Stránka 8 z 19
Napsal: 23/11/2005, 12:01
od Elvis
Takže ešte doplním nejaké info o Oblt. Kurtovi Welterovi. Už som zistil, že spomínaný článok bol v REVI č. 6.
Taktiež sa mi podarilo vygoogliť niekoľko celkom dobrých stránok o ňom:
http://www.luftwaffe.cz/welter.html
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/p/60200
Napsal: 23/11/2005, 13:54
od Atlantis
Heh, tak to je síla.
Fatale: Jen tak...rpoč potom američané s oblibou čekali na Me-262 nad jejich letišti při přistání a vzletech? Vždzť po varování (alespoň u přistání) by jim byly schopni vždy uletět.
Dále, obecně se udává, že vrtulové stíhačky jsou obratnější než proudové. A to je v podstatě logický fkt. Na zatáčky a akrobacie se dodnes používají spíše vrtulové než proudové stíhačky-ty se můžou promenádovat při kobře a podobných blbostech, ale např. plochou vývrtku těžce nezvládají.
A navíc u té akcelerace. Me-262 potřeboval poměrně dlouhé rozjezdové a přisávací dráhy. Při Tebou udávané velké akceleraci by stačila snad normální délka, ne? A to i při vyšší vzletové rychlosti.
Napsal: 23/11/2005, 15:45
od Fatale
YAMATO píše:Co třeba vzpomínky Vladimíra Frose? podle něj byl Me 262 těžkopádný, motory velmi citlivé, velmi rády hořící, jediný klad byla rychlost.
da se to nekde najit? mohlo by to bejt zajimavy cteni...
Napsal: 23/11/2005, 15:51
od Fatale
Atlantis píše:Heh, tak to je síla.
Fatale: Jen tak...rpoč potom američané s oblibou čekali na Me-262 nad jejich letišti při přistání a vzletech? Vždzť po varování (alespoň u přistání) by jim byly schopni vždy uletět.
Dále, obecně se udává, že vrtulové stíhačky jsou obratnější než proudové. A to je v podstatě logický fkt. Na zatáčky a akrobacie se dodnes používají spíše vrtulové než proudové stíhačky-ty se můžou promenádovat při kobře a podobných blbostech, ale např. plochou vývrtku těžce nezvládají.
A navíc u té akcelerace. Me-262 potřeboval poměrně dlouhé rozjezdové a přisávací dráhy. Při Tebou udávané velké akceleraci by stačila snad normální délka, ne? A to i při vyšší vzletové rychlosti.
1)U pristavacich drah cekali s oblibou proto, ze tam 262 musely letet pomalu, tudis meli sanci je sestrelit, jak nasadily svou obvyklou rychlost, byla tahle sance miziva. Jenom pro upresneni, takhle se necekalo jenom na 262, ale i na ostatni stihacky LW, protoze to jsou logicky snadne killy, az na ten flak, samozrejme. Uletet nemohly ani po varovani, je to naprostej nesmysl, vem si, ze 262 letely tak 300 km/h a Tempesty ci Mustangy na ne sly divem v rychlosti treba 700-800 km/h, tam by byla bez sance i treba F16, nebo Grippen...
2)Vrtulovy stihacky byly obratnejsi, jasne ze jo, ale 262 mohly delat manevry pod takovou rychlosti, jaky nebyly souperi schopny celit, nebylo to mysleno tak, ze mely mensi polomer zatacek, atd...
3)Nezamenuj delku vzletu s akceleraci letadla, to je o necem jinym, roli hraje daleko vic faktoru, treba uroven klapek, plosny zatizeni kridla, vykon motoru v urcitych otackach....
Napsal: 23/11/2005, 15:58
od Atlantis
No možná a budiž. Ale hlavně...rpoč v tom případě měly co se týče soubojů se stíhačkami takovou mizernou statistiku. Já vím, bavili jsme se tady o tom, že do nějakých rozsáhlých soubojů se ani pouštět nemohli a byly opravdu pri¨márně hlavně proti bombardérům, ale nějaké osamělé dogfighty snad proběhly, ne? A s jakým výsledkem?
Napsal: 23/11/2005, 16:03
od Fatale
S jakym vysledkem nevim, ale myslim si, ze pokud pilot soupere nalitavajici 262 videl, tak byl nesestrelitelnej, protoze by ho jednoduse vymanevroval, protoze pistaky lip tocily a navic kormidla 262 byly svazany tou rychlosti, kterou 262 letela, tedy vetsinou velmi vysokou, 262 imho sestrelovaly nepozorne piloty, nebo pak ty, ktere dokazaly trefit behem prvnich par vterin souboje, protoze dlouhodobejsi toceni si nemohly 262 dovolit...
Napsal: 23/11/2005, 16:05
od Atlantis
No právě. Tak kde hledat v oněch "lepších manévrech" výhodu?
Napsal: 23/11/2005, 16:09
od Fatale
Ze pistaky nemohly 262 sestrelit, protoze treba kruh udelal Mustang s 1.5x mensim polomerem, ale zaroven taky 2x pomalejc. Co jsem navic cetl, tak 262 mely i velmi dobrej rollrate, lepsi nez Spitfiry a Mustangy, o Tempestech nemluve, Jugum ale samozrejme nestacily...
Zkratka pistaky mely neco do sebe, ale to 262 taky, ktera si ale diky rychlosti mohla urcovat pravidla hry, coz je v boji o zivot neocenitelna vyhoda.
Napsal: 23/11/2005, 18:09
od Bruno
"ale urcite neslo o kvalitativni dostrel ty zbrane..."
Sakra to je termín...Laik sa diví, odborník žasne

