Stránka 9 z 107

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 26/10/2012, 20:00
od Julesak
Viedo z manévrov Kavkaz 2012 zachytávajúce fregatu/hliadkovú loď Dagestan (SKR 693) projektu 1161:

http://www.youtube.com/watch?v=1hy1Q9u9 ... r_embedded

Najzaujímavejšou časťou je určite detailný záber na silá systému UKSK, vrátané odpalu protizemnej strely systému Kalibr a záber zblízka pri zásahu cieľa.

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 12/12/2012, 19:12
od arten
Niekde na nete som našiel zaujímavý nápad na nový ruský torpédoborec (vopred sa ospravedlňujem ak táto špekulácia patrí inde).

V podstate ide o využitie zbraňových systémov a senzorov fregaty triedy 22350 pri eliminácii jej nedostatkov - teda akýsi "extenzívny Groskov:"

Obrázek

- pridaný jeden PR systém dopredu - odstránenie mŕtveho uhlu a celkovo zvýšená PR obrana
- mierne zvýšenie PP ochrany - dva vrtúlníky namiesto jedného
- podstatné zvýšenie kapacity nesených RS/PLRS - teda môže skutočne plnohodnotne poskytovať priestorovú PL obranu zväzu
(primárne teraz neriešim počet RS, návrh sa mi zdá trošku "preplácaný," ale nejakých 32 UKSK + 48 Redut by sa mohlo vojsť, resp. ak zvládnu integráciu PLRS do síl UKSK tak len ekvivalentný počet UKSK a konkrétne vyzbrojenie podľa misie - vysoká flexibilita)

Aj keď systém Polyment nemá PRO kapacitu Aegisu, alebo vyvýjaného Kreplosť, priestorovú obranu dokáže zabezpečiť na veľmi slušnej úrovni. Ak by namiesto A-192 vpredu v duchu ruskej tradície bol inštalovaný AK-130, resp. nejaká jeho odľahčená varianta, spolu s počtom RS by takýto torpédoborec mal aj slušnú protizemnú kapacitu.

Tento návrh je veľmi zaujímavý z dvoch dôvodov:
1. využitie existujúcich, alebo zavádzaných zbraňových systémov - v podstate funkčný návrh
2. výtlak laicky odhadujem na 6-7 tis ton (v závislosti na počte RS, spomínanom kanóne atď) - čiže bolo by ho možné postaviť v existujúcich ruských lodeniciach.

Doterajšie návrhy predpokladajúce výtlak 10tis+ ton nie je do skončenia výstavby Mistralov kde stavať (teda do 2016-18) a takýto torpédoborec by mohol preklenúť obdobie do ukončenia vývoja Kreplosti a stavby veľkých torpédoborcov nahrádzajúcich aj "Kirovcov." Takýto návrh by síce nedosahoval kvalít US, alebo ázijskej konkurencie, ale je porovnateteľný s európskymi konštrukciami. Zároveň je dostatočne univerzálny a poskytujúci komplexnú ochranu.

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 12/12/2012, 19:44
od arten
K projektu 22350

Objavilo sa niekolko zmienok o tom, ze 22350 maju kompozitnu konstrukciu (asi len nastavba?), napr.:
http://rusnavy.com/news/navy/index.php?ELEMENT_ID=16105
http://rbth.ru/articles/2012/10/09/russ ... 18957.html

To je zaujimave. Davalo by to zmysel, vzhadom na kompozitne nastavby 20380-5 a vysvetlenie relativne nizkeho vytlaku 22350, doteraz to vsak podla fotiek vyzeralo ako celokovova konstrukcia.
Co si o tom myslite kolegovia?

este - Admiral Kasatonov napreduje:
http://www.balancer.ru/forum/punbb/atta ... download=2

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 12/12/2012, 19:55
od arten
rabo píše:Arten, mnou uvádzaná neviditeľnosť sa samozrejme týkala Sov./ Ruských rakiet letiacich v nízkom lete v záverečnej fáze, prečo aj nie keď tak štandardne letia. Je úplne nepodstatné aké výhody pri tom využívajú. Podstatné je, že SPY-1 nevie tieto ich výhody, vďaka svojej súčasnej konštrukcii a schopnostiam, eliminovať. Bol stavaný na iné ciele. Je síce fajn, že pravítkovo má schopnosť poslať lúč smerom dole do vzdialenosti 150m, ale mojou chybou bolo, že som Ti nenapísal, že nato aby bol schopný presne vyhľadávať ciele pri hladine potrebuje nižšiu výšku a väčší uhol. Preto sa v jeho prípade nedá hovoriť ako o radare vhodnom na blízku ochranu - CIWS. Mojou ďalšou chybou bolo, že som celú „tému“ SPY-1 ako prostriedok blízkej ochrany nezarazil vyššie uvedenými dôvodmi na začiatku, ale nuda je niekedy zlá a zlákalo ma porovnanie „Palaša“ , ako prostriedku CIWS proti ESSM, ako prostriedku, čo sa „hrá“ na CIWS aj keď na to nemá vďaka primárnemu zdroju vyhľadávania a navádzania v počiatočnej fáze. Mojou treťou chybou, v tom porovnávaní, bolo, že som SPY-1 dal ideálne schopnosti aj pre blízke nízke ciele. Teraz to už asi utnem. ESSM spolu s SPY-1 nie je na blízku ochranu.
Zdroje. To to nie je pre mňa diskusia na nejaké zdĺhavé hľadanie zdrojov, ale aby som nebol úplne bez zdroja tak pár hodín po mojom poslednom príspevku sa na militaryphotos objavilo toto video - http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... -cm-f2JpiI Čo k nemu dodať? Vedeli čo platí na SPY-1 a to použili.
Reagujem neskoro, ale neda mi - už si niekde inde ako pri svojich predchadzajucich tvrdeniach.
Ale OK nechajme to už tak.

