Aktuálny stav ruského námorníctva
Moderátor: Julesak
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Niko stara informacia Rusi tie lode zobrali a posadky obvinili s nedovoleneho prekrocenia hranice, (pravdepodobny ciel je vymena kapitana rybarskej lode "Nord" + 2 Ruskych lodi zadrziavanych Ukrajinskou stranou)...
edit: Tu je fotka zajatych lodi nevyzeraju na prvy pohlad poskodene ---
Navrhujem v sulade s pravidlami preniest diskusiu do "krcmi"
edit: Tu je fotka zajatych lodi nevyzeraju na prvy pohlad poskodene ---
Navrhujem v sulade s pravidlami preniest diskusiu do "krcmi"
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Asi je to fakt debata skor do "hospody". ;)
Klingy strelbu na ukrajinske plavidla potvrdili aj samotni Rusi. Ono pokial sa jedna o rucne zbrane, nejake velke poskodenie to nemuselo byt. Aj tak sa mi zda ale celkom sila zastavit strelbou a zajat 3 vojenske plavidla cudzieho statu s tym, aby bolo mozne ich vymenit za sukromne civilne rybarske lode a schladit hlavy Ukraincom. Ak to bol skutocne ich zamer. Vidim to jak modelovy pripad pre Bezpecnostnu radu OSN.
Klingy strelbu na ukrajinske plavidla potvrdili aj samotni Rusi. Ono pokial sa jedna o rucne zbrane, nejake velke poskodenie to nemuselo byt. Aj tak sa mi zda ale celkom sila zastavit strelbou a zajat 3 vojenske plavidla cudzieho statu s tym, aby bolo mozne ich vymenit za sukromne civilne rybarske lode a schladit hlavy Ukraincom. Ak to bol skutocne ich zamer. Vidim to jak modelovy pripad pre Bezpecnostnu radu OSN.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Viz Madrabbit.Julesak píše:Samozrejme - pretože inak sa remorkér - ako plavidlo s mimoriadne dobrou manévrovateľnosťou - mohol zrážke na videu vyhnúť, tá loď čo doňho narazila ale nie.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Tá diera na ruskej lodi bola podľa všetkého spôsobená inou ruskou loďou pri manévrovaní.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Zdravim, pripada mi, ze ta dira na ruske lodi je oproti videu na druhe strane nez by mela byt. A ani nesouhlasi vyska lodi oproti vysce boxiraku.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Dle videa to Rusáci zkrátka do remorkéru nasmažili, o tom žádná, vše bylo na jejich straně, jak srážce zabránit. Kdo toto nevidí, Chocholoušek je ten pravej na nápravu.
A Julesáku, od tebe bych tohle teda fakt nečekal
A Julesáku, od tebe bych tohle teda fakt nečekal



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
No "nasmažili", strčili do něj. A ano, evidentně vědomě.
Ostatně, co měli dělat? Potopit je?
Ukrajinské lodě pronikly bez povolení do ruských výsosných vod a Rusové se po 5-ti hodinách výzev rozhodli je z nich vytlačit. No fíííha, agresoři jedni.
Když ruský Su-24 při útocích na islámské teroristy narušil turecký vzdušný prostor na 30 sekund, tak ho Turci bez milosti sestřelili ... za jásání části trotlů, co si říká politická reprezentace České republiky.
Když se turecká humanitární loď pokusila prorazit blokádu a dovézt do gheta v Gaze potraviny a léky, zasáhli Izraelci mnohem tvrději. O "střílení Palestinců u plotu" ani nemluvě.
To jen EU neumí uchránit svoje hranice
Ostatně, co měli dělat? Potopit je?
Ukrajinské lodě pronikly bez povolení do ruských výsosných vod a Rusové se po 5-ti hodinách výzev rozhodli je z nich vytlačit. No fíííha, agresoři jedni.
Když ruský Su-24 při útocích na islámské teroristy narušil turecký vzdušný prostor na 30 sekund, tak ho Turci bez milosti sestřelili ... za jásání části trotlů, co si říká politická reprezentace České republiky.
Když se turecká humanitární loď pokusila prorazit blokádu a dovézt do gheta v Gaze potraviny a léky, zasáhli Izraelci mnohem tvrději. O "střílení Palestinců u plotu" ani nemluvě.
To jen EU neumí uchránit svoje hranice



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
- jarl
- 3. Generálmajor
- Příspěvky: 4273
- Registrován: 19/2/2009, 15:45
- Bydliště: Jakubov u Moravských Budějovic
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Tak a pokračování v hospodě, nebo to tady zamknu!