Napsal: 23/11/2005, 19:34
od Fatale
co je na tom divnyho

Napsal: 23/11/2005, 19:49
od Bruno
Nemal si na mysli dostrel učinný?
Napsal: 23/11/2005, 20:32
od Fatale
kvalitativní- vztahující se k jakosti, kvalitě, zjišťující kvalitu 8)
Napsal: 23/11/2005, 20:37
od Bruno
Ok serme na to, ja vim čo to slovo znamená

len som sa s nim nestretol v spojení s dostrelom...
Napsal: 24/3/2006, 20:27
od J.T.C
Muj názor je že až na problémy se surovinami je Me 262 výborná záchytná stíhačka,hlavně proti bombardérum. S planovanou výzbroji Bk 5 kdy udajně stačil jeden dobře umístěný zásah do B-17 a ona pokračovala směrem dolů,v lepším se radši vrácela,by B-29 si taky moc neškrtla.Pro případ nejslabšího místa Me 262 tj.přístání a hlavně vzlet,by se nasadily jednotky po příkladu tzv Papagai stafel. Jinak další výhodou pro Me 262 a nejen pro ni byly R4M.
Napsal: 24/3/2006, 21:32
od michan
Všichni se jednou, nebo dvakrát a další číslo už nebudu říkat, protože se stejně jako správně ješitný chlapíci, vracíme k tomu co jsme udělali, co jsme řekli, nedej Bože napsali. Pánové to byla první pořadná, proudová stihačka, která, má za sebou, skutečné sestřelení mnoha letadel. STejně už tehdy rovnováhu sil, nemohla ovlinit. Podle mne je to modla toho co zde stále častěji děláme, vyvarujte se toho, když něco píšete. "JE TO TO KDYBY". Posuzování věcí je mnohem lepší. Kurva ta stihčka byla dorá.
Napsal: 26/3/2006, 18:54
od mechoš
Jenom k te akceleraci,proudovy motory ztraceji se stoupajici rychlosti tah daleko pomalejc nez pistovy motory s vrtulema,takze bych odhadoval ze pri mensich rychlostech(treba z 300 na 400) mely vetsi zrychleni pistaky a pri vetsich (treba z 500 na 600) zase Me 262.Ale je to jen moje spekulace...
Napsal: 26/3/2006, 21:19
od michan
Předvším, při průetu sestřelovala, potom udělala bojovou otáčku a zase sestřelovala a potom musela přistát.
Napsal: 26/3/2006, 21:38
od michan
Po prostudování dalších pramenů a rok 1945 3 bojové zatáčky. Ale průlet znamenal, 2 až 5 zničených letounů.
Napsal: 26/3/2006, 21:55
od michan
Mustangy P-51 tuto taktiku pochopili a právě při bojové otáčce a při přistávání Me-262, tyto skvělé letouny sestřelovaly.
Napsal: 26/3/2006, 22:16
od Fatale
michan píše:Po prostudování dalších pramenů a rok 1945 3 bojové zatáčky. Ale průlet znamenal, 2 až 5 zničených letounů.
nechapu