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 12/12/2012, 21:56
od rabo
Nevyzerá to zle, ale Rusko sa už nesnaží ísť cestou "prechodných" riešení. Nemá na to peniaze. Ak by chcelo ísť cestou prechodných riešení, tak by modernizovalo 956 a 1155, ale to sa nedeje a všetky prostriedky sú vkladané do nových projektov. Každá kategória lodí má svoju úlohu. Rusku sa zatiaľ darí v menších triedach patriť medzi špicu, či už sú to nové korvety, alebo fregaty a to im stačí. Torpédoborce majú svoj čas a termín potreby, ten zatiaľ neprišiel. Nepotrebujú riešiť námornú PR ochranu, keď nie je vhodný protivník, budujú si pozemné zariadenia a letectvo. Rusko zatiaľ nemusí riešiť PR ochranu na lodiach. Torpédoborec je istý, otázne je kedy. Ak pôjdu tou cestou ako pri korvetách a fregatách tak to bude extrémne silne vyzbrojená loď , so silnou PR ochranou, veľkým počtom šachiet atď .

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 12/12/2012, 22:59
od arten
rabo píše:Nevyzerá to zle, ale Rusko sa už nesnaží ísť cestou "prechodných" riešení.
No, ale praveze toto sa deje. Fregaty 11356, ponorky 6363 su vsetko docasne riesenia. Rozdiel je, ze spominany potencialny torpedoborec by bol postaveny nie na technologiach Sov. zvazu, ale na novych.

EDIT:
aby sme sa spravne pochopili - takyto navrh torpedoborca chapem ako sice kompromisny navrh, ale plne dostacujuci (aj ty pises - nepotrebuju zatial PRO. Ale PL ochrana ich tlaci veru dost) a dlhodobo funkcny - nie ako spominane 11356, 6363 ktore su naozaj prechodne riesenia.
Ten torpedoborec by bol dizajn zalozeny na novych technologiach, a v pripade ak dokoncia Kreplost a budu chciet stavat velke torpedoborce schopne PRO, tak nahraditelny, ak nie tak v pohode dlhodobo udrzatelny.

Ale viac ma zaujima tvoj nazor (aj dalsich) na tu kompozitnu strukturu 22350. Co vy na to?

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 14/12/2012, 00:27
od rabo
Dva typy fregát nie je dôsledok prechodného riešenia, ale racionálneho rozhodnutia. 11356 sú postačujúce na oblasti kam sú určené - uzavreté moria s možnosťou podpori z pobrežia. Nie je to bežné, ale pre Ruské podmienky vhodné - Rusko sa rozhodlo pre stavbu dvoch druhov fregát - oceánske 22350 a morské 11356. Počet plánovaných 11356 je asi 7-8, to nie je prechodné riešenie, ale riadna sériová výroba . A v podstate prechodné k čomu ? Ruské 11356 budú na vyššej úrovni ako Indické 11356 a aj slabšie Indické značne "rozkolísali vody" v ich teritóriu. Pre Čierne more apd. budú 11356 dlho postačujúce. O ponorkách nič neviem. Viem len to, že zo 636.3 sa postavila jedna a čo bude ďalej...kto vie ? Lada má / mala problémy údajne sa to podarilo vyriešiť. Môžu ísť cestou ako pri fregatách. Ak sa však z niečoho postaví viac ako dva - tri kusy , už to nie je prechodné riešenie ,bude to napr. posunuté do oblastí menšej dôležitosti a tam si odkrútia 20 rokov a až potom s náhradou. Prechodné riešenie je modernizácia, nie stavba viac početnej série .Na stavbu torpédoborcov na 5-7 rokov peniaze nemajú.
Námorná PVO ochrana Ruské lode netrápi. Nemajú ambície opustiť svoje teritóriá, kde sú kryté pozemnými stanovišťami. Na väčšiu vzdialenosť potrebujú LL, prípadne pozemné základne a to zatiaľ nemajú / Kuznecov bude mať ochranu od 3-4 22350, ale nikto viac /, ak sa ich záujem zväčší tak sa to bude riešiť. Torpédoborce aj LL sú v pláne, ale najprv si potrebujú poriešiť teritoriálnu ochranu cez menšie lode.

