Re: Lockheed Martin F-35
Napsal: 4/4/2018, 11:54
1. co čekáš od organizace jako je POGO, která má vlastní politickou agendu...arten píše:Veľmi dlhý a veľmi nepriaznivý článok hodnotiaci stav programu F-35:
http://www.pogo.org/straus/issues/weapo ... sight.html
Autor na ňom nenechal ani nitku suchúZaujímal by ma komentár miestnych odborníkov k textu, napr. k tej blízkej podpore, nutnosti manuálne robiť prepočty, alebo aj k tým pneumatikám napr...
Kritizují všechny větší programy, to že pro ně dělají lidi jako Sprey a většina negativních zpráv o F-35 šla od nich přes jejich spřátelená media... by taky mohlo ledacos napovědět.
V22 http://pogoblog.typepad.com/pogo/2005/0 ... conce.html
Stryker http://pogoblog.typepad.com/pogo/2005/0 ... pe_ve.html
F22 Raptor http://www.pogo.org/our-work/reports/20 ... 00810.html
M1 Abrams http://www.pogo.org/our-work/reports/90 ... -1990.html
2. defakto vychází z DOTE&E reportu, takže je lepší si přečíst přímo ten. A i když jsou to vše reálné nedostatky, je to vytržené z kontextu, neřeknou ti co bylo provedeno/je plánovano pro nápravu atd. Takže už samotný fakt, že letošní DOTE&E je uplně jiný a velmi krátký, než ten předchozí a ty věci v něm jsou tak nepodstatné, že to nestrhlo ani žádnou diskuzi, na rozdíl od těch předchozích, jasně napovídá, že program nestojí na místě a problémy se řeší a kritici se musí hodně snažit si něco najít.
EDIT ---------
čekat, že z účelové kritiky, kterou navíc berou z reportu bez předchozího kontextu získáš zkreslené informace (pokud jsi usoudil, že je program a nebo stoj ve špatném stavu), ti ukážu na aktuálním článku, popisující zkušenosti Holandských pilotů F-35
Mimo jiné tam mluví o CAS... a o novým možnostech jak provadět CAS než měli s F-16.Out of the SHADOWS
http://www.f-16.net/forum/download/file.php?id=26975
Používají VMF pro komunikaci s pozemními silami. VMF umožnuje mimo audia posílat img. Takže namísto aby pmocí radia řešili s JTAC situaci na zemi a pomocí EO targeting podů se na situaci podívali z blízka, tak teď mají možnost pomocí SAR vytvoří detailní mapu oblasti i za špatné viditelnosti, předat ji JTAC a zkoordinovat tak utok na mnohem větší vzdálenosti a neupozornit na sebe nepřítele. Za velmi špatného počasí a s dlouhou dobou na stanovišťi (F-35A se s vydrží min vyrovná A-10 a to nepočítaje rychlost přesunů a rozdílné vzdálenosti).
Takže z DOTE&E reportu zjistíš určité nedostatky, které je třeba napravit, ale reálně to nijak nebrání pilotům provádět CAS a navíc mít další možnosti, které dřív neměli...
Pak jsou v článku ještě citace k BFM, tak je zkráceně:
ještě před 18 měsíci měli restrikce letové obálky, omezení g a aoa.
Když pak začali cvičit BFM (souboje) s otevřenou obálkou (pořád to byl jen 3i) s 4gen stíhači. Měla F-35 pověst neohrabaného stroje.
Takže oponenti začínali lítat s nádržemi a raketami pod křídly. Mysleli si, že nás snadno porazí. Koncem týdne už lítali jen s centrální nádrží a snažili se co mohli, aby jsme je nerozstříleli.
Další týden lítali už v čisté konfiguraci... a pak byli souboje velmi zajímavé.
---
Během jednoho letu Maj Pascal ‘Smiley’ Smaal letěl s inertní GBU-12, nejdřív se zúčastnil soubojů a pak odletěl GBU shodit na střelnici, na co měl pořád dostatek paliva.
Když se ho v debriefingu oponent ptal, proč po souboji letěl na střelnici a dostal odpověď, že nesl po celou dobu GBU-12, tak jen nevěřícně mlčel.
EDIT2---
Další ze stejného článku:
Poprvé kdy plně otestovali potenciál bylo před rokem, kdy dvě F-35A koncertující 4 F-16 vs 8 F-16 simulující moderní protivníky.
Modrým F-16 velel relativně nezkušený pilot a předtím piloti F-35 takovou misi lítali jen v simulátorech. Červeným vele zkušený pilot se zkušenostmi s F-35.
Plán byl využít REB F-35 k zamaskování F-16, zabránit v jejich detekci a využít nejdříve jejich rakety pro eliminaci první vlny. A pak až F-16 přejdou na likvidaci pozemních cílu, F-35 budou poskytovat krytí se svou výzbrojí.
Plán vyšel na výbornou a červení se vůbec nedostali k tomu opětovat palbu.