Stránka 9 z 45
Napsal: 25/2/2011, 16:27
od Zemakt
No a že z těch offsetů u nás něco bylo...
Bavíme se přece o vlivu offsetů na podmínky uzavíraných kontraktů. O bordelu se můžem bavit jinde.
Napsal: 25/2/2011, 16:30
od jersey.se
Skelet: To já pochopitelně také ne.

Ale pak by nám nezbylo než tiše předpokládat že všechna ta letadla jsou vlastně úplně stejná. Říkat že je jedno lepší než druhé nebo o nějakém říct že se moc nepovedlo je zkrátka politicky nekorektní. Ono je to velmi podobné jako s auty. Služebně jsem s různými vesměs vybavenějšími škodovkami a vw najezdil poměrně mnoho kilometrů a byl jsem v zásadě spokojený - vždy mě dovezly kam měly a na jízdní vlastnosti jsem si nemohl stěžovat. Přesto jsem nikdy neuvažoval že bych si vůz této provenience koupil sám pro sebe a také jsem to neudělal...
Napsal: 25/2/2011, 16:32
od skelet
Takže vlastně ty jsi nic špatného na L-159 neslyšel, nečetl, prostě jen musíš být v opozici. Zkrátka promrhaný čas.
Napsal: 25/2/2011, 16:33
od jersey.se
To není tak úplně pravda. Vlastne to vůbec není pravda

. Stačí trochu porovnávat technická data a číst mezi řádky. Opakuji že přestože L-159 nemá zlé letové vlastnosti (i když špička to už rozhodně není), nejsou tyto letové vlastnosti dostatečně podobné soudobým dospělým bojovým letounům.
Napsal: 17/4/2011, 21:28
od Padouch
Tak je už známa varianta letounu pro polské letectwo: L-159B PL. Jedná se o dvoumístnou verzi která umožnuje i tankování za letu. Podle polských deníků je L 159 největším favoritem tak jsem zvědav jak to celé dopadne.
http://www.altair.com.pl/cz-art-3344
http://www.tyden.cz/rubriky/byznys/podn ... 96965.html
A ještě jedna zpráva o L-159, tento týden byly zvěřejneny výsledky výběrového řízení na 16 cvičných letounů pro Indonéské letectvo. Vyhrál Jihokorejský T-50 u kterého se prý výrazně podařilo snížit cenu. L-159 a ani ruský YAK 130 neuspěly.
http://www.altair.com.pl/start-6121
příspěvky sloučil Skelet
Napsal: 26/4/2011, 21:50
od pepah
Nechtělo se mi zakládat nové téma a nakonec jsou zde fotografie předchůdců L-159, velmi pěkné album na rajčeti
http://jozinsatan.rajce.idnes.cz/1._sti ... ecky_pluk/#
Napsal: 22/6/2011, 16:16
od pepah
Podle mých posledních informací ma Alca v rámci modernizace dostat i nové křídlo a to s integrovanými nádržemi a uvažuje se i o změně profilu při zachování častečně původní konstrukce křídla pro snížení nákladů. Zřejmě by se tím odstranil i na dnešní dobu archaický prvek a vysoká zátěž křídla daná koncovými palivovými nádržemi. Nemá někdo bližší info či výkres? Předpokládám že by se jednalo o stroje nejen naše, ale případně verze PL. Společně s tankováním za letu by pak takový stroj vypadal výrazně moderněji a lépe by splňoval současné nároky.
Pak by mohla Alca vypadat podobně jako L-39 upravená pro závody v Renu, viz. odkazy
http://images3.jetphotos.net/img/2/4/2/ ... 914024.jpg
http://www.americanspiritrace5.com/Spir ... llery.html
Napsal: 22/6/2011, 17:51
od jersey.se
Koncové nádrže namáhání křídla právě výrazně snižují. Také ovšem snižují stranovou agilitu.
Napsal: 22/6/2011, 18:24
od pepah
jersey.se píše:Koncové nádrže namáhání křídla právě výrazně snižují. Také ovšem snižují stranovou agilitu.
Budiž, možná jsem se špatně vyjádřil a nerozvinul větu, šlo mi spíš o ten výkres nebo bližší info :-) Řekněme to jinak, koncové nádrže jsou již dnes překonaný prvek který za letu snižuje indukovaný odpor, ale bohužel oproti wingletu, raked (neplést s raketou :-) ) nebo jiným moderním způsobům eliminace tohoto odporu ne tak výrazně, ale o to výrazněji zvedají nádrže škodlivý odpor a to úměrně rychlosti a proto nejsou dnes již pro proudový a ani jiný letoun vhodné. A nakonec než letadlo získá vztlak tak konstrukce křídla také ví o plných nádržích na jejich konci.
Napsal: 22/6/2011, 20:26
od Farky
O jaké modernizaci je tu řeč?
Je klidně možné, že je tu nějaká teoretická studie jak dát L-159 nové křídlo. Pokud ano, je zatím skutečně jen v rovině studie. Nemyslím si, že Aero má momentálně kapacity na nějaký vývoj nového křídla. Konstruktéři teď mají jiné starosti.
O integrální nádrži v náběžné hraně křídla (přesněji v přední polovině křídla) se uvažuje už spoustu let. Je to dotažené zřejmě až k existenci výrobních výkresů a technologických postupů. Já tak trochu doufám, že nikdy k výrobě "mokrého křídla" nedojde. Musel bych to totiž asi dělat i já ("náběžka" je moje bývalé pracoviště)a to bych dost nerad. Integrálka je totiž fakt hodně blbá práce.
Napsal: 22/6/2011, 20:50
od pepah
Farky píše:O jaké modernizaci je tu řeč?
Je klidně možné, že je tu nějaká teoretická studie jak dát L-159 nové křídlo. Pokud ano, je zatím skutečně jen v rovině studie. Nemyslím si, že Aero má momentálně kapacity na nějaký vývoj nového křídla. Konstruktéři teď mají jiné starosti.
O integrální nádrži v náběžné hraně křídla (přesněji v přední polovině křídla) se uvažuje už spoustu let. Je to dotažené zřejmě až k existenci výrobních výkresů a technologických postupů. Já tak trochu doufám, že nikdy k výrobě "mokrého křídla" nedojde. Musel bych to totiž asi dělat i já ("náběžka" je moje bývalé pracoviště)a to bych dost nerad. Integrálka je totiž fakt hodně blbá práce.
Dnes mi říkal kolega, že o této modernizaci píšou v aktuálním Letectví, je tam článek o několika stránkách o současnosti a budoucnosti Alcy, bohužel jsem ho neviděl, ale říkal to nějak snad v tom smyslu pokud se půjde do Polska, budou nová křídla. Nakonec by to mělo logiku, co vím tak někteří polští činitelé si stěžovali právě na zastaralost křídla, která by mohla bránit prodeji a pokud je už vše na papíře tak pak není problém nové kusy postavit s novým křídlem a tím i přestavět naše Alcy při nějaké generálce za podstatně nižších nákladů.
Napsal: 11/7/2011, 11:07
od rabo
Neodolal som. L-39 ukazuje zúbky