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 14/12/2012, 18:57
od arten
Rabo ty mas velmi slusny prehlad, ale niekedy s uzasom pozeram co to pises.
rabo píše:Dva typy fregát nie je dôsledok prechodného riešenia, ale racionálneho rozhodnutia. 11356 sú postačujúce na oblasti kam sú určené - uzavreté moria s možnosťou podpori z pobrežia.
Fregaty 11356 a ponorky 6363 rozhodne nie su vysledkom nejakeho racionalneho rozhodnutia podla mori atd. ako pises ale dosledkom jednoducheho faktu, ze nestihaju stavat 22350 a maju tech. problemy s Ladami a VMF ma zufaly nedostatok jednotiek. Preto a len preto prijali nudzove riesenie a zaradzuju sice modernizovane, ale predsa len o gen starsie lode. To nie je moj vymysel, to je oficialne zdovodnenie.

11356 su mozno postacujuce pre Indiu, ale su daleko za vyspelou konkurenciou alebo 22350. Rusi by ovela radsej namiesto nich zaradili 22350, aj vzhladom na to ze cenovy rozdiel nie je taky velky ako rozdiel kvalitativny a tiez ze 11356 budu zastaravat relativne rychlo, kym 22350 ma dlhodoby modernizacny potencial.
rabo píše: Námorná PVO ochrana Ruské lode netrápi. Nemajú ambície opustiť svoje teritóriá, kde sú kryté pozemnými stanovišťami.
Ale trápi a poriadne. V podstate nemaju, povedzme okrem 3 jednotiek s rychle zastaravajucimi Fortami (na rychle zastaravajucich nosicoch) nic na priestorove krytie flotily. Eeste aj cinska fregata Type- 54A vie lepsie PVO zvazu ako „Esmince“ dodane z Ruska...

Dalej neviem o akom pokryti blizkych mori za sucasneho pocetneho a techn. stavu ruskeho letectva hovoris. Ale aj pri sebalepsom vzdusnom pokryti z pevniny proste zvaz musi mat adekvatnu PVO...

A na zaver – prave pri 6tich stavanych 11356, ktore maju byt lokalizovane na Ciernom mori sa vyslovene hovori o ich nasadeni v misiach ci uz v Str. mori, alebo mierovych misiach okolo afr. rohu atd...

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 16/12/2012, 22:56
od rabo
Fregaty 11356 a ponorky 6363 rozhodne nie su vysledkom nejakeho racionalneho rozhodnutia podla mori atd. ako pises ale dosledkom jednoducheho faktu, ze nestihaju stavat 22350 a maju tech. problemy s Ladami a VMF ma zufaly nedostatok jednotiek. Preto a len preto prijali nudzove riesenie a zaradzuju sice modernizovane, ale predsa len o gen starsie lode. To nie je moj vymysel, to je oficialne zdovodnenie.

11356 su mozno postacujuce pre Indiu, ale su daleko za vyspelou konkurenciou alebo 22350. Rusi by ovela radsej namiesto nich zaradili 22350, aj vzhladom na to ze cenovy rozdiel nie je taky velky ako rozdiel kvalitativny a tiez ze 11356 budu zastaravat relativne rychlo, kym 22350 ma dlhodoby modernizacny potencial.
Areten samozrejme, že Rusi by chceli mať všade to najlepšie, ale je taká potreba ? Píšeš, že 06363 je prechodné riešenie, ale k čomu ? Ak by aj Lada bola dokončená tak veľmi ťažko budú schopní ich dodať v požadovanom počte všade tam kde by boli potrebné. Jednoducho do Čierneho mora pôjdu 06363 v počte 6 kusov a čo by im tam bol/bude s Klubmi súper ? Prečíslia kohokoľvek. A to isté platí o 11356. Nie sú vrchol techniky, ale tam kam pôjdu budú bohate stačiť. Pozri sa ako upravujú priebežne schopnosti a počty svojich stavaných lodí iné Európske krajiny. Osekávajú schopnosti a aj počty. Indii čo teraz nakupuje všade to najlepšie stačia a Rusku nie ? Proti komu ? Proti NATO ? Tak to sme pri konflikte okamžite v dobe ľadovej. Čína ? Japonsku ? Ty si stále v nejakom celosvetovom konflikte, kde Rusko bude stať len na lodiach. Už v čase ZSSR mali ich lode a ponorky úlohu totálneho zničenia nepriateľa s odstupom a ochranu svojho teritória. Pokým Rusko nebude mať LL v relevantnom počte tak bude stále len v dosahu svojho letectva a tam im bude stačiť aj starý Soovremenij.
Ale trápi a poriadne. V podstate nemaju, povedzme okrem 3 jednotiek s rychle zastaravajucimi Fortami (na rychle zastaravajucich nosicoch) nic na priestorove krytie flotily. Eeste aj cinska fregata Type- 54A vie lepsie PVO zvazu ako „Esmince“ dodane z Ruska...

