakovat celý postup. Nesmíš ale zapomínat např. na to, že ve hře nebudou žádné hlásky, nikdo kdo by zatelefonoval na letiště že slyší motory. Takže šance bombardérů na úspěšný nálet jsou dost slušné. A to ani nemluvím o hladových doprovodných Bf 109 útočících ze slunce.

Avie vs. Heinkel - záleží na spoustě okolností. Když budou Heinkely vysoko nad B-534, představuje to skoro nepřekonatelný problém. Když už je dostoupají, budou naprosto bez rychlosti. Ale ano, v ideálním případě budou Heinkely odhaleny včas. Pak už jen stačí je přestoupat, spustit se dolů, čelně na ně zaútočit a nasypat obsah zásobníků do toho "akvárka" co v něm sedí posádka. Znova nastoupat a opakovat celý postup. Nesmíš ale zapomínat např. na to, že ve hře nebudou žádné hlásky, nikdo kdo by zatelefonoval na letiště že slyší motory. Takže šance bombardérů na úspěšný nálet jsou dost slušné. A to ani nemluvím o hladových doprovodných Bf 109 útočících ze slunce.

ČSL vs. Luftwaffe, rekonstrukce?
Po zralé úvaze a, předně, slovech přátel i známých beru složení tak jak je předloženo. Do budoucna by to ovšem,"naší rekonstrukční" akci,chtělo lépe připravit, čímž se vracím ke své myšlence "přípravného výboru", který by měl něco začít podnikat +/- po Vánocích.
Co se týče letadel, měli bychom možná kontaktovat někoho, kdo se tím zaobírá. O něčem sice uvažujem, ale zatím jde jen o fázi dohadů. Zkusím trochu vysvětlit. Velmi potřebné budou "nové typy" letadel na ČS straně (a to předně stroje řady A-100, dále letoun MB-200 a konečně i silnější varianta /nevím-jestli je v herním výběru, nebo není/ Š-328 a určitě "bojová" B-534; samozřejmě by se hodily i alší).
Podobné to ovšem je i u Lw. Zde nevím, zda jsou italaské CR-32, které Lw "vyšašila" v Rakousku. Chybí stíhací 2-oj plošníky Lw. Chybí většina starších typů bombardérů a konečně, což je ovšem spíše věcí oganisace lidí, než hry samé, letos zůstávají nevyužité stroje Ju-52 v bombardovacím provedení. Ve zmiňovaném období (1938) byly nasazovány ve Španělsku, jako noční bombardéry a myslím, že shodnou úlohu by zřejmě, od Lw, dostaly i nad RČS.
Takže tenhle rok s tím, co je. Do roku příštího bychom měli hledat cesty ke zlepšení a navýšení reálnosti.
Co se týče letadel, měli bychom možná kontaktovat někoho, kdo se tím zaobírá. O něčem sice uvažujem, ale zatím jde jen o fázi dohadů. Zkusím trochu vysvětlit. Velmi potřebné budou "nové typy" letadel na ČS straně (a to předně stroje řady A-100, dále letoun MB-200 a konečně i silnější varianta /nevím-jestli je v herním výběru, nebo není/ Š-328 a určitě "bojová" B-534; samozřejmě by se hodily i alší).
Podobné to ovšem je i u Lw. Zde nevím, zda jsou italaské CR-32, které Lw "vyšašila" v Rakousku. Chybí stíhací 2-oj plošníky Lw. Chybí většina starších typů bombardérů a konečně, což je ovšem spíše věcí oganisace lidí, než hry samé, letos zůstávají nevyužité stroje Ju-52 v bombardovacím provedení. Ve zmiňovaném období (1938) byly nasazovány ve Španělsku, jako noční bombardéry a myslím, že shodnou úlohu by zřejmě, od Lw, dostaly i nad RČS.
Takže tenhle rok s tím, co je. Do roku příštího bychom měli hledat cesty ke zlepšení a navýšení reálnosti.
