Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Ne, to raději ne Scotty, ještě by za to hovno mohl dostat metál. A psalo by se o něm v učebnicích.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
PBS - rozvoj
Dovolil som si skopírovať text z AN (mám to povolené od autora)
Netuším , kto vlastní na neho práva.
Pri čítaní ma napadlo, či by PBS nechcela prevziať A obnoviť produkciu jediného slovenského motora DV2.Z čerstvého rozhovoru s ředitelem PBS Group v Hospodářkách: spolupráce s ukrajinským podnikem Ivčenko Progress na doposud nejvýkonnějším motoru českého výrobce pro potřeby ukrajinské armády s označením AI-PBS 350 zdárně pokračuje a jeho výroba ve Velké Bíteši se naplno rozjede v první polovině příštího roku. Roční kapacita výroby se má navýšit z počátečních desítek na několik stovek kusů ročně.
Spolupráce PBS s ukrajinským výrobcem ale přesahuje uvedený projekt a oba subjekty společně "řeší také motory s větším tahem". "Nechci to úplně specifikovat, ale i díky spolupráci s Ivčenkem se můžeme dostat na dvoj- až trojnásobek dosavadního výkonu [námi nabízených proudových motorů]," uvedl k tomu konkrétně Pavel Čechal.
Samotná PBS Group chystá v nejbližších letech i za pomoci nemalých investic dramatický nárůst produkce a pracuje na založení vývojového i výrobního centra v USA i Indii. Mimo to společnost nedávno otevřela vedle domovských měst Velké Bíteši a Brna novou vývojovou kancelář v Praze.
"[EBITDA bude letos] na úrovni 600 až 650 milionů korun. Během tří až pěti let ale bude úplně jinde. V tržbách zakončíme letošní rok kolem dvou miliard korun. PBS nyní objemově roste hlavně v proudových motorech, v roce 2024 meziročně zhruba o 300 procent. Příští rok čekáme růst o více než 200 procent. Fakticky jsme se z desítek kusů vyrobených motorů posunuli do stovek a teď se budeme posouvat k tisícům kusů. Máme ale silný také civilní sektor, od pomocných APU jednotek pro vrtulníky (pomáhají při startu hlavních motorů a zajišťují elektrickou energii pro palubní systémy před startem – pozn. red.) přes kryogeniku (přístroje pro zkapalňování a přepravu hélia či dusíku – pozn. red.) nebo naši vlastní slévárnu. Tohle všechno se v příštích letech zhodnotí," uvádí k Čechal v rozhovoru.
Bez zajímavosti také není, že PBS Group v posledních týdnech čelila několika kyberútokům a musela vyvracet nejednu dezinformaci šířenou v některých médiích, spočívající v tom, že zásobuje motory také ruskou armádu. "Čekáme, že přijdou další [útoky a dezinformace], protože náš strategický význam roste ještě rychleji než naše tržby. V Evropě není moc firem, které dokážou vyrobit podobné motory a mají vlastní vývoj," dodává k tomu Čechal.


Netuším , kto vlastní na neho práva.
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
O tom neviem. Vylepšiť sa dá.
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
https://e.dennikn.sk/439032/motor-ktory ... nu-rezimu/
To byla a je obrovska chyba,ze se Dnepr -Vah stal muzealnim kusem.
Stejne jako orientace na Boeing v te dobe a s nim spojene omezene exportni moznosti nemluve o obrovske financni sekyre ,ktera tato ,, fy,, u nas zanechala.
Defakto nulove moznosti exportu 159 do tradicnich trhu ale s nadeji na export 259 .
Ale ani to nevyslo.
Strasne sebevrazedne obdobi,pripustit ty sarancata do vyroby byla chyba..
Az pak nam milostive dovolili je ,,darovat,, Iraku za nominal,8 procent vlastni vyrobni ceny.
To byla a je obrovska chyba,ze se Dnepr -Vah stal muzealnim kusem.
Stejne jako orientace na Boeing v te dobe a s nim spojene omezene exportni moznosti nemluve o obrovske financni sekyre ,ktera tato ,, fy,, u nas zanechala.
Defakto nulove moznosti exportu 159 do tradicnich trhu ale s nadeji na export 259 .