Dalej neviem o akom pokryti blizkych mori za sucasneho pocetneho a techn. stavu ruskeho letectva hovoris. Ale aj pri sebalepsom vzdusnom pokryti z pevniny proste zvaz musi mat adekvatnu PVO...
Aký ma Čína zväz ? Má trt makové. A čo je Rusov po Číne. Tí nech si robia to čo chcú. Tam kam Čína pošle svoje lode, tak Rusko, teoreticky, pošle TU-160/ 95 MS/22M2/ SU-34 a iné a následne to "zasype" výsadkovými jednotkami. A že nemajú teraz pokrytie? No a. Čučia doma a stavajú lietadlá, PVO, PRO, REB cvičia. Kto ich a zase sa vrátim na začiatok, ohrozuje ? Keď postavia prvý torpédoborec a LL tak to už bude snaha o celosvetové pôsobenie.
A na zaver – prave pri 6tich stavanych 11356, ktore maju byt lokalizovane na Ciernom mori sa vyslovene hovori o ich nasadeni v misiach ci uz v Str. mori, alebo mierovych misiach okolo afr. rohu atd...
No vidíš ! Postačujú. Aj na to to budú bohate stačiť. To to sú potencionálni súperi. Nie je na to škoda 22350 ? Je.

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 17/12/2012, 00:50
od arten
Rabo prepac, vidim ze sa nakoniec na vela veciach zhodneme, ale moja reakcia smerovala k tvojim tvrdeniam. Asi som velky detailista. Konkretne:

Pre tym si pisal, ze su 11356 :
rabo píše: postačujúce na oblasti kam sú určené - uzavreté moria s možnosťou podpori z pobrežia.
Ale ak maju byt toto expedicne sily, tento argument pada. To ze stacia suhlasim, ale je to z nudze cnost.
rabo píše:Tam kam Čína pošle svoje lode, tak Rusko, teoreticky, pošle TU-160/ 95 MS/22M2/ SU-34 a iné a následne to "zasype" výsadkovými jednotkami. A že nemajú teraz pokrytie? No a. Čučia doma a stavajú lietadlá, PVO, PRO, REB cvičia.
No ale predtym si napisal o PVO pokryti z pobrezia ako o fakte, pricom ucinnost je sporna a nikdy nenahradi vlastne krytie flotily...
rabo píše:Jednoducho do Čierneho mora pôjdu 06363 v počte 6 kusov a čo by im tam bol/bude s Klubmi súper ? Prečíslia kohokoľvek. A to isté platí o 11356. Nie sú vrchol techniky, ale tam kam pôjdu budú bohate stačiť.
Moze byt, ale tak ako u spominanych 11356 je to evolucia 30 rokov stareho dizajnu = budu rychle zastaravat. Radsej by tam mali nieco moderne, nie? Primarne viac z hladiska nakladov v case a zivotnosti, ako sily.
rabo píše:Keď postavia prvý torpédoborec a LL tak to už bude snaha o celosvetové pôsobenie.
Tu ambiciu maju - 1LL maju, zavadzaju Mistraly, otvorene deklarovane ambicie glob. posobenia, vkuse placu ze potrebuju nove torpedoborce, prvy chcu zacat v 2013 (tak to mozno taky ako som postol vyssie, vacsie tonaze neviem kde by robili)

Este k Cine - asi to nie je strat. protivnik Ruska, ale porovnanie nam vela povie o (ne)vykonnosti Rusov:
Cina suka ekvivalenty Arleigh Burke rychlostou 2 za rok. Rusi nic. Korvety Type 56 robia 4 lodenice naraz, rocne mozu dat kolko? 8-16 ks? Dalej varianty fregaty 54 - asi 2x tolko rocne ako Rusi.
To je brutalny nastup... Aj ked ruskym konstrukciam priznavam kvalitativnu prevahu, je to priepastny rozdiel...