Johan: Cr-32? Veď ich "vyšašlili" len 42 a polrok služby prežilo 36 (predaných Maďarsku).
Dvojplošníky Lw, Hans S. spomínal He-51 C ako bitevník takže hľa dvojplošník Ar-68 netuším či je v ponuke ale nepreháňal by som to.
Lw použije max 82 pilotov ak som dobre počítal. čo môžeme považovať za + - 10% celkom nasadených síl Lw proti ČSL takže akési elitné jadro a v snahe vybaviť to na východe čo najskôr by asi Lw nasadila najlepšie bombardéry takže Ju-52 iba ak k doprave paliva, zásob alebo nových pilotov.
Flogger G: tvoja odpoveď že veliteľ skupiny bombardérov sa s nimi musí vrátiť aj späť nieje celkom presná, správne by malo byť: mal by sa vrátiť aj s ostatnými.
Hans S. a koľko bude záložných strojov?
Dvojplošníky Lw, Hans S. spomínal He-51 C ako bitevník takže hľa dvojplošník Ar-68 netuším či je v ponuke ale nepreháňal by som to.
Lw použije max 82 pilotov ak som dobre počítal. čo môžeme považovať za + - 10% celkom nasadených síl Lw proti ČSL takže akési elitné jadro a v snahe vybaviť to na východe čo najskôr by asi Lw nasadila najlepšie bombardéry takže Ju-52 iba ak k doprave paliva, zásob alebo nových pilotov.
Flogger G: tvoja odpoveď že veliteľ skupiny bombardérov sa s nimi musí vrátiť aj späť nieje celkom presná, správne by malo byť: mal by sa vrátiť aj s ostatnými.
Hans S. a koľko bude záložných strojov?
Naposledy upravil(a) Hektor dne 24/8/2010, 10:41, celkem upraveno 1 x.
- vencour
- štábní praporčík
- Příspěvky: 517
- Registrován: 1/6/2007, 00:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Otázka k nasazení letadel/pilotů: čekáte, že by Luftwaffe nasadila v listopadu 1938 vše, co má, nebo jen svou elitu?
Pak totiž by i rozložení kvality Luftwaffe mělo ono složení reflektovat, souhlasíte?
Pak totiž by i rozložení kvality Luftwaffe mělo ono složení reflektovat, souhlasíte?

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny. (Jonathan Archer, Enterprise)
Hans - kolego, já začínám propadat depresi. Mapu mám.
- POTŘEBUJI VĚDĚT TYTO VĚCI: TYPY LETADEL A POČTY Z JEDNOTLIVÝCH LETIŠŤ
- PŘEDPOKLÁDANÝ POČET LETADLOVÝCH VZLETŮ NA ALESPOŇ PRVNÍ DEN, PAK UŽ JE TO JEDNO, JDE TO PODLE DIVOKÉ SVINĚ
- POKUD SE BUDE I ZNAŠÍ STRANY BOMBARDOVAT TAK ČÍM
- KOLIK LETIŠŤ MÁ POKUD NĚJAKÁ MAJÍ BÝT PEVNOU DRÁHU A KOLIK V ČETNĚ ZÁLOŽNÍCH MÁ TRAVNATÝ POVRCH.
PŘIZNÁM SE, ŽE JE MI JEDNO CO A KDO MÁ JAKÉ JUMO ČI NEJUMO ALE BEZ TOHOTO ZÁKLADNÍHO INFO SE DÁL NEDOSTANU.
