Re: Hawker Tempest
Napsal: 30/11/2019, 16:45
Tempest mk. V druhé série s 20mm kanony Hispano mk.V měl stejnou(spíš vyšší) kadenci, jako Spitfire Mk. IXe. Jeho výzbroj byla silnější a měl i více munice.
Kouzelníku, však tou údržbou myslím i motory. Pro piloty se nic nemění, mechanici to musí zvládat. Ale ty problémy se vychytali ještě u jednotek Typhoonů. U Tempestů to problém již nebyl. Jistě to bylo taky tím, že na Tempesty byly přezbrojeny jednotky Typhoonů a piloti i mechanici uměli s těmi motory pracovat.
Poválečný provoz Tempestu byl v Británii, Indii a Pakistánu. V Evropě zbylo plno válečných letadel.
Krom toho Hawker začal místo Tempestu vyrábět jeho nástupce. Hawker Fury. Proč by někdo kupoval starší model Tempest?
Hlavně ale nastupují proudová letadla. Vrtulové stroje co se ponakupovaly jsou všechno pozůstatky války. Je jedno, jestli naše Spitfiry, francouzské FockeWulfy, nebo španělské Bf-109 s britskými motory. Nebyla to novovýroba, ale to co zbylo.
Nová vrtulová letadla se vyvíjela jen pro námořnictvo. Sea Fury a Seafire jsou snad poslední vrtulové stíhačky v Evropě.
Proč by někdo vyráběl dál slepou větev a kdo by to kupoval, když přišla éra proudových letadel?
Tempest se Sabrem bylo letadlo pro válku. Výkony byly to důležité. Ne spotřeba paliva nebo jeho cena.
Po válce ti chudí volili levnější letadla kterých bylo dost a ti bohatí kupovali(vyráběli) letadla proudová. Drahá vrtulová neměla smysl.
Proč Tempestů bylo málo a nebylo co prodávat? Ono jich bylo málo i za války. Můj osobní tip je, že na konci války zbylo 200 -300 Tempestů Mk.V a to samé číslo pro všechny ostatní Tempesty dohromady. V porovnání s několik tisíci Spitfiry je to pak asi jasné. Otázkou i je, kolik Spitfirů a tempestů si RAF po válce chtěla nechat. Tipuji, že Tempesty a Spitfiry MK.XIV si chtěla nechat a starší devítky se prostě nabízeli na prodej ve větším množství.
Kouzelníku, však tou údržbou myslím i motory. Pro piloty se nic nemění, mechanici to musí zvládat. Ale ty problémy se vychytali ještě u jednotek Typhoonů. U Tempestů to problém již nebyl. Jistě to bylo taky tím, že na Tempesty byly přezbrojeny jednotky Typhoonů a piloti i mechanici uměli s těmi motory pracovat.
Poválečný provoz Tempestu byl v Británii, Indii a Pakistánu. V Evropě zbylo plno válečných letadel.
Krom toho Hawker začal místo Tempestu vyrábět jeho nástupce. Hawker Fury. Proč by někdo kupoval starší model Tempest?
Hlavně ale nastupují proudová letadla. Vrtulové stroje co se ponakupovaly jsou všechno pozůstatky války. Je jedno, jestli naše Spitfiry, francouzské FockeWulfy, nebo španělské Bf-109 s britskými motory. Nebyla to novovýroba, ale to co zbylo.
Nová vrtulová letadla se vyvíjela jen pro námořnictvo. Sea Fury a Seafire jsou snad poslední vrtulové stíhačky v Evropě.
Proč by někdo vyráběl dál slepou větev a kdo by to kupoval, když přišla éra proudových letadel?
Tempest se Sabrem bylo letadlo pro válku. Výkony byly to důležité. Ne spotřeba paliva nebo jeho cena.
Po válce ti chudí volili levnější letadla kterých bylo dost a ti bohatí kupovali(vyráběli) letadla proudová. Drahá vrtulová neměla smysl.
Proč Tempestů bylo málo a nebylo co prodávat? Ono jich bylo málo i za války. Můj osobní tip je, že na konci války zbylo 200 -300 Tempestů Mk.V a to samé číslo pro všechny ostatní Tempesty dohromady. V porovnání s několik tisíci Spitfiry je to pak asi jasné. Otázkou i je, kolik Spitfirů a tempestů si RAF po válce chtěla nechat. Tipuji, že Tempesty a Spitfiry MK.XIV si chtěla nechat a starší devítky se prostě nabízeli na prodej ve větším množství.