Stránka 8 z 10

Re: The Boeing Company - aktuality

Napsal: 19/6/2025, 09:28
od Zemakt
S jeho nákladovou kapacitou ne. Je to v podstatě unikátní letoun.

Zanedlouho to však může být jinak
phpBB [video]

Re: The Boeing Company - aktuality

Napsal: 20/6/2025, 00:00
od Lord
jj, nebo Airbus 400M, je sice o něco menší, ale myslím postačující, a ten kupují.

Re: The Boeing Company - aktuality

Napsal: 20/6/2025, 09:24
od Scotty87
Ten je na tom co se hmotnosti přepravovaného náklad týče o dost hůř. Navíc má výrazně nižší dolet a horší i další parametry.

Re: The Boeing Company - aktuality

Napsal: 20/6/2025, 15:00
od Zemakt
Je o level níž.

Re: The Boeing Company - aktuality

Napsal: 20/6/2025, 15:16
od Scotty87
Údajně by o nové C-17 mohl být zájem i v Indii a Japonsku. Ovšem minimální smysluplné roční vytížení linky je aspoň 10 letadel. Plus by někdo musel zaplatit náklady na znovuotevření.

Re: The Boeing Company - aktuality

Napsal: 20/6/2025, 16:20
od Lord
Jenže napříč EVROPOU se kupuje A400M, o Boeing C-17 jakkoliv může mít větší kapacitu, zájem není, asi ani nebude. Je na to politický tlak.

Paris Air Show: Francie a Španělsko posilují program Airbus A400M

Francie a Španělsko oznámily během aerosalonu v Paříži svůj závazek k dalšímu rozvoji programu víceúčelového transportního letounu Airbus A400M.
Cílem nového rámce je zajistit dlouhodobou stabilitu výroby, snížit provozní náklady a podpořit vývoj nových schopností.

Airbus se zavázal zefektivnit údržbu A400M a urychlit zavádění budoucích modernizací. Uvedené kroky mají posílit evropské obranné kapacity a přispět ke strategické autonomii v oblasti letecké přepravy a mobility.

:arrow: Mezi nově plánované schopnosti typu A400M patří například schopnost dálkového rušení (standoff jamming), zvýšení maximální přepravní hmotnosti na 40 tun, možnost nasazení jako „mateřský letoun“ pro bezpilotní nosiče, a také schopnosti pro hašení požárů.

Tyto inovace mají rozšířit spektrum využití A400M a lépe vyhovět požadavkům stávajících i budoucích uživatelů v globálním měřítku.

https://magnetpress.online/letectvi-kos ... bus-a400m/


Transportní letouny A400M: Polsko vstupuje do ligy strategické přepravy
Politické zájmy jsou přitom velké – německý ministr obrany navštívil brémské závody na pozvání odborové organizace Industriegewerkschaft Metall.
Setkání bylo spojeno s obavami z možného předčasného ukončení výroby A400M.
https://www.armadninoviny.cz/dopravni-l ... olsko.html

Re: The Boeing Company - aktuality

Napsal: 20/6/2025, 17:11
od skelet
C-17 je jiná třída, než A400. Má jinou nosnost, dolet, objem nákladového prostoru.

Re: The Boeing Company - aktuality

Napsal: 20/6/2025, 17:44
od Scotty87
Navzdory bombastickému titulku stojí A400 na pomezí mezi taktickou a strategickou přepravou.
Size_comparison_C-17_A400M_C-130J-30_C-130J_C-160.jpg
Politické prohlášení je spíš to o rozvoji A400M. Protože naráží na problém který se jmenuje žádní nový zákazníci pro letadlo s pochybnou pověstí.

Re: The Boeing Company - aktuality

Napsal: 20/6/2025, 17:59
od Juraj Tichý
Pre potreby európskych armád su schopnosti A400M plne postačujúce. Nepotrebujeme presuvat divízie ani cez atlantik ani cez pacifik.