Napsal: 11/7/2011, 13:36
od kopapaka
rabo: moc pěkné...
Ale vypadá to, že ty pumy byly na dvojzávěsníku, ještě mají podvěšené raketnice.
Napsal: 12/8/2011, 11:22
od skelet
Napsal: 12/8/2011, 21:56
od kopapaka
Snad jo...
Jen trochu uvažuju nad jednou věcí, klasické L-39 už moc dloho sloužit nebudou, tak by mě zajímalo, za jak dlouho potom armáda bude chtít nové cvičné letouny.
Není to totiž tak dlouho, co si někdo stěžoval, že jediný důvod proč stávající počet cvičných L-159 dostačuje je možnost na část výcviku používat i jednomístnou variantu.
Díky tomu není reálné jakékoli větší nasazení L-159 mimo republiku, protože by to okamžitě zbořilo kompletní plán výcviku nejen pro L-159 ( to by tolik nevadilo, piloti by se při skutečném nasazení vycvičili líp... ), ale i pro Gripeny.
Celý vtip je v tom, že původně plánovaný počet kusů měl umožnit i to zahraniční nasazení...
Napsal: 5/9/2011, 21:14
od skelet
Napsal: 6/9/2011, 11:32
od Padouch
Podobně USA lobbovaly proti prodeji radiolokátorů Věra do Činy, z miliardového obchodu nakonec sešlo..
Napsal: 6/9/2011, 16:55
od hydrostar
Za chyby našeho státu se musí platit rozpadem výzkumné vojenské základny. Sami už asi nic v naší vlasti nevymyslíme.
Napsal: 6/9/2011, 17:54
od kopapaka
skelet: já ti nevím, ale přijde mi to jako blbost. Proti normální, západní verzi nemusel nikdo lobovat, stačilo zakázat vyvezení komponent a východní verze?
Na tu nikdy nebyly peníze, nenašel se totiž nikdo, kdo by byl ochotný spolufinancovat ten vývoj. Takže mi to lobování přijde poněkud divné, proč by někdo loboval proti něčemu, co ještě neexistuje?
L-39 s radiodálkoměrem Kvant...

Napsal: 6/9/2011, 18:12
od skelet
jasně, je to příliš záhy po "odtajnění" amerických depeší o temných stránkách ministerstva obrany. Ale zas na druhou stranu je lehčí zatlačit na cizí vládu (navíc řiť.. hodně proamerickou) než lobbovat v Kongresu pro bloknutí prodeje.