Funguje to tak, že ten batman nekouká na loď, ale na ten vrtulník. Takže, protože instinktivně drží rovnováhu, nepřizpůsobuje se náklonům lodi, jen posunům. A pak už "jen" ukazuje pilotovi, jak je postaven oproti lodi, jakoby to byla pevná plocha. Proto stojí v jakési klícce, ohrádce, ze zábradlí (aby se eliminoval jeho vodorovný posun oproti lodi, kdyby s ním "smýkla") a ještě je upoután za opasek záchranným lanem, kdyby to přeci jen nedal...
Jak jsem psal, toto není to nejtěžší - nejtěžší je to pro pilota, který se nesmí soustředit na loď (ani na vodu - vlny mohou být vyšší než vrtulník a tím se pojem "obzor" zcela stírá), ale musí se zcela řídit jen a pouze podle batmana.
A jde to právě pouze s vrtulníky, letadla z důvodu potřebné dopř. trychlosti oproti palubě mají max. povolenou rychlost větru mnohem vyšší než vrtulník.
Mimochodem, to co dělá ten batman je univerzální návod, jak se zcela vyhnout mořské nemoci, bez ohl. na to, jestli je člověk na lodi, nebo třeba na jeřábu

A, také, proto se učí parašutisté, že se musí při vyparašutění z letadla dívat dodaleka, na obzor, ne dolů, a nevyskakovat ale jakoby jen "vykročit" jako by "tam" byla podlaha