- POTŘEBUJI VĚDĚT TYTO VĚCI: TYPY LETADEL A POČTY Z JEDNOTLIVÝCH LETIŠŤ
- PŘEDPOKLÁDANÝ POČET LETADLOVÝCH VZLETŮ NA ALESPOŇ PRVNÍ DEN, PAK UŽ JE TO JEDNO, JDE TO PODLE DIVOKÉ SVINĚ
- POKUD SE BUDE I ZNAŠÍ STRANY BOMBARDOVAT TAK ČÍM
- KOLIK LETIŠŤ MÁ POKUD NĚJAKÁ MAJÍ BÝT PEVNOU DRÁHU A KOLIK V ČETNĚ ZÁLOŽNÍCH MÁ TRAVNATÝ POVRCH.
PŘIZNÁM SE, ŽE JE MI JEDNO CO A KDO MÁ JAKÉ JUMO ČI NEJUMO ALE BEZ TOHOTO ZÁKLADNÍHO INFO SE DÁL NEDOSTANU.


Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:
JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
vencour: takže chceš aby LW nasadila zo 40 stíhačov 2 He-51, 4 Ar-68, 4 Bf 109 B-2, 15 Bf-109D-1 a 5 Bf-109 C?
Ako by s tým dali do hromady homogénnu jednotku? Aj keby ďalších 12 He 51 C bolo v bitevnej letke.
A u bomberov z 12 ks má byť po 2 ks od každého?
Pátrač: Takto verejne sa pýtaš úhlavného nepriateľa kde bude mať rozmiestnené jednotky?
Letecké základne boli počas mobilizácie plne vybavené palivom a muníciou na predpísaný počet dní, čo to ale znamená netuším.
Ako by s tým dali do hromady homogénnu jednotku? Aj keby ďalších 12 He 51 C bolo v bitevnej letke.
A u bomberov z 12 ks má byť po 2 ks od každého?
Pátrač: Takto verejne sa pýtaš úhlavného nepriateľa kde bude mať rozmiestnené jednotky?
Letecké základne boli počas mobilizácie plne vybavené palivom a muníciou na predpísaný počet dní, čo to ale znamená netuším.
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Johane:
bombardéry LW: jestli se nepletu, tak na podzim 1938 byly Ju 52 u bombardovacích jednotek již vyřazeny a používala se směs letounů He 111, Do 17 a Ju 86. Vzhledem k tomu, že bude přítomna pouze jedna bombardovací jednotka Luftwaffe (pro víc určitě nebudou lidi), je absolutně nemožné, aby létala na dvou tak odlišných typech. Do 17 k dispozici nemáme.
bombardéry ČSL: můžeme být rádi, že B-71 je zastoupena v podobě SB-2. Jsem si téměř jistý, že nenajdeme nikoho, kdo by vložil měsíce své práce do vývoje historicky mnohem méně významného MB-200, či dokonce takřka bezvýznamného A-100. Zvláště uvážíme-li fakt, že by to byla práce v podstatě jen pro jedinou akci.
K dispozici máme standardní Š-328 a B-534. Popravdě řečeno nevím, na co narážíš při zmínkách o nižším výkonu Avií? Máš nějaký výkonostní dobový test? Mám za to, že modelovaná Avia odpovídá dostupné dokumentaci. Na její virtuální podobě pracoval tým velice erudovaných lidí několik let. Dokonce se na její vývoj československá komunita finančně skládala.
Stíhací dvouplošníky u Luftwaffe: Nebylo tady napsáno zcela jasně, že zastoupení dvouplošníků u Jagdwaffe bylo koncem roku 1938 u Luftwaffe zcela minoritní a počty zanedbáníhodné? Není možné se na věc dívat jako "1938" tohle. Rok je dlouhá doba, dívej se na výzbroj jednotek v jednotlivých měsících. Vše je snadno dohledatelné na ww2.dk - jedná se o převedení německých archivů do elektronické podoby.
Opakování příští rok je sice možné, ale poměrně málo pravděpodobné. Velké speciálky se v zásadě neopakují, nemělo by to už takovou atmosféru. Ale je samozřejmě možné s podobným systémem organizace vymyslet něco jiného, podobně atraktivního (pokud bychom chtěli být československy nacionální, pak třeba SNP..).
