Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
Napsal: 25/3/2017, 08:51
Nebuď taký prísny. Na 3. generáciu je príliš vyspelý...jersey.se píše:A krom toho Gripen určitě není 4gen.

Nebuď taký prísny. Na 3. generáciu je príliš vyspelý...jersey.se píše:A krom toho Gripen určitě není 4gen.
jasně:) je to stejný jako proč letadla schopná "supercruise" používají AB pro překonání hranice zvuku... protože se přes ni dostanou mnohem rychleji... používá se to naprosto běžně.jersey.se píše: 2. Skvělá taktika. Takhle sice běžně překonával rychlost zvuku Blackbird, ale nikdy to nebylo v boji, že jo. Tam budu chtít letadlo, které protivníkovi takhle slabiny neodhalí.
To chce opravdu strkat hlavu do písku aby jsi minul něco jako integraci 4gen s 5gen.. Bude asi důvod proč piloti chtějí aby F-35 zůstávala v oblasti i po tom co odhodí zbraně... Mluvíme tu o F-16, F-15 s AESA radary, Eurofigtery a dokonce i F-22... v prostoru, kde mají GCI a AWACS, JSTAR, Growlery atd... všechny tyhle stroje mají dohromady mají dobrý SA díky vlastním senzorum a link 16, přesto SA co jim poskytuje několik F-35 je lepší než měli před tím (a to i přesto že AESA radar F-15 má určitě min. stejný/delší dosah než APG-81). Máš k dispozici asi milion článků o poslední Red Flagu a spoustě dalších. Nemluvě o schopnosti F-35 operovat bliž k hrozbě. Jestli byla F-35 na něco postavena tak je to netcentrická válka.3. Z jakého důvodu? Dovolil bych si tvrdit, že přehled a schopnost navádění zbraní není u pilota F-35 nijak výrazně lepší než u Gripena, Rafale nebo Typhoonu.
A které země v rámci NATO se zajímají pouze o obranu vlastního území? Země co se budou snažit udržet než je z toho ostatní vysekají... pro to nutně potřebuješ stroj schopné boje nad uzením nepřitele (a v podstatě i nad svým) aniž by je jeho IADS rozsekalo na kusy.4. F-35 především není obranná ani přepadová stíhačka, proto se moc nehodí pro ty země, které nepočítají s bojem nad územím protivníka.
Jistě že je, dokonce i budoucí E je pořád 4gen. bez odledu na to kolik ++ za to dáš. stejně tak F-16, F-15, Su-35, EF t3- všechno to jsou modernizace 4gen strojů.A krom toho Gripen určitě není 4gen.
Ono je to otázkou peněz, Evropa zatím nechce dávat peníza na AESA, když není akutní důvod. Modernizace EF, Rafa a Gripena s AESA radarem jsou, ale zatím se to nevyplatí. A k malému Gripenovi, ten je zase vidět na menší vzdálenost než F-15 - ono je něco za něco. Někdy tu tuším byl rozhovor, kde padlo, že Gripen díky malému RCS je zjistitelný na menší vzdálenost, než právě F-15.Krom toho ty americké vraky měli AESA radary a spoustu další avioniky o kolik let dřív než evropské stroje? Kdy dostanou Grypeny a EF svůj AESA radar? A to US dost flákali modernizaci svých strojů, takže nejnovější komerční verze F-16 a F15 jsou dál... Těžko mě přesvědčíš, že Grypen C s malým radarem má lepší SA než stroje jako F-16, F15, EF... a to včetně napojení na síť, GCI a AWACS...kde ty data má z cizích zdrojů. A to hlavní, těžko bude přispívat stejnou měrou k celkovému SA jako F-35...
jersey.se píše:RCS několika letadel:
MiG-29: 5m^2
F-16C: 1.2m^2
F-15: 25m^2
Su-27: 15m^2
Typhoon: 0.5m^2
Gripen C: 0.1m^2
F-117: 0.003m^2
F-35: 0.005m^2
F-22: 0.0001m^2
Podívej se, Grypen je vyborný stroj, obzvlášť ve Švedsku a co ta malá země zvládla je něco úžasného... ale trochu bych se krotil nad prohlašovanou superioritou Gripenu nad ostatními 4gen stroji... dle mého názoru technologická úroveň avioniky Gripenu C/D je tam kde F-16 block 52+ s tím že obal stoje mají několik unikátních schopností co ten druhý nemá. Gripen E až bude na urovni bloku 60/70. (A jen R&D blocku 60 stálo 3miliardy usd).Jo a mimochodem, Gripen E má radar ES-05 Raven, což je AESA a od dob Drakena Flygvapnet používá propracovaný datalink, který je u Gripena minimálně tak sofistikovaný jako u F-35 + bonus za dlouhou praxi v jeho používání...
Neříkám, že F-35 dá stejnou ustálenou zatáčku jako Gripen C... ale 4,6G spec u F-35A je s 60% paliva, 2AAM, Mach 0,8 ale hlavně v 15000ft...jersey.se píše:Smutná krabice: Tak třeba si porovnej okamžitou rychlost otáčení F-35/Grip: 22/30, okamžitá rychlost otáčení F-35 je tedy stejná jako garantovaná ustálená u Gripena. F-35 má nárůst přetížení 4,5 - 5 G/s, zatímso Gripen i víc než 6, přičemž může jít až na 12G v případě potřeby. Dále srovnej max. stoupavosti (vpodstatě to reflektuje jenom aerodynamickou jemnost při vyšších rychlostech). Gripen může bez nebezpečí pádu do vývrtky jít do AOA dost přes 60st (testováno do 110), jakkoliv by se kvůli limitu EFCS do takové situace neměl normálně (schválně) dostat. Má smysl pokračovat?
SH je podporovaný, dle definice v ustálené zatáčce energii ztratit nemůžeš, taky ji má SH nižší než F-16. Vzhledem k tomu že F-35 je navržena "pouze" udržet výkony strojů co nahrazuje, tak má silné vlastnosti jak F-16 (podzvuková akcelerace a téměř stejná ustálená zatáčka) a F-18 C/D (ITR, AOA)Stačí srovnat ustálenou rychlost otáčení F-18E (18st/s), o 4st/s horší než u Gripena, přičemž jsem nezaznamenal stesky o tom, že by F-18 v zatáčkách tak strašně ztrácel energii nebo byl podmotorovaný...