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 17/12/2012, 23:49
od rabo
Ale ak maju byt toto expedicne sily, tento argument pada. To ze stacia suhlasim, ale je to z nudze cnost.
Ak sa uvádza, že sú určené pre Čierne more tak tam majú svoju základňu a prioritné pole pôsobenia. Sekundárne oblasti kam sa z tade dostanú a budú tam stačiť. Nič na tom nevidím zvláštne a negujúce to čo som o nich napísal. Pôjde o moderné plavidlo so zatiaľ neznámou výzbrojou, neviem prečo by nemali byť expedičné. Určite nebudú disponovať ďalekou PVO ochranou ako iné moderné lode, ak pôjdu do oblastí aj vzdialenejších tak len proti súperovi na ktorého budú sami stačiť. Ak to bude súper silnejší a v dosahu domáceho letectva, tak si ich pokryjú. Inak nie. A celá expedičnosť stojí a padá na materiálnej podpore - podporné lode, spriatelené krajiny, lode atď.
No ale predtym si napisal o PVO pokryti z pobrezia ako o fakte, pricom ucinnost je sporna a nikdy nenahradi vlastne krytie flotily...
To je presne o tom - kam a proti komu chcú ísť. Niekde bude stačiť Kuznecov a niekde pozemné letectvo s, alebo bez doplnenia tankovania. Pod pobrežnou PVO rozumej aj stíhače a bombardéry. Ja som to však uvádzal ako alternatívu k lodiam. To na čo niekto - Čína potrebuje lode, na to inému . Rusku, stačí iný druh vojska.
Moze byt, ale tak ako u spominanych 11356 je to evolucia 30 rokov stareho dizajnu = budu rychle zastaravat. Radsej by tam mali nieco moderne, nie? Primarne viac z hladiska nakladov v case a zivotnosti, ako sily.

Jasné, že by tam mali radi niečo lepšie. Najradšej supermoderné stroje, ale bohužiaľ ekonomika nepustí a to platí pre všetky námorníctva. Ono porovnávať to s Krivakom je asi také ako porovnávať Mig-29A s Mig-35, prípadne F-16A s F-16C block X. S pôvodný strojom to má málo spoločné. Tie lode budú ešte dlho stačiť a nikde nie je napísané, že sa nebudú za nejaký čas, keď to bude potrebné, modernizovať.Sú to nové lode tzn, že životnosť bude porovnateľná s inými novopostavenými loďami, že nebudú mať najnovšie radary to je len otázka apgrejdu. Už možno prvý stroj nebude to isté ako posledný. Stále to však nie je otázka prechodnosti, ale použitie staršej overenej a zaplatenej konštrukcie na oblasti kde to bude stačiť.Pozri sa na US Navy stále prekopávaju starý torpédoborec a nikto nepovie , že je slabý, alebo zlý a to už je vo veľa veciach prekonaný no slúžiť bude ešte veľa veľa rokov. Je to len otázka vhodnej konštrukcie základu, ceny, vývojového potenciálu, počtov a použitia.
Tu ambiciu maju - 1LL maju, zavadzaju Mistraly, otvorene deklarovane ambicie glob. posobenia, vkuse placu ze potrebuju nove torpedoborce, prvy chcu zacat v 2013 (tak to mozno taky ako som postol vyssie, vacsie tonaze neviem kde by robili)
No to plačú hlavne tí, ktorím chýba staré loďstvo VMF, ktoré malo Tajfúny, Osakry, Slavy a v pláne postaviť 15 Kirovov. Nový torpédoborec bude naozaj nový, lebo nie je čo prekopávať a v jeho prípade sa už musí jednať o loď čo bude patriť k svetovej špičke, nakoľko bude pôsobiť na oceánoch a vo veľkej vzdialenosti od domova. Kedy bude je naozaj otázne. Začatie v toku 2013 možno, ale len "papierovo". Tak ako v prípade 22350 pôjde o novú konštrukciu. Možno naozaj pôjde o "väčší" 22350, ale s výrazne silnejšou PVO/PR/ PL schopnosťou. Vidím to na "super" radar , z môjho pohľadu by bola ideálna kombinácia zbraní, pri zarátaní súčinnosti s 22350, 16-32 Kalibrov, 16 - 32 s veľmi ďalekého dosahu a 32-48 s dosahom 150Km, 2 x blízka ochrana, niečo proti ponorkám, 2 vrtuľníky a 2-3 BPL. No uvidíme.
Este k Cine - asi to nie je strat. protivnik Ruska, ale porovnanie nam vela povie o (ne)vykonnosti Rusov:
Cina suka ekvivalenty Arleigh Burke rychlostou 2 za rok. Rusi nic. Korvety Type 56 robia 4 lodenice naraz, rocne mozu dat kolko? 8-16 ks? Dalej varianty fregaty 54 - asi 2x tolko rocne ako Rusi.
To je brutalny nastup... Aj ked ruskym konstrukciam priznavam kvalitativnu prevahu, je to priepastny rozdiel...
No tak pozor. To je troška prehnané. Najvýkonnejší čínsky bombardér je prekopaný Tu-16. O niečom ako Mil-28N, Ka-52, Su-34, S-400, Pancír, Jachont,Klub, Kornet, radary ďalekého dosahu, TU-22M3, TU-160 a iné môžu zatiaľ len snívať . Čína môže robiť ramená, ale ich lode sa nedostali zatiaľ ďaleko od prístavu. A v podstate sme na tam kde pred tým. Čína si môže robiť čo chce je to ich politika a míňanie peňazí. Má potrebu stavať lode, tak nech si ich stavia. Rusko má čo na ich zadržiavanie. To, že budú mať Číňania x lodí na mori? Nech si ich strčia do zadku, oni chcú konkurovať US Navy. Rusko nie. Načo. Tí majú krajinu, zdroje. Im by stačilo mať pobrežné lode, na tom aj pracujú a niečo na policajné akcie.

