L-410 rastie konkurencia v podobe Cessna 408 SkyCourier od Textron Aviation.
23.marca Textron oznámil, že úspešne dokončila počiatočné pozemné skúšky motorov.
Skycourier ma velmi podobne, resp. jemne lepšie parametre.
Kapacita: 19 pasažierov/6,000 lb (2,722 kg) cargo
Dĺžka: 16.71 m
Rozpätie krídiel: 21.95 m
Výška: 6.02 m
Motory: 2 × Pratt & Whitney Canada PT6A-65SC turboprop, 1,100 hp (820 kW) každý
Cestovná rýchlosť 370 km/h, 200 kn
Dolet: 740 km s nákladom 5000lb
Preletová vzdialonosť 1,700 km
Dostup: 25,000 ft (7,600 m)
Cessna SkyCourier sa bude predávať v rôznych konfiguráciách vrátane nákladnej verzie s užitočnou hmotnosťou 6 000 libier a verzie pre 19 cestujúcich a kombinovanej verzie cestujúcich a náklad, všetko založené na spoločnej platforme.
Cessna SkyCourier prináša kombináciu robustného výkonu a nižších prevádzkových nákladov. Cessna SkyCourier bude využívať populárnu súpravu avioniky Garmin G1000 NXi a ponúka najdôležitejšie prvky, ako je maximálna cestovná rýchlosť do 370kmúhod a maximálny dolet 1700km. Varianty Cessna SkyCourier v nákladnej aj osobnej doprave ponúkne jednobodové tlakové tankovanie, aby sa umožnili rýchlejšie obrátky.
Dizajn modelu 408 bol vyvinutý tak, aby vyhovoval požiadavkám FedEx Express, ako napríklad predchádzajúca Cessna 208.
Je škoda, že nesiahli po L410. Za mna je Turbolet určite pôvabnejší.
Rase
jak jsi přišel na to, že Cessna 408 bude mít stejné resp. trochu lepší parametry než L-410NG ?
Vím že porovnání "papírových" parametrů je vždy ošidné, ale podle těch to vypadá naopak.
L-410NG vychází menší, lehčí, rychlejší a má slabší motory (úspornější) a větší dolet.
To vše při +/- stejném payloadu resp. počtu PAX.
Výhodou Cessny bude nákladový prostor konstruovaný pro 3 standardní "plechovky".
Důležitá bude i cena ... ale i tam vychází L-410NG zatím lépe.
Re: L-410 Turbolet
Napsal: 29/5/2020, 00:29
od Lynx
Uvažovala sa niekedy možnosť vybaviť L410 nákl rampou vzadu? Áno, to lietadlo je ťažké na zadok, ale co by na to povedali čísla? Rozhodne zaujímavejšia (reálnejšia, praktickejšia) možnosť ako L610..
Re: L-410 Turbolet
Napsal: 29/5/2020, 12:41
od Kouzelnik
Lynx píše:Uvažovala sa niekedy možnosť vybaviť L410 nákl rampou vzadu? Áno, to lietadlo je ťažké na zadok, ale co by na to povedali čísla? Rozhodne zaujímavejšia (reálnejšia, praktickejšia) možnosť ako L610..
Těžko říct jestli by bylo proveditelné překonstruování na variantu se zadní rampou.
Jisté je, že v 70.-80.- tých letech - v éře dobách masové výroby L-410 - měl dominantntní zákazník jeden klíčový požadavek = nízkou cenu bez ohledu na značné náklady vyvolené změnou specifikací letadla, vyvolaných zákazníkem, které vyústilo v radikální modernizaci: L-410UVP-E.
Albert Orlita pro Planes.cz píše:Pozorný čtenář už si z předchozích dílů určitě pamatuje, jak se na L-410 UVP OK-178 dělaly dílčí zkoušky nové verze L-410 (vlastně nového typu, protože L-410UVP-E má samostatné Typové osvědčení o letové způsobilosti). V září roku 1984 měla OK-178 pod kabinou napsáno L-420, byly namontovány nové pětilisté vrtule a zesílené podvozky a makety nádrží už byly v definitivních polohách, jak je známe dnes. V té době byly na 4. cechu už rozpracovány dva prototypy, později označené L-410UVP-E. Dnes už není jasné, kdy došlo k definitivnímu rozhodnutí, jaké označení bude mít nové letadlo – bylo to pravděpodobně v posledních měsících roku 1984. Podle ústních zpráv nesouhlasil s označením L-420 sovětský zákazník, protože by to byl nový typ a bylo by nutné nové jednání o ceně.
Albert a Michal Orlita pro L-410.cz píše:Na přání zákazníka se nabízí montáž povětrnostního radaru, sovětský výrobce ho však nikdy do Kunovic nebyl schopen dodávat. A tak na všech seriových letounech do SSSR zdobil palubní desku obdélníkový kryt, montovaný místo radaru, přestože Aeroflot toto vybavení naléhavě požadoval.
IMHO kdyby byl sovětský stát jako vlastník Aeroflotu solventnější, tak bylo možné avioniku dokoupit odjinud, akorát by si zákazník musel připlatit http://www.l410.cz/wp/historie/l410uvp-e-l420
@Skelet ... máš nějaké info, že by tato studia byla něčím víc než malůvkou? Tj. že by bylo prověřováno dimezování draku? I v dobách kdy v LET Kunovice neměli do čeho píchnout (a dělali hliníkové žebříky atd.), tak pokud vím neběžely žádné vývojové práce na úpravách draku. Pletu se?