Hektore: nad počtem záložních strojů jsem zrovna dneska diskutoval s kamarádem, který povede bombardéry Luftwaffe. Záložních letounů bude poměrně málo, u bombardérů LW dost možná pouze 4 záložní stroje na celý den (více záloh budou mít bitevníci a Stuky, méně stíhači a bombardéry), ale bude možné opravovat ty, které to dotáhnou na letiště, nebo sednou v jeho bezprostřední blízkosti (systém oprav bude poměrně složitý).
Vencour: předpokládám, že by se Luftwaffe zachovala koncem roku 1938 stejně, jako v případě jiných ofenziv. Několik jednotek pro vlastní obranu na západě, drtivá většina by šla do útoku. Pokud vím, tak v první linii (na obou frontách) byla víceméně především moderní letadla. Nedomnívám se, že by koncem roku 1938 Luftwaffe cítila jakoukoliv potřebu posílat proti Československu do boje stroje, jako Ar 68.
Pátrači: momentálně věnuji organizaci tak 4 hodiny denně a pořád je to málo. Nestíhám. Snad příští týden dostanou štáby hotová pravidla. Jednotky si bude štáb rozmisťovat dle své potřeby, stejně jako různé opravárenské čety..apod. Informace o travnatých či betonových letištích je dle mého názoru sice celkem zbytečná, ale dodat můžeme.
bombardéry LW: jestli se nepletu, tak na podzim 1938 byly Ju 52 u bombardovacích jednotek již vyřazeny a používala se směs letounů He 111, Do 17 a Ju 86. Vzhledem k tomu, že bude přítomna pouze jedna bombardovací jednotka Luftwaffe (pro víc určitě nebudou lidi), je absolutně nemožné, aby létala na dvou tak odlišných typech. Do 17 k dispozici nemáme.
bombardéry ČSL: můžeme být rádi, že B-71 je zastoupena v podobě SB-2. Jsem si téměř jistý, že nenajdeme nikoho, kdo by vložil měsíce své práce do vývoje historicky mnohem méně významného MB-200, či dokonce takřka bezvýznamného A-100. Zvláště uvážíme-li fakt, že by to byla práce v podstatě jen pro jedinou akci.
K dispozici máme standardní Š-328 a B-534. Popravdě řečeno nevím, na co narážíš při zmínkách o nižším výkonu Avií? Máš nějaký výkonostní dobový test? Mám za to, že modelovaná Avia odpovídá dostupné dokumentaci. Na její virtuální podobě pracoval tým velice erudovaných lidí několik let. Dokonce se na její vývoj československá komunita finančně skládala.
Stíhací dvouplošníky u Luftwaffe: Nebylo tady napsáno zcela jasně, že zastoupení dvouplošníků u Jagdwaffe bylo koncem roku 1938 u Luftwaffe zcela minoritní a počty zanedbáníhodné? Není možné se na věc dívat jako "1938" tohle. Rok je dlouhá doba, dívej se na výzbroj jednotek v jednotlivých měsících. Vše je snadno dohledatelné na ww2.dk - jedná se o převedení německých archivů do elektronické podoby.
Opakování příští rok je sice možné, ale poměrně málo pravděpodobné. Velké speciálky se v zásadě neopakují, nemělo by to už takovou atmosféru. Ale je samozřejmě možné s podobným systémem organizace vymyslet něco jiného, podobně atraktivního (pokud bychom chtěli být československy nacionální, pak třeba SNP..).
Hektore: nad počtem záložních strojů jsem zrovna dneska diskutoval s kamarádem, který povede bombardéry Luftwaffe. Záložních letounů bude poměrně málo, u bombardérů LW dost možná pouze 4 záložní stroje na celý den (více záloh budou mít bitevníci a Stuky, méně stíhači a bombardéry), ale bude možné opravovat ty, které to dotáhnou na letiště, nebo sednou v jeho bezprostřední blízkosti (systém oprav bude poměrně složitý).