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 22/12/2012, 17:03
od skelet
Rusko zrušilo nákup třetího a čtvrtého Mistralu
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=9318

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 22/12/2012, 17:15
od freeman
Nezrušilo, správu dementovali, začiatok stavby sa má posunúť na 2016

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 8/2/2013, 16:59
od arten
Kolega Rabo postol na inom vlákne link na rozhovor s šéfom „Zvezdočky“ okrem iného o modernizáciach súčasných ponoriek 3 generácie 971 a 945.
http://vdvsn.ru/novosti/korabelnaya_sto ... orablyami/

V ňom sa spomína modernizácia prvých dvoch ponoriek projektu 971. Aj keď sa tam nehovorí o rozsahu, alebo o tom, že by mali „prežiť“ r. 2020 ako z toho Rabo odvodzuje (ja som každopádne žiadne zdroje k tomu nenašiel a „naťahujem“ Raba nech také nájde a postne do prísl. vlákna), myslím, že zámer predĺžiť životnosť časti 971 za rok 2020 má logiku, aj z dôvodu meškania zavádzania projektu 885 – už dnes je viac-menej jasné, že plánovaný počet jednotiek nebude do r. 2020 zaradený do stavu VMF.

V tomto kontexte by som však chcel upriamiť pozornosť na inú informáciu v spomínanom článku – a síce plánovanú modernizáciu dvoch jednotiek projektu 945.

Existujú tri dobré dôvody pre ktoré sa domnievam, že ponorky projektu 945 majú slušnú šancu prežiť 2020, dokonca lepšiu ako 971:

1. VMF v podstate rezignoval na predĺženie životnosti jednotiek z dôb ZSSR cez r. 2020 s dvoma výnimkami: strategické nosiče a jednotky, ktoré sú jedinečné, nemajú západný analog resp. poskytujú VMF nejakú komparatívnu výhodu. Tie sú krížniky projektu 1144, ponorky 949 a titánové ponorky projektu 945 presne zapadajú do toho konceptu.

2. Projekt 945 a 971 majú prakticky rovnaké „vnútornosti“ – ten istý pohon, zbraňový systém, elektroniku. To znamená, že „modernizačná sada“ pre oba projekty môže byť takmer totožná.

3. 945 má oproti 971 niekoľko výhod – oveľa lepšie charakteristiky stealth, veľmi pravdepodobne schopnosť hlbšieho ponorenia a vyššiu životnosť titánoveho trupu oproti oceľovým 971.

Čo si o tom myslíte? Sú nejaké bližšie informácie o modernizácii 945? (zatiaľ som nič nenašiel). Nemáme vlákno o 945 tak to postujem sem.

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 8/2/2013, 17:28
od Julesak
V tomto si myslím že Rabo sa mýli a lode Projektu 945 modernizované budú tiež (aj s projektom 971), minimálne druhá dvojica, ktorá prišla do služby až v 90-tych rokoch a je mladšia ako väčšina "Ščúk".
Prístrojovo sú naozaj z veľkej časti zhodné, a pri relatívne malom počte jednotiek VMF si podľa mňa nemôžu dovoliť ich len tak odpísať.

Čo sa týka ich tichšieho chodu oproti Projektu 971 o tom som ešte nepočul.

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 8/2/2013, 19:11
od arten
On to Rabo uz niekde pisal, ze 945 sa nebudu modernizovat? :D Nezachytil som. Uvidime, urcite sa ozve :wink:

K tej tichosti 945 - ja som pisal vseobecne "stealth" charakteristiky, myslena je samozrejme predovsetkym magneticka detekcia. Sice som sa stretol s tym, ze 945 boli oznacene aj za najtichsie vtedajsie ponorky VMF, ale vzhaldom na rovnaku konstrukciu pohonu ako 971 to myslim bude rovanake, alebo maly rozdiel.

V kazdom pripade aj ten magnetizmus je velke plus, pretoze pokial viem, letecke vyhladavnanie ponoriek je zalozene predovsetkym na magnetickej detekcii.

Ked najdes nieco o planovanej modernizacii 945, postni.