Strasne sebevrazedne obdobi,pripustit ty sarancata do vyroby byla chyba..
Az pak nam milostive dovolili je ,,darovat,, Iraku za nominal,8 procent vlastni vyrobni ceny.
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
1) F124 dostal před DV-2 přednost, protože měl silnější tah.. 21,5kN vs 28kN, respektive 24kN vs 28kN
2) z provozu L-59T a L-59E byly ze strany zákazníků brblání ohledně motorů DV-2 (zejména technické podpory).
3) i se silnějším motorem má naložená L-159A problém s nedostatkem výkonu => se slabším DV-2 by to bylo ještě horší.
4) nevím o kontraktu, který by ztroskotal na motoru F124. Zablokována byla elektronika Rockwell a IFF od Britů.
toliko k mýtu DV-2, který nechtěli ani v Rusku.
2) z provozu L-59T a L-59E byly ze strany zákazníků brblání ohledně motorů DV-2 (zejména technické podpory).
3) i se silnějším motorem má naložená L-159A problém s nedostatkem výkonu => se slabším DV-2 by to bylo ještě horší.
4) nevím o kontraktu, který by ztroskotal na motoru F124. Zablokována byla elektronika Rockwell a IFF od Britů.
toliko k mýtu DV-2, který nechtěli ani v Rusku.



Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
DV-2A.2 se dostal bez narocnych uprav bez pridavneho spalovani na 24,8kN.
Ruska modifikaceAI-222-25 s pridavnym spalovanim,ktere melo byt dalsim stupnem pro vyvoj DV2
pak na cca kN 42.
Ano,muzeme si za to i sami. Roztrzenim federace ,pretrhanim vazeb.
Rusi i Cinani na zaklade motoru DV2 stavi a pouzivaji dalsi modifikace. Pouzivaji ho v Jaku 130 a Cinani ve svem cvicne bojovem.
Ruska modifikaceAI-222-25 s pridavnym spalovanim,ktere melo byt dalsim stupnem pro vyvoj DV2
pak na cca kN 42.
Ano,muzeme si za to i sami. Roztrzenim federace ,pretrhanim vazeb.
Rusi i Cinani na zaklade motoru DV2 stavi a pouzivaji dalsi modifikace. Pouzivaji ho v Jaku 130 a Cinani ve svem cvicne bojovem.
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Elektronika Rockwell a IFF od Britů.
Jenze tu Aero nenakupovalo . Koupoval je Boeing.
A ten zhrzeny vyhnany ,nechtel ani vstoupit do jednani o odblokovani zakazu vyvozu.
Jenze tu Aero nenakupovalo . Koupoval je Boeing.
A ten zhrzeny vyhnany ,nechtel ani vstoupit do jednani o odblokovani zakazu vyvozu.
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Aero roste, výrazně zvyšuje výrobu pro Embraer a Airbus, přijme 80 nových zaměstnanců
Vodochody, 27. srpna 2024 – Český letecký průmysl zažívá výrazný růst poptávky. Společnost Aero, největší český výrobce letecké techniky, oznámila rozšíření spolupráce s brazilskou firmou Embraer a evropským Airbusem. Během šesti let se produkce pro Embraer zvýší čtyřnásobně, zatímco výroba náběžných hran pro Airbus vzroste během tří let více než trojnásobně. K pokrytí rostoucí výroby Aero plánuje přijmout 80 nových zaměstnanců.
Spolupráce mezi Aero a Embraerem funguje již od roku 2011 a nyní se plánuje výrazné navýšení produkce. Aero vyrábí pro Embraer náběžné hrany křídel, dveře, nákladní rampy a části trupu pro transportní letoun C-390. Zatímco letos Aero vyrobí 4,5 sady, v roce 2025 to bude už 7 sad a v roce 2030 až 10 sad. Spolupráce s Airbusem trvá už 15 let. Výroba náběžných hran pro Airbus 220 se každoročně zvyšuje přibližně o 30 párů. V roce 2026 chce Aero dosáhnout výroby 160 párů, což je trojnásobek oproti roku 2023.
V roce 2023 Aero a Embraer podepsaly dodatek memoranda, který podporuje rozšíření spolupráce a zahrnuje i součinnost k naplňování požadavků Ministerstva obrany ČR na nákup letounů C-390 pro Armádu ČR. „Vládní nákup letounů Embraer C-390 je velkou příležitostí pro český letecký průmysl a oba hlavní civilní programy jsou skvělými příklady funkční dlouholeté průmyslové spolupráce, kde se díky důvěře zákazníka daří výrazně navyšovat objem. Programy Aerostructures se tak stávají strategicky vyznaným pilířem příjmů Aera vedle výroby L-39NG. Další výzvou je zaměření na navyšování produktivity při aplikaci postupů a řídících metod sériové výroby podobné té v automobilovém průmyslu,“ uvedl Viktor Sotona, předseda představenstva a CEO Aero. Aero je pro Embraer i Airbus exkluzivním dodavatelem vyráběných částí a podílí se nejen na výrobě, ale i na jejich vývoji. Pro Embraer je hlavním průmyslovým partnerem v České republice a jedním z nejvýznamnějších v celé střední Evropě.
Kvůli rostoucí výrobě Aero plánuje přijmout 80 nových zaměstnanců. „Český trh práce trpí nedostatkem pracovníků, proto jsme se rozhodli hledat řešení v zahraničí. Podařilo se nám najít 78 pracovníků z Filipín, kteří nastoupí postupně do konce srpna a stanou se našimi kmenovými zaměstnanci. Stále ale věříme, že se o tuto prestižní a dobře honorovanou práci budou zajímat i lokální uchazeči,“ řekl Luboš Tejkl, Executive Vice President & Chief People Officer společnosti Aero.
https://www.aero.cz/aero-roste-vyrazne- ... mestnancu/
Vodochody, 27. srpna 2024 – Český letecký průmysl zažívá výrazný růst poptávky. Společnost Aero, největší český výrobce letecké techniky, oznámila rozšíření spolupráce s brazilskou firmou Embraer a evropským Airbusem. Během šesti let se produkce pro Embraer zvýší čtyřnásobně, zatímco výroba náběžných hran pro Airbus vzroste během tří let více než trojnásobně. K pokrytí rostoucí výroby Aero plánuje přijmout 80 nových zaměstnanců.
Spolupráce mezi Aero a Embraerem funguje již od roku 2011 a nyní se plánuje výrazné navýšení produkce. Aero vyrábí pro Embraer náběžné hrany křídel, dveře, nákladní rampy a části trupu pro transportní letoun C-390. Zatímco letos Aero vyrobí 4,5 sady, v roce 2025 to bude už 7 sad a v roce 2030 až 10 sad. Spolupráce s Airbusem trvá už 15 let. Výroba náběžných hran pro Airbus 220 se každoročně zvyšuje přibližně o 30 párů. V roce 2026 chce Aero dosáhnout výroby 160 párů, což je trojnásobek oproti roku 2023.
V roce 2023 Aero a Embraer podepsaly dodatek memoranda, který podporuje rozšíření spolupráce a zahrnuje i součinnost k naplňování požadavků Ministerstva obrany ČR na nákup letounů C-390 pro Armádu ČR. „Vládní nákup letounů Embraer C-390 je velkou příležitostí pro český letecký průmysl a oba hlavní civilní programy jsou skvělými příklady funkční dlouholeté průmyslové spolupráce, kde se díky důvěře zákazníka daří výrazně navyšovat objem. Programy Aerostructures se tak stávají strategicky vyznaným pilířem příjmů Aera vedle výroby L-39NG. Další výzvou je zaměření na navyšování produktivity při aplikaci postupů a řídících metod sériové výroby podobné té v automobilovém průmyslu,“ uvedl Viktor Sotona, předseda představenstva a CEO Aero. Aero je pro Embraer i Airbus exkluzivním dodavatelem vyráběných částí a podílí se nejen na výrobě, ale i na jejich vývoji. Pro Embraer je hlavním průmyslovým partnerem v České republice a jedním z nejvýznamnějších v celé střední Evropě.
Kvůli rostoucí výrobě Aero plánuje přijmout 80 nových zaměstnanců. „Český trh práce trpí nedostatkem pracovníků, proto jsme se rozhodli hledat řešení v zahraničí. Podařilo se nám najít 78 pracovníků z Filipín, kteří nastoupí postupně do konce srpna a stanou se našimi kmenovými zaměstnanci. Stále ale věříme, že se o tuto prestižní a dobře honorovanou práci budou zajímat i lokální uchazeči,“ řekl Luboš Tejkl, Executive Vice President & Chief People Officer společnosti Aero.
https://www.aero.cz/aero-roste-vyrazne- ... mestnancu/
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
A dale. Beru to tak,ze ten motor byl v zakladu. Co dnes z neho vzniklo je o dalsich cca 25-30 letech vyvoje. Ale bez nas.
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Pokud si dobře vzpomínám, tak roli při odklonění od DV-2 také hrála zmatečná a ke sporům vedoucí privatizace Povážských strojární, která budila obavy z budoucí spolupráce. Dá se to dohledat? Nebyl to důsledek Mečiarova režimu?
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Mas to v odkazu.
Optimizmus však čoskoro vyprchal. Prvou ranou bol rozpad Sovietskeho zväzu, ktorý mal podľa pôvodných plánov odobrať absolútnu väčšinu nových albatrosov.
„Z tejto zákazky sa nakoniec neuskutočnilo vôbec nič. Bolo jasné, že program v rozsahu, v akom bol naplánovaný, už nebude môcť pokračovať,“ hovorí Mikuš.
Výrazne sa zamotala aj situácia doma. Ponovembrové vlády zastavili ďalšie investície do budovania výrobných prevádzok – v Považských strojárňach tak zostali rozostavené napríklad výrobné haly, skúšobné veže či zlievareň presného liatia.
To se nedalo prezit. Ten projekt byl federalni a stal dardy penez. Organizace ,vyvoj sel pre tri/ctyri staty.
Optimizmus však čoskoro vyprchal. Prvou ranou bol rozpad Sovietskeho zväzu, ktorý mal podľa pôvodných plánov odobrať absolútnu väčšinu nových albatrosov.
„Z tejto zákazky sa nakoniec neuskutočnilo vôbec nič. Bolo jasné, že program v rozsahu, v akom bol naplánovaný, už nebude môcť pokračovať,“ hovorí Mikuš.
Výrazne sa zamotala aj situácia doma. Ponovembrové vlády zastavili ďalšie investície do budovania výrobných prevádzok – v Považských strojárňach tak zostali rozostavené napríklad výrobné haly, skúšobné veže či zlievareň presného liatia.
To se nedalo prezit. Ten projekt byl federalni a stal dardy penez. Organizace ,vyvoj sel pre tri/ctyri staty.
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
ne .. Boeing vstoupil do Aera v roce 1998, tedy jeden rok po představení L-159, a zhruba čtyři roky po té co ministerstvo obrany určilo, že letouny pro AČR má mít elektroniku Rockwell. Podotýkám pro AČR. To samé se týkalo i toho IFF.Elektronika Rockwell a IFF od Britů.
Jenze tu Aero nenakupovalo . Koupoval je Boeing.
A ten zhrzeny vyhnany ,nechtel ani vstoupit do jednani o odblokovani zakazu vyvozu.
ten motor nebyl v základu. Pro L-159 pro něj vymáčkli 24kN. L-159 potřebovala minimálně 28kN, a i to je z praxe minimum.A dale. Beru to tak,ze ten motor byl v zakladu. Co dnes z neho vzniklo je o dalsich cca 25-30 letech vyvoje. Ale bez nas.
Co by z něj vzniklo za 25 až 30let vývoje? No to víme .. nevzniklo by nic. O L-59 nebyl zájem (i díky motoru), L-159 měla jiné exportní problémy, než motor, a Jakovlev koketoval s DV-2 velmi krátce.
toliko k mýtům a snům o DV-2.



Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Ehm, ukrajinci robili čo mohli aby presadili svou verziu motora na trhu. Považské strojárne nemali veľa kontaktov a tlačenku od štátu tiež nie. V tom článku to je napísané:
„Ukrajinská strana proti nám vyvíjala doslova diverznú činnosť. Na výstavách, konferenciách a medzivládnych rokovaniach spochybňovali vlastnícke práva na motor DV-2, ako aj našu schopnosť zaviesť ho opätovne do sériovej výroby,“ spomínal Pavol Ando, jeden z vývojárov motora DV-2, v článku pre odborný magazín Motor.
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Môžeme si pripomenúť staršie diskusie , viac sa mi o tom nechce písať:
viewtopic.php?p=329819&hilit=dv2#p329819
viewtopic.php?p=126560&hilit=dv2#p126560
viewtopic.php?p=329819&hilit=dv2#p329819
viewtopic.php?p=126560&hilit=dv2#p126560
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
A nebo oprášit starší ale o to více kvalitní článek.
https://e.dennikn.sk/439032/motor-ktory ... nu-rezimu/
https://e.dennikn.sk/439032/motor-ktory ... nu-rezimu/


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
VVU vyvinul mobilní stěnu chránící proti projektilům z ručních zbraní (včetně vybušných), minometným granatům a vybušným zařízením. Je určena primárně pro ženijní jednotky.
https://hodoninsky.denik.cz/zpravy_regi ... .sznhp.box
https://hodoninsky.denik.cz/zpravy_regi ... .sznhp.box
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Co stenu ,ale takove miny pruchozi a prujezdne v jednom smeru ,to je super.
https://www.armadninoviny.cz/stv-group- ... entry.html
Konecne nejaka prima ochrana republiky.
Čeští ženisté získají přelomové schopnosti nejenom pro ničení nepřátelských obrněnců, ale také pro bezpečné a sofistikované řízení minových polí.
Me se to zda velice ucelna investice. Konecne vystup z boju na Ukrajine. Klidne takovych100 tisic !
https://www.armadninoviny.cz/stv-group- ... entry.html
Konecne nejaka prima ochrana republiky.
Čeští ženisté získají přelomové schopnosti nejenom pro ničení nepřátelských obrněnců, ale také pro bezpečné a sofistikované řízení minových polí.
Me se to zda velice ucelna investice. Konecne vystup z boju na Ukrajine. Klidne takovych100 tisic !
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
chtělo by to oživit velkokapacitní zatarasovač VMZ vz.92 Križan
https://www.valka.cz/CZK-VMZ-vz-92-Kriz ... vac-t13335
https://www.valka.cz/CZK-VMZ-vz-92-Kriz ... vac-t13335



Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Tak snad to nepůjde hacknout 



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"