Ono totiž neměli volné vývojové kapacity, bo maximum snahy byla na:
a) Snažili se dotáhnout L-610.
b) A posléze technická příprava výroby kutala na Ayres Loadmaster
Re: L-410 Turbolet
Napsal: 29/5/2020, 13:12
od skelet
pokud by sis otevřel odkaz, tak na většinu tvých otázek je tam i odpověď. Jak jsem výše uvedl byla to studie, takže to bylo řešeno "hrubými" výkresy a "hrubými" výpočty.
Zaujímali by ma aj detaily, čo všetko znamená uschopbenie, či je aj nejaká modernizácia a podobne. Inak okrem Galkovho fb o tom nikde nie je ani zmienka..
Re: L-410 Turbolet
Napsal: 29/9/2020, 13:17
od Flader
L-410 sa pokaľ viem v LOTN pravidelne servisujú. tak neviem,. čo je to to uschopnenie.
A ze Slovensko neodobera nič české...
Ako som čítal rozsah prác, tak ta cena je prijateľná, trhová.
Tu ide o podporu štátneho podniku, takže skutočne výdaje budú nižšie,min o DPH.
Letectvi neni pro svorcaky, ako sa vraví, skor ma zaujalo, že ide o stroje uvp-e20, čo su tie najmodernejšie.
Re: L-410 Turbolet
Napsal: 29/9/2020, 17:25
od Juraj Tichý
Zrejme pojde o prvé dodane v 2009 a 2010.
Jasné ze odoberá, no už nemusí. Berme už prosím ten výber húfnic pozitívne. Spojenectvo sa ukázalo ako falošné, co je dobre vedieť. Lepšie ako sa na neho spoliehať, pričom neexistuje.
Netreba ho teda ďalej živiť vzájomnými nákupmi a pohnúť sa ďalej.
Ta cena mi príde aj tak vysoká a aj dĺžka prác (rok na jedno lietadlo) dlha.
Re: L-410 Turbolet
Napsal: 29/9/2020, 17:39
od Lynx
Tak som v rýchlosti pozeral rozsah prác a ide prakticky o nové lietadla po tomto zásahu. Príloha s novými agregátmi je bohuzial (a pochopiteľne) nezverejnená.
Re: L-410 Turbolet
Napsal: 29/9/2020, 17:41
od HONZIK11
Juraj Tichý píše:Zrejme pojde o prvé dodane v 2009 a 2010.
Jasné ze odoberá, no už nemusí. Berme už prosím ten výber húfnic pozitívne. Spojenectvo sa ukázalo ako falošné, co je dobre vedieť. Lepšie ako sa na neho spoliehať, pričom neexistuje.
Netreba ho teda ďalej živiť vzájomnými nákupmi a pohnúť sa ďalej.
Ta cena mi príde aj tak vysoká a aj dĺžka prác (rok na jedno lietadlo) dlha.
Kecy kecy kecy.... Prd jste koupili. Vyměnili jste staré za nové, za cenu stávajících i následných oprav!!!!!! Pak dostali záruku takže následne opravy,, 0,,.Dnes by s Vama nikdo takový kšeft z,, účetní knihy Armády spásy,, již neudělal,,!!! Kdyby se nepřihodilo tak velké neštěstí.
Lynx píše:Tak som v rýchlosti pozeral rozsah prác a ide prakticky o nové lietadla po tomto zásahu. Príloha s novými agregátmi je bohuzial (a pochopiteľne) nezverejnená.
Kunovice robili opravy R2 dvoch bulharských E3 za cenu 2,75mil € v cenach z roku 2016. Len neviem, ci je to suma s alebo bez DPH.
Re: L-410 Turbolet
Napsal: 29/9/2020, 20:47
od Arthur
Lynx píše:Tak som v rýchlosti pozeral rozsah prác a ide prakticky o nové lietadla po tomto zásahu. Príloha s novými agregátmi je bohuzial (a pochopiteľne) nezverejnená.
Tak tak a nič čo by sa nedalo zrealizovať na SK ( - DPH-čka a dane a odvody zamestnancov v SR).
Re: L-410 Turbolet
Napsal: 29/9/2020, 21:08
od Flader
Vyzerá to, že sa možno dočkáme aj novej kamufláže.
Re: L-410 Turbolet
Napsal: 29/9/2020, 21:26
od Lynx
Stručne by som to zhodnotil nasledovne: Galko na príchod dostal 3mol eur a hneď zabezpečil prácu. Našťastie v tomto prípade nastáva win - win situácia kedy sú všetci spokojní. Vzs budú mať modernizovane lietadla, LOT prácu. Možno túto situáciu chcú využiť ako show čase, kedy prípadným zákazníkom môžu dokumentovať rozsah a prevedenie prác, ako aj výsledok.
A nakoniec môžu byť spokojní aj českí kamaráti, keď ta pozriete na zoznam dodávateľov, tak sú vo všetkých firmách spokojní. Ci vrtule (avia) , motory [ge) , avionika, káble...