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 8/2/2013, 19:41
od Julesak
Predpkladám že všetky moderné ponorky VMF majú trupy z nemagnetických, resp. nízkomagnetických ocelí.
Nič konkrétne o modernizácii Projektu 945 som nečítal, len mi to príde logické.

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 8/2/2013, 22:20
od arten
Julesak píše:Predpkladám že všetky moderné ponorky VMF majú trupy z nemagnetických, resp. nízkomagnetických ocelí.
Všetky moderne ponorky. Ale asi to nebude uplne dokonale - aky by potom mali zmysel magneticke detektory na Poseidon & comp?

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 8/2/2013, 23:24
od rabo
Kolega Rabo postol na inom vlákne link na rozhovor s šéfom „Zvezdočky“ okrem iného o modernizáciach súčasných ponoriek 3 generácie 971 a 945.
http://vdvsn.ru/novosti/korabelnaya_sto ... orablyami/

V ňom sa spomína modernizácia prvých dvoch ponoriek projektu 971. Aj keď sa tam nehovorí o rozsahu, alebo o tom, že by mali „prežiť“ r. 2020 ako z toho Rabo odvodzuje (ja som každopádne žiadne zdroje k tomu nenašiel a „naťahujem“ Raba nech také nájde a postne do prísl. vlákna), myslím, že zámer predĺžiť životnosť časti 971 za rok 2020 má logiku, aj z dôvodu meškania zavádzania projektu 885 – už dnes je viac-menej jasné, že plánovaný počet jednotiek nebude do r. 2020 zaradený do stavu VMF.
Poprosím Ťa, prečítaj si ešte raz tú časť o 971. "Gepard" je už tam, kontrakt na opravu a modernizáciu ďalších dvoch je pred získaním. Preložme si to, 3 ponorky zo severu sa budú opravovať a modernizovať. Čo sa bude modernizovať neviem, ale ak druhé dve prídu v roku 2014-2015 tak z opráv a modernizácie sa vrátia v roku 2016-2017. Je šanca, že ich vyradia pred rokom 2020 ? Opravené a modernizované ? To ťažko. A ďalšia časť, závod má zaistenú modernizáciu všetkých Barsov a prídu k nim aj z Tichého oceána. Čo z toho vyplýva ? Že ak budú prichádzať v rozpätí rokov 2015-2017 tak posledný sa vráti až po roku 2020. Tie optimistické 2 roky na modernizáciu a opravy som dal z dôvodu, že 971 poznajú, vedia čo do nich dať a nové systémy už budú mať vďaka Indickým 971 a 885 odskúšané. Ešte niečo k 971 a roku 2020 ? Je pravda, že nemám žiadny zdroj z RIA, čo je škoda, lebo to je alfa a omega informácií a všetky opravené a modernizované 971 budú naozaj naraz vyradené do roku 2020, lebo ich úlohy prevezmú dve 945, pár kusov 885 a samozrejme špičkovo modernizované a so 72 Kaliber/Onix osadené 949. V počte ? No budeme "nad vecou " 5 ?
Projekt 945 a 971 majú prakticky rovnaké „vnútornosti“ – ten istý pohon, zbraňový systém, elektroniku. To znamená, že „modernizačná sada“ pre oba projekty môže byť takmer totožná.
Nemajú. Špecifikum VMF ZSSR, čo projekt tak iné systémy. 945 majú staršiu verziu motora, iný BIUS, iný sonar atď. Majú pár zhodný systémov, ale určite sa nedá povedať o zhode vnútrajška. 971 boli elektronicky a iné ďalej a mali toho viacej, už len ten "neznámi" Soks. 971 boli vrcholom Soviet. konštruktérov a rvali do toho to najlepšie a čo najviac. Arten, že Ty zase nevieš o čom píšeš ? Je len tak skusmo, vieš s čím sú porovnávané posledné sériovo zavedené 971 ?
3. 945 má oproti 971 niekoľko výhod – oveľa lepšie charakteristiky stealth, veľmi pravdepodobne schopnosť hlbšieho ponorenia a vyššiu životnosť titánoveho trupu oproti oceľovým 971.
ich hlavná výhoda bola schopnosť ponoru, to bola celá "nevidimka". Ale to bolo hodnotné na konci 80. rokov a v prvej polke 90. Teraz sú zbrane a prieskumné zariadenia inde.
V tomto si myslím že Rabo sa mýli a lode Projektu 945 modernizované budú tiež (aj s projektom 971), minimálne druhá dvojica, ktorá prišla do služby až v 90-tych rokoch a je mladšia ako väčšina "Ščúk".
Prístrojovo sú naozaj z veľkej časti zhodné, a pri relatívne malom počte jednotiek VMF si podľa mňa nemôžu dovoliť ich len tak odpísať.
Áno, mýlil som sa, na 2 ponorky bol podpísaný kontrakt v decembri 2012 ! Ale ako bolo spomenuté v texte, pôjde o náročnú úlohu nakoľko tieto ponorky sú titanové a 20 rokov sa na nich nič neopravovalo. Podpis bol veľkým prekvapením práve pre to, ako sa k týmto 2 ponorkám VMF správalo. Kakali na ne a zrazu je tu nákladný kontrakt na opravu dvoch. Je to troška divné a dôvod môže byť kadejaký. Je to buď tunel. Buď ich opravia a modernizujú a predajú. Buď ich dokončia z iným určením a posledná možnosť je, že tieto dve ponorky vrátené do služby v roku cca 2016 až 2018 budú ako 3. trieda v počte dvoch kusov, brázdiť oceány ako stíhače spolu s 971, 885. Prevelenie do nejakých morí s atom. pohonom nie je veľmi pravdepodobné. Aký malý počet ? Proti komu? Proti US Navy ? Proti celému NATO ? Proti Číne ? Ak Rusko nerozobrali v 90. rokoch totálneho rozkladu, tak teraz si nikto ani nepípne a to nemusia mať na oceánoch jedinú ponorku s výnimkou nosičov strategických rakiet. Rusko v roku 2013 je inde ako v roku 2000. Mne tá drahá oprava a modernizácia dvoch Barakúd príde ako veľmi divná a dosť nedôležitá, to si možno viem skôr predstaviť naozaj tie 949 ako nosiče 72 rakiet.