Strýček Vova slíbil národu Ukrajinu a dal mu Afghánistán!
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Ja si o ruských médiách (o médiách všobecne) nerobím žiadne ilúzie. A ani neviem ako to súvisí s týmto.Pegeucko píše: Kobylky coby argument svěčící o neserioznosti? To jak častují Ukrajince oficiální ruská media pak z nich dělá co?
To nič ale nemení na fakte, že kanál ObzorTV je exkrement a jeho "príspevok" o Slave a jej technickom stave takisto.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Skeptik: Kercsky prieliv ma celkovu sirku 12 mil. Neda sa teda do neho vstupit bez toho, aby lod nevstupila do vysostnych vod. Na to ale sluzi prave ta dvojstranna dohoda medzi Ruskom a Ukrainou.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Vráťme sa radšej k aktuálnemu dianiu vo VMF a o kríze súvisiacej so situáciou v Kerčskej úžine diskutujme v príslušnom vlákne v Hospode.
Admiral Kasatonov, druhá loď projektu 22350, sa pripravuje na svoju prvú plavbu:
Admiral Kasatonov, druhá loď projektu 22350, sa pripravuje na svoju prvú plavbu:

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
K skoršej diskusii o osude krížnika Moskva, Interfaks zhrnul tri možnosti:
1) hlboká modernizácie, zrejme hlbšia než u Ustinova, možno aj s Kalibrom. Otázna je hodnota lode po modernizácii vzhľadom na vysoký vek (35 rokov) a odhadovanú dĺžku modernizácie (4-5 rokov).
2) vyradenie zo služby, a pravdepodobne zošrotovanie. Svojim spôsobom emocionálny problém. Za ušetrené prostriedky sa vraj dajú postaviť dve fregaty Proj. 22350.
3) zlatá stredná cesta - bežná údržba a mierna modernizácie, zrejme hlavne elektroniky, bez väčších zásahov do konštrukcie plavidla.
1) hlboká modernizácie, zrejme hlbšia než u Ustinova, možno aj s Kalibrom. Otázna je hodnota lode po modernizácii vzhľadom na vysoký vek (35 rokov) a odhadovanú dĺžku modernizácie (4-5 rokov).
2) vyradenie zo služby, a pravdepodobne zošrotovanie. Svojim spôsobom emocionálny problém. Za ušetrené prostriedky sa vraj dajú postaviť dve fregaty Proj. 22350.
3) zlatá stredná cesta - bežná údržba a mierna modernizácie, zrejme hlavne elektroniky, bez väčších zásahov do konštrukcie plavidla.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Osobně bych volil dvojku. Ovšem jen v tom případě, že ty uvolněné finance půjdou na fregaty.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
To by bola "optimálna a racionálna" cesta. Ale obávam sa, že to skončí "emocionálne" ako píše Julesák - budú to s ňou ťahať, koľko len vydrží...
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Tohle je klasický problém ambicí Ruska a jeho reálných schopností jaké loďstvo udržovat. Po pravdě, dokud se bude snažit mít v provozu velké lodi a značný počet jaderných ponorek, tak nebude schopno finančně zajistit nějaký udržitelný rozvoj vlastních sil, protože vždy bude nutno dělat taková rozhodnutí. Velké lodě s nákladným provozem jim budou ukrajovat nemalé prostředky z napjatého rozpočtu a tak se nebude odstávat na důleřitější programy. Ale zase vlastnění velkých lodí je pro Rusko důležité, pokud stále chce snít o velmocenské pozici.
Jedině racionální cesta je Moskvu vyřadit bez náhrady a prostředky přenést na menší lodě. Jenže ikdyby jí vyřadili, tak si myslím, že přesně po linii Zemaktovi poznámky prostředky nepůjdou na fregaty, ale odsaje je další provoz/modernizace/výstavba vetších lodí či jaderných ponorek. Ale myslím si, že ji nevyřadí a dál ji budou provozovat.
Jedině racionální cesta je Moskvu vyřadit bez náhrady a prostředky přenést na menší lodě. Jenže ikdyby jí vyřadili, tak si myslím, že přesně po linii Zemaktovi poznámky prostředky nepůjdou na fregaty, ale odsaje je další provoz/modernizace/výstavba vetších lodí či jaderných ponorek. Ale myslím si, že ji nevyřadí a dál ji budou provozovat.

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Jen "drobnost".
Dle toho článku by varianta č.1 vyšla na 40 - 50 miliard RUB (600 - 750 milionů USD), které ale v rozpočtu NEJSOU !!!
Takže úvahy o tom, do čeho by se investovaly neexistující peníze jsou pouze akademické.
Jinak 40 - 50 miliard RUB je cena nějakých 45 letadel Su-34 či Su-35 pro VKS
Dle toho článku by varianta č.1 vyšla na 40 - 50 miliard RUB (600 - 750 milionů USD), které ale v rozpočtu NEJSOU !!!
Takže úvahy o tom, do čeho by se investovaly neexistující peníze jsou pouze akademické.
Jinak 40 - 50 miliard RUB je cena nějakých 45 letadel Su-34 či Su-35 pro VKS


