Stránka 8 z 14

Re: Boj o Líně

Napsal: 8/3/2023, 13:38
od seabee
Německý koncern Volkswagen odkládá podle listu Financial Times (FT) plány vystavět továrnu na výrobu baterií ve východní Evropě. Jako o jedné ze zemí, kde by závod mohl stát, přitom firma uvažovala i o Česku. Důvodem je podle FT to, že se Volkswagen chce soustředit na výstavbu obdobné továrny v Severní Americe, kde by na ni mohl získat pobídky ve výši deseti miliard eur (235 miliard Kč).
Četl jsem zajímavý rozbor od nějakého Američana, že dotace nedotace skončí veškerá výroba baterií v Číně, stejně jako tam celosvětově skončily fotovoltaické panely. Důvodem je nízká přidaná hodnota vzhledem k vysoké ceně používaných materiálů a energetické náročnosti. Výrobci z Jižní Koreje dosahují ziskovosti jenom 1% a nemůžou ceny zvýšit, protože s nějakým 30% podílem na trhu dohromady jsou malými hráči a třeba korejský Panasonic monopolně dodává jenom Tesle. Největší výrobce baterií, čínská CATL má tržní podíl 37%(!!!!), třetí v pořadí také čínská BYD drží 13% světového trhu. Dovede si někdo představit, že by se automobilový trh konzolidoval natolik, že by někdo vyráběl 50% motorů, nebo pneumatik? Navíc CATL loni koupila bateriovou divizi korejského LG, takže její podíl ještě vzroste.

Re: Boj o Líně

Napsal: 8/3/2023, 14:40
od Zemakt
No zaplať pán bůh, celé tohle odvětví je pořád tak nejisté, že dělat nezvratná rozhodnuti zavání

Re: Boj o Líně

Napsal: 8/3/2023, 18:00
od Scotty87

Re: Boj o Líně

Napsal: 19/3/2023, 19:38
od seabee
První evropská země navrhuje zákaz elektromobilů kvůli nedostatku energie
Švýcarsko má díky vodním elektrárnám jeden z nejekologičtějších zdrojů elektřiny v Evropě, problémem však je, že jejich provoz je v zimě značně omezen. Země tento problém řeší dovozem energie (loni 5,7 TWh), ale Francouzi v současné době opravují své jaderné elektrárny a Němci mají dost vlastních problémů kvůli nepředvídatelné výrobě elektřiny z větru a slunce a nedostatku plynu. Švýcaři proto připravili návrh na zákaz elektromobilů, aby se vyhnuli výpadku.

To Česku hrozí nejpozději do roku 2030 nedostatek elektrické energie a proto mohutně dotuje výstavbu dobíjecích stanic elektromobilů a předepisuje státním institucím jejich pořizování. Kdo chce kam, pomozme mu tam :down: :down: :down:

https://motorguru.cz/nejnovejsi-zpravy/ ... -internetu

Re: Boj o Líně

Napsal: 19/4/2023, 08:11
od Zemakt
Když to nejde po dobrým, tak to půjd.... :sad:
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-vl ... .seznam.cz

Re: Boj o Líně

Napsal: 19/4/2023, 10:34
od parmezano
Někde jsem zahlédl , že SŽ uvažuje o elektrizaci vlečky

Re: Boj o Líně

Napsal: 20/4/2023, 10:04
od Wolfhound
Obrat. Kvůli gigafactory by se z Líní přesunula letecká záchranná služba.