Re: The Boeing Company - aktuality

Napsal: 20/6/2025, 18:09
od Zemakt
Ne, ale třeba budeš potřebovat přes Atlantik dopravit něco jiného. Je to o kapacitě a rychlosti. Tam kde by stačilo jedno, budeš muset mít dvě éra. Každopádně jestli bych se rozhodoval, co a jak, počkal bych na to hovado na listy.

Re: The Boeing Company - aktuality

Napsal: 20/6/2025, 19:00
od Lord
jj, Radia Windrunner, zvládne převážet náklad o hmotnosti přes 72 tun.
Otázka jestli půjde někdy do sériovky.

Může jim totiž stačit udělat jen pár kusů pro přepravu lopatek větrných turbín.
Ale třeba se toho někdo chytne i pro vojenské využití, to se tam ale bude muset nasypat těch miliard o dost více.

Letadlo to je pěkný a prostorný, jestli radši jedno nebo dvě letadla, nevím hele.
Airbus je zase známá firma se servisem.

Pokud budeme válčit na kontinentu, tak nepotřebuje lítat až bůhví kam.
To ať radši udělají pořádný silnice a mosty.

Re: The Boeing Company - aktuality

Napsal: 20/6/2025, 19:57
od Koba
Ještě stále létá cca 120 C-5A/B/M Galaxy s přepravní kapacitou 122 tun. Ale na listy větrníků je asi Air Mobility Command USAF nikomu nepůjčí.

Re: The Boeing Company - aktuality

Napsal: 20/6/2025, 20:06
od Zemakt
Lorde, jestliže budeme válčit na kontinentu, tak za velkou louži budeme létat o sto péro :idea:

Imho, o tom jaká je vůbec upotřebitelnost strojů této kategorie v Evropě vypovídá činnost
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Antonov_Airlines

Tato kategorie letadel se nevyvíjela jen tak z velikášství. Pro nic za nic.

Re: The Boeing Company - aktuality

Napsal: 20/6/2025, 20:38
od Scotty87
Ono i nejstarší americké stroje se blíží plánované životnosti 30 000 letových hodin. Ty bude patrně možné prodloužit, ale i tak musí uvažovat nad možnou náhradou nebo budoucím objednáním modernizovaných C-17.

Re: The Boeing Company - aktuality

Napsal: 20/6/2025, 23:25
od Lord
Nebo už rovnou C-5 Galaxy přes Atlantik :)
Pro velkou válku stejně musí být zásobování loděmi.

Ale určitě letadla mají svůj význam. Airbus A400M dolétne do Ameriky nebo Jižní Koreje.
Je to jen o kapacitě, dát do něj těžký tank je přes limit, a kvalitní obrněný transportér je na hraně.

Re: The Boeing Company - aktuality

Napsal: 20/6/2025, 23:26
od Koba
Modernizace C-5 na verzi M stále probíhají.

Re: The Boeing Company - aktuality

Napsal: 20/6/2025, 23:27
od Lord
Ten už by unesl dva tanky :)

Re: The Boeing Company - aktuality

Napsal: 20/6/2025, 23:31
od Scotty87
Lord píše: 20/6/2025, 23:25 Airbus A400M dolétne do Ameriky nebo Jižní Koreje.
To sice ano, ale s výrazně omezeným nákladem. Tohle letadlo prostě není pro transatlantické lety právě vhodné.

Re: The Boeing Company - aktuality

Napsal: 21/6/2025, 09:48
od Juraj Tichý
Na "lietanie" do Ameriky pre "zasoby" sa aj tak bude v najväčšej miere používať lodná doprava.

Zmyslom celého strednodobého a dlhodobého usilia má byť posilnenie európskeho zbrojného priemyslu.
To sa nerobí nákupom v zámorí.

Re: The Boeing Company - aktuality

Napsal: 21/6/2025, 11:03
od skelet
některé zásoby půjdou po moři, některé vzduchem. Praktikuje se to tak od roku 1939 a je to vyzkoušené. Netřeba zase vymýšlet kolo..
To, že by evropské společnosti měli najít alternativu k C-17/Y-20 a C-5/An-124 je pravda.