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Reportáž z cyklu Военная приемка venujúca sa ponorkovej záchrannej lodi Igor Belousov projektu 21300, resp. ponoru potápačov z nej do hĺbky 416 m v októbri 2018:

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Ponor sice husty, ale pri zachrane posadky ponorky nepouzitelny. Kde to potapali ?
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Vřele doporučuji článek v prosincovém ATM o Kuzejovi (TAKR). Jestli je tam polovina pravdy, tak je to mazec.
Problémy s pohonem - kotle už ve výrobě dotaly rezavé trubky a místo destilované vody se běžně používala mořská. U Malty zůstal bez pohonu a jel domu na dva kotle z osmi. Je to jediná LL na světě, kterou pravidelně doprovází oceánský remorkér.
Posádka - topení - za luxu se považuje 12-15C, běžné je 5C. Na lodi běžně kape voda ze stropu a v zimě namrzá. Osvětlení moc nefunguje, když jsou žárovky při inspekcích nainstalovány, posádka je krade (dle bývoalých členů). Ventilace teké mizerná, neboť odchází elektromotory. Odpady nefungují, leje se vše rovnou do vody - proto nedostal povolení doplnit palivo (při cestě k Sýrii) ve Španělsku a na Maltě a aaž po přesvědčování v prázdými nádržemi zakotvil v Maroku. Díky výborným kotlů má mít obrovskou spotřebu - nedobré spalování - proto ta kouřová clona při plavbě.
Posádka má kontrakt na 4-5 let a okamžitě po vypršení odchází - problém s kvalifikací. Umístění na Kuzeje je bráno jako za trest.
V článku je toto více - i k provozu letecké skupiny - Kuzej totiž může běžně plout cca 18 uzlů, přitom max je 29uzlů - což přináší problémy letadlům - malý protivítr - málo paliva a minimum podvěsů.
Ale i tak alespoň jedno pozitivum - při potopení doku posádka jednala profi, zachránila loď a 70 členů posádky doku. Tam jich bylo 75, plný stav má být 175. Dok (švédská výroba) papírově OK, v reálu asi katastrofa. Druhý poloucí dok (japonská výroba) je v Pacifiku. Pro mne novika - ani jeden z velkých doků není místní výroba - zajímalo by mne, jak chtějí (dle výroků) postavit nový do 4 let :-D JInak už dávno měla být hotova přestavba dvou menších suchých doků na jeden - ale tak nějak nebyly finance. Teď nemají čím udržovat velké jednotky.
Problémy s pohonem - kotle už ve výrobě dotaly rezavé trubky a místo destilované vody se běžně používala mořská. U Malty zůstal bez pohonu a jel domu na dva kotle z osmi. Je to jediná LL na světě, kterou pravidelně doprovází oceánský remorkér.
Posádka - topení - za luxu se považuje 12-15C, běžné je 5C. Na lodi běžně kape voda ze stropu a v zimě namrzá. Osvětlení moc nefunguje, když jsou žárovky při inspekcích nainstalovány, posádka je krade (dle bývoalých členů). Ventilace teké mizerná, neboť odchází elektromotory. Odpady nefungují, leje se vše rovnou do vody - proto nedostal povolení doplnit palivo (při cestě k Sýrii) ve Španělsku a na Maltě a aaž po přesvědčování v prázdými nádržemi zakotvil v Maroku. Díky výborným kotlů má mít obrovskou spotřebu - nedobré spalování - proto ta kouřová clona při plavbě.
Posádka má kontrakt na 4-5 let a okamžitě po vypršení odchází - problém s kvalifikací. Umístění na Kuzeje je bráno jako za trest.
V článku je toto více - i k provozu letecké skupiny - Kuzej totiž může běžně plout cca 18 uzlů, přitom max je 29uzlů - což přináší problémy letadlům - malý protivítr - málo paliva a minimum podvěsů.
Ale i tak alespoň jedno pozitivum - při potopení doku posádka jednala profi, zachránila loď a 70 členů posádky doku. Tam jich bylo 75, plný stav má být 175. Dok (švédská výroba) papírově OK, v reálu asi katastrofa. Druhý poloucí dok (japonská výroba) je v Pacifiku. Pro mne novika - ani jeden z velkých doků není místní výroba - zajímalo by mne, jak chtějí (dle výroků) postavit nový do 4 let :-D JInak už dávno měla být hotova přestavba dvou menších suchých doků na jeden - ale tak nějak nebyly finance. Teď nemají čím udržovat velké jednotky.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Admiral Kasatonov prvý krát vyplával na more v rámci továrenských skúšok:
Minimálne údržbu pohonného systému (jednu turbínu "dal" staršiemu Gorškovovi, a používa opravenú z neho) teda zvládajú už sami.
Minimálne údržbu pohonného systému (jednu turbínu "dal" staršiemu Gorškovovi, a používa opravenú z neho) teda zvládajú už sami.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.