Zdroj:
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-ob ... a-40429141

Re: Boj o Líně

Napsal: 27/4/2023, 14:19
od skelet
„Respektovala jsem, že je to rozhodnutí na úrovni vlády, kdy do ČR může přijít obrovský investiční potenciál,“ řekla Novinkám Černochová, proč souhlasila, že se armáda v případě podepsání smlouvy s VW vzdá letiště.
„Význam pro armádu to letiště mělo a má,“ zdůraznila Černochová. „My musíme za letiště v Líních najít jinou alternativu už kvůli letecké záchranné službě, protože armáda zabezpečuje leteckou záchrannou službu ve dvou krajích. Je na ministru zdravotnictví Vlastimilu Válkovi, jestli v tomto ohledu bude chtít udělat nějakou změnu,“ dodala.
Důvodů je však mnohem více. Válka na Ukrajině ukázala, jak bylo pro tamní vzdušné síly důležité, že mohly svá letadla rozptýlit na velký počet ploch. Ministryně zmínila ještě další: „České republika je v aliančních materiálech vedena jako Host nation suport, kdy jsme povinni ,strpět‘ průjezdy a průlety, zajistit tankování, logistickou pomoc a zabezpečení. I z toho důvodu je zapotřebí mít letištních ploch i vojenských újezdů a prostor stále hodně.“
Uvedla však, že okolo letiště v Líních je problémů více: „Bohužel už více než dekádu nemůžeme letiště užívat, protože probíhají soudní spory se společností, které letiště užívá. Bohužel musím říci, že se ty soudní spory táhnou hrozně dlouho dobu. Teď tam žádáme o předběžná opatření.“
Situaci ministryně shrnula slovy: „Byť má armáda to letiště v nějakých plánech, tak ho stejně nemohla používat, čímž ale neříkám, že se bez něj obejdeme.“
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-ce ... y-40429841

jinými slovy to armáda dostala befelem a nikdo se jí na názor moc neptal. Toliko k tomu "armáda to stejně nepotřebuje".

Re: Boj o Líně

Napsal: 27/4/2023, 15:45
od Zemakt
Tohle je ovšem zřejmé od samého počátku.

Re: Boj o Líně

Napsal: 5/5/2023, 12:11
od Zemakt

Re: Boj o Líně

Napsal: 5/5/2023, 12:41
od Scotty87
Je to článek z února a ještě k tomu strašná píčovina.

Re: Boj o Líně

Napsal: 5/5/2023, 12:53
od Zemakt
Konkretizuj.

Tady to máš z rána. V podstatě ta píčovina to odhadla dobře.
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika ... i-40430683
Prostě jedna velká účelová mlha. Na úkor domorodců. Zmrdi.

Re: Boj o Líně

Napsal: 5/5/2023, 13:10
od Scotty87
Začíná to zhruba větou "Ano, je, jak z okamžitého, tak z dlouhodobého pohledu." a končí "Problém by nastal, pokud by o povolení požádal někdo jiný, například většinový vlastník letištních pozemků, kterým je ministerstvo obrany." Pak je tam ještě nadpis krerý taky strojí za to.
Mikulecký je takový o trochu lepší Vojáček. Kecal který se tváří že má od všeho klíče a všude byl dvakrát. Ovšem na MO byli dost rádi že se ho zbavili.

Je vlastně celkem jedno jestli tam výrobu baterií udělá VW nebo někdo jiný. Důležité je aby vznikla.

Re: Boj o Líně

Napsal: 5/5/2023, 14:18
od Zemakt
Je vlastně celkem jedno jestli tam výrobu baterií udělá VW nebo někdo jiný. Důležité je aby vznikla.
Důležité je, aby především vznikla tam, kde nebudí žádné kontroverze, tjs.
- ne, v kraji s jednou z nejnižších nezaměstnaností v republice, což zapřičiní dovoz levné pracovní síly z třetích zemí
- ne, proti vůli místních obyvatel
- ne, proti vůli armády, tedy na úkor bezpečnosti státu (což si v té své analýze píčovin tak nějak přešel)
Alternativy existují. Jen chtít a nestrkat hlavu do první prdele.

Jenže Scotty ono to tak nějak vypadá, že když neklapne baterkárna, klapnou pozemky pro jiné skladovací krabice čehokoliv s nulovou přidanou hodnotou. Inu, prachy nesmrdí nikomu a na zájmy státu a hlavně jeho obyvatel sere pes. Včíl uvidíme, budoucnost to rozštípne.

A to se nebavím o "růžové" budoucnosti elektromobilů, tématu s tímto úzce spjatým. Viz dvouprocentní podíl Enyaqu na celkovém domácím prodeji Škodovek. Alternativy: čpavek a vodík, pokrok u Hyundé s vodíkem, a "ekologické" spalováky. To že se rodí průser už čuje tady týpek
https://www.autorevue.cz/sef-koncernu-s ... romobility
Vítězem budou Asiati, ti maj rozum a diverzifikují nabídku a ne se trapně upínají na dotovanou modlu. Ale jak říkám, uvidíme. Nebude to trvat dlouho.