Vencour: předpokládám, že by se Luftwaffe zachovala koncem roku 1938 stejně, jako v případě jiných ofenziv. Několik jednotek pro vlastní obranu na západě, drtivá většina by šla do útoku. Pokud vím, tak v první linii (na obou frontách) byla víceméně především moderní letadla. Nedomnívám se, že by koncem roku 1938 Luftwaffe cítila jakoukoliv potřebu posílat proti Československu do boje stroje, jako Ar 68.
Pátrači: momentálně věnuji organizaci tak 4 hodiny denně a pořád je to málo. Nestíhám. Snad příští týden dostanou štáby hotová pravidla. Jednotky si bude štáb rozmisťovat dle své potřeby, stejně jako různé opravárenské čety..apod. Informace o travnatých či betonových letištích je dle mého názoru sice celkem zbytečná, ale dodat můžeme.
ČSL vs. Luftwaffe, rekonstrukce?
Hmmm ... všechny své poznámky z posledního mého příspěvku jsem zaměřoval, v zásadě, právě k opakování akce. Jde o ... hned několik věcí. Je fakt, že akci mnohem více vnímám (no-ne jako výzkum, ale) jako test, než jako hru. Tím chci říci, že pro mne atmosféra hraje roli spíše vedlejší, ba (v mnohém) nepodstatnou.
V tomto rangu nám tu chybí spousta věcí. Nemáme stroje, které by komunikovali radiotelegraficky (v herním světě lze nahradit ICQ), nemáme reálné území našeho státu a ani Německa a Rakouska (k stávajícímu rozmístění základen Velkoněmecké říše lze mít i otázky), nemáme zónu "radiového zicha"-tedy palubní vysílačky mimo dosah mateřského území, řešíme jen jeden den ... A mohl bych pokračovat.
I proto jsem upozorňoval na 2-plošníky ve službách Lw. I na CR-32. I na potřebu věc v následné, pozdější akci více připravit ... atd.
Narážel jsem v podstatě na to, že dnes existují již i výzkumy na poli "alter-histori". Jak už to bývá, některé více, jiné méně kvalitní. Princip je však, v zásadě týž. Vychází se z metodiky práce exaktních věd, která je následně upravena pro potřeby věd humanitních. Základní zásada, jak jistě všichni víme, exaktního bádání spočívá v poučce, že pokus musí být kdykoliv a kdekoliv opakovatelný podle téhož zadání a s týmž výsledkem.
To u humanitních věd nejde. Zde se tedy vychází z předpokladu, že výsledek je validní, pakliže vícenásobné opakování téhož pokusu dle stejného zadání dává alespoň srovnatelně shodný závěr. U pokusů v oblasti bádání o alternativní historii se považují za více průkazné ty, kde je přímo účasten a činný lidský faktor. Ty, kde probíhá čistě počítačová simulace, pak (logycki) za průkazné méně. Až dosud jsem předpokládal, že k tomuhle směřuje naše snaha. To jest k tomu, abycho realizovali takový pokus ve stupňující se kvalitě (co do reálnosti) nasazení a podle +/- téhož zadání.
V tomto rangu nám tu chybí spousta věcí. Nemáme stroje, které by komunikovali radiotelegraficky (v herním světě lze nahradit ICQ), nemáme reálné území našeho státu a ani Německa a Rakouska (k stávajícímu rozmístění základen Velkoněmecké říše lze mít i otázky), nemáme zónu "radiového zicha"-tedy palubní vysílačky mimo dosah mateřského území, řešíme jen jeden den ... A mohl bych pokračovat.
I proto jsem upozorňoval na 2-plošníky ve službách Lw. I na CR-32. I na potřebu věc v následné, pozdější akci více připravit ... atd.