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Napsal: 9/2/2013, 00:18
od Julesak
arten píše:Všetky moderne ponorky. Ale asi to nebude uplne dokonale - aky by potom mali zmysel magneticke detektory na Poseidon & comp?
Súhlasím, nižšia zistiteľnosť detektorom magnetických anomálií môže byť jednou z výhod titánových trupov.
rabo píše:Nemajú. Špecifikum VMF ZSSR, čo projekt tak iné systémy. 945 majú staršiu verziu motora, iný BIUS, iný sonar atď. Majú pár zhodný systémov, ale určite sa nedá povedať o zhode vnútrajška.
Zhodné určite nie sú, ale veľmi podobné hej - sonar MGK-540, BIUS typu Omnibus MVU-132, reaktor OK-650M, spojovacie prostriedky. To sú základné systémy, ktoré sú spoločné prakticky pre všetky atómové ponorky VMF rokov 80-tych - obvykle platí že mladšia ponorka bez ohľadu na projekt dostala modernejšiu verziu toho ktorého zariadenia.
rabo píše:971 boli elektronicky a iné ďalej a mali toho viacej, už len ten "neznámi" Soks. 971 boli vrcholom Soviet. konštruktérov a rvali do toho to najlepšie a čo najviac.
Projekty 945 aj 971 boli vyvýjané ako konkurenčné, Ščuky (971) vyhrali kvôli nižším nákladom na výstavbu tlakových trupov z "obyčajnej" ocele. Projekt 945A má Soks tiež, resp. jeho časť na veži. Plutvičky so senzormi pred vežou či na boku trupu,alebo tú trojicu valcovitých objektov tiež pred vežou pokiaľ viem nenesú. Inak niektoré dnes slúžiace lode projektu 971 Soks tiež po dokončení údajne nemali - či ho dostali/dostanú behom modernizáci si momentálne nespomínam.

Obrázek
B-336 Pskov a B-534 Nižnyj Novgorod
rabo píše: Je len tak skusmo, vieš s čím sú porovnávané posledné sériovo zavedené 971 ?
To závisí od toho koho sa pýtaš - niektoré západné zdroje hovoria o modernejších lodiach triedy Los Angeles, ruské o triede Seawolf. Ja sa kloním k tomu druhému.
rabo píše: Áno, mýlil som sa, na 2 ponorky bol podpísaný kontrakt v decembri 2012 ! Ale ako bolo spomenuté v texte, pôjde o náročnú úlohu nakoľko tieto ponorky sú titanové a 20 rokov sa na nich nič neopravovalo. Podpis bol veľkým prekvapením práve pre to, ako sa k týmto 2 ponorkám VMF správalo. Kakali na ne a zrazu je tu nákladný kontrakt na opravu dvoch.
Keby ich 20 rokov neopravovali tak dnes nie sú tri v službe. Mali rovnakú údržbu ako Ščuky či Anteje.
rabo píše: Aký malý počet ? Proti komu?
Proti hocikomu. Pri celkovom počte útočných ponoriek VMF nejakých 20-22 kusov (671 RTMK, 945, 949, 971, výhľadovo 885) sú 2 ponorky cca 10% počtov. Ak chceš zabezpečiť doprovod nosičov rakiet, zväzov hladinových lodí aj bežný výcvik a to všetko v dvoch geograficky izolovaných oblastiach, potrebuješ nejaký počet jednotiek aby si si zabezpečil ich nasaditeľnosť - časť bude vždy nebojaschopná.