2 Scotty 87: Díky za reakci. Bohužel neznám detaily toho plánu pana VOjtěcha. Upřímně - od něj nic nečekám. Jednak jeho šéf má střet zájmů (bo investice do zdravotnictví), druhak dosud nic neudělal k tomu, aby šlo porovnávat jestli je výhodnější posílat pacienty do té či oné nemocnice - jednak z hlediska kvality léčby, jednak z hlediska placení. Ale v tomto není o nic lepší než jeho předchůdci na MinZd... např. o DRG se mluví o spoustu roků a skutek utek - skutečné DRG dosud nikdo nechtěl zavést
http://www.rozhlas.cz/cro6/stop/_zprava ... u--1073686.
Ohledně jednotné mašiny pro LZS já se inspiroval např. v Polskuatd. Akorát na rozdíl od Polska, myslím, je třeba reagovat že už nyní část lidí v AČR/Policii dělá LZS, tj. kdyby AČR/Policie úplně skončila s LZS, tak by tito lidé ztratili práci, a v koši by skončili jejich zkušenosti. Proto jsem navrhoval, aby přešli do státem vlastněné firmy, které by soutěžila o jednotlivé Kryštofy spolu se soukromníky - tj. cílem je, aby soukromní prozovatelé nemohli uzavřít kartel a vydírat stát (protože stát by mohl nařídit své státní firmě, aby expandovala). A na druhé straně státní firma provozující LZS by neměla nic jistého a musela by šetřit na režiích, a hledat úspory, tak aby obstála v cenové konkurenci se soukromníky.
Je to nesmysl?
2 Skelet:
skelet píše:Kouzelnik: Videl jsi nekdy fotky vrtulniku, ktere letaji pro Ikem? Armada to ma jako vyplnovku, u soukromnika to budes muset hodne draze zaplatit. Neusetris vubec nic, spise naopak.
Moc ti nerozumím. A máš pravdu, fotku vrtulníku s týmem IKEMu jsem neviděl. O co jde?
Chápej, já mířím k tomu, jestli nově kupované
vojenské vrtulníky (chápu-li správně, tak některý z UH-1Y nebo UH-60M) budou sloužit jako aerotaxi. Tj. bude se opakovat dnešní situace, že piloti aspoň nalétají hodiny a byla by škoda ty vrtulníky nevyužít.... No, tak ať náš stát nekupuje vojenské vrtulníky, pokud pro ně bude hledat využití v roli aerotaxi (např. pro IKEM), na kterou jsem zbytečně "vojenské". Nemá pravdu např. Skeptik, když neustále mluví o AW-139M?
skelet píše:
Robinsony? K cemu? Policie je pouzivat nemuze, protoze jsou jen jednomotorove a armade jsou vhodne jen k vycviku.
Než jsem se na to ptal, tak jsem hledal jestli jsou uživatelé podobní tomu co asi chce AČR. Moc úspěšný v hledání jsem nebyl (a pokud jo, tak mám pocit, že kurýrní lety či výcvik viz Jordánsko). Např. mají hodně špatný payload a ani možnost redukce paliva ve prospěch cestujících moc nepřinese, bo paliva veze málo. Taky jsou kritizovány že příliš často dochází k nehodám, ale naproti tomu jsem našel laicky zpracovanou statistiku, že na tom R44 nejsou nadprůměrně špatně.
Na druhé straně, to obrovské množství mašin provozovaných v ČR (sice R44 má více generací, ale minimálně z pilotního pohledu nejde o příliš rozdílné mašiny) by měli armádní plánovači nějakým způsobem vyhodnotit. Třebas jim vyjde výsledek jako Tobě, Skelete. Třebas plánovačům vyjde, že se sice vrtulníky jsou téměř nevyužitelné, ale piloti by měli být lákáni do AZ, tak aby si osvojili vojenský dril a fungování v rámci jednotky. Takže pro případ přicházející války by bylo odkud brát piloty pro mašiny, které by třebas náš stát sehnal.
skelet píše:
Obecne predavani prace externim firmam dost casto financni ulevu neprinese. Jen je to pohodlnejsi.
Máš pravdu, že velice záleží na ekonomickém řízení outsourcingu, jednak krátkodobě, mít schopný controlling, jednak dlouhodobě=vyhnout se vendor-locku. Čistě z makroekonomického pohledu si myslím, že mám pravdu, že naše armáda nebude mít luxus se věnovat věcem na které není určena (anebo bude zanedbávat bojový výcvik). Ale v případě např. u MO ČR si nejsem jistý, jsou-li schopni si spočítat (a hlavně pak to dlouhodobě udržovat, když se tam náměstci střídají jak svatí na orloji) co se vyplatí zajišťovat vlastními silami a co se vyplatí soutěžit mezi (domácími) firmami.
skelet píše:
Kolt: little bird to nejspise nebude. Ten je vhodny jen pro specialni jednotky a ozbrojeny pruzkum. Ale jinak souhlasim, ze Sokoly nejspise nahradi H145 nebo H135.
Proč nemůžou pro AČR být použity nynější policejní EC-135, když Policie nemá dostatek využití pro část vrtulníků?