Narážel jsem v podstatě na to, že dnes existují již i výzkumy na poli "alter-histori". Jak už to bývá, některé více, jiné méně kvalitní. Princip je však, v zásadě týž. Vychází se z metodiky práce exaktních věd, která je následně upravena pro potřeby věd humanitních. Základní zásada, jak jistě všichni víme, exaktního bádání spočívá v poučce, že pokus musí být kdykoliv a kdekoliv opakovatelný podle téhož zadání a s týmž výsledkem.
To u humanitních věd nejde. Zde se tedy vychází z předpokladu, že výsledek je validní, pakliže vícenásobné opakování téhož pokusu dle stejného zadání dává alespoň srovnatelně shodný závěr. U pokusů v oblasti bádání o alternativní historii se považují za více průkazné ty, kde je přímo účasten a činný lidský faktor. Ty, kde probíhá čistě počítačová simulace, pak (logycki) za průkazné méně. Až dosud jsem předpokládal, že k tomuhle směřuje naše snaha. To jest k tomu, abycho realizovali takový pokus ve stupňující se kvalitě (co do reálnosti) nasazení a podle +/- téhož zadání.
- vencour
- štábní praporčík
- Příspěvky: 517
- Registrován: 1/6/2007, 00:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Možná je lepší se v tom nešťourat. Pokud se podaří něco stvořit, třeba nás výsledek a zážitek příjemně překvapí.
Pokud se akce s obdobnou náplní konají 4x do roka pátým rokem, už pro někoho možná potřebný náboj nést nemusí?
Pokud se akce s obdobnou náplní konají 4x do roka pátým rokem, už pro někoho možná potřebný náboj nést nemusí?

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny. (Jonathan Archer, Enterprise)
ČSL vs. Luftwaffe, rekonstrukce?
Možná ... nevím. Učiňme 1.krok. A zamysleme se, zda se nám bude chtít do dalšího.
- vencour
- štábní praporčík
- Příspěvky: 517
- Registrován: 1/6/2007, 00:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Bylo tady někdy něco takového? Chceme vědět skutečně odpověď na to, zda bychom se ubránili? Můžeme pomoci tomu, abychom tuto odpověď znali? Bude někdy ještě nějaká šance a konstelace hvězd, že se daná akce uskuteční? Pak je asi vhodné se do toho pustit :-) a to právě letos.
Poznáme, kolik nás bude, kdo bude moci říci "Věrni zůstaneme" ... a naživu :-)
Poznáme, kolik nás bude, kdo bude moci říci "Věrni zůstaneme" ... a naživu :-)
Naposledy upravil(a) vencour dne 24/8/2010, 14:23, celkem upraveno 1 x.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny. (Jonathan Archer, Enterprise)
Já bych tuto specku, jako test nebo průzkum "Jak by to asi dopadlo" bral s rezervou. K tomu máme dost omezené možnosti. Co, se plansetu týče, udělat dobré letadlo do ILa není žádná sranda. Trvá to poměrně dlouho. Navíc na některá letadla je od Olega vydáno embargo do BoBa. Pokud mluvíme o oficiálních a ne modovaných. Fuči nemůžu s Tebou souhlasit v tom, že A-100, popřípadě Ab-101 byly v na podzim "dokonce takřka bezvýznamné". Výkonostně byly za zenitem, to je pravda, ale v počtu vyrobených 108ks (44+64) rozhodně v našem letectvu bezvýznamné ještě nebyly. Sloužily až do konce 1. republiky. Počet B-71 byl 61ks do daných ze SSSR. Přecházely na ně posádky z MB-200 (75ks). Šmolíkem Aero nahrazovat je trochu mimo, neboť Aero mělo téměř dvojnásobnou nosnost pum. Pokud by se tato specka měla opakovat, tak na mapě ČR (pokud někdy bude) a s realitě více odpovídajícím plansetem. No uvidíme 

BP_Olde 
