Re: Mil Mi-28 Havoc
Napsal: 20/2/2016, 00:11
No nie. Ak sa teda rozumieme správne - centrálna nosná "kocka" na ktorú sa prichycuje kokpit, agregáty atď. V tomto je pokiaľ viem unikátny, na rozdiel od konvenčnej konštrukcie s nosnými pozdĺžnikmi a rebrami (Ah-64), resp. samonosným kompozitným trupom (napr. NH-90). Táto konštrukcia je podľa zdrojov výrazne odolnejšia. U Mi-28 som všade našiel "konvenčné" usporiadanie...cover72 píše:Artene, centrální nosná skříň je součástí konstrukce každého normálního vrtulníků od 80. let a to proto, aby se nevylilo palivo z nádrží a nebyla rozmačkána posádka. Viz ta fotka rozpláclého UH-60, co jsem sem nedávno dával.
Našiel som len spredu - 55mm. Možno "spredoboku." Ale zboku takmer určite nie:Julesak píše:Ja som priznám sa doteraz bol v tom, že Ka-52 má pancierované sklo aj z boku. Ono to tak nie je?
1. Sú na skle namontované tie odpaľovacie káble pre katapultáž.
2. Sú vzadu dole pred oknom namontované externé panc. pláty - ak by bolo okno nepriestrelné, asi by tam neboli...

Čiže nejaké "slepé miesto" tam je.
Covere, stále točíš tie dve veci. A stále nemám odpoveď:
1. Koľko zostrelov vrtuľníkov bolo zásahom zboku do skla kabíny? A aké % asi môže byť do toho "slepého miesta?"
2. Väčšiu schopnosť ustáť vertikálny pád podvozku z absorpčnými tyčami nespochybňujem. Ale koľko % je tých prípadov keď dopadová rýchlosť je nižšia ako tých 12m/s čo sa uvádza pri Mi-28? A koľko znesie Ka-52? A aký dopad znesie konvenčná konštrukcia Mi-28 vs. konštrukcia Ka-52? (Spomínal som tie články - pozrel som si - teoretické ustátie dopadu bolo MI-28 na "dve veci" - lebo práve strata chvosta pri dopade ho "pováľala" po zemi a rozmlátila)
Vyberáš si marginálne parametre a úplne zanedbávaš kľúčové.
Ešte raz - Ka-52:
- má odolnejšiu konštrukciu (centrálna nosná skriňa, nemá vyrovnávací rotor). Ako proti zostrelu, tak pri páde.
- je minimálne rovnako pancierovaný ako Mi-28. Ako som písal - len kokpit má 360kg panciera, spredu, zdola a zboku až po hranicu okna. Koľko má Mil? Ďalej - pri Ka-52 som našiel odolnosť od 12,7, po 23mm - rotory, až po 30mm - kritické oblasti. Pri Mi-28 som našiel 12,7 až 20mm (doplňte prípadne).
- má katapultovacie sedačky
- má lepšie letové charakteristiky najmä v krízových a hraničných manévroch
- má oveľa lepšie detekčné vybavenie, ochranné pasívne a aktívne prvky...
Schopnosť prežitia na bojisku a ustátia zásahu, je bezpochyby podstatne vyššia u Ka-52 ako u Mi-28.
A to už vôbec nejdem do takých "praktických detailov," ako že (na rozdiel od Ka-52) je o Mi-28 kopu info o problémoch so zavádzaním, prevádzkou, spoľahlivosťou, novými systémami atď, atď...