Re: Boj o Líně

Napsal: 5/5/2023, 14:47
od Scotty87
Ten areál je určen pro jednoho investora. Tj pokud někdo nenabídne zajímavou výrobu pro kterou využije celý areál, tak se nic měnit nebude. Takové je rozhodnutí vlády.
To budoucna jediná technologie která bude dominantní v osobní popravě budou elektromobily. Tak to prostě bude. Všechny ostatní takzvané alternativy jsou buď dražší nebo technologicky problematičtější. Hyundai sází na elektromobilitu zcela jasně. Asiati nic diverzifikují.Celou Asii přejede Čína se svými elektromobily a my by jsme se měli snažit aby nepřejela celý svět. Protože to reálně hrozí.
Syntetické palivo je nesmysl který bude tak drahý že si ho pro běžný provoz automobilu nebude moct téměř nikdo dovolit.

Re: Boj o Líně

Napsal: 5/5/2023, 15:14
od skelet
Reálně tam baterkarna nebude a budou tam skladovaci haly 😁

Re: Boj o Líně

Napsal: 5/5/2023, 15:17
od Scotty87
O co že ne.

Re: Boj o Líně

Napsal: 5/5/2023, 15:23
od skelet
Sázet se nebudu, bylo by to jako bych tě okradl.
V reálu je tohle celé jen o odblokování velkého pozemku kousek od Německa a dálnice. Ta Gigafactory k tomu je jen záminka. Až se celá byrokracie rozjede a baterkarna se stopne (jakože stopne), tak se řekne "jejda, už se s tím nedá nic dělat".
Řeči o záchraně evropského automobilismu jsou jen pro lidi duchem romantičtějším.

Re: Boj o Líně

Napsal: 6/5/2023, 09:44
od Zemakt
To budoucna jediná technologie která bude dominantní v osobní popravě budou elektromobily.
Nebyl bych na tvém místě zas tak skeptický: viz třeba amoniak jako nosič a viz třeba toto https://www.autozive.cz/masova-vyroby-vodikove-motory/
a nebo třeba toto https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekono ... nomika_nef ale zejména ústup od velkohubých prohlášení některých automobilek. BMW třeba. Toyotu už ani zmiňovat nebudu.
Asiati nic diverzifikují.Celou Asii přejede Čína se svými elektromobily a my by jsme se měli snažit aby nepřejela celý svět.
Ale samozřejmě že diverzifikují, dále vyvíjejí jak spalovací motory, tak hybridy, tak čistě elektromobily a již výše i vodíkové alternativy. Tomu se říká Scotty diverzifikace. A ne, že bouchneš do stolu řekneš spakovák končí a v roce 35 už nic jiného než elektro nebude. Sebevražda v přímém přenostu. Viz Stellantis.
Syntetické palivo je nesmysl který bude tak drahý že si ho pro běžný provoz automobilu nebude moct téměř nikdo dovolit.
Když ho ti zelení židobolševici z Bruselu zatíží emisní povolenkou tak zcela určitě. Když to nejde po dobrém půjde to po zlém.
Ten areál je určen pro jednoho investora. Tj pokud někdo nenabídne zajímavou výrobu pro kterou využije celý areál, tak se nic měnit nebude. Takové je rozhodnutí vlády.
Takže se už smiřujeme že to nebude baterkárna ale v podstatě cokoliv, hlavně že to bude jeden investor. Nu vcelku očekávatelný posun.

Re: Boj o Líně

Napsal: 6/5/2023, 09:53
od Alfik
Zemakt píše: 5/5/2023, 12:11 Zcela předvídatelný vývoj:
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-u- ... .seznam.cz
:sad:
Zemakt píše: 5/5/2023, 12:53 Konkretizuj.

Tady to máš z rána. V podstatě ta píčovina to odhadla dobře.
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika ... i-40430683
Prostě jedna velká účelová mlha. Na úkor domorodců. Zmrdi.
Ale no tak... Žijeme přece v Česku, ne? Tak